Saturday, January 31, 2015

ႏိုင္ငံကူးသေဘၤာသား ျဖစ္ခြင့္ရၿပီလား


Photo: ႏိုင္ငံကူးသေဘၤာသား ျဖစ္ခြင့္ရၿပီလား
========================

သတင္းေဆာင္းပါး-ခင္ရတနာ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေဒါပံုၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန႐ံုးဝန္းက်င္တြင္   အရြယ္စံု အမ်ဳိးသားမ်ား ပ်ားပန္းခတ္မွ် သြားလာေနၾကသည္။ တူညီဝတ္စံုမ်ားျဖင့္ ေရႊေရာင္အနာဂတ္ကိုေမွ်ာ္ကာ ကြၽမ္းက်င္မႈ  လက္မွတ္ရယူၾကသူမ်ား၊ ကံေကာင္းစြာ ျဖင့္ ရာထူးမ်ားကို ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ထားၾကေသာ သေဘၤာအရာရွိမ်ား၊  အက်ိဳးေဆာင္မ်ားထံ ေန႔စဥ္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနၾကသည့္   သေဘၤာသားျဖစ္လိုသူ မ်ားစသည္ျဖင့္ စံုလင္လွသည္။

''ျပန္လာခ်င္တယ္။   ဒါေပမယ့္   ပိုက္ဆံထက္ အေရးႀကီးတာ အေတြ႕အႀကံဳပဲ။ ျပန္သြားရင္ Sea Service နည္းေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္အတြက္ ခက္ မယ္။ အဆင္မေျပရင္ေတာင္ မျပန္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ ၿပီး ေနခဲ့တယ္''ဟု    တတိယအႀကိမ္ သေဘၤာလိုက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသူ ကိုသန္႔စင္က ဆိုသည္။

သူက  သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ရရန္  ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရၿပီး  ပြဲစားတစ္ဦးထံသို႔ ေငြက်ပ္ ၃၅သိန္း ေပးအပ္ကာ ပထမဆံုး Sea Service  ရယူခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္  ပြဲစားေျပာခဲ့သည့္  ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာ ႀကီးေပၚ  မဟုတ္ပါ။  မေလးရွားႏိုင္ငံရွိ  ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းခြင္မွ  သဲစုပ္သေဘၤာငယ္တစ္စင္းေပၚတြင္ အလုပ္လုပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။

သေဘၤာသားဝင္ေငြသည္  အျခားအလုပ္အကိုင္ ဝင္ေငြထက္ ပိုမိုမ်ားျပားသည္ဟု သိရွိလာၾကၿပီး ေခၚယူေသာ  လုပ္ငန္းႏွင့္လုပ္ကိုင္လိုသည့္ အေရ အတြက္ မမွ်တေလာက္ေအာင္ သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ ရရန္ ႀကိဳးပမ္းလာၾကသည္။

''အျပင္သေဘၤာသားေတြမေျပာနဲ႔ ေရေၾကာင္း တကၠသိုလ္နဲ႔    ေရေၾကာင္းသိပၸံဆင္းေတြေတာင္ အလုပ္ရဖို႔ အရင္ေလာက္မလြယ္ဘူး။ တန္းစီထားတဲ့ လူကမ်ားၿပီး ေပးႏိုင္တဲ့ အလုပ္ကနည္းတယ္။ သေဘၤာ သားလက္မွတ္ရွိသူက   ရွစ္ေသာင္းဝန္းက်င္ရွိၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္တာက  လူႏွစ္ေသာင္းေတာင္ မျပည့္ပါဘူး''ဟု  ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ  သေဘၤာသားကိုယ္စားလွယ္ လုပ္ငန္းေပါင္း   ၂ဝဝ  ဝန္းက်င္ရွိၿပီး  အမ်ားစုမွာ သေဘၤာလိုင္းငယ္မ်ားျဖစ္သည္။ နာမည္ႀကီး သေဘၤာ လိုင္းမ်ားက အလုပ္ေခၚယူေသာ္လည္း လူဦးေရႏွင့္ ရာထူး ကန္႔သတ္မႈမ်ားရွိေနသည္။

''ဖိလစ္ပိုင္နဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာ  သေဘၤာသားေတြ ေဖာင္းပြေနတာ။ သူတို႔ေတြကို ပိုၿပီး အလုပ္ခန္႔အပ္တာမို႔  ျမန္မာ သေဘၤာသားေတြ အလုပ္ရဖို႔ခက္တယ္။ အရာရွိ ပိုင္းမွာလည္းသူတို႔ပဲ ကမၻာ့သေဘၤာသားေစ်းကြက္ကို အမ်ားဆံုး ဝင္ေရာက္တယ္။ ဒီမွာေတာ့ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိေတာင္  လိုင္းအပိုင္မရွိရင္  တစ္ေခါက္ထြက္ဖို႔ ေျခာက္လက တစ္ႏွစ္ဝန္းက်င္ေစာင့္ရတယ္။ အသစ္ဆို ႏွစ္ခ်ီၿပီးေစာင့္ၾကရတယ္''ဟု  စင္ကာပူသေဘၤာလိုင္း တစ္ခုတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူ  ကိုေက်ာ္ထူးက ေျပာျပ သည္။

ျပင္ပသေဘၤာသားမ်ား   ညည္းညဴေနၾကရသည့္ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈသည္    ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ေရေၾကာင္းသိပၸံေက်ာင္းဆင္းမ်ားအဖို႔ လည္း ထိခိုက္မႈရွိလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

''စင္ကာပူမွာ အလုပ္သြားေလွ်ာက္တာ ႏွစ္ေခါက္ ရွိၿပီ။  သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးပိုင္းက လူေတြပိုၿပီး အလုပ္ရဖို႔  ခက္တယ္။  ကံေကာင္းတဲ့သူေတြလည္းရွိ တယ္။ အမ်ားစုက ကိုယ္တတ္ထားတဲ့ ပညာနဲ႔ ကိုက္ညီ တဲ့အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္ၾကတာေပါ့။  ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ လည္း သေဘၤာလိုက္ရင္ ရႏိုင္ေပမယ့္ မလိုက္ခ်င္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခါဆိုရင္ေတာ့  ေအးဂ်င့္အကူအညီယူရ မယ္''ဟု ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္မွ သေဘၤာတည္ေဆာက္ ေရး ဘာသာရပ္ျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီးထားသူ ကိုမင္းသူက ဆိုသည္။

ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေဒါက္တာျမတ္လြင္က တကၠသိုလ္မွ ႏွစ္စဥ္ေက်ာင္းသား သံုးရာေက်ာ္   ေမြးထုတ္ေပးေနၿပီး  အလုပ္အကိုင္ ရရွိမႈ  ၇၅  ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေၾကာင္း၊ ေရေၾကာင္းပညာႏွင့္ ေရေၾကာင္း  အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္မ်ား ပိုမိုအလုပ္ အကိုင္ရရွိလာေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

ေရေၾကာင္းပညာ  တကၠသိုလ္မွ  ေရယာဥ္တည္ ေဆာက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ၊   ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္းစက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ၊ ဆိပ္ကမ္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ျမစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ကမ္း႐ိုးတန္းအင္ဂ်င္နီယာ၊   ေရေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ႏွင့္      အီလက္ထေရာနစ္အင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္း သိပၸံသေဘၤာလုပ္ငန္းစီမံခန္႔ခဲြမႈ  ဘဲြ႕လြန္ ဒီပလိုမာႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းစီမံခန္႔ခဲြမႈဘဲြ႕လြန္ဒီပလိုမာမ်ား ကို သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသားစုစုေပါင္း သံုးေထာင္ ဝန္းက်င္ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

''ကုမၸဏီေတြနဲ႔ နားလည္မႈစာခြၽန္ေတြ ေရးထိုးထား တယ္။ ေက်ာင္းၿပီးသြားရင္ အလုပ္အကိုင္ရဖို႔အတြက္ စဥ္းစားေပးရပါတယ္။  အခုေနာက္ပိုင္းမွာ  ကုမၸဏီ အမ်ားအျပားနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္မိလို႔  အလုပ္အကိုင္  ပိုမို ရရွိလာၾကတယ္''ဟု  ေဒါက္တာျမတ္လြင္က ေျပာျပ သည္။

ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ လည္း ေရေၾကာင္းပညာရွင္မ်ား ပိုမိုထြက္ေပၚလာေရး ႏွင့္ အရည္အေသြးျပည့္ဝသည့္ ကုန္သြယ္ေရေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားအတြက္ ခိုင္မာသည့္ လုပ္ခလစာ၊ အလုပ္ သမားအခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္   နစ္နာေၾကး၊  ေလ်ာ္ေၾကး ႏွင့္  အလုပ္ရရွိေရးတို႔အတြက္  ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ ေပးေနေၾကာင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန  ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္  ဦးေမာင္ေမာင္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ေရေၾကာင္းပညာရွင္မ်ားအတြက္  သေဘၤာဆင္း တိုင္းလိုအပ္သည့္ မြမ္းမံသင္တန္းမ်ားႏွင့္ ရာထူးေနရာ အတြက္  စာေမးပြဲမ်ားကိုလည္း  ေျဖဆိုၾကရသည္။ ပုဂၢလိကႏွင့္ဦးစီးဌာနလက္ေအာက္  သင္တန္းစာေမး ပြဲမ်ား  ေျဖဆိုျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရၿပီး သင္ၾကားေရး အတြက္ ေငြက်ပ္ သိန္း ၅ဝ ေက်ာ္အထိအဆင့္အလိုက္ ကုန္က်ေၾကာင္း ကပၸတိန္ကိုမ်ိဳးျမင့္ေအာင္က ေျပာ သည္။

 ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားရရွိသည့္   လစာသည္ ႏိုင္ငံတြင္း အျခားအလုပ္အကိုင္မ်ားထက္ ပိုမိုႏိုင္ေသာ္ လည္း ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားအရ  ျပည့္မီမႈမရွိ ေသးေၾကာင္း၊ ရာထူးမ်ားကိုလည္း စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ ထားေသာ္လည္း    ခ်က္ခ်င္းလက္ခံယူခြင့္အားနည္း ေနေသးေၾကာင္း ကိုမ်ိဳးျမင့္ေအာင္က ဆိုသည္။

''ျမန္မာဆိုရင္ လစာကပိုနည္းတယ္။ လိုင္းငယ္ ေတြမွာ ပိုဆိုးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆို Second Officer ေအာင္တာတစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီးမွ  ရာထူးနဲ႔လစာမွန္တယ္။ မူလက Third Officer  ရာထူးနဲ႔  တက္ေနရတာ။ ကိုယ္ကလည္း ေငြေၾကးအတြက္ ႏွိမ္မွန္းသိေပမယ့္ မလြန္ဆန္ရဲဘူး။ လိုင္းေတြ  ခဏခဏေျပာင္းၾကရတာ  သေဘၤာသားေတြအတြက္  ပိုၿပီးအခက္အခဲရွိတယ္။ အခုလည္း    ကပၸတိန္စာေမးပြဲေအာင္ထားေပမယ့္ ကပၸတိန္လစာ    အျပည့္ေတာင္းလို႔မရေသးဘူး။ သို႔ေသာ္ သေဘၤာသားက ကုန္းေပၚမွာေနရင္ ပိုက္ဆံ ကုန္တာပဲရွိမယ္''ဟု သူက ေျပာသည္။

သေဘၤာသားလုပ္ခလစာကို ႏိုင္ငံတကာ အလုပ္ သမားအဖြဲ႕အစည္းက ျပ႒ာန္းထားသည့္ လစာမွာ အနိမ့္ဆံုး အေျခခံလစာအျဖစ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၈၅ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ျမန္မာအလုပ္သမား အမ်ားစုမွာ အနိမ့္ဆံုးလစာႏွင့္  အခ်ိန္ပိုေၾကးအပါ အဝင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅ဝ မွ ၅ဝဝၾကားသာ ရရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ပင္လယ္ေရေၾကာင္း အလုပ္သမား မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွအဖြဲ႕ဝင္ကိုထြန္းထြန္းဝင္းကေျပာျပသည္။

''အမ်ဳိးသားေတြ မိသားစုကို ျပည့္စံုလံုေလာက္ ေအာင္ထားဖို႔ အလုပ္အကိုင္ရွားတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသြား လုပ္လည္း ေနေရးထိုင္ေရးျပႆနာရွိတယ္။ သေဘၤာ သားက အသားတင္လစာရတယ္ဆိုေတာ့ အဆင္ေျပ ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရင္ေလာက္ အလုပ္ရဖို႔မလြယ္ ေတာ့ဘူး။ ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ထြက္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းၾကရေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအမ္ေအပတ္ဝန္း က်င္က လူအသစ္အေဟာင္းေတြ စံုၿပီး အၿမဲစည္ကား ေနေတာ့တာပဲ''ဟု ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနအနီး  ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္  သေဘၤာသားမ်ား အတြက္ စာရြက္စာတမ္း စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးေနသူ Documentation  ဝန္ထမ္းကိုတင္လင္းက  သူ႔ေန႔စဥ္ အေတြ႕အႀကံဳကို မွ်ေဝခဲ့သည္။
 
 
 
သတင္းေဆာင္းပါး-ခင္ရတနာ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေဒါပံုၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန႐ံုးဝန္းက်င္တြင္ အရြယ္စံု အမ်ဳိးသားမ်ား ပ်ားပန္းခတ္မွ် သြားလာေနၾကသည္။ တူညီဝတ္စံုမ်ားျဖင့္ ေရႊေရာင္အနာဂတ္ကိုေမွ်ာ္ကာ ကြၽမ္းက်င္မႈ လက္မွတ္ရယူၾကသူမ်ား၊ ကံေကာင္းစြာ ျဖင့္ ရာထူးမ်ားကို ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ထားၾကေသာ သေဘၤာအရာရွိမ်ား၊ အက်ိဳးေဆာင္မ်ားထံ ေန႔စဥ္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနၾကသည့္ သေဘၤာသားျဖစ္လိုသူ မ်ားစသည္ျဖင့္ စံုလင္လွသည္။

''ျပန္လာခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပိုက္ဆံထက္ အေရးႀကီးတာ အေတြ႕အႀကံဳပဲ။ ျပန္သြားရင္ Sea Service နည္းေတာ့ ေနာက္တစ္ေခါက္အတြက္ ခက္ မယ္။ အဆင္မေျပရင္ေတာင္ မျပန္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ ၿပီး ေနခဲ့တယ္''ဟု တတိယအႀကိမ္ သေဘၤာလိုက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသူ ကိုသန္႔စင္က ဆိုသည္။

သူက သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ရရန္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရၿပီး ပြဲစားတစ္ဦးထံသို႔ ေငြက်ပ္ ၃၅သိန္း ေပးအပ္ကာ ပထမဆံုး Sea Service ရယူခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ပြဲစားေျပာခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံတကာ သေဘၤာ ႀကီးေပၚ မဟုတ္ပါ။ မေလးရွားႏိုင္ငံရွိ ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းခြင္မွ သဲစုပ္သေဘၤာငယ္တစ္စင္းေပၚတြင္ အလုပ္လုပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။

သေဘၤာသားဝင္ေငြသည္ အျခားအလုပ္အကိုင္ ဝင္ေငြထက္ ပိုမိုမ်ားျပားသည္ဟု သိရွိလာၾကၿပီး ေခၚယူေသာ လုပ္ငန္းႏွင့္လုပ္ကိုင္လိုသည့္ အေရ အတြက္ မမွ်တေလာက္ေအာင္ သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ ရရန္ ႀကိဳးပမ္းလာၾကသည္။

''အျပင္သေဘၤာသားေတြမေျပာနဲ႔ ေရေၾကာင္း တကၠသိုလ္နဲ႔ ေရေၾကာင္းသိပၸံဆင္းေတြေတာင္ အလုပ္ရဖို႔ အရင္ေလာက္မလြယ္ဘူး။ တန္းစီထားတဲ့ လူကမ်ားၿပီး ေပးႏိုင္တဲ့ အလုပ္ကနည္းတယ္။ သေဘၤာ သားလက္မွတ္ရွိသူက ရွစ္ေသာင္းဝန္းက်င္ရွိၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္တာက လူႏွစ္ေသာင္းေတာင္ မျပည့္ပါဘူး''ဟု ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ သေဘၤာသားကိုယ္စားလွယ္ လုပ္ငန္းေပါင္း ၂ဝဝ ဝန္းက်င္ရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ သေဘၤာလိုင္းငယ္မ်ားျဖစ္သည္။ နာမည္ႀကီး သေဘၤာ လိုင္းမ်ားက အလုပ္ေခၚယူေသာ္လည္း လူဦးေရႏွင့္ ရာထူး ကန္႔သတ္မႈမ်ားရွိေနသည္။

''ဖိလစ္ပိုင္နဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွာ သေဘၤာသားေတြ ေဖာင္းပြေနတာ။ သူတို႔ေတြကို ပိုၿပီး အလုပ္ခန္႔အပ္တာမို႔ ျမန္မာ သေဘၤာသားေတြ အလုပ္ရဖို႔ခက္တယ္။ အရာရွိ ပိုင္းမွာလည္းသူတို႔ပဲ ကမၻာ့သေဘၤာသားေစ်းကြက္ကို အမ်ားဆံုး ဝင္ေရာက္တယ္။ ဒီမွာေတာ့ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိေတာင္ လိုင္းအပိုင္မရွိရင္ တစ္ေခါက္ထြက္ဖို႔ ေျခာက္လက တစ္ႏွစ္ဝန္းက်င္ေစာင့္ရတယ္။ အသစ္ဆို ႏွစ္ခ်ီၿပီးေစာင့္ၾကရတယ္''ဟု စင္ကာပူသေဘၤာလိုင္း တစ္ခုတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူ ကိုေက်ာ္ထူးက ေျပာျပ သည္။

ျပင္ပသေဘၤာသားမ်ား ညည္းညဴေနၾကရသည့္ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈသည္ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ေရေၾကာင္းသိပၸံေက်ာင္းဆင္းမ်ားအဖို႔ လည္း ထိခိုက္မႈရွိလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

''စင္ကာပူမွာ အလုပ္သြားေလွ်ာက္တာ ႏွစ္ေခါက္ ရွိၿပီ။ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးပိုင္းက လူေတြပိုၿပီး အလုပ္ရဖို႔ ခက္တယ္။ ကံေကာင္းတဲ့သူေတြလည္းရွိ တယ္။ အမ်ားစုက ကိုယ္တတ္ထားတဲ့ ပညာနဲ႔ ကိုက္ညီ တဲ့အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္ၾကတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ လည္း သေဘၤာလိုက္ရင္ ရႏိုင္ေပမယ့္ မလိုက္ခ်င္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခါဆိုရင္ေတာ့ ေအးဂ်င့္အကူအညီယူရ မယ္''ဟု ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္မွ သေဘၤာတည္ေဆာက္ ေရး ဘာသာရပ္ျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီးထားသူ ကိုမင္းသူက ဆိုသည္။

ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေဒါက္တာျမတ္လြင္က တကၠသိုလ္မွ ႏွစ္စဥ္ေက်ာင္းသား သံုးရာေက်ာ္ ေမြးထုတ္ေပးေနၿပီး အလုပ္အကိုင္ ရရွိမႈ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေၾကာင္း၊ ေရေၾကာင္းပညာႏွင့္ ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္မ်ား ပိုမိုအလုပ္ အကိုင္ရရွိလာေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္မွ ေရယာဥ္တည္ ေဆာက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္းစက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ၊ ဆိပ္ကမ္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ျမစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ကမ္း႐ိုးတန္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ အီလက္ထေရာနစ္အင္ဂ်င္နီယာ၊ ေရေၾကာင္း သိပၸံသေဘၤာလုပ္ငန္းစီမံခန္႔ခဲြမႈ ဘဲြ႕လြန္ ဒီပလိုမာႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းစီမံခန္႔ခဲြမႈဘဲြ႕လြန္ဒီပလိုမာမ်ား ကို သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသားစုစုေပါင္း သံုးေထာင္ ဝန္းက်င္ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

''ကုမၸဏီေတြနဲ႔ နားလည္မႈစာခြၽန္ေတြ ေရးထိုးထား တယ္။ ေက်ာင္းၿပီးသြားရင္ အလုပ္အကိုင္ရဖို႔အတြက္ စဥ္းစားေပးရပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ကုမၸဏီ အမ်ားအျပားနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္မိလို႔ အလုပ္အကိုင္ ပိုမို ရရွိလာၾကတယ္''ဟု ေဒါက္တာျမတ္လြင္က ေျပာျပ သည္။

ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ လည္း ေရေၾကာင္းပညာရွင္မ်ား ပိုမိုထြက္ေပၚလာေရး ႏွင့္ အရည္အေသြးျပည့္ဝသည့္ ကုန္သြယ္ေရေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားအတြက္ ခိုင္မာသည့္ လုပ္ခလစာ၊ အလုပ္ သမားအခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ နစ္နာေၾကး၊ ေလ်ာ္ေၾကး ႏွင့္ အလုပ္ရရွိေရးတို႔အတြက္ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ ေပးေနေၾကာင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေမာင္ေမာင္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ေရေၾကာင္းပညာရွင္မ်ားအတြက္ သေဘၤာဆင္း တိုင္းလိုအပ္သည့္ မြမ္းမံသင္တန္းမ်ားႏွင့္ ရာထူးေနရာ အတြက္ စာေမးပြဲမ်ားကိုလည္း ေျဖဆိုၾကရသည္။ ပုဂၢလိကႏွင့္ဦးစီးဌာနလက္ေအာက္ သင္တန္းစာေမး ပြဲမ်ား ေျဖဆိုျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရၿပီး သင္ၾကားေရး အတြက္ ေငြက်ပ္ သိန္း ၅ဝ ေက်ာ္အထိအဆင့္အလိုက္ ကုန္က်ေၾကာင္း ကပၸတိန္ကိုမ်ိဳးျမင့္ေအာင္က ေျပာ သည္။

ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားရရွိသည့္ လစာသည္ ႏိုင္ငံတြင္း အျခားအလုပ္အကိုင္မ်ားထက္ ပိုမိုႏိုင္ေသာ္ လည္း ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားအရ ျပည့္မီမႈမရွိ ေသးေၾကာင္း၊ ရာထူးမ်ားကိုလည္း စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ ထားေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္းလက္ခံယူခြင့္အားနည္း ေနေသးေၾကာင္း ကိုမ်ိဳးျမင့္ေအာင္က ဆိုသည္။

''ျမန္မာဆိုရင္ လစာကပိုနည္းတယ္။ လိုင္းငယ္ ေတြမွာ ပိုဆိုးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဆို Second Officer ေအာင္တာတစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီးမွ ရာထူးနဲ႔လစာမွန္တယ္။ မူလက Third Officer ရာထူးနဲ႔ တက္ေနရတာ။ ကိုယ္ကလည္း ေငြေၾကးအတြက္ ႏွိမ္မွန္းသိေပမယ့္ မလြန္ဆန္ရဲဘူး။ လိုင္းေတြ ခဏခဏေျပာင္းၾကရတာ သေဘၤာသားေတြအတြက္ ပိုၿပီးအခက္အခဲရွိတယ္။ အခုလည္း ကပၸတိန္စာေမးပြဲေအာင္ထားေပမယ့္ ကပၸတိန္လစာ အျပည့္ေတာင္းလို႔မရေသးဘူး။ သို႔ေသာ္ သေဘၤာသားက ကုန္းေပၚမွာေနရင္ ပိုက္ဆံ ကုန္တာပဲရွိမယ္''ဟု သူက ေျပာသည္။

သေဘၤာသားလုပ္ခလစာကို ႏိုင္ငံတကာ အလုပ္ သမားအဖြဲ႕အစည္းက ျပ႒ာန္းထားသည့္ လစာမွာ အနိမ့္ဆံုး အေျခခံလစာအျဖစ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၈၅ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ျမန္မာအလုပ္သမား အမ်ားစုမွာ အနိမ့္ဆံုးလစာႏွင့္ အခ်ိန္ပိုေၾကးအပါ အဝင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၅ဝ မွ ၅ဝဝၾကားသာ ရရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ပင္လယ္ေရေၾကာင္း အလုပ္သမား မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွအဖြဲ႕ဝင္ကိုထြန္းထြန္းဝင္းကေျပာျပသည္။

''အမ်ဳိးသားေတြ မိသားစုကို ျပည့္စံုလံုေလာက္ ေအာင္ထားဖို႔ အလုပ္အကိုင္ရွားတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသြား လုပ္လည္း ေနေရးထိုင္ေရးျပႆနာရွိတယ္။ သေဘၤာ သားက အသားတင္လစာရတယ္ဆိုေတာ့ အဆင္ေျပ ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရင္ေလာက္ အလုပ္ရဖို႔မလြယ္ ေတာ့ဘူး။ ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ထြက္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းၾကရေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီအမ္ေအပတ္ဝန္း က်င္က လူအသစ္အေဟာင္းေတြ စံုၿပီး အၿမဲစည္ကား ေနေတာ့တာပဲ''ဟု ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနအနီး ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ သေဘၤာသားမ်ား အတြက္ စာရြက္စာတမ္း စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးေနသူ Documentation ဝန္ထမ္းကိုတင္လင္းက သူ႔ေန႔စဥ္ အေတြ႕အႀကံဳကို မွ်ေဝခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment