Thursday, July 30, 2015

ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ ေရယာဥ္စီးခရီးသည္မ်ား ပိုမိုေလ်ာ့နည္းလာ





The Mirror Daily's photo.
 


ရန္ကုန္ ဇူလိုင္ ၂၉

ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚဌာနခြဲမွ လက္ရွိေျပးဆြဲ လ်က္ရွိေသာ ေရယာဥ္ခရီးလမ္းမွာ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ ေရယာဥ္စီးခရီးသည္မ်ား ပိုမိုေလ်ာ့နည္းလာလ်က္ရွိေသာ္လည္း ေဒသခံျပည္သူမ်ား သြားလာေရးႏွင့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈအဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ဆက္လက္ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည္။

ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ ဌာနခြဲမွ မန္ေနဂ်ာ ဦးတူးလြန္က ''ခရီးသည္ေတြရဲ႕ ဆႏၵက အျမန္လိုခ်င္ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သေဘၤာနဲ႔သြားရင္ ခရီးသည္ေတြညအိပ္ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ခရီးသည္ေတြဟာ ကုန္းလမ္းက ကားေတြကို ပိုမိုအသုံး ျပဳလာၾကတာပါ။ တကယ္တမ္း ကားလမ္းနဲ႔ သိပ္အဆင္ မေျပေသးတဲ့ ေမာ္ကြၽန္းနဲ႔ ဘိုကေလးခရီးစဥ္ေလာက္ပဲ သေဘၤာစီးၾကတာမ်ားပါတယ္။ က်န္တဲ့ခရီးစဥ္လိုင္း ေတြမွာဆို မရွိသေလာက္ကို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပုသိမ္ခရီးစဥ္ဆို ညအိပ္ခရီးစဥ္ဆိုေတာ့ ခုဆို ခရီးသည္မ်ား လုံးဝမရွိေတာ့ သေလာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီပုသိမ္ခရီး စဥ္ဆို ပုဂၢလိက ေရယာဥ္လိုင္းလည္း မေျပးဆြဲႏိုင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးက လည္းမေျပးဆြဲႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ခရီးသည္ေတြက အေဝးေျပးကားေတြကိုသာ ပိုမိုအသုံးျပဳစီးေနၾကပါတယ္။ ကုန္းလမ္းကက်ေတာ့ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ လမ္းကို ေလးနာရီပဲၾကာတာေလ။ေန႔ ခ်င္းလည္းျပန္လို႔ရတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေရယာဥ္စီးခရီးသည္ ေလ်ာ့နည္းလာ ရတာပါ'' ဟုရွင္းျပသည္။

အဆိုပါ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ခရီးလမ္းကုိ စီးနင္းသူဦးေရလြန္စြာနည္းပါးလာ ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၆ ရက္က ရပ္နားခဲ့ရ ျခင္းျဖစ္ၿပီး မႏၲေလးအေျချပဳေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ဧရာဝတီဌာနခြဲ၊ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ရခိုင္ဌာနခြဲ၊ သံလြင္ဌာနခြဲ၊ ရန္ကုန္အေျချပဳ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚဌာနခြဲ၊ ခ်င္းတြင္းဌာန ခြဲတို႔ျဖင့္ ဌာနခြဲ ငါးခုရွိေနေၾကာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္အေျချပဳ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚဌာနခြဲတြင္ ရန္ကုန္-ေမာ္ကၽြန္း ၊ရန္ကုန္-ဖ်ာပုံ၊ ရန္ကုန္-က်ဳံမေငး၊ရန္ကုန္-ေျမာင္းျမ၊ရန္ကုန္-လပြတၱာ၊ရန္ကုန္-ၾကာကန္တို႔ျဖင့္ ေရယာဥ္ခရီးစဥ္မ်ားကုိ သတ္မွတ္ရက္အလိုက္လက္ရွိ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။

''မိုးတြင္းကာလခရီးသည္နည္းသြားတယ္ဆိုေပမယ့္ပုံမွန္ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ပြင့္လင္းရာသီဆိုလည္းခရီးသည္က မ်ားတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဟိုတုန္းကထက္စာရင္ခရီးသည္စီး နင္းသူဦးေရ လြန္စြာေလ်ာ့နည္းခဲ့ပါ တယ္။ တံတားေတြထိုး၊ကားလမ္းေတြ ေကာင္းလာတဲ့အခါမွာ ခရီးသည္မ်ား စတင္ေလ်ာ့နည္းခဲ့တာပါ။ ဒီလိုေရ ယာဥ္စီးခရီးသည္ေတြေလ်ာ့နည္းလာ ရတာကလည္း ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးရဲ႕ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး လာတာကိုျပလိုက္တာပါပဲ။ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလာေတာ့အေဝးေျပးကားေတြ ေခါက္ေရမ်ားလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေဝးေျပးကားစီးတဲ့ ခရီးသည္ပိုမ်ားလာရတာပါ''ဟုဆိုသည္။

အဆိုပါ ရန္ကုန္အေျချပဳ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚဌာနခြဲမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ ကိုယ္ပိုင္ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ စတင္လည္ပတ္ေျပးဆြဲခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေရယာဥ္စီး ခရီးသည္မ်ားအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈ အပိုင္းမ်ားကိုလည္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန (DMA) ၏မူအရ ခရီးသည္မ်ား အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္ သေဘၤာတစ္စင္းအတြင္းထားရွိရမည့္ အသက္ကယ္ဝတ္စုံပစၥည္းမ်ား ျပည့္စုံစြာ စီမံေဆာင္ရြက္ထားရွိေပးထားသည့္အျပင္ ေနာက္ထပ္ငါးရာခိုင္ ႏႈန္းအပိုေဆာင္းေဆာင္ရြက္ေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔အျပင္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးကုိ ေကာ္ပိုေရးရွင္းအသြင္ ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္သြားရန္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္အေျချပဳ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚဌာနခြဲမွ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ဝင္ေငြ က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၇၆၇ သန္းရရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိ ရန္ကုန္အေျချပဳ ျမစ္ဝကြၽန္း ေပၚဌာနခြဲ၏ ေရယာဥ္ခရီးလမ္းႏွင့္ ခရီးသည္ကူးတို႔ လမ္းမ်ားတြင္ သေဘၤာစင္းေရ ၃ဝ ျဖင့္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျချပဳ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚဌာနခြဲမွသိရသည္။
စိုးဝင္း(MLA)

No comments:

Post a Comment