Thursday, October 29, 2015

ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမွ ဟံသာဝတီေလဆိပ္(ပဲခူး)အထိ ေဖာက္လုပ္ရန္ လ်ာထားေဆာင္ရြက္ေနသည္႕ အထပ္ျမင္႕အျမန္လမ္းမႀကီး




The Mirror Daily's photo.


သတင္းအဖြဲ႔
ဓာတ္ပုံ - ေဆာက္လုပ္ေရး

ကိုရီးယားသမၼတႏိုင္ငံမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုမၸဏီႏွစ္ခုႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကုမၸဏီတစ္ခုတို႔ အက်ိဳးတူပူးေပါင္း၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အထပ္ျမင့္အျမန္လမ္းမႀကီး(Elevated Highway)ကုိ Public Private Partanarship(PPP)စနစ္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ကနဦးအဆိုျပဳခ်က္ (Concept proposal) ပထမအဆင့္ကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနသို႔ တင္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။

ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ေရးေအဂ်င္စီ(JICA)က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံခ်က္(၂ဝ၄ဝ တြင္ ျဖစ္ေပၚဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာ ရမည့္အစီအစဥ္မ်ား) (YUTRA 2040)၌ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းပတ္လမ္း (Inner Ring Road)ႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပင္ ပတ္လမ္း(Outer Ring Road)စီမံခ်က္မ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ယခုစီမံကိန္းသည္ ၿမိဳ႕တြင္း ပတ္လမ္း(Inner Ring Road)၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ရပ္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ စီမံကိန္းျဖစ္ပါသည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈႀကီးစြာ ျဖစ္ေပၚေနေသာ လမ္းမ်ားတစ္ေလွ်ာက္အတြက္ အထပ္ျမင့္ အျမန္လမ္းမႀကီး (Elevated Highway) တည္ေဆာက္၍ ရွင္းလင္းေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ထားေၾကာင္း သိရပါသည္။

ပထမအဆင့္ အဆိုပါစီမံကိန္းကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္း ေရေက်ာ္လမ္းဆုံအလြန္မွ မဂၤလာဒံုဥယ်ာဥ္ စက္မႈၿမိဳ႕အထိ ၂ဝ ဒသမ ၅ ကီလို မီတာ အရွည္ရွိေသာ ေလးလမ္းသြား တံတားပထမအဆင့္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ၿပီး ဒုတိယအဆင့္အျဖစ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္(ပဲခူး)အထိ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရန္ လ်ာထားေသာ စီမံကိန္းျဖစ္ပါသည္။
ဤစီမံကိန္းကို ကိုရီးယားျပည္သူ႔ သမၼတႏိုင္ငံ Yooshin ကုမၸဏီမွ စီမံကိန္းျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ေရး အႀကိဳေလ့လာမႈ (Pre-Feasibility Study)ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ကိုရီးယားျပည္သူ႔ သမၼတႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည့္ Lotte E&C ႏွင့္ Halla Corporation၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ Capital Diamond Star Group (CDSG)ကုမၸဏီတို႔ အက်ဳိးတူပူးေပါင္းပါဝင္ကာ Operator အျဖစ္ Korea Expressway Corporation မွ ေဆာင္ရြက္မည့္ Yangon Urban Expressway Development Project ျဖစ္ပါသည္။

စီမံကိန္းအခ်က္အလက္မ်ား

စီမံကိန္းအမည္မွာ Yangon Urban Expressway Development Project (Phase I)ျဖစ္ပါသည္။
အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အစီအစဥ္မွာ အစိုးရႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ား ပူးတြဲေဆာင္ရြက္မႈ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္။

စီမံကိန္းတန္ဖိုး (ပမာဏခန္႔မွန္းေျခ)မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၆၂ဝ ခန္႔ ျဖစ္ပါသည္။

စီမံကိန္းအဆိုျပဳ လမ္းေၾကာင္း အေနျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းတြင္ ေရေက်ာ္လမ္းဆုံအလြန္မွ စတင္၍ ပုဇြန္ေတာင္ လမ္းမႀကီးအတိုင္း မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ကုိ ျဖတ္၍ သုဝဏၰတံတားလမ္းဆုံသို႔ ဦးတည္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
သုဝဏၰလမ္းဆုံသို႔ မေရာက္မီ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေရာင္အိမ္ရာအနီးတြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းကို အေပၚမွျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး အမ်ဳိးသား အားကစား႐ုံႏွစ္ခုၾကားမွ ဝင္၍ ေဝဇယႏၲာလမ္းကို ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္သည္။
လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေတာင္ဥကၠလာ၊ ေျမာက္ဥကၠလာၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီး ေအာင္မဂၤလာ အေဝးေျပးဂိတ္အလြန္ မဂၤလာဒံု ဥယ်ာဥ္ စက္မႈၿမိဳ႕တြင္ အဆုံးသတ္ပါမည္။

တည္ေဆာက္မႈအေျခခံမ်ား

လမ္းအရွည္မွာ ၂ဝ ဒသမ ၅ ကီလိုမီတာျဖစ္ကာ လမ္းအက်ယ္- ေလးလမ္းသြား ၁၈ မီတာျဖစ္ပါသည္။
လမ္းခြန္ေကာက္မည့္ ေနရာကုိ သံုးေနရာ သတ္မွတ္ထားၿပီး တံတား ေပၚ အတက္/အဆင္းေနရာ-၁၅ ေနရာရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။

တည္ေဆာက္ေရးကာလကုိ ငါးႏွစ္ ဟု အဆိုျပဳတင္ျပထားေသာ္လည္း ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိပါက စီမံကိန္းလုပ္ငန္းခြင္ အပိုင္းသံုးပိုင္းအား တစ္ၿပိဳင္တည္း တည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ ေဆာလ်င္စြာ ၿပီးစီးႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပထားပါသည္။
အပိုင္း(၁)ပိုင္း တည္ေဆာက္ၿပီးစီး ပါက ယင္းအပိုင္းအား ခ်က္ခ်င္းဖြင့္လွစ္အသုံးျပဳႏိုင္ရန္လည္း ရည္ ရြယ္ထားေၾကာင္း သိရပါသည္။

လမ္းအသုံးျပဳခသတ္မွတ္ျခင္း

ကနဦးႏႈန္းထားကို အပိုင္း(၃)ပိုင္းတြင္ (၁)ပိုင္းစီအတြက္ ယာဥ္ တစ္စီးလွ်င္ အေမရိကန္ တစ္ေဒၚလာႏွင့္ ညီမွ်ေသာ ေငြေကာက္ခံရန္ လ်ာထားၿပီး လမ္းအစအဆုံး ျဖတ္သန္း ပါက စုစုေပါင္း သံုးေဒၚလာ က်သင့္ပါမည္။ အတက္အဆင္းအတြက္ အေမရိကန္ ၁ ဒသမ သုညေဒၚလာ ႏႈန္းေကာက္ခံရန္ တင္ျပထားပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ထည့္ဝင္ေငြ လ်ာထားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ထည့္ဝင္ေငြမွာ ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ထည့္ဝင္ေငြ (Subsidy) အတြက္ သက္သာေသာ အတိုးႏႈန္းျဖင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေငြေၾကးအဖြဲ႕အစည္း (ODA Loan) ျဖင့္ ေခ်းေငြ ရယူႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

ဤစီမံကိန္းမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းကုမၸဏီမ်ား အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းသည့္ Public Private Partnership (PPP) စနစ္ျဖင့္ ပူးတြဲ ေဆာင္ရြက္မည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္။
ယခုတင္ျပသည့္ ကနဦးအဆိုျပဳခ်က္ (Concept Proposal)ကို ကိုရီးယားျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈကုမၸဏီႀကီးမ်ား တင္ျပလာ ျခင္းအေပၚ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနက ေလ့လာသုံးသပ္မႈမ်ား၊ ညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။

အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို ညိႇႏႈိင္းအတည္ျပဳခ်က္ရရွိပါကလည္း ဆက္လက္တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

မၾကာခင္ အခ်ိန္ကာလတြင္ အထပ္ျမင့္ အျမန္လမ္းမႀကီး (Elevated Highway) မ်ား ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ေပၚထြန္းလာေတာ့ မည္ျဖစ္ပါသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူတို႔၏ လူမႈစီးပြားဘဝထိခိုက္မႈမ်ားကို အျမန္ဆုံးေျဖေလွ်ာ့ေပး ႏိုင္ေရး၊ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း မိမိႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီတံတားမ်ား ေပၚထြန္းလာ ျခင္းျဖင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစေရး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္သည္ႏွင့္အမွ် ႏိုင္ငံတကာ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ားကို လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစျခင္းျဖင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို အလ်င္အျမန္ဝင္ေရာက္ လာေစႏိုင္ေရးတုိ႔အတြက္ ယခုကဲ့သုိ႔ အထပ္ျမင့္ အျမန္လမ္းမႀကီး တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားတင္ျပလာျခင္းျဖစ္ရာ အနာဂတ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ေယာင္မိရင္း ေက်နပ္သေဘာက်ေနမိပါေတာ့သည္။

No comments:

Post a Comment