Sunday, May 31, 2015

ကမ္းနားလမ္းမသစ္၏ သစ္ေတာလမ္းမွတ္တုိင္အနီးရွိ ျဖတ္လမ္းတြင္ လမ္းအသံုးျပဳခစတင္ေကာက္ခံ၍ ယာဥ္ပိတ္ဆုိ႔မႈေလ်ာ႕က်လာ




The Mirror Daily's photo.


ရန္ကုန္ ေမ ၃ဝ

ေမ ၂၈ ရက္မွစ၍ အရွည္ငါးမုိင္ေက်ာ္ရွိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းအနီးရွိ ကမ္းနားလမ္းမ ကြန္ကရစ္လမ္းသစ္၏ သစ္ေတာလမ္းမွတ္တိုင္အနီးရွိ ျဖတ္လမ္းယာဥ္ဝင္၊ ထြက္ေပါက္တြင္ လမ္းအသံုးျပဳခေပးေဆာင္ေစျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လာသည္ကုိ ျမင္ေတြ႕ရသည္။
ဝန္ထမ္းမိသားစုမ်ား သြားလာေရးလြယ္ကူရန္ ျဖတ္လမ္း ဝင္၊ ထြက္ေပါက္မ်ား ျပဳလုပ္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဝင္၊ ထြက္ေပါက္မ်ားတြင္ ဘယ္မေကြ႕ရ၊ ညာမေကြ႕ရ၊ အတည့္ျဖတ္ရန္ လမ္းၫႊန္မ်ားစိုက္ထူခဲ့ရာ ယခုအခါ ပန္းဆုိးတန္း-ဒလကူးတု႔ိသေဘၤာဆိပ္အဝင္ လမ္းထိပ္တြင္ ျမင္ေတြ႕ ရဆဲျဖစ္သည္။

လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းထိပ္တြင္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ သေဘၤာဆိပ္သုိ႔သြားေရာက္သည့္ ယာဥ္မ်ားအတြက္ ျဖတ္လမ္းက်ယ္ဖြင့္ထားခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကမ္းနားလမ္းရထားစတင္ေျပးဆြဲသည့္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္မတုိင္မီ ဒီဇင္ဘာ ၆ ရက္္မွစ၍ ယာဥ္ဝင္၊ ထြက္၍မရရန္ တံုးႀကီးမ်ားျဖင့္ ကာရံထားခဲ့သည္။ အေႏွးယာဥ္မ်ားသာ ဝင္၊ ထြက္၍ ရသည္။
ယင္းသို႔ ပိတ္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေထာ္လီေကြ႕မွတ္တုိင္၊ သစ္ေတာလမ္း မွတ္တုိင္အနီးရွိ ျဖတ္လမ္းေပါက္မ်ားတြင္ ယာဥ္ ဝင္/ထြက္မႈမ်ားလာသည္။ ေထာ္လီေကြ႕တြင္ ယာဥ္တစ္စီးစာ၊ သစ္ေတာမွတ္တုိင္အနီးတြင္ ယာဥ္ အဝင္၊ အထြက္ တစ္စီးအတြက္ တံုးႀကီးမ်ား ကာရံဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။ ကမ္းနားလမ္း ေဟာင္းေပၚမွ ယာဥ္အသြားအလာ ေစာင့္ဆုိင္းရသျဖင့္ အဆုိပါျဖတ္လမ္းေပါက္မ်ားႏွင့္ ျဖတ္လမ္းအေပါက္အနီးရွိ လမ္းသစ္ေပၚရွိ လမ္းလယ္ေၾကာတုိ႔တြင္ ယာဥ္မ်ား တန္းစီေစာင့္ဆုိင္းမႈမ်ားရွိလာသည္။ လမ္းလယ္ေၾကာမွ ျဖတ္လမ္း သုိ႔ဝင္ရန္ လမ္းပိတ္ရပ္ထားသျဖင့္ ကမ္းနားလမ္းမသစ္၏ အလံုၿမိဳ႕နယ္အတြင္း နာရီရွည္ယာဥ္ပိတ္ဆုိ႔မႈ မၾကာခဏေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသည္ဟု ယင္းလမ္းေၾကာင္းေပၚ ျဖတ္သန္းေနရေသာ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ဆုိသည္။

သစ္ေတာလမ္းထိပ္ျဖတ္လမ္းတြင္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံျခင္း၊ ေထာ္လီေကြ႕ျဖတ္လမ္းတြင္ ျပင္ဆင္ရန္ပိတ္ထားျခင္းမ်ားရွိသျဖင့္ ယင္းေနရာ တစ္ဝုိက္တြင္ ယခင္ကဲ့သို႔ လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈမရွိေတာ့ဘဲ ေလ်ာ့က်လာသည္ကုိ ျမင္ေတြ႕ရသည္ဟု အဆိုပါယာဥ္ေမာင္းက ေျပာသည္။

ပန္းဆုိးတန္း-ဒလသေဘၤာဆိပ္ဆင္း ဝင္ေပါက္တြင္ လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံျခင္းမရွိေသး၍ ေမ ၂၉ ရက္္ထိ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚသေဘၤာဆိပ္ဆင္းယာဥ္မ်ား လမ္းအသံုးျပဳခေပးေဆာင္ရျခင္း မရွိဘဲ ပန္းဆိုးတန္းျဖတ္လမ္းမွ သြားေရာက္ႏိုင္ေသးသည္ဟု တကၠစီယာဥ္ ေမာင္းကိုတုိးက ေျပာသည္။

စီးလံုးငွားတကၠစီယာဥ္မ်ား လမ္းအသံုးျပဳခေပးေဆာင္ရာတြင္ ခရီးသည္ ယာဥ္မ်ားကသာေပးေဆာင္ရျခင္းျဖစ္၍ ယခုကဲ့သို႔ ျဖတ္လမ္းထိပ္တြင္ လမ္းအသံုးျပဳခေပးေဆာင္ေကာက္ခံေနမႈအေပၚ အိမ္စီးယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားသာ ေဝဖန္ေျပာဆုိမႈရွိလာသည္။

ကမ္းနားလမ္းသစ္ေပၚတြင္ တစ္နာရီ မုိင္ ၂ဝ အသိေပးလမ္းၫႊန္စုိက္ထူ ထားေသာ္လည္း ယင္းလမ္းၫႊန္အနီး ေမ ၂၈ ရက္ ည ၁ဝ နာရီတြင္ ကုန္ေသတၱာမပါ အလြတ္ကုန္ကားတစ္စီး ကမ္းနားလမ္းသစ္ေပၚမွ လမ္းေဟာင္း ေပၚသုိ႔ အရွိန္လြန္က်ေရာက္ခဲ့သည္။ ကမ္းနားလမ္းေဟာင္းေဘး ယာဥ္ရပ္နား ရာေနရာရွိ ယာဥ္ငယ္ႏွစ္စီးထိခုိက္ပ်က္စီးၿပီး ကမ္းနားလမ္းသစ္၏ ေျမထိန္း နံရံပ်က္စီးမႈရွိသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္ဟု လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္း ထိပ္အနီးတြင္ ေနထုိင္သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ကမ္းနားလမ္းမသစ္ေပၚမွ လမ္းေဟာင္းေပၚရိွ ကုန္ေသတၱာတင္ယာဥ္အခ်ဳိ႕ အရွိန္လြန္က်ေရာက္မႈ တစ္ႏွစ္အတြင္း ေလးႀကိမ္ ေန႔၊ ညႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ သခင္ျမပန္းၿခံအနီး ကမ္းနားလမ္းေဟာင္း ၿမိဳ႕ထဲမွလာေသာ ယာဥ္ေၾကာမွ ကမ္းနားလမ္းမသစ္အျမင့္ေပၚသို႔ ကုန္ေသတၱာ တင္ယာဥ္တစ္စီး အရွိန္လြန္ေရာက္ရွိမႈလည္း ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသးသည္။ ကမ္းနား လမ္းမသစ္၏ျဖတ္လမ္းေပါက္တြင္ လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံျခင္းျဖင့္ ယာဥ္ပိတ္ဆို႔မႈေလ်ာ့က်ေစသကဲ့သို႔ ယာဥ္အႏၲရာယ္ေၾကာင့္ လူအခ်ဳိ႕ ထိခိုက္ေသဆံုး ရမႈ၊ လမ္းေဘးရပ္ယာဥ္ငယ္မ်ား ထိခုိက္ပ်က္စီးေနျခင္းမ်ား၊ ကမ္းနားလမ္းမ သစ္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား စီတန္းရပ္နားေနျခင္းတုိ႔ကုိပါ ပေပ်ာက္ေလ်ာ့နည္းသြားရန္ ယာဥ္စည္းကမ္းလိုက္နာမႈရွိလာေရးကိုပါ အေလးေပးေဆာင္ရြက္ေပးသင့္သည္ဟု လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းေနထုိင္သူ ဦးလွဦးက ေျပာသည္။
(ေမာင္ေစေအာင္)

No comments:

Post a Comment