Thursday, September 3, 2015

ဟံသာဝတီေလဆိပ္မၿပီးစီးမီကာလအတြင္းရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အား ခရီးသည္ ေျခာက္သန္းေက်ာ္ ဝင္/ထြက္သြားလာႏုိင္ရန္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ သုံးႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေန


The Mirror Daily's photo.

သတင္း - ဆုႏွင္းလဲ့
ဓာတ္ပုံ - ေဇယ်ာဝင္း

ခရီးသည္အေျမာက္အျမား ဝင္ထြက္သြားလာႏုိင္မည့္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္သစ္ႀကီးအျဖစ္ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ သစ္တည္ေဆာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ရွိရာတြင္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္မၿပီးစီးမီကာလအတြင္း ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္တြင္ ခရီးသည္ ေျခာက္သန္းထက္မက ဝင္/ထြက္ သြားလာႏုိင္ရန္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈကို သုံးႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ သတင္းရရွိသည္။

ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ေလဆိပ္အနီးရွိ အေဆာက္အအံုမ်ား၊ လမ္းမ်ားေၾကာင့္ ေလဆိပ္ႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ကန္႔သတ္ခ်က္ႏွင့္ အခက္အခဲမ်ားစြာရွိေနေသာေၾကာင့္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္သစ္ႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ တည္ေဆာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ႏွစ္စဥ္ တိုးတက္လာေသာ ခရီးသည္ပမာဏေၾကာင့္ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္သစ္ႀကီး မၿပီးစီးေသးမီကာလအတြင္း ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္တြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ေျခာက္သန္းထက္မက ဝင္ထြက္သြားလာႏုိင္ရန္ စီမံခန္႔ခြဲသြားႏုိင္ေရး အတြက္ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ သုံးႏွစ္ အတြင္း အၿပီးသတ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္(ပူးတြဲ) ဦးမင္းလြင္ ကေျပာသည္။
'' ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကို အရင္က ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၇ သန္း ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖုိ႔ ရည္မွန္းၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။ ၁၉၅ဝ နဲ႔ ၁၉၆ဝ-၆၅ ဝန္းက်င္ ကာလမွာေတာ့ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ဟာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အေအာင္ျမင္ဆံုး ၊အတိုးတက္ဆံုး ေလဆိပ္တစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပုိမုိဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ခရီးသည္ေတြက တျဖည္းျဖည္း တိုးလာတယ္။ ျပည္တြင္း ျပည္ပခရီးသည္ေတြ တိုးလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂ ဒသမ ၇ သန္းကေန ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မွာဆိုရင္ ၄ ဒသမ ၄ သန္း ျဖစ္ေနၿပီ။

တိုးလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ develop လုပ္ဖို႔ လိုလာၿပီ။ Terminal ကိုလည္း develop လုပ္ဖုိ႔ လိုသလို ပါကင္ဧရိယာကိုလည္း develop လုပ္ဖို႔လိုလာၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေလဆိပ္ေဘးမွာရွိတဲ့ လူေန အေဆာက္အအုံေတြ၊ ကားလမ္းေတြ က ကန္႔သတ္ခ်က္လိုျဖစ္လာတယ္။ တိုးခ်ဲ႕ခ်င္သေလာက္ ခ်ဲ႕လို႔မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဟံသာဝတီကို အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ကြင္းအသစ္ အျဖစ္ ေဆာက္မယ္လို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့ ၿပီး တင္ဒါေခၚတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ၊ ေျမေနရာေရြးခ်ယ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ၊ တင္ဒါေရြးခ်ယ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ခဲ့တာပါ။ တင္ဒါေအာင္တဲ့ ကုမၸဏီနဲ႔ စကားေျပာေနတဲ့ အဆင့္ေရာက္ေနပါၿပီ။ ပထမတုန္း က ဟံသာဝတီကုိ ၂ဝ၁၈ မွာ ၿပီးမယ္လို႔ရည္မွန္းခဲ့တယ္။အေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္ တင္ဒါျပန္တင္ရတယ္။ ညိႇႏႈိင္းရတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဟံသာဝတီနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဟိုဘက္က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူက အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅ ဘီလီယံေလာက္ ပမာဏေလာက္ကို သူတို႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈ မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ODA Loan ရဖို႔ ဆက္ၿပီးေဆြးေႏြး လာတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေလးျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေႏွာင့္ေႏွးသြား တယ္။၂ဝ၁၈ ၿပီးမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းခဲ့ ၿပီး ၂ဝ၁၈ မွာ မၿပီးႏုိင္ဘူး။ ၂ဝ၂ဝ အေစာဆံုးၿပီးမယ္။ ၂ဝ၂၂ အထိ ျဖစ္သြာႏုိင္တယ္လို႔ အၾကမ္း ဖ်င္းသံုးသပ္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟံသာဝတီမၿပီးခင္မွာ ရန္ကုန္ကို တိုးခ်ဲ႕ဖို႔လိုအပ္တဲ့အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေနတာျဖစ္ပါတယ္''ဟု ဦးမင္းလြင္ က ေျပာသည္။

လာမည့္ ၂ဝ၁၆ အကုန္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္၏ ခရီး သည္ဝင္/ထြက္မႈ ၆ သန္းေက်ာ္လာ မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအတြက္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ အဆင့္ ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို အဆင့္ အလိုက္ အဆင့္ (၁) ၊ အဆင့္ (၂)၊ အဆင့္ (၃)ဟူ၍ ေဆာင္ရြက္ေန ေၾကာင္း သိရသည္။

''အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္ႀကီး ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ သေဘာတူညီမႈ လက္မွတ္ေရးထိုးထား တာရွိပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၆ ရက္မွာ ေရးထိုးထားတာပါ။ ဒါဟာ အဆင့္(၁) အတြက္ပါ။ က်န္တာေတြ ဒီသေဘာတူညီ ခ်က္မွာ မပါေပမယ့္ ထပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္လာရတဲ့ လမ္းေတြ၊ လုပ္ဖုိ႔လိုအပ္ တယ္လို႔ ရည္ရြယ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လိုအပ္ေနတဲ့ဟာေတြ၊ ကားပါကင္ ေတြ ထပ္တိုးထားတာ ရွိတယ္။ ဒါကိုလည္း ဆက္ၿပီးလုပ္ေနပါတယ္။ အရင္လုပ္ခဲ့တဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ အရဆိုရင္ တည္ေဆာက္ခ်ိန္ ၁၈ လ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ထပ္ၿပီး တိုးထားတဲ့ လုပ္ငန္းေတြပါ ပါမယ္ ဆိုရင္ ၃ ႏွစ္နဲ႔အၿပီးတည္ေဆာက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ၃၆ လ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု Terminal ေဆာက္ တဲ့အပိုင္းက အမ်ားဆံုးၿပီးပါၿပီ။ အခု ေဆာက္ေနတဲ့ Terminal အပိုင္းက အမိုးမိုးတဲ့အပိုင္း ၿပီးပါၿပီ။ အကာပိုင္း နဲ႔ အတြင္းပိုင္းေဆာင္ရြက္ရမယ့္ မီးကိစၥ၊ အဲကြန္း ျဖည့္ရမယ့္ကိစၥေတြ ဆက္လုပ္ေနပါတယ္။ ေလဆိပ္ သစ္ႀကီး ၿပီးစီးသြားမယ္ဆိုရင္ အဓိက ကေတာ့ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးရဲ႕ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဟာ အေျခခံ အေဆာက္အအုံပိုင္းအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ အေျခခံ အေဆာက္ အအံုပိုင္းမွာ အားနည္းေလေလ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမွာ အားနည္းေလေလ ပါပဲ။ အခုလုပ္ေနတဲ့ Terminal အသစ္ကို ၂ဝ၁၅ ႏွစ္ကုန္ ေလာက္မွာ soft opening လုပ္ႏုိင္ပါမယ္။ အရင္က လမ္းေတြက ေလးလမ္းသြား ေလာက္ပဲ သြားႏုိင္တယ္။ ကားေတြ အမ်ားႀကီး က်ပ္ေနတယ္။ အခု ေလးလမ္းသြားကို ေျခာက္လမ္းသြား အထိ လုပ္တယ္။ ကားပါကင္ကိုလည္း ယခင္က Terminal ေရွ႕မွာပဲထားတဲ့ ေနရာအစား ဒီဘက္မွာ ကားပါကင္ႀကီး တစ္ခုလံုး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ထားတယ္။ Taxi Stand ကအစ အဆင့္ျမင့္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားတယ္။

ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္က ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အဓိက ဝင္/ထြက္ေပါက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္းပဲ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကလာရင္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို ေရာက္တယ္။ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ရဲ့ အျပင္အဆင္ခမ္းနားမႈေတြကို ျမင္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာေတြ ဘယ္လိုေနလဲ ဆိုတာကို သံုးသပ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္တက္သည္ ထက္တက္ေအာင္၊ အတင့္တယ္ဆံုး၊ အခမ္းနားဆံုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားပါမယ္'' ဟု ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ (ပူးတြဲ) ဦးမင္းလြင္က ရန္ကုန္အျပည္ ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္တိုးခ်ဲ႕အဆင့္ျမႇင့္ တင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးရွင္းလင္းေျပာ ၾကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment