အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ား
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွည္လ်ားေသာကမ္း႐ိုးတန္းမ်ားႏွင့္အတူ ဆိပ္ကမ္းမ်ားရွိသည္။ ယင္းတို႔တြင္ ပင္လယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ားလည္းရွိခဲ့ၿပီး ယခင္က ေဖာ္ထုတ္ထားျခင္းမရွိေခ်။ ယခုအခါ ကုန္းလမ္းႏွင့္ ပင္လယ္ေရလမ္းေၾကာင္းမ်ားေပၚထြက္လာရာ ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမ်ားရွိလာၿပီး ယင္းတို႔ႏွင့္အတူ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ား ျဖစ္ထြန္းလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာ ၂၁ ရက္က မူေဘာင္သေဘာတူစာခ်ဳပ္သစ္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ခဲ့ၿပီး လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္
ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကနဦးအဆင့္တြင္ ႏွစ္လမ္းသြားလမ္း၊
ဆိပ္ကမ္းငယ္၊ စက္မႈ ရပ္ကြက္၊ ေရႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေထာက္ပံ့မႈအစီအစဥ္၊ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္တို႔ကို စတင္ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္ဟု သိရသည္။
အဆိုပါ ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ဆက္စပ္စီမံကိန္းမ်ားမွာ
ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ဆက္စပ္ႏိုင္ငံတုိ႔ရွိ ျပည္သူမ်ားအတြက္
ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကို အေထာက္အပံ့ေပးႏုိင္မည့္အျပင္
မဲေခါင္ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးသာမက အိႏၵိယ-မဟာမဲေခါင္
ေတာင္ဘက္စီးပြားေရးစႀကႍ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကိုပါ
အကူအညီေပးႏုိင္မည့္စီမံကိန္းျဖစ္၍ စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈဖံြ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရးအတြက္ အနာဂတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။
ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းမွာ
ႏွစ္ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား အျပန္အလွန္ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးစဥ္မ်ားမွ
ေပၚထြက္လာသည့္ အက်ဳိးရလဒ္ေကာင္းမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုစီမံကိန္းသည္
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္သာမက ေဒသတစ္ခုလံုးအတြက္ အက်ဳိးမ်ားလွသည္။
ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြက္ ကာလရွည္မဟာ စီမံကိန္းတစ္ရပ္ ေရးဆဲြထားသည္။
စီမံကိန္းတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု၊ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ဆက္သြယ္မည့္
အေဝးေျပးကားလမ္းတစ္ခုတို႔ပါဝင္သည္။ ႏွစ္လမ္းသြားအေဝးေျပးကားလမ္းအတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ဘ႑ာေရးအကူအညီ ေပးအပ္မည္ဟု ကမ္းလွမ္းထားသည္။
တစ္ဆက္တည္းတြင္ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ရွိ မဒဲကြၽန္းတြင္
ေရနံတင္ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုကို ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ရျခင္း
ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ ေရာက္ရွိလာေသာ ေရနံစိမ္းမ်ားကို
မဒဲကြၽန္းတြင္ ေရနံခ်ျခင္းလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ျဖစ္သည္။ ဆိပ္ကမ္းတြင္
ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ သံုးသိန္းဆံ့သေဘၤာႀကီးမ်ား
ဆိုက္ကပ္ႏုိင္ေအာင္စီစဥ္ထားသည္။
ထုိဆိပ္ကမ္းမွ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးေလးခုကို ျဖတ္သန္းကာ
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္တြင္းသံုးစဲြမႈအတြက္ ခဲြေဝပို႔လႊတ္ႏုိင္ရန္
စီစဥ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ထားျခင္းျဖစ္၍
ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရနံ ယိုဖိတ္မႈမရွိေစေရး၊ ထိန္းသိမ္းေရး၊
မီးေဘးကာကြယ္ေရး၊ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးအစီအမံမ်ားကိုပါ
ထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္ထားရာ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားအား သိရွိနားလည္ေစရန္
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔အသိေပးၾကရ မည္ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံျခားေငြရရွိေရးအတြက္ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ျခင္း၊
ျပည္တြင္းသံုးစဲြမႈအတြက္ ခဲြေဝေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၍ ႏွစ္ႏုိင္ငံလံုးအတြက္
အက်ဳိးရွိသည္ကို ထင္သာျမင္သာသိျမင္ႏုိင္ဖို႔လည္း လိုအပ္သည္။ ထို႔အျပင္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ားရရွိျခင္း၊ ေဒသအလိုက္ လူမႈစီးပြားကူညီ ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးက႑မ်ားပါ တစ္စတစ္စတိုးတက္ျဖစ္ထြန္းလာမည္ဟု ယံုၾကည္ထားရွိမႈမ်ားကိုလည္း ျပည္သူမ်ားသိရွိထားဖို႔လိုေပလိမ့္မည္။
လက္ေတြ႕တြင္လည္း စာသင္ေက်ာင္း၊ ေဆးေပးခန္း၊ ေရကန္၊
လွ်ပ္စစ္မီးသြယ္တန္းျခင္း၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး စသည္တို႔ကို
စီမံကိန္းစတင္သည့္ႏွစ္မွ ယေန႔အခ်ိန္အထိ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၃
သန္းေက်ာ္အကုန္အက်ခံ ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေဒသတြင္းလူမႈစီးပြားဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစမည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ျပည္သူမ်ား သိရွိနားလည္ၿပီး ပူးေပါင္းပါဝင္လာႏိုင္ေရးအတြက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔အသိေပးေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားအား ဝုိင္းဝန္းေဆာင္ရြက္သြားၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ။
No comments:
Post a Comment