Wednesday, July 1, 2015

ဖုန္းျဖင့္ဆက္သြယ္ႏုိင္ေသာ တကၠစီအြန္ေကာစနစ္ ေဆာင္ရြက္မည္




The Mirror Daily's photo.
 



တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္႐ံုျဖင့္ တကၠစီဝန္ေဆာင္မႈ ေပးမည့္ တကၠစီအြန္ေကာ (Taxi On Call) စနစ္ ဇူလုိင္လအတြင္း ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးတီးတကၠစီေျပးဆြဲ ေပးေနေသာ ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္သည့္ ေရာင္နီဦးကုမၸဏီ လီမိတက္မွ သိရသည္။

တကၠစီအြန္ေကာစနစ္ေဆာင္ရြက္ရန္ စီးတီးတကၠစီ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီ(ဗဟို) အပါအဝင္ ပုဂၢလိက ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားစုေပါင္း၍ ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားရွိၿပီး လက္ရွိတြင္ ေရာင္နီဦးတကၠစီ မ်ားက တကၠစီအြန္ေကာစနစ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

တကၠစီအြန္ေကာစနစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ကုမၸဏီတြင္ Call Center ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္လည္း GPS မ်ား တပ္ဆင္ၿပီးျဖစ္၍ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားအဆင္သင့္ျဖစ္သည္ႏွင့္ တကၠစီအြန္ေကာစနစ္ စတင္ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရာင္နီဦးကုမၸဏီမွ သိရသည္။

''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီအေနနဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ တကၠစီေတြ စတင္တင္သြင္းလာကတည္းကိုက ဒီလိုအြန္ေကာစနစ္ ေဆာင္ရြက္ေပး ႏုိင္ဖို႔ေတြကိုပါ ရည္မွန္းထားပါတယ္။ ပံုစံတူ၊ အေရာင္အေသြးတူ တကၠစီေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားမွာလိုပဲ ဖုန္းနံပါတ္ေတြ၊ ကားနံပါတ္ေတြနဲ႔ လိုအပ္တဲ့ေနရာကို ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ဖို႔အတြက္ အြန္ေကာစနစ္ကို ထူေထာင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ကလည္း တကၠစီေတြ သြင္းခြင့္ေပးကတည္းကိုက ဒါမ်ဳိးေတြလုပ္ဖို႔၊ လုပ္ေစခ်င္လို႔ခ်ေပးတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ တကၠစီအသံုးျပဳခ်င္သူေတြက ဖုန္းနဲ႔ဆက္သြယ္ဖို႔အတြက္ ကုမၸဏီမွာ Call Center အထိုင္ခ်ၿပီးပါၿပီ။ တကၠစီေတြမွာ GPS တပ္ၿပီးျဖစ္သလို အားလံုး အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ယာဥ္ေမာင္းေတြကို ဖိတ္ေခၚထားၿပီး သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့သူေတြကို ေရြးခ်ယ္သြားမွာပါ''ဟု ေရာင္နီဦးဆားဗစ္ ကုမၸဏီ လီမိတက္မွ မန္ေနဂ်ာ ဦးစိုးလႈိင္က ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ တကၠစီအြန္ေကာစနစ္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္အတြက္ အဆိုပါ ကုမၸဏီမွကားမ်ားအား ေမာင္းႏွင္ရန္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကိုလည္း ဖိတ္ေခၚထားၿပီး စေပၚေငြက်ပ္ သံုးသိန္းျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မည္ဟု သိရသည္။ မနက္ယူ ညကားျပန္အပ္စနစ္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ေန႔စဥ္ အံုနာေၾကးအေနျဖင့္ က်ပ္ ၁၂ဝဝဝ ေပးသြင္းရမည္ျဖစ္သည္။ ကားျပင္ဆင္စရိတ္မ်ားကို သတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ကုမၸဏီမွ က်ခံေပးမည္ျဖစ္ၿပီး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားရွိေၾကာင္း သိရသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ကားေတြကို ျပင္ဆင္ေပးတဲ့ေနရာမွာ သတ္မွတ္ ခ်က္ေတာ့ ရွိပါတယ္။ ကီလိုဘယ္ေလာက္အတြင္းမွာဆိုရင္ တာယာလဲတာတို႔၊ ျပင္တာတုိ႔ကို ကုမၸဏီက တာဝန္ယူမွာပါ။ တကၠစီ စီးမယ့္သူက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ Call Center ကို ဆက္သြယ္လာရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဘယ္ကားက အနီးဆံုးမွာ ရွိေနလဲ ၾကည့္ၿပီးေစလႊတ္ေပးမွာပါ။ ကားေတြကေတာ့ အဆင္သင့္ပါပဲ။ ေလာင္စာဆီအသံုးျပဳ ကားေတြပါပဲ။ သတ္မွတ္လိုင္စင္ရွိတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ့္ အစီအစဥ္ပါ''ဟု မန္ေနဂ်ာ ဦးစိုးလိႈင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ တကၠစီအစီးေရ မ်ားျပားလာမႈ တို႔ေၾကာင့္လည္း တကၠစီေျပးဆြဲမႈတြင္ ဝင္ေငြက်ဆင္းမႈမ်ားရွိေနၿပီး အခ်ဳိ႕ ကားမ်ားမွာ အံုနာေၾကးအေနျဖင့္ က်ပ္ ၈ဝဝဝ ဝန္းက်င္ခန္႔သာ ရွိေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ရာတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ဝင္ေငြက်ဆင္းမႈရွိသည့္ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ားအတြက္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ား၊ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ခ်င္းပုိင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား စုေပါင္းကာ တကၠစီအြန္ေကာစနစ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားရွိေနၿပီး ယင္းစနစ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရွိ၊ မရွိကိုမူ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးတီးတကၠစီ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက ဆုိသည္။

ယခင္က ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ တကၠစီမီတာ စနစ္ကဲ့သို႔ ေငြေၾကးကုန္က်မႈ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း အက်ဳိးမရွိေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးမႀကံဳေစရန္ စနစ္တက် ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာဧည့္သည္မ်ား မ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမွ် ႏုိင္ငံတကာၿမိဳ႕ျပမ်ားရွိ တကၠစီဝန္ေဆာင္မႈ မ်ားကဲ့သို႔ ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေဝဖန္ၾကသည္။
သတင္း-ဆုႏွင္းလဲ့၊ ဓာတ္ပုံ-ဖုိးခြား

No comments:

Post a Comment