Thursday, October 29, 2015

29.10.2015...ေၾကးမုံ စာတည္းရႈေထာင့္






ျဒပ္မဲ႕ယဥ္ေက်းမႈေဖာ္ထုတ္

ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္း အထင္အရွားျဖစ္တည္ေနေသာ ေရွးေဟာင္းအေမြ အႏွစ္မ်ားမွာ ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈမ်ားျဖစ္သည္။ ယင္းသမိုင္းအေမြအႏွစ္ကို ျမတ္ႏုိးတန္ဖိုးထားသူမ်ားက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။ အမ်ား ျပည္သူတို႔တြင္ ျမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားသူမ်ားရွိသည္။ အပန္းေျဖဗဟုသုတအျဖစ္ ေလ့လာၾကသူမ်ားမွာ မ်ားသည္။ ပါဝင္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သူတို႔မွာ နည္းမည္ျဖစ္သည္။

ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွာ အက်ဳိးမ်ားထင္ရွား၍ အေလးထားထိန္းသိမ္းႏုိင္ၾကသည္။ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွာမူ အေကာင္အထည္အခိုင္အခံ့ရွိသည့္ ျဒပ္ဝတၴဳမ်ဳိးမဟုတ္သျဖင့္ အေလးထားမႈအားနည္းေနသည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေရးတႀကီးထိန္းသိမ္းသင့္ေသာ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ အေရးတႀကီးမဟုတ္ေသာ္လည္း ထိန္းသိမ္းသင့္သည့္ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားဟူ၍ ယေန႔ရွိလာသည္။

ရွင္သန္ေနေသာ လက္ဆင့္ကမ္း ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားအျဖစ္ ယူနက္စကိုက သတ္မွတ္ထားသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တစ္ေက်ာင္း၊ တစ္ဂါထာ၊ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္း ဆုိသကဲ့သို႔ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားေပါမ်ားလွသည္။ ႏုိင္ငံအတြင္း ၿမိဳ႕ရြာေဒသအလုိက္ မတူကဲြျပားမႈမ်ားသာမက တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ရွိေနျခင္းကလည္း ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ေပါမ်ားျခင္းအေၾကာင္းျဖစ္လာသည္။

မ်က္ေမွာက္ကာလ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈမ်ား တုိက္စားလာေသာ အခ်ိန္အခါတြင္ ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈမ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ရန္ခက္ခဲေသာ္လည္း ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တိမ္ေကာပေပ်ာက္လာမည္ကို စိုးရိမ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရာတြင္ ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈကဲ့သို႔ စစ္မွန္မႈ ကိုသာ တန္ဖိုးထားအကဲျဖတ္ရန္မလိုအပ္ဘဲ ရပ္ရြာအသိုက္အဝန္း၏ တန္ဖိုးထားမႈႏွင့္ လက္ဆင့္ကမ္းအေမြဆက္ခံႏုိင္မႈမ်ားကလည္း အေရးပါသည္။

အမွန္တြင္ ျဒပ္ရွိယဥ္ေက်းမႈဟူသည္မွာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာသတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ၿပီး ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈဆုိသည္မွာ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာသတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွာ အၾကမ္းအားျဖင့္ အေရးပါမႈအဆင့္ျမင့္ေသာ္လည္း စိတ္ဝင္စားမႈအဆင့္မွာလည္း ျမင့္သည္။ သိပၸံနည္းက် အတည္မယူႏုိင္ေသာ္လည္း ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္မူ အေလးထားအသိအမွတ္ျပဳေနဆဲ ျဖစ္သည္။

လူမႈအသိုက္အဝန္းအတြင္း ယေန႔ထက္တုိင္ တန္ဖိုးထားမႈႏွင့္ လက္ဆင့္ကမ္းေပးေဝမႈကိုအေျခခံသည့္ ႏႈတ္ေျပာပံုျပင္မ်ား၊ အကၡရာတင္ျခင္းႏွင့္ ႐ိုးရာအားကစားနည္းမ်ား၊ သုခုမအႏုပညာ-႐ိုးရာဓေလ့-လူမႈက်င့္ဝတ္-႐ိုးရာ ပဲြေတာ္၊ စၾကဝဠာႏွင့္ သဘာဝမွေပးေသာအသိဥာဏ္၊ လက္မႈအႏုပညာ ဟူသည့္ က႑ငါးရပ္ကို ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။
ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေက်ာ္အတြင္း တိမ္ေကာပါးလ်ားလာသည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္လူငယ္ လူရြယ္မ်ားအေနျဖင့္ အဆိုပါျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို ယံုၾကည္လက္ခံမႈ အားနည္းလာေသာအခ်ိန္ဝယ္ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈ ထုိးေဖာက္ဝင္ ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ တိမ္ေကာပေပ်ာက္သြားမည္ကို စိုးရိမ္ရသည္။ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို သိမီေသာသူမ်ားအဖို႔ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္အတြက္ ႏွစ္လိုဖြယ္အခ်င္းအရာမ်ားျဖစ္သည္ကို သိရွိနားလည္ထားၾကၿပီးျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္စာရင္းေကာက္ယူျခင္း လုပ္ငန္းကို ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနက တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတုိင္းအတာျဖင့္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ယူနက္စကို မူအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ယူနက္စကိုႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ အင္းေလးေဒသရွိ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈစာရင္းမ်ားကို ေကာက္ယူေနသည္မွာ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ျဖစ္သည္။

ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းရာတြင္ ရပ္ရြာျပည္သူ လူထုပူးေပါင္းပါဝင္မႈက အေရးႀကီးသည္။ ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈဆုိသည္မွာ အရပ္ေဒသတစ္ခု၏ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္သျဖင့္ အျခားအဖဲြ႕အစည္းက ေဆာင္ရြက္ျခင္းထက္ မိမိကိုယ္ပိုင္ျဒပ္မဲ့ယဥ္ေက်းမႈကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ဝုိင္းဝန္းေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ။

No comments:

Post a Comment