Tuesday, December 29, 2015

ကုကိၠဳင္းခံုးေက်ာ္တံတားစီမံကိန္း ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ေဆာင္ရြက္


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေဆာက္ဆဲ ခံုးေက်ာ္တံတား မ်ားအနက္ ကုကၠိဳင္း မီးပြိဳင့္လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံ ကိန္းကို ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမၻာေအးေစတီလမ္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ ရိပ္သာလမ္း မီးပြိဳင့္လမ္းဆံုတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ကုကိၠဳင္းခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္း ရာခိုင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားမ်ား ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ၿပီး ယခု ဘ႑ာ ႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးႏုိင္ရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ ဟု သိရသည္။
ဒဒ ကုကိၠဳင္းခံုးေက်ာ္တံတားနဲ႔ ရွစ္မုိင္ခံုးေက်ာ္ တံတားတို႔က သတ္မွတ္ခ်က္အတုိင္း ၿပီးႏုိင္ၿပီး လာမယ့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ မတ္လေလာက္မွာ ဖြင့္ႏုိင္မွာပါ။ ကုကိၠဳင္း ခံုးေက်ာ္တံတားကို ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ (ျပည္ေထာင္စုေန႔) မွာ ဖြင့္ႏုိင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ တာေမြ ဓ႔ဓပံုသဏၭာန္ ခံုးေက်ာ္တံတားကေတာ့ ‘ ဒီတံတားေတြထက္ ေနာက္က်ဖို႔ ရွိတယ္။ တစ္ႏွစ္ခြဲအတြင္း အၿပီးေဆာင္ရြက္ဖို႔ လ်ာထားပါ တယ္။ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြနဲ႔ အခု ေဆာက္လုပ္ဆဲ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြမွာ ဘုရင့္ေနာင္ ႏွစ္ထပ္ ခံုးေက်ာ္တံတားက ေဆာက္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္ အမ်ားဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္ဒဒ ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တုိင္းေဒသႀကီး တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ကားလမ္းကူး ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား၊ ျမစ္ကူးေခ်ာင္းကူးတံတားမ်ားကို တည္ေဆာက္ လ်က္ရွိရာ ကားလမ္းကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားျဖစ္ေသာ ရွစ္မုိင္လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတား၊ ကုကၠိဳင္းလမ္းဆံုး ခံုးေက်ာ္ တံတား၊
တာေမြငါးခြဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို တည္ေဆာက္လ်က္ရွိၿပီး တည္ေဆာက္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ တြင္ အဆုိပါေနရာမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚ၌သာမက လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ထား သည့္ လမ္းသြယ္မ်ားႏွင့္ ရပ္ကြက္ အတြင္းရွိလမ္းမ်ားတြင္ပါ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ဆိုးရြားစြာျဖစ္ေပၚေန ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
ဒဒရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ထူးထူးဆန္းဆန္း ကားလမ္းရွင္းတာဆိုလို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလ သံုးရက္ေလာက္ပဲရွိတယ္။ က်န္တဲ့ရက္ေတြမွာ ႐ုံးပိတ္ရက္၊ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ပါမက်န္ ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔တာေတြဟာ သြားရလာရခက္ ၿပီး လုပ္စားခ်င္စိတ္ေတာင္ မရွိဘူး။ လမ္းမႀကီးေတြမွာ တံတားေတြ ၿပိဳင္ ေဆာက္ေနေတာ့ အဲဒါေတြကို ေရွာင္ ေမာင္းတဲ့ လမ္းသြယ္ေတြနဲ႔ ရပ္ကြက္ လမ္းေတြပါမက်န္ ကားေတြ ပိတ္ကုန္ ေတာ့တာ။ တံတားေတြသာ ေဆာက္ ေနတာ အရင္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ခံုးေက်ာ္ တံတားေတြေနရာမွာလည္း ကားပိတ္ တာက အရင္ထက္ေတာင္ ဆိုးေသး တယ္။ မီးပြိဳင့္စနစ္နဲ႔ စနစ္တက် ယာဥ္ေၾကာရွင္းတဲ့စနစ္မရွိဘဲ တံတား ဘယ္ေလာက္ေဆာက္ေဆာက္ ကား မရွင္းဘူးဗ်။ ဟိုတစ္ကြက္ ဒီတစ္ ကြက္တံတားေဆာက္တာက အဲဒီ တံတားေပၚကေန ေတာက္ေလွ်ာက္ ပိြဳင့္မရွိဘဲ ေမာင္းလာတဲ့ကားေတြဟာ မီးပြိဳင့္တစ္ခုေရာက္ရင္ စုၿပံဳပိတ္ေတာ့ တာပဲ။ အခ်က္ျပစနစ္မလိုက္နာဘဲနဲ႔ လူရဲ႕ အခ်က္ျပစနစ္နဲ႔ တစ္ပိြဳင့္တစ္ပိြဳင့္ ကိုအၾကာႀကီးလႊတ္ေတာ့ မီးပြိဳင့္မွာ ကားေတြစုၿပံဳပိတ္၊ စုၿပံဳထြက္ ပံုစံျဖစ္ ေနေတာ့တာေပ့ါ။ အခု ေနာက္ပိုင္းက ရပ္ကြက္လမ္းေတြမွာ ပိတ္တာက ပိုဆိုးတယ္ဒဒဟု စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထုိင္သူ စီးတီးတကၠစီယာဥ္ေမာင္း ကိုေအာင္ႀကီးက ေျပာသည္။
၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ ဖြင့္လွစ္ ရန္ လ်ာထားသည့္ ေလးလမ္းသြား တံတားအက်ယ္ရွိ ကုကၠိဳင္းခံုးေက်ာ္ တံတားသည္ ဂ်ပန္နည္းပညာျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကုန္က် ေငြက်ပ္ ၁၃ ဒသမ ၉၇ ဘီလီယံခန္႔ ျဖစ္ကာ ယာဥ္ခံႏုိင္ဝန္ ၇၅ တန္ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္ တည္ေဆာက္ေနေသာ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ၿပီးစီးသြား ပါကယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ အထိုက္ အေလ်ာက္ ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ဟု သိရ ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစုမွာမူ တစ္ လမ္းထိုး ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားသည္ အျခားဆက္စပ္ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ဆက္လက္ျဖစ္ ေပၚေစသည္ဟု ယူဆလ်က္ရွိသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္ တံတား၊ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္တံတား၊ ေရႊဂံုတုိင္ခံုးေက်ာ္တံတား၊ ေျမနီကုန္း ခံုးေက်ာ္တံတားတို႔ကို အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ဆက္လက္၍ ကုကၠိဳင္းခံုးေက်ာ္ တံတား၊ ရွစ္မုိင္ခံုးေက်ာ္တံတား၊ တာေမြအဝိုင္းထိပ္ ခံုးေက်ာ္တံတား တို႔ကို တည္ေဆာက္လ်က္ရွိသည္။
(ဝဝ၁)


No comments:

Post a Comment