Thursday, July 2, 2015

ဂုဏ္သိကၡာရွိမွ မိန္းမလွ


 
ခင္ေဆြျမင့္ (ျမန္မာစာ)
ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ နယ္ပယ္တြင္ ''ဣတၴိ ႐ူပံဓနံ''ဟူေသာ စကားစဥ္သည္ ထင္ရွားလွပါသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ႐ုပ္ရည္အဆင္းလွပျခင္းသည္ ဥစၥာပစၥည္း ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟူေသာ အယူအဆကို မျငင္းမဆန္လက္ခံၾကပါသည္။
လူ႔သဘာဝအရ လူသည္ အလွအပကို ႏွစ္သက္ သည္။ အလွအပကို မႈန္းႏိုင္၊ ျခယ္ႏိုင္သည္ႏွင့္အမွ် လွပ ႏိုင္ေသာ မိန္းကေလးငယ္မ်ားအတြက္ အလွအပသည္ ဘဝ၏ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာ အဆင္တန္ဆာ ျဖစ္ပါ သည္။ အလွအပျဖင့္ မိမိ၏ ႐ုပ္ဆင္းေရာင္ဝါကို ဝင္းပ ေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္ၾကသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္၏ႏွစ္သက္မႈ၊ စြဲလမ္းမႈ၊ အံ့ၾသမႈ၊ ခ်ီးမြမ္းမႈမ်ားကို ခံယူၿပီး ၾကည္ႏူး ေက်နပ္ၾကရသည္။
မည္မွ်ပင္ ႏွစ္ေပါင္း၊ ေခတ္ေပါင္း ရာေထာင္ခ်ီၿပီး ေျပာင္းလဲခဲ့ေသာ္လည္း လွခ်င္ေသာ မိန္းမသားမ်ား၊ လွေအာင္ျပဳျပင္ဆင္ယင္ၾကေသာ မိန္းမသားမ်ားသည္ ရွိခဲ့ရွိဆဲ ရွိေနၾကဦးမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈထြန္းလင္းေတာက္ပေသာ ကြၽန္မ တို႔ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္မ်ား ထဲမွ အလွဇာတ္လမ္းမ်ားစြာ၏ အႏွစ္ၾသဇာကို ရယူ ခံစားခဲ့ၾကသည္။ နန္းေဆာင္ဘံုျမင့္ ခုနစ္ဆင့္တြင္ နန္းျပာသာဒ္တံခါးကိုပိတ္ၿပီး တစ္ကိုယ္တည္း ညည္းညဴ တမ္းတလြမ္းခ်င္းခ်ခဲ့ေသာ သိဝိမင္းႀကီးႏွင့္ ဥမၼာဒႏၲီ သတို႔သမီး၏ အလွဇာတ္လမ္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ခုနစ္ေဆာင္တိုက္ခန္းကိုပင္ မီးမထြန္းဘဲ လင္းေစ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကိုယ္ေရာင္ဝင္းပ အလွႀကီးခဲ့သည့္ ပဘာဝတီမင္းသမီးႏွင့္ ဇြဲနပဲႀကီးလွေသာ မင္းကုသ တို႔၏ ဇာတ္လမ္းသည္လည္းေကာင္း ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး မ်ား၏ ရင္ထဲစြဲနစ္ေနခဲ့ေသာ အလွတရားဆိုင္ရာ သာဓကမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ေခတ္မီသိပၸံနည္းပညာမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လ်က္ ရွိေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ အလွအပဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားစြာ၊ အလွျပင္ကိရိယာမ်ားစြာ၊ အလွအပနည္းနာ မ်ားစြာတုိ႔သည္ ေရတြက္၍မႏိုင္ေအာင္ တိုးပြားမ်ားျပား လာပါသည္။ ဆံပင္မွ ေျခဖ်ားအဆံုး၊ ကိုယ္ခႏၶာအစိတ္ အပိုင္းအသီးသီးကို အလွအပအတြက္ ခြဲစိတ္ႏိုင္သည္။ ျပဳျပင္ႏိုင္သည္။
အေရာင္အေသြးအမ်ိဳးမ်ိဳး ျခယ္မႈန္းႏိုင္ သည္။ အသားအေရျဖဴေဖြးေခ်ာေမြ႕ ႏူးညံ့ေအာင္လည္း လုပ္ႏိုင္သည္။ ဆံပင္ကို ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေအာင္လည္း လုပ္ႏိုင္သည္။ ေျဖာင့္ႏိုင္သည္။ ေကာက္ႏိုင္သည္။ အေရာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္း ဆိုးႏိုင္သည္။ ေခတ္အလိုက္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပဳျပင္ဖန္တီးၾကပါသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ လွလိုျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ရာတြင္ ဤအလွမ်ားသည္ အေရျပားေပၚမွ အေပၚယံအလွမွ်သာျဖစ္သည္ကိုလည္း အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱကို နားရည္ဝေနေသာ ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာမ်ားအားလံုး သိရွိနားလည္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ လက္ခံၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ႀကီး၏ ''စိတ္ေကာင္း ရွိဖို႔က ပထမ''ဟူေသာ ၾသဝါဒကထာကို ကြၽန္မတို႔အားလံုး သေဘာေပါက္ လိုက္ၾကၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ ''စိတ္အလွ သည္သာ အႏွစ္သာရ'' ျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽန္မတို႔ လက္ခံ ၾကၿပီးျဖစ္ပါသည္။
''စိတ္အလွရွိသူသည္ ဂုဏ္သိကၡာရွိသူျဖစ္ပါသည္''၊ ''လူ႔က်င့္ဝတ္ေစာင့္ထိန္းသူမ်ားသည္ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိသူမ်ားျဖစ္ပါသည္''။
''ဂုဏ္သိကၡာ''ကို အဘိဓာန္က်မ္းမ်ားက ေစာင့္စည္း ထိန္းသိမ္းအပ္ေသာဂုဏ္၊ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံၾက ေသာဂုဏ္၊ တန္ဖိုးရွိေသာဂုဏ္၊ ျမင့္ျမတ္ေသာဂုဏ္၊ ႐ိုးေျဖာင့္မႈ၊ စာရိတၱေကာင္းမြန္မႈ၊ တည္ၾကည္မႈ၊ integrity, dignity စသည္ျဖင့္ ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။
လိုက္နာေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ အမူအရာ (behavior) မ်ားကို ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းျခင္းဟူေသာ က်င့္ဝတ္ရွိသူသည္ ဂုဏ္သိကၡာရွိသူ၊ တန္ဖိုးရွိသူျဖစ္ပါ သည္။ ပတ္ဝန္းက်င္၏ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံေသာ ဂုဏ္ကို ရရွိပါလိမ့္မည္။
ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လုိက္နာက်င့္သံုးၾကေသာ က်င့္ဝတ္မ်ားသည္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီ၍ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ခဲ့ေသာ က်င့္ဝတ္မ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အသားက် အသားေသေနေသာ ျမန္မာ့ လူမႈတန္ဖိုးမ်ားျဖစ္ပါသည္။
သူ႔အသက္ မသတ္ရ၊ သူ႔ဥစၥာကို သူမသိဘဲ ခဏေလးေသာ္မွ် ယူမသံုးရ၊ မိမိ၏ ဇနီး၊ မယား၊ ခင္ပြန္း မဟုတ္သူကို စိတ္ႏွင့္ပင္ မျပစ္မွားရ၊ လိမ္ညာၾကမ္းတမ္း၊ အက်ိဳးမရွိ ကုန္းတိုက္စကားမ်ား မေျပာဆိုရ၊ မူးယစ္ေစ တတ္သည္မ်ား မသံုးစြဲရဟူေသာ သီလငါးပါးသည္ပင္ ကြၽန္မတို႔ႏွင့္ ကြၽမ္းဝင္ရင္းႏွီးေနၿပီျဖစ္ေသာ အေျခခံအက် ဆံုး ျမန္မာ့က်င့္ဝတ္ျဖစ္ပါသည္။
''လူမိုက္ဆိုလွ်င္၊ ေရွာင္ေသြလႊဲလို႔၊ မမွီဝဲနဲ႔ ကင္းေအာင္ေန''
''ပညာရွိကို အရွည္တြဲလို႔၊ မွီဝဲဆည္းကပ္၊ နည္းယူေလ''
''သံုးပါးရတနာ၊ မိဘမ်ားႏွင့္ ဆရာသမားကို ပူေဇာ္ေလ''
''အလုပ္တာဝန္မလစ္ဟင္းနဲ႔၊ အျပစ္ကင္းေအာင္ လုပ္ပါေလ''
''လူႏွင့္ဆိုင္ရာ က်င့္ဝတ္မ်ားကို ေကာင္းစြာသင္ၾကား နားလည္ေစ''
အစရွိေသာ ျမန္မာမ်ား က်င့္သံုးလိုက္နာၾကသည့္ (၃၈)ျဖာ မဂၤလာတရားေတာ္သည္လည္း ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္ ျမင့္ေစေသာ လူမႈလမ္းၫႊန္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
သိဂၤါေတာဝါဒသုတၱန္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ မိဘႏွင့္ သားသမီးဝတ္၊ ဆရာဝတ္၊ တပည့္ဝတ္အစရွိေသာ က်င့္ဝတ္ငါးပါးအစု မ်ားသည္လည္း ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကေသာ စံမီ စံထားရသည့္ လူ႔က်င့္ဝတ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္မူ မိဘဝတ္၊ သား သမီးဝတ္၊ ဇနီးဝတ္မ်ားသည္ အရြယ္သံုးပါး မိန္းမသား မ်ား၏ က်င့္ဝတ္ျဖစ္ေနပါေပၿပီ။
''မေကာင္းျမစ္ထာ၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္၊ အတတ္သင္ေစ၊ ေပးေဝႏွီးရင္း၊ ထိမ္းျမားျခင္းလွ်င္၊ ဝတ္ငါးအင္'' သည္ မိခင္ဘဝ မိခင္အရြယ္ ျမန္မာအမ်ိဳး သမီးမ်ားအတြက္ လမ္းၫႊန္ခဲ့သည္မွာ ဗုဒၶသာသနာ ေရာက္ရွိစဥ္ကပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကာလရွည္ၾကာခဲ့ပါ ေလၿပီ။
''ေကြၽးေမြးမပ်က္၊ ေဆာင္ရြက္စီမံ၊ ေမြခံထိုက္ေစ၊ လွဴမွ်ေဝ၍၊ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ ဝတ္ငါးသြယ္'' သည္ သမီးဘဝ သမီးအရြယ္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား က်င့္သံုး ေနၾကသည့္ သမီးေကာင္းက်င့္ဝတ္မ်ား ျဖစ္ေနပါသည္။
''အိမ္တြင္းမႈလုပ္၊ သိမ္းထုပ္ေသခ်ာ၊ မိစၧာၾကဥ္ ေရွာင္၊ ေလ်ာ္ေအာင္ျဖန္႔ခ်ိ၊ ပ်င္းရိမမူ၊ ဝတ္ငါးဆူ အိမ္သူက်င့္အပ္စြာ''သည္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး ဇနီးသည္ မ်ား၊ အိမ္ရွင္မေကာင္းမ်ား လက္ခံ လိုက္နာၾကရေသာ အသားက်ေနၿပီျဖစ္သည့္ ဇနီးက်င့္ဝတ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ဤက်င့္ဝတ္မ်ားကို လိုက္နာေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ယဥ္ေက်းမႈဂုဏ္သိကၡာ တင့္တယ္ထည္ဝါေသာ အလွစစ္ပိုင္ရွင္ မိန္းမသားမ်ား အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
''အမရာကိႏၷရီ၊ မဒီသမၻဴလ၊ ေတာ္ေလးဝ'' ကိုစံထားၿပီး ခင္ပြန္းသည္အေပၚ သစၥာႀကီးမား ၾကသူမ်ား၊ ''မိန္းမတို႔ဣေျႏၵ၊ ေရႊေပးလို႔မရ''၊ ''ဆင္မ ယဥ္သာ''၊ ''ေျခတစ္လွမ္း ကုေဋတစ္သန္း'' စကားမ်ားကို ပံုေဆာင္ၿပီး ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သူ၊ ဣေျႏၵဂုဏ္သိကၡာကို တန္ဖိုးထားသူမ်ား ''မိန္းမေကာင္း ပန္းပန္ တစ္ပြင့္တန္၊ မိန္းမသြမ္းပန္းပန္ တစ္ဟင္းငံ'' ဟူေသာ လမ္းၫႊန္ခ်က္ ကို ခံယူၿပီး အခ်စ္ေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ စည္းကမ္း ႀကီးသူမ်ား ''အသက္ႏွင့္လူမလုပ္၊ အရွက္ႏွင့္ လူလုပ္''၊ ''ဟီရိၾသတၱပၸ အရွက္ႏွင့္ အေၾကာက္'' ဟူေသာ စကား မ်ားကို စံထားၿပီး မိမိတို႔၏ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ဂုဏ္ သိကၡာကို တန္ဖိုးထားသူမ်ားအျဖစ္ ရွင္သန္လာခဲ့ၾက ျခင္းသည္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ ေသာ ယဥ္ေက်းမႈဂုဏ္ရည္လည္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤမွ်အစဥ္အလာႀကီးမားအားေကာင္းခဲ့ေသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ မိမိဘဝကို ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ မိမိဣေႁႏၵကို ေစာင့္စည္းျခင္း၊ မိသားစုကို ဦးေဆာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ျခင္း အစရွိေသာ အရည္အေသြး ေကာင္းမ်ားေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အခန္းက႑ အေရးႀကီးလွေသာ ကြၽန္မတို႔၏ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း သည္ သမိုင္းေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ ပံုရိပ္မေပ်ာက္၊ ႐ုပ္မေပ်ာက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္လတ္လတ္မ်ား အားလံုးသည္လည္း သမိုင္း အစဥ္အလာႀကီးခဲ့ေသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ က်င့္ဝတ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာအလွကို တည္ေဆာက္ၾက ေစခ်င္ပါသည္။
အသြင္အျပင္ အလွ၊ မ်က္ႏွာျပင္အလွမ်ားသာမက အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ ရင္တြင္းအလွ၊ စိတ္အလွ၊ ကိုယ္က်င့္ တရားအလွမ်ားျဖင့္ မႈန္းျခယ္ၾကေသာ ''ဂုဏ္သိကၡာ ျပည့္ဝ မိန္းမလွ'' မ်ားျဖစ္ၾကပါေစေၾကာင္း ျမတ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါသည္။ ။

No comments:

Post a Comment