Thursday, July 30, 2015

ေတာင္က်ေရမ်ားေၾကာင္႕ ပ်က္စီးခဲ႕ရေသာ နမ္႕ေပါ႕ေခ်ာင္းကူး မီးရထားတံတားႏွင္႕ ကားလမ္းတံတားတို့ကို ျပဳျပင္အသုံးျပဳႏိုင္ေတာ႕မည္




The Mirror Daily's photo.
သီေပါ ဇူလိုင္ ၂၉

ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပိုင္း) သီေပါၿမိဳ႕တြင္ ဇူလိုင္ ၂၅ ရက္က မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ေတာင္က်ေရမ်ား အရွိန္အဟုန္ ျပင္းစြာ က်ဆင္းလာ၍ သီေပါ- နမၼတူ-နမ့္ဆန္သြားလမ္းေပၚရွိ နမ့္ေပါ့ ကားလမ္းတံတားႀကီး က်ဳိးက်ပ်က္စီး ခဲ့ရၿပီး မႏၲေလး-လား႐ႈိးရထားလမ္း၏ နမ့္ေပါ့ေခ်ာင္းကူး ရထားသံလမ္း တံတားႀကီး၏ အလယ္တိုင္အမွတ္ (၃) မွာ ယိမ္းယိုင္သြားခဲ့ရသည္။

အဆိုပါကားလမ္းကူး နမ့္ေပါ့ေခ်ာင္း တံတားႀကီးႏွင့္ ရထားသံလမ္းတံတားႀကီးတို႔မွာ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉ဝဝ ခုႏွစ္က ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ တံတားမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ယခုလအတြင္း မိုးသည္းထန္စြာရြာသြန္းျခင္း၊ ေတာင္က်ေရမ်ားျပားျခင္းႏွင့္ ေရစီးေၾကာင္း ေျပာင္းလဲစီးဆင္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေအာက္ေျခတိုင္မ်ား ေရတိုက္စားကာ ယခုကဲ့သို႔ ပ်က္စီးၿပိဳက်ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု သိရသည္။

မႏၲေလး-လား႐ႈိး မီးရထားလိုင္းမ်ား ပုံမွန္ျပန္လည္ေျပးဆြဲႏိုင္ေရး၊ ရထားစီးခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ ႏိုင္ေရးတို႔အတြက္ မႏၲေလး-လား႐ႈိး လူစီးရထားႏွင့္ ကုန္ရထားမ်ား အျမန္ဆုံး ခုတ္ေမာင္းသြားလာႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကသည္။

ယခု မီးရထားတံတား ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒုတိယအေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (ၿမိဳ႕ျပ- ေနျပည္ေတာ္) ဦးေမာင္ေမာင္သန္းက ''မႏၲေလး-လား႐ႈိးမီးရထားလမ္းေပၚ က ဒီနမ့္ေပါ့ေခ်ာင္းကူးတံတား ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ၿပီး ရထားမ်ား ပုံမွန္သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ ျမန္မာ့မီးရထားက ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းေတြ၊ ဇလီဖားတုံးေတြ ေရာက္လာေနပါတယ္။ ေက်ာက္ရထားေတြလည္း ေရာက္ေနပါၿပီ။ တစ္ပတ္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ ႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ေနပါတယ္။ ဒါမွလည္း မႏၲေလး-လား႐ႈိးသြားလာေနတဲ့ အမ်ားျပည္သူေတြ အဆင္ေျပၾကမွာပါ။ ဒီရထားလမ္း တံတားရဲ႕ သက္တမ္းကေတာ့ ၁၉ဝဝ ျပည့္ႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ကဆိုေတာ့ ႏွစ္ တစ္ရာေက်ာ္ သက္တမ္းရွိပါၿပီ။ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီး တည္ေဆာက္အၿပီး လား႐ႈိးလမ္းအပိုင္းကို ေတာက္ေလွ်ာက္ခင္းလာခဲ့တာပါ။ အရင္ကေတာ့ ေရစီးေရလာေကာင္း မြန္ေအာင္နဲ႔ တံတားရဲ႕ေအာက္ေျခ တိုင္ေတြကို မထိခိုက္ရေအာင္ စနစ္တက် လုပ္ခဲ့တာပါ။ ခုေတာ့ ေနအိမ္ေတြ၊ တဲေတြလည္း တိုးလာသလို ေရေၾကာင္းေတြကလည္း ေျပာင္းလဲ စီးဆင္းကုန္တာမို႔ တံတားရဲ႕ ေအာက္ေျခတိုင္ေတြကို ထိခိုက္ေစ ကုန္တာပါ။ သီေပါဘက္ကေန လာရင္ တိုင္အမွတ္ (၃)ရဲ႕ အေျခ အေနက ဆိုးဆိုးရြားရြား ယိမ္းယိုင္ပ်က္စီးေနတာမို႔ အခ်ိန္မီအစုန္အဆန္ ရထားေတြကို ယာယီရပ္ဆိုင္းထားၿပီး ခုလိုျပန္လည္ျပဳျပင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္မီ ကာကြယ္ျပဳျပင္လိုက္ႏိုင္တာမို႔ ရထားလမ္းပိုင္းမွာေတာ့ လူအေသအေပ်ာက္ အထိအခိုက္ လုံးဝမရွိခဲ့ပါဘူး''ဟု ရွင္းလင္းေျပာျပခဲ့သည္။

အလားတူပင္ ဇူလိုင္ ၂၅ ရက္ မြန္းလြဲပိုင္းက က်ဳိးက်သြားခဲ့ေသာ သီေပါ-နမၼတူ-နမ့္ဆန္သြား ကားလမ္းေပၚမွ ၁၇၇ ေပရွိ နမ့္ေပါ့ ေခ်ာင္းကူးတံတားႀကီးေနရာ၌ အျမန္ဆုံးအသုံးျပဳသြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ ယာယီ သံေပါင္ေဘလီတံတားကို စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ား၊ လူအင္အား စက္အင္အားမ်ားျဖင့္ ဇူလိုင္ ၂၉ ရက္ က အေဆာတလ်င္ တပ္ဆင္ေဆာက္ လုပ္လ်က္ရွိသည္။ အဆိုပါ နမ့္ေပါ့ ေခ်ာင္းကူးကားလမ္းတံတားႀကီး က်ဳိးက်ခဲ့စဥ္က ေသဆုံးခဲ့ရသူမ်ားႏွင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိၾကသူမ်ား၏ စာရင္းအမွန္ကို သီေပါၿမိဳ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳ ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးေအာင္ခင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခဲ့ရာ ''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီေန႔အထိ တရားဝင္စာရင္းအရ ေသဆုံးသူ ငါးဦးရွိပါတယ္။ အမ်ဳိးသား ေလးဦးနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒဏ္ရာရရွိသူ သံုးဦးရွိပါတယ္။ အနည္းအပါးဒဏ္ရာ ရရွိသူေတြ ကိုေတာ့ ေဆးကုသေပးၿပီး သူတို႔ ဆႏၵအရ အိမ္ျပန္သြားၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ရွင္းလင္းေျပာျပခဲ့သည္။

ဒု႒ဝတီျမစ္က သီေပါၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ဘက္ႏွင့္ ေတာင္ဘက္တို႔မွ စီးဆင္းျဖတ္သန္းေနၿပီး ၎ဒု႒ဝတီျမစ္ေရလွ်ံ၍ အနိမ့္ပိုင္း ရပ္ကြက္မ်ားရွိ ေနအိမ္မ်ား ေရဝင္၊ ေရနစ္ျခင္းျဖစ္ပြားခဲ့ရသည္။ ၿမိဳ႕၏ေတာင္ဘက္ျခမ္းႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ ျခမ္းအလယ္မွ နမ့္ေပါ့ေခ်ာင္းက ျဖတ္သန္းစီးဆင္းလ်က္ ရွိသည္။ ၎နမ့္ေပါ့ေခ်ာင္းမွာ သီးျခားေတာင္ ေပၚမွ စီးဆင္းလာေသာ ေရေခ်ာင္း ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕၏ႏွစ္ဖက္ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ နမ့္ဆန္၊ နမၼတူၿမိဳ႕မ်ားသို႔ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ နမ့္ေပါ့ ေခ်ာင္းကူးကားလမ္းတံတားႀကီးကို တည္ေဆာက္ထားရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ဇူလိုင္ ၂၅ ရက္က မိုးသည္းထန္စြာ ႐ြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ေတာင္က်ေရမ်ား ထိုးဆင္းက်လာ၍ ၎နမ့္ေပါ့တံတား ႀကီး က်ိဳးက်ခဲ့ၿပီး လူေသဆုံး၊ ဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ယာယီေဘလီတံတားထိုး တပ္ဆင္၍ အျမန္ဆုံးအသုံးျပဳသြားလာႏိုင္ရန္ စီမံေဆာင္ရြက္ထားရွိေၾကာင္း သိရသည္။
(သီေပါကိုလတ္)

No comments:

Post a Comment