Saturday, January 31, 2015

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း

 
 

 
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးလႊတ္ေတာ္ေလးႏွစ္သက္တမ္းကာလအတြင္း ဥပေဒေပါင္း (၁၃၃) ခု အတည္ျပဳျပ႒ာန္းေပးႏုိင္ခဲ႕

ေနျပည္ေတာ္ ဇန္နဝါရီ ၃ဝ

ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၂) ႀကိမ္ေျမာက္ပုံမွန္အစည္းအေဝး နဝမေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပသည္။

အစည္းအေဝး၌ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၄) ႏွစ္ေျမာက္အထိမ္းအမွတ္ အမွာစကားေျပာၾကားရာတြင္ ယခုေလးႏွစ္သက္တမ္းကာလအတြင္း လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ ပုံမွန္အစည္းအေဝး(၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ႏွင့္ အထူးအစည္းအေဝးတစ္ႀကိမ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယင္းကာလအတြင္း ဥပေဒေပါင္း (၁၃၃) ခုကို အတည္ျပဳျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ အဓိကတာဝန္ျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းေရးတာဝန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေလးႏွစ္တာကာလအတြင္း မည္မွ်တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္ကို ျပန္လည္သုံးသပ္ရာတြင္ ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပတြင္ပါ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ခံယူရရွိသည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါေၾကာင္း။

လႊတ္ေတာ္မ်ား စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ သည့္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ ပထမပုံမွန္အစည္း အေဝးတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑ႏွင့္ တရားစီရင္ေရးက႑မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံ ေတာ္သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီးမ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္း ပုံ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံ႐ုံးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေရြး ေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕ ဝင္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္ ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္တို႔ကို ခန္႔အပ္ တာဝန္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ လႊတ္ ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ရယူေပး ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္း မွတ္ပုံတင္ဥပေဒႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစုေဝး ခြင့္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလွည့္လည္ ခြင့္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားအပါအဝင္ ဥပေဒေပါင္း ၁၅ ခုကို စတင္ျပ႒ာန္း ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း။

၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ တစ္ႏွစ္တာကာလ အတြင္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က တင္သြင္းခြင့္ရွိသည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ရမည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒ၊ ဘ႑ာေငြအရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒ တို႔ကို စတင္ေဆြးေႏြး အတည္ျပဳျပ႒ာန္း ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒ၊ ႏိုင္ငံျခားသုံးေငြ စီမံ ခန္႔ခြဲမႈဥပေဒႏွင့္ လယ္ယာေျမဥပေဒ စသည့္ ဥပေဒမ်ားအပါအဝင္ ဥပေဒ ေပါင္း ၂၄ ခုကို ဆက္လက္ျပ႒ာန္း ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း။

ထို႔ျပင္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားအပါအဝင္ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ား ကိုယ့္ဂုဏ္ ကိုယ့္သိကၡာ ႏွင့္အညီ ေနထိုင္စားေသာက္ႏိုင္ေရး ႏွင့္ အဂတိတရားကင္းရွင္းႏိုင္ေရး အတြက္ ဝန္ထမ္းမ်ားလစာကို အနည္းဆုံး ၁၉၅၆-၁၉၆ဝ ခုႏွစ္က ရရွိထားသည့္ စရိတ္မ်ား၏ တန္ဖိုး အတိုင္း ရရွိေစေရးကိုလည္းေကာင္း၊ ဥစၥာဓနဆုံး႐ႈံးလွ်င္ ဘာမွမဆုံး ႐ႈံးဟုမွတ္ပါ (When Wealth is lost, Nothing is lost)၊ က်န္းမာေရးဆုံး႐ႈံး ၿပီဆိုလွ်င္ တစ္စုံတစ္ရာ ဆုံး႐ႈံးၿပီဟု မွတ္ပါ (When Health is lost, Something is lost)၊ ကိုယ္က်င့္ တရား ဆုံး႐ႈံးၿပီဆိုလွ်င္ အားလုံးဆုံး႐ႈံး ၿပီဟုမွတ္ပါ (When Character is lost, Everything is lost) စသည့္ အက်ိဳးအေၾကာင္းမ်ားကို ေဖာ္ျပ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ တတိယ ပုံမွန္အစည္းအေဝးတြင္ လႊတ္ေတာ္ သို႔ တင္ျပခဲ့ၿပီး ဝန္ထမ္းတိုင္းကို လစဥ္ေထာက္ပံ့ေငြ သုံးေသာင္းက်ပ္စီ တိုးျမႇင့္ခံစားႏိုင္ေရးကို စတင္ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဆက္လက္ၿပီး ၂ဝ၁၃ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ လစဥ္က်ပ္ႏွစ္ေသာင္းစီ လစာ ဆက္လက္တိုးျမႇင့္ရရွိေရး ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း။

တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ လႊတ္ ေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္းၫွိႏႈိင္းေဆာင္ ရြက္ေရးအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ ေတာ္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕(Myanmar Par-liamentary Union) ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ ရြက္ျခင္း၊ လယ္ယာေျမႏွင့္ အျခား ေျမမ်ားသိမ္းဆည္းခံရမႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား နစ္နာမႈမရွိေစေရးအတြက္ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ားကိုလည္း စတင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၎အျပင္ လႊတ္ေတာ္၏ မူဝါဒျဖစ္သည့္ ျပည္သူ႔အသံ လႊတ္ေတာ္အသံ၊ ျပည္သူ႔ ဆႏၵ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵ၊ ျပည္သူတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လႊတ္ေတာ္က ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ဆိုသည့္ လႊတ္ေတာ္၏ ေဆာင္ပုဒ္ကိုလည္း ခ်မွတ္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း။

၂ဝ၁၃ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒ အပါအဝင္ ဥပေဒေပါင္း ၃၇ ခုကို အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အထူး အစည္းအေဝးတစ္ရပ္ကို ေခၚယူ က်င္းပၿပီး မိတၴီလာၿမိဳ႕တြင္ အေရး ေပၚအမိန္႔ ထုတ္ျပန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အတည္ျပဳျခင္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္ အလုပ္သမား၊ အလုပ္ရွင္အခြင့္ အေရး ေလ့လာပူးေပါင္းေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းျခင္းကိုလည္း အတည္ျပဳေပး ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း။

ထို႔ျပင္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ မ်ားႏွင့္အညီ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္႐ုံးႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္႐ုံးတို႔ကို တိုးခ်ဲ႕ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုထိေရာက္ျမန္ဆန္ စြာအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ လာႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒကို ေခတ္ကာလႏွင့္အညီ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္း၍ စတင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း။

၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ကာလအတြင္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ကသာ တင္သြင္းခြင့္ရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌သာ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ ရမည့္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္ အေကာက္ဥပေဒကို စတင္ေဆြးေႏြး အတည္ျပဳျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ခဲ့သည့္ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း အခြန္ အေကာက္ဆိုင္ရာကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး ေခတ္ႏွင့္အညီျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ႏိုင္ေရးကို စတင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း၊ ျမန္မာအထူးစီးပြားေရး ဇုန္ဥပေဒအပါအဝင္ ဥပေဒေပါင္း ၅၇ ခုကိုလည္း ျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း၊ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ သည့္ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ရပ္ေရးဆြဲေရး အတြက္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈေကာ္မတီကို ဆက္လက္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါ ေၾကာင္း။

ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံ ပါလီမန္မ်ား ညီလာခံ (AIPA)၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာပါလီမန္ မ်ားအဖြဲ႕(IPU) ႏွင့္ အာရွ-ဥေရာပ ပါလီမန္ဆိုင္ရာ မိတ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္း(ASEP) အဖြဲ႕မ်ားသို႔ အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာပါလီမန္ မ်ား အပါအဝင္ လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ဆက္ႏႊယ္ေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရး၊ ေလ့လာေရးႏွင့္ ေဆြး ေႏြးပြဲမ်ားသို႔လည္း အႀကိမ္ ၉၄ ႀကိမ္၊ ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅၄ ဦး သြားေရာက္ ႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ၏ အေတြ႕အႀကဳံ၊ ဗဟုသုတျမင့္မား လာသကဲ့သို႔ ထိုက္သင့္ေသာ အရည္ အခ်င္းမ်ား တိုးတက္ရရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းသင္တန္းမ်ားႏွင့္ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကိုလည္း က်င္းပႏိုင္ခဲ့ သည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ အရည္ အေသြးျမႇင့္တင္ေရးကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳ ေပးႏိုင္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း။

ယင္းသို႔ေသာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားႏွင့္ သင္ခန္းစာမ်ားကိုရယူၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေစတနာထား ေဆာင္ရြက္သည့္အခါ မိမိတို႔၏ တာဝန္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို တာဝန္ခံတာဝန္ ယူၿပီး ဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ဆက္လက္ၿပီး ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္က်င္းပလ်က္ရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း မ်ားအတြက္ ထိုက္သင့္သည့္ လစာ စရိတ္မ်ား ဆက္လက္တိုးျမႇင့္ေပး ႏိုင္ေရး၊ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ေတာင္ သူလယ္သမားမ်ား၏ အခြင့္အေရး ကာကြယ္ေရးႏွင့္ အက်ိဳးစီးပြားျမႇင့္တင္ ႏိုင္ေရး၊ ျပ႒ာန္းထားၿပီးေသာ ဥပေဒ မ်ား အသက္ဝင္က်င့္သုံးႏိုင္ေရး အတြက္ လိုအပ္သည့္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းဥပေဒမ်ား ေဆာ လ်င္စြာ ထုတ္ျပန္သတ္မွတ္ေပးေရး၊ လႊတ္ေတာ္ အသီးသီးတြင္ က်န္ရွိေန သည့္ ေဆာင္ရြက္ဆဲ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားမွ ဦးစားေပးျပ႒ာန္းသင့္သည့္ ဥပေဒ ၾကမ္းမ်ား အတည္ျပဳျပ႒ာန္းႏိုင္ေရးႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ ေရး စသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား မ်ား အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အေရးႀကီး သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္သက္ တမ္းကာလအတြင္း ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခ်ိန္ အခ်ိန္ကာလ တစ္ႏွစ္ ခန္႔သာ က်န္ရွိေတာ့သည့္အတြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္ငန္းမ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် ေအာင္ျမင္ၿပီးစီးေစ ေရးကို မိမိတို႔၏ အေတြ႕အႀကဳံ၊ ဉာဏ္ ပညာ အေျမာ္အျမင္ရွိမႈမ်ားျဖင့္ ထိေရာက္စြာ စီမံအသုံးခ်ေဆာင္ရြက္ သြားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာ ၾကားသည္။

ထို႔ေနာက္ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ခု ဘ႑ာ ေရးႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္ ၂ဝ၁၅ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒ ၾကမ္းတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းဝင္မ်ားက ရွင္းလင္းခဲ့ၾကသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ေဇာ္မင္းေအာင္က တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အလိုက္ ဘ႑ာေငြ ခြင့္ျပဳလ်ာထားမႈအေျခ အေနမ်ား၊ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာ ေရးႏွစ္တြင္ ေဆာင္ရြက္မည့္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑၊ အေျခခံပညာ က႑ႏွင့္ အျခားက႑မ်ားတြင္ ႏွစ္ အလိုက္ ဘ႑ာေငြသုံးစြဲမႈ အေျခ အေနမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။

သတၱဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးသန္းထြန္းေအာင္က ဓာတ္ သတၱဳ ထုတ္လုပ္မႈဆိုင္ရာမူဝါဒ၊ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေဆာင္ရြက္မည့္ စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္ မႈ၊ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ လ်ာထားခ်က္၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ခုႏွင့္ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ခု ဘ႑ာႏွစ္ သာမန္ရေငြႏွင့္ အသုံး စရိတ္ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ဘ႑ာ ရန္ပုံေငြႏွင့္ လုပ္ငန္းသုံးရင္း ႏွီးေငြ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္မ်ား၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (ေငြလုံးေငြရင္း)အသုံးစရိတ္ လ်ာထား ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။

လူမႈဝန္ထမ္း၊ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒၚစုစုလႈိင္က ျမန္မာ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းျဖစ္ပြားသည့္ ေဘးအႏၲရာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ မ်ားကိုေလ်ာ့နည္းေစရန္ႏွင့္ ေဘးသင့္ ျပည္သူမ်ား မူလလူေနမႈဘဝ အေျခအေနထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေစရန္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ ထားရွိမႈမ်ား၊ လူမႈကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္ေရး နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ေထာက္ပံ့ေဆာင္ရြက္ေပးမႈမ်ားႏွင့္ ဘ႑ာေငြသတ္မွတ္ သုံးစြဲမႈအေျခ အေနမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။

ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံး ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဦးထြန္းထြန္းဦးက ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ သာမန္ ရေငြ၊ လ်ာထားခ်က္မ်ားႏွင့္ ေငြလုံးေငြ ရင္းအသုံးစရိတ္ဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ လိုအပ္သည့္ အေဆာက္အအုံ၊ စက္ ကိရိယာမ်ား ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ား၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ဥပေဒအရာရွိေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ထားရွိ မႈမ်ား၊ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းသစ္မ်ား အတြက္ လိုအပ္သည့္အေျခ အေနမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္း သည္။

ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ေသာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားဝန္ႀကီး ဌာန အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီထံမွ ဂ်ပန္ ယန္း ၂၄ ဒသမ ၆၇၈ ဘီလီယံေခ်းယူခြင့္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္ ရယူ အတည္ျပဳခဲ့သည္။

ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္း စစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွ ေပးပို႔ေသာ ''၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဒုတိယ (၆)လ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အရအသုံးစာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးရာတြင္ ေတြ႕ရွိရသည့္ စစ္ ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား၊ စာရင္းစစ္ကန္႔ ကြက္ခ်က္မ်ား၊ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ား'' ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း ၍ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ ခံစာ(၁/၂ဝ၁၅) ကို ေကာ္မတီအတြင္း ေရးမွဴး ဦးေမာင္တိုးက ဖတ္ၾကား ရွင္းလင္းျခင္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္း စစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွ ေပးပို႔ေသာ ''၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပုံေငြ ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိ ခ်က္အစီရင္ခံစာ''အေပၚ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၂/၂ဝ၁၅)ကို ေကာ္မတီဝင္ ဦးမိုးေဇာ္ဟိန္းက ဖတ္ၾကား ရွင္းလင္းျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ၾကသည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္(၁၂)ႀကိမ္ ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေဝး ဒသမ ေန႔ကို ၂ဝ၁၅ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ ရက္တြင္ ျပန္လည္က်င္းပမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။

(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment