Monday, December 29, 2014

လူမသန္ အႏုပညာစြမ္း

Photo: လူမသန္ အႏုပညာစြမ္း

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္ မဟာဗႏၶဳလလမ္းမႀကီးေဘး  ပလက္ ေဖာင္းေပၚတြင္ အသက္(၅ဝ) ဝန္းက်င္ ရွိ  အမ်ိဳးသားတစ္ဦး  ပန္းခ်ီေရးဆြဲၿပီး ေရာင္းခ်ေနမႈအား     လမ္းသြား လမ္းလာမ်ားက  ဝိုင္းအုံၾကည့္ေနၾက သည္ကို  ေတြ႕ရသည္။ 

 ကြၽန္ေတာ္ လည္းစပ္စုကာ  ဝင္ေငးၾကည့္မိသည္။ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေရးဆြဲသူကားလက္ ျဖင့္  ပန္းခ်ီေရးေနျခင္းမဟုတ္၊  ေျခ ေထာက္ျဖင့္   ပန္းခ်ီေရးသူျဖစ္ေန၏။  သူ႔အား လူမသန္ေပမယ့္ အႏုပညာစြမ္း သူဟု  တင္စားလိုက္ပါရေစ။   ထိုကဲ့သို႔ ပန္းခ်ီေရးဆြဲေနသည္က  ေတြ႕ျမင္ရသူ မ်ားအတြက္ အထူးအဆန္းျဖစ္ေန၏။ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သူ႔လက္ရာပန္းခ်ီကား မ်ားျဖစ္သည့္ ေတာ၊ ေတာင္ သဘာဝ ႐ႈခင္းပုံမ်ား၊    အိမ္ပုံပန္းခ်ီကား၊ ဇီးကြက္႐ုပ္မ်ား၊ ကိႏၵရီ ကိႏၵရာ ပန္းခ်ီ ကားမ်ားျဖင့္ ျဖန္႔ၾကက္ေရာင္းခ်ေန၏။ 

စကားစျမည္ေျပာ၊    ေမးၾကည့္ ေတာ့မွ   သူ႔ဇာတိကား  ရန္ကုန္မွ မဟုတ္၊  ေတာင္ႀကီးမွေျပာင္းလာခဲ့ သည္ဟု  ေျပာ၏။   ၁၉၉၂ ခုႏွစ္က ဖိလစ္ပိုင္သံအမတ္ႀကီး ေတာင္ႀကီးသို႔ လည္ပတ္ရာမွ    သူ႔အားေတြ႕ခဲ့စဥ္ ရန္ကုန္သို႔ေခၚေဆာင္ကာ   ပန္းခ်ီ ပညာသင္ၾကားရန္    ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊေတာင္ၾကားလမ္းဘက္ရွိ  ပန္းခ်ီ ဆရာကိုျမင့္လြင္ႏွင့္  ပန္းခ်ီပညာကို သုံးႏွစ္ၾကာသင္ယူၿပီးေနာက္ ယခုလို ဆီေဆးပန္းခ်ီကားမ်ား  ေရးဆြဲႏိုင္ ေၾကာင္း   သူကေျပာျပ၏။  ယခင္က သူပန္းခ်ီဆြဲလွ်င္   ေဘာင္ပန္းခ်ီကား မ်ားေရးဆြဲခဲ့ၿပီး  ထိုေဘာင္ပန္းခ်ီကား မ်ားေရးဆြဲျခင္းလုပ္ငန္းသည္ ကုန္က် စရိတ္ အရင္းအႏွီးမ်ားသျဖင့္ ယခုလို ကတ္ျပားပန္းခ်ီကားမ်ားသာ  ေရး ဆြဲေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း  ေျပာျပသည္။ 

သူသည္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕  ဘုရားျဖဴ ဘက္ရွိ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းဝင္း တြင္း   အေျခခံပညာမူလတန္းေအာင္ သည္အထိ ပညာသင္ယူခဲ့ၿပီး ဝါသနာ ပါသည့္  ပန္းခ်ီကို  အသက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းျပဳသည္အထိ  ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ရပ္တည္ႏိုင္ရန္  ႀကိဳးပမ္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။    ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီးေနာက္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္းျဖင့္  အသက္ေမြးဝမ္း ေၾကာင္းျပဳေနရင္း  သူအိမ္ေထာင္က်ခဲ့ ၿပီး ယခုသားႏွစ္ဦးႏွင့္  သမီးတစ္ဦး ထြန္းကားခဲ့သည္။ သားအႀကီးဆုံးကား သူ႔အလုပ္ႏွင့္သူျဖစ္ၿပီး သူ႔ဝင္ေငြႏွင့္ သူရပ္တည္ေနၿပီဟု  ေျပာ၏။  သား အလတ္က (၉)တန္း၊   သမီးငယ္က (၈)တန္း တက္ေနသည္။

ပန္းခ်ီကား  ေရာင္းရေငြမ်ားျဖင့္ သူ၏  အိမ္ရွင္မကို  ေန႔စဥ္   ေစ်းဖိုး လုံေလာက္စြာေပးႏိုင္ၿပီး  သားသမီး မ်ားကိုလည္း ေက်ာင္းစရိတ္/ မုန္႔ဖိုး မ်ားလည္းေပးႏိုင္၏။   ပန္းခ်ီကား ေရာင္းရေငြမ်ားကေတာ့ ပုံမွန္မဟုတ္။ ပြဲေစ်းခင္းမ်ားရွိမွသာ ပိုေရာင္းခ်ရၿပီး သာမန္ေန႔မ်ားတြင္  ပန္းခ်ီကားငါး ကားကိုပင္ တစ္ေနကုန္ ေရာင္းရသည္ ကို ေတြ႕ရ၏။   ပန္းခ်ီကားဝယ္သူ တစ္ဦးက ပုံတူပန္းခ်ီအပ္ရန္ေမးသည့္ အခါ ၁ဝ ရက္အတြင္း  လက္ခံဆြဲ ေရးေပးႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာ၏။ နယ္ေဝး ဘုရားေစ်းပြဲမ်ားသို႔လည္း သြားေရာက္ ကာ ေရးဆြဲေရာင္းခ်လွ်င္ အိမ္မွလိုက္ ပို႔ေပးရ၏။ 

သူ၏ တစ္ေနရာႏွင့္  တစ္ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာပုံကား  စိတ္ဝင္ စားစရာ ေကာင္းျပန္၏။  အငွားယာဥ္ မစီး။ လိုင္းကားျဖင့္သာ သြားလာျပန္ ၏။ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕ရွိ သူ႔ေနအိမ္မွ ဝါယာ လက္သို႔  ဆိုင္ကယ္ငွားစီးကာ ထိုမွ တစ္ဆင့္    ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ၅၁ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီးလာရ၏။ မဂၤလာဒုံ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း လက္ရွိသူေနထိုင္ရာ  အိမ္ကေလးကို စုေဆာင္းေငြျဖင့္    ကိုယ္ပိုင္ဝယ္ႏိုင္ ခဲ့သည္။ 

ယခုေခတ္   သာမန္လူမ်ားပင္ အလုပ္အကိုင္     အဆင္ေျပႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း႐ုန္းကန္ေနရသည့္  အခ်ိန္ တြင္ သူ႔အေနျဖင့္ လက္မသန္ေပမယ့္ ေျချဖင့္ပန္းခ်ီေရးဆြဲကာ    အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္း    ျပဳေနျခင္းကား ဘုရားေပးသည့္  အစြမ္းမ်ားပင္ျဖစ္ ေနသလို ၊    လူမစြမ္း နတ္မေနသည္ မဟုတ္ဘဲ လူစြမ္းသျဖင့္ နတ္မစရာ မလိုပင္ ျဖစ္ေန၏။
 
လူတခ်ဳိ႕သည္    အတတ္ပညာ တစ္ခုတည္းျဖင့္    အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းျပဳရန္   အဆင္ေျပဖို႔ ခက္ခဲလြန္းသည္ဟု ယူဆထားၾကကာ တစ္မ်ဳိးမက  လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တည္ၿငိမ္ေသာ အလုပ္ ျဖစ္ရန္အလုပ္ႏွင့္  အလုပ္လုပ္ကိုင္သူ ႏွစ္ဖက္စလုံးေပၚ   မူတည္ေန၏။ လူ႔တခ်ဳိ႕သည္ အလုပ္ႏွစ္ခု၊ သုံးခုရွိမွ အဆင္ေျပၾကသည္ကို    ေတြ႕ရ၏။ ထိုမွ်မက ဘဝရပ္တည္ႏိုင္ရန္ အလုပ္ တစ္ခုမက     အလုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕လုပ္ကိုင္သူမ်ားကို(Lead frog) ဟုေခၚ၏။ 

လက္မသန္ေပမယ့္ ေျချဖင့္ပန္းခ်ီ ပညာကို   သင္ယူတတ္ေျမာက္ၿပီး လုပ္ငန္းအဆင္ေျပလ်က္ရွိေနသည့္ ပန္းခ်ီကိုတင့္ တစ္ေယာက္ မိသားစု ႏွင့္ေျပလည္သည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသျဖင့္ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူမိကာ  အတုယူေလး စားစရာေကာင္းလွသျဖင့္   မသန္ေပ မယ့္ စြမ္းၾကသူမ်ားကို အားေပးစကား တစ္ဆင့္    ေျပာလိုက္ရပါသည္။ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားသည္ ပတ္ဝန္း က်င္ရွိ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား၊ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ားကို အေလ အလြင့္မျဖစ္ေစဘဲ  အသုံးဝင္ေအာင္၊ တန္ဖိုးရွိေအာင္ ဖန္တီးတတ္သည္ကို ဂ႐ုျပဳမိသည္။     ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္၌ လူ႕စြမ္းအားကိုယ္စီ ျပည့္ဝစြာရွိၾကေသာ   လူမ်ားသည္ လည္း အံဝင္ခြင္က်  အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားရွိၾကၿပီး  ထိုအခြင့္ အလမ္းမ်ားကို  ပိုင္ႏိုင္စြာအသုံးခ်၍ ကိုယ္ပိုင္ဝင္ေငြေကာင္းမ်ားျဖင့္  သမၼာ အာဇီဝက်က်ျဖင့္ သာယာလွပသည့္ ဘဝမ်ား     ရပ္တည္ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ ၾကပါေစ။   ။ 

သန္႔ဇင္၀င္း




ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္ မဟာဗႏၶဳလလမ္းမႀကီးေဘး ပလက္ ေဖာင္းေပၚတြင္ အသက္(၅ဝ) ဝန္းက်င္ ရွိ အမ်ိဳးသားတစ္ဦး ပန္းခ်ီေရးဆြဲၿပီး ေရာင္းခ်ေနမႈအား လမ္းသြား လမ္းလာမ်ားက ဝိုင္းအုံၾကည့္ေနၾက သည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ကြၽန္ေတာ္ လည္းစပ္စုကာ ဝင္ေငးၾကည့္မိသည္။ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေရးဆြဲသူကားလက္ ျဖင့္ ပန္းခ်ီေရးေနျခင္းမဟုတ္၊ ေျခ ေထာက္ျဖင့္ ပန္းခ်ီေရးသူျဖစ္ေန၏။ သူ႔အား လူမသန္ေပမယ့္ အႏုပညာစြမ္း သူဟု တင္စားလိုက္ပါရေစ။ ထိုကဲ့သို႔ ပန္းခ်ီေရးဆြဲေနသည္က ေတြ႕ျမင္ရသူ မ်ားအတြက္ အထူးအဆန္းျဖစ္ေန၏။ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သူ႔လက္ရာပန္းခ်ီကား မ်ားျဖစ္သည့္ ေတာ၊ ေတာင္ သဘာဝ ႐ႈခင္းပုံမ်ား၊ အိမ္ပုံပန္းခ်ီကား၊ ဇီးကြက္႐ုပ္မ်ား၊ ကိႏၵရီ ကိႏၵရာ ပန္းခ်ီ ကားမ်ားျဖင့္ ျဖန္႔ၾကက္ေရာင္းခ်ေန၏။

စကားစျမည္ေျပာ၊ ေမးၾကည့္ ေတာ့မွ သူ႔ဇာတိကား ရန္ကုန္မွ မဟုတ္၊ ေတာင္ႀကီးမွေျပာင္းလာခဲ့ သည္ဟု ေျပာ၏။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္က ဖိလစ္ပိုင္သံအမတ္ႀကီး ေတာင္ႀကီးသို႔ လည္ပတ္ရာမွ သူ႔အားေတြ႕ခဲ့စဥ္ ရန္ကုန္သို႔ေခၚေဆာင္ကာ ပန္းခ်ီ ပညာသင္ၾကားရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေရႊေတာင္ၾကားလမ္းဘက္ရွိ ပန္းခ်ီ ဆရာကိုျမင့္လြင္ႏွင့္ ပန္းခ်ီပညာကို သုံးႏွစ္ၾကာသင္ယူၿပီးေနာက္ ယခုလို ဆီေဆးပန္းခ်ီကားမ်ား ေရးဆြဲႏိုင္ ေၾကာင္း သူကေျပာျပ၏။ ယခင္က သူပန္းခ်ီဆြဲလွ်င္ ေဘာင္ပန္းခ်ီကား မ်ားေရးဆြဲခဲ့ၿပီး ထိုေဘာင္ပန္းခ်ီကား မ်ားေရးဆြဲျခင္းလုပ္ငန္းသည္ ကုန္က် စရိတ္ အရင္းအႏွီးမ်ားသျဖင့္ ယခုလို ကတ္ျပားပန္းခ်ီကားမ်ားသာ ေရး ဆြဲေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။

သူသည္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ ဘုရားျဖဴ ဘက္ရွိ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းဝင္း တြင္း အေျခခံပညာမူလတန္းေအာင္ သည္အထိ ပညာသင္ယူခဲ့ၿပီး ဝါသနာ ပါသည့္ ပန္းခ်ီကို အသက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းျပဳသည္အထိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီးေနာက္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္း ေၾကာင္းျပဳေနရင္း သူအိမ္ေထာင္က်ခဲ့ ၿပီး ယခုသားႏွစ္ဦးႏွင့္ သမီးတစ္ဦး ထြန္းကားခဲ့သည္။ သားအႀကီးဆုံးကား သူ႔အလုပ္ႏွင့္သူျဖစ္ၿပီး သူ႔ဝင္ေငြႏွင့္ သူရပ္တည္ေနၿပီဟု ေျပာ၏။ သား အလတ္က (၉)တန္း၊ သမီးငယ္က (၈)တန္း တက္ေနသည္။

ပန္းခ်ီကား ေရာင္းရေငြမ်ားျဖင့္ သူ၏ အိမ္ရွင္မကို ေန႔စဥ္ ေစ်းဖိုး လုံေလာက္စြာေပးႏိုင္ၿပီး သားသမီး မ်ားကိုလည္း ေက်ာင္းစရိတ္/ မုန္႔ဖိုး မ်ားလည္းေပးႏိုင္၏။ ပန္းခ်ီကား ေရာင္းရေငြမ်ားကေတာ့ ပုံမွန္မဟုတ္။ ပြဲေစ်းခင္းမ်ားရွိမွသာ ပိုေရာင္းခ်ရၿပီး သာမန္ေန႔မ်ားတြင္ ပန္းခ်ီကားငါး ကားကိုပင္ တစ္ေနကုန္ ေရာင္းရသည္ ကို ေတြ႕ရ၏။ ပန္းခ်ီကားဝယ္သူ တစ္ဦးက ပုံတူပန္းခ်ီအပ္ရန္ေမးသည့္ အခါ ၁ဝ ရက္အတြင္း လက္ခံဆြဲ ေရးေပးႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာ၏။ နယ္ေဝး ဘုရားေစ်းပြဲမ်ားသို႔လည္း သြားေရာက္ ကာ ေရးဆြဲေရာင္းခ်လွ်င္ အိမ္မွလိုက္ ပို႔ေပးရ၏။

သူ၏ တစ္ေနရာႏွင့္ တစ္ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာပုံကား စိတ္ဝင္ စားစရာ ေကာင္းျပန္၏။ အငွားယာဥ္ မစီး။ လိုင္းကားျဖင့္သာ သြားလာျပန္ ၏။ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕ရွိ သူ႔ေနအိမ္မွ ဝါယာ လက္သို႔ ဆိုင္ကယ္ငွားစီးကာ ထိုမွ တစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ၅၁ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီးလာရ၏။ မဂၤလာဒုံ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္း လက္ရွိသူေနထိုင္ရာ အိမ္ကေလးကို စုေဆာင္းေငြျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ဝယ္ႏိုင္ ခဲ့သည္။

ယခုေခတ္ သာမန္လူမ်ားပင္ အလုပ္အကိုင္ အဆင္ေျပႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း႐ုန္းကန္ေနရသည့္ အခ်ိန္ တြင္ သူ႔အေနျဖင့္ လက္မသန္ေပမယ့္ ေျချဖင့္ပန္းခ်ီေရးဆြဲကာ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳေနျခင္းကား ဘုရားေပးသည့္ အစြမ္းမ်ားပင္ျဖစ္ ေနသလို ၊ လူမစြမ္း နတ္မေနသည္ မဟုတ္ဘဲ လူစြမ္းသျဖင့္ နတ္မစရာ မလိုပင္ ျဖစ္ေန၏။

လူတခ်ဳိ႕သည္ အတတ္ပညာ တစ္ခုတည္းျဖင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းျပဳရန္ အဆင္ေျပဖို႔ ခက္ခဲလြန္းသည္ဟု ယူဆထားၾကကာ တစ္မ်ဳိးမက လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တည္ၿငိမ္ေသာ အလုပ္ ျဖစ္ရန္အလုပ္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူ ႏွစ္ဖက္စလုံးေပၚ မူတည္ေန၏။ လူ႔တခ်ဳိ႕သည္ အလုပ္ႏွစ္ခု၊ သုံးခုရွိမွ အဆင္ေျပၾကသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ထိုမွ်မက ဘဝရပ္တည္ႏိုင္ရန္ အလုပ္ တစ္ခုမက အလုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေျပာင္းေရႊ႕လုပ္ကိုင္သူမ်ားကို(Lead frog) ဟုေခၚ၏။

လက္မသန္ေပမယ့္ ေျချဖင့္ပန္းခ်ီ ပညာကို သင္ယူတတ္ေျမာက္ၿပီး လုပ္ငန္းအဆင္ေျပလ်က္ရွိေနသည့္ ပန္းခ်ီကိုတင့္ တစ္ေယာက္ မိသားစု ႏွင့္ေျပလည္သည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသျဖင့္ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူမိကာ အတုယူေလး စားစရာေကာင္းလွသျဖင့္ မသန္ေပ မယ့္ စြမ္းၾကသူမ်ားကို အားေပးစကား တစ္ဆင့္ ေျပာလိုက္ရပါသည္။ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားသည္ ပတ္ဝန္း က်င္ရွိ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား၊ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ားကို အေလ အလြင့္မျဖစ္ေစဘဲ အသုံးဝင္ေအာင္၊ တန္ဖိုးရွိေအာင္ ဖန္တီးတတ္သည္ကို ဂ႐ုျပဳမိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္၌ လူ႕စြမ္းအားကိုယ္စီ ျပည့္ဝစြာရွိၾကေသာ လူမ်ားသည္ လည္း အံဝင္ခြင္က် အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားရွိၾကၿပီး ထိုအခြင့္ အလမ္းမ်ားကို ပိုင္ႏိုင္စြာအသုံးခ်၍ ကိုယ္ပိုင္ဝင္ေငြေကာင္းမ်ားျဖင့္ သမၼာ အာဇီဝက်က်ျဖင့္ သာယာလွပသည့္ ဘဝမ်ား ရပ္တည္ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ ၾကပါေစ။ ။

သန္႔ဇင္၀င္း

No comments:

Post a Comment