Sunday, November 2, 2014

ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းမွ ကားလမ္းမ်ားအဆင့္ျမွင့္တင္ မအူပင္-ဆားမေလာက္လမ္း BOT စနစ္ျဖင့္ ႏွစ္လမ္းသြားေဆာက္ရြက္

Photo: ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းမွ ကားလမ္းမ်ားအဆင့္ျမွင့္တင္
မအူပင္-ဆားမေလာက္လမ္း BOT စနစ္ျဖင့္ ႏွစ္လမ္းသြားေဆာက္ရြက္

ပုသိမ္   ႏိုဝင္ဘာ   ၁

ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးသည္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚတြင္တည္ရွိၿပီး ျမစ္ခြဲေခ်ာင္းခြဲမ်ားေပါမ်ားကာအက်ယ္အဝန္းမွာ စတုရန္းမိုင္ေပါင္း ၁၃၅၆၆ ဒသမ ၅၈၃ က်ယ္ဝန္းသည္။ ေက်းရြာေပါင္း ၁၁၉၇၃ ရြာရွိေသာေၾကာင့္ ေက်းလက္ေနျပည္သူအမ်ားဆံုးရွိေသာ ေဒသႀကီးတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ  ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနပိုင္ လမ္းကြန္ရက္ ၁၁ ခုအပါအဝင္  လမ္းေပါင္း (၆၇) လမ္း  မုိင္ေပါင္း ၁၆ဝ၂ မုိင္ ေျခာက္ဖာလံုရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕တို႔က စီမံခန္႔ခြဲလ်က္ရွိသည္။

ဧရာဝတီတိုင္း  ေဒသႀကီးသည္ ယခင္က ေရလမ္းခရီးကိုသာ အားကိုးေနရေသာ ေဒသႀကီးတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မဟာဗ်ဴဟာလမ္းမ်ားႏွင့္ အလွမ္းကြာလ်က္ရွိရာမွ ယခုအခါ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရကေဒသတြင္း လမ္းကြန္ရက္မ်ား ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့ၿပီး ထုိလမ္းေပၚတို႔၌ ျမစ္ကူးတံတားႀကီးငယ္မ်ား တည္ေဆာက္ေပးခဲ့မႈေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီးတစ္ခုလံုးရွိ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၂၆ ၿမိဳ႕နယ္သို႔ ကားျဖင့္တစ္ဆက္ တစ္စပ္တည္း ဝင္ထြက္သြားလာႏုိင္ၾက ၿပီဟုသိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္က ရန္ကုန္-ပုသိမ္  ကားလမ္းအတိုင္း ကားတစ္စီးျဖင့္ထြက္ခဲ့ၿပီး  မအူပင္သို႔လမ္းခြဲျဖစ္သည့္ ကဇန္းလမ္းဆံုမွ တစ္ဆင့္  မအူပင္-ဆားမေလာက္ကားလမ္း  ၂၁ မိုင္ သံုးဖာလံုအဆံု  မအူပင္အေရာက္ သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့သည္။

မအူပင္-ဆားမေလာက္ ကားလမ္းသည္ ၁၉၉ဝ-၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ လူထုလုပ္အားျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ေျမသားလမ္းျဖစ္ၿပီး ၁၉၉၁-၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းက ကတၱရာလမ္း ၁၂ ေပ ခင္းေပးခဲ့ၿပီး ၁၉၉၈-၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ခါ၊ မိုးဟိန္းကုမၸဏီက CONAID ေဆးဖ်န္းကတၱရာလမ္းအျဖစ္  ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁ဝ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ ေအးရွားေဝါလ္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီသို႔ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းက BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းအဆင့္ ျမႇင့္တင္ေပးရန္ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ေသာ လမ္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔မအူပင္ ဆားမေလာက္ကားလမ္း ၾကည့္႐ႈေလ့လာ ေရးသတင္းအဖြဲ႕ကားကေလးသည္ ကဇန္းလမ္းဆံုမွ  လမိုင္းရြာ၊ ေခ်ာင္း ႀကီးရြာ၊ ရန္ေအာင္ရြာ၊ မီးေသြးေခ်ာင္းရြာ၊ ေညာင္ပုလဲရြာ၊ ဝဲေဒါင့္ရြာ၊ ေလသာရြာ၊ အလန္းရြာ၊ ေရနံေခ်ာင္း ရြာ၊ ဝါးေတာရြာ၊ ဓနီးေဒါင့္ရြာတို႔ကို ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္၍ မအူပင္အထိ သြားခဲ့သည္။ လမ္းသည္ ကတၱရာႏွစ္ လမ္းသြားျဖစ္၍ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္  ေမာင္းႏိုင္ခဲ့သည္။ လမ္းတြင္ ခရီးသည္ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ား၊ ေဒသထြက္ကုန္ေမြးျမဴေရး ငါးႏွင့္ စပါးသယ္ ယာဥ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လယ္သမားသံုး ေထာ္လာဂ်ီကားမ်ား ေမာင္းႏွင္သြားလာလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ 

ကြၽန္ေတာ္တို႔လမ္းေလ့လာေရးတြင္ ကားတစ္စီးႏွင့္အတူပါလာေသာ ေအးရွားေဝါလ္လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးမန္ေနဂ်ာ ဦးစိုင္းေအာင္သင္းႏွင့္ စီမံကိန္းအင္ဂ်င္နီယာ ဦးေအာင္ျမင့္တို႔ကို မအူပင္- ဆားမေလာက္လမ္းဆံု မအူပင္ ၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္းတစ္ေနရာ၌ အဆုိပါလမ္းစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍  စီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ပံုမ်ားကို ေမးၾကည့္ရာ ၎တို႔က ကုမၸဏီအေနႏွင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ရန္ကုန္- ပုသိမ္လမ္း ၁၁၃ မိုင္၊ ပုသိမ္-ေငြ ေဆာင္လမ္း ၂၉ မိုင္ ငါးဖာလံုႏွင့္ မအူပင္ -ဆားမေလာက္ လမ္း ၂၁ မိုင္ သံုးဖာလံု စုစုေပါင္း ၁၆၄ မိုင္ကို BOT စနစ္ျဖင့္ ျပည္သူူ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းထံမွ လုပ္ ငန္းလႊဲေျပာင္းလက္ခံကာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ  အဆိုပါ လမ္းသံုးလမ္းမွ မိုင္ေပါင္း ၁၆၄ မိုင္ကို ေလးလမ္းသြား ႏွစ္လမ္းသြား အဆင့္ျမႇင့္တင္  ေဆာင္ရြက္ထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လမ္းေပၚပါတံတားမ်ားကို လမ္းႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္သည့္ အက်ယ္အထိ RC ကြန္ကရစ္ တံတားမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿပီးပါေၾကာင္း၊ မအူပင္-ဆားမေလာက္ ကားလမ္းတြင္ တံတားႀကီးငယ္ ၁၅ စင္းပါရွိရာ ၎တံတားမ်ားကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။

မအူပင္-ဆားမေလာက္ကား လမ္းသည္ ယခုအခါ  ဧရာဝတီတိုုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း ရန္ကုန္- ပုသိမ္ သြားကားလမ္း ကဇန္းလမ္းဆံုမွ မအူပင္အထိသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ - မအူပင္ - က်ဳိက္လတ္ႏွင့္ ရန္ကုန္-မအူပင္-ေရလဲေလး-လိႈင္းတာ- က်ဳိက္ပိ-ေမာ္ကြၽန္းခရီးသြားပို႔ေဆာင္ ေရးကားမ်ားႏွင့္ ေဒသတြင္းမွ ေက်းလက္ျပည္သူတို႔၏ ငါးႏွင့္ စပါး ၊ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးလမ္းအျဖစ္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။

သတင္းႏွင့္ဓာတ္ပုံ - ခရမ္းစိုးျမင့္

ပုသိမ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁

ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးသည္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚတြင္တည္ရွိၿပီး ျမစ္ခြဲေခ်ာင္းခြဲမ်ားေပါမ်ားကာအက်ယ္အဝန္းမွာ စတုရန္းမိုင္ေပါင္း ၁၃၅၆၆ ဒသမ ၅၈၃ က်ယ္ဝန္းသည္။ ေက်းရြာေပါင္း ၁၁၉၇၃ ရြာရွိေသာေၾကာင့္ ေက်းလက္ေနျပည္သူအမ်ားဆံုးရွိေသာ ေဒသႀကီးတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနပိုင္ လမ္းကြန္ရက္ ၁၁ ခုအပါအဝင္ လမ္းေပါင္း (၆၇) လမ္း မုိင္ေပါင္း ၁၆ဝ၂ မုိင္ ေျခာက္ဖာလံုရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕တို႔က စီမံခန္႔ခြဲလ်က္ရွိသည္။

ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသႀကီးသည္ ယခင္က ေရလမ္းခရီးကိုသာ အားကိုးေနရေသာ ေဒသႀကီးတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မဟာဗ်ဴဟာလမ္းမ်ားႏွင့္ အလွမ္းကြာလ်က္ရွိရာမွ ယခုအခါ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရကေဒသတြင္း လမ္းကြန္ရက္မ်ား ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့ၿပီး ထုိလမ္းေပၚတို႔၌ ျမစ္ကူးတံတားႀကီးငယ္မ်ား တည္ေဆာက္ေပးခဲ့မႈေၾကာင့္ တိုင္းေဒသႀကီးတစ္ခုလံုးရွိ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၂၆ ၿမိဳ႕နယ္သို႔ ကားျဖင့္တစ္ဆက္ တစ္စပ္တည္း ဝင္ထြက္သြားလာႏုိင္ၾက ၿပီဟုသိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သည္ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္က ရန္ကုန္-ပုသိမ္ ကားလမ္းအတိုင္း ကားတစ္စီးျဖင့္ထြက္ခဲ့ၿပီး မအူပင္သို႔လမ္းခြဲျဖစ္သည့္ ကဇန္းလမ္းဆံုမွ တစ္ဆင့္ မအူပင္-ဆားမေလာက္ကားလမ္း ၂၁ မိုင္ သံုးဖာလံုအဆံု မအူပင္အေရာက္ သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့သည္။

မအူပင္-ဆားမေလာက္ ကားလမ္းသည္ ၁၉၉ဝ-၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ လူထုလုပ္အားျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ေျမသားလမ္းျဖစ္ၿပီး ၁၉၉၁-၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းက ကတၱရာလမ္း ၁၂ ေပ ခင္းေပးခဲ့ၿပီး ၁၉၉၈-၁၉၉၉ ခုႏွစ္တြင္ တစ္ခါ၊ မိုးဟိန္းကုမၸဏီက CONAID ေဆးဖ်န္းကတၱရာလမ္းအျဖစ္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂ဝဝ၉-၂ဝ၁ဝ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ ေအးရွားေဝါလ္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီသို႔ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းက BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းအဆင့္ ျမႇင့္တင္ေပးရန္ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ေသာ လမ္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔မအူပင္ ဆားမေလာက္ကားလမ္း ၾကည့္႐ႈေလ့လာ ေရးသတင္းအဖြဲ႕ကားကေလးသည္ ကဇန္းလမ္းဆံုမွ လမိုင္းရြာ၊ ေခ်ာင္း ႀကီးရြာ၊ ရန္ေအာင္ရြာ၊ မီးေသြးေခ်ာင္းရြာ၊ ေညာင္ပုလဲရြာ၊ ဝဲေဒါင့္ရြာ၊ ေလသာရြာ၊ အလန္းရြာ၊ ေရနံေခ်ာင္း ရြာ၊ ဝါးေတာရြာ၊ ဓနီးေဒါင့္ရြာတို႔ကို ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္၍ မအူပင္အထိ သြားခဲ့သည္။ လမ္းသည္ ကတၱရာႏွစ္ လမ္းသြားျဖစ္၍ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေမာင္းႏိုင္ခဲ့သည္။ လမ္းတြင္ ခရီးသည္ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ား၊ ေဒသထြက္ကုန္ေမြးျမဴေရး ငါးႏွင့္ စပါးသယ္ ယာဥ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လယ္သမားသံုး ေထာ္လာဂ်ီကားမ်ား ေမာင္းႏွင္သြားလာလ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔လမ္းေလ့လာေရးတြင္ ကားတစ္စီးႏွင့္အတူပါလာေသာ ေအးရွားေဝါလ္လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးမန္ေနဂ်ာ ဦးစိုင္းေအာင္သင္းႏွင့္ စီမံကိန္းအင္ဂ်င္နီယာ ဦးေအာင္ျမင့္တို႔ကို မအူပင္- ဆားမေလာက္လမ္းဆံု မအူပင္ ၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္းတစ္ေနရာ၌ အဆုိပါလမ္းစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ စီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ပံုမ်ားကို ေမးၾကည့္ရာ ၎တို႔က ကုမၸဏီအေနႏွင့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ရန္ကုန္- ပုသိမ္လမ္း ၁၁၃ မိုင္၊ ပုသိမ္-ေငြ ေဆာင္လမ္း ၂၉ မိုင္ ငါးဖာလံုႏွင့္ မအူပင္ -ဆားမေလာက္ လမ္း ၂၁ မိုင္ သံုးဖာလံု စုစုေပါင္း ၁၆၄ မိုင္ကို BOT စနစ္ျဖင့္ ျပည္သူူ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းထံမွ လုပ္ ငန္းလႊဲေျပာင္းလက္ခံကာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ အဆိုပါ လမ္းသံုးလမ္းမွ မိုင္ေပါင္း ၁၆၄ မိုင္ကို ေလးလမ္းသြား ႏွစ္လမ္းသြား အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လမ္းေပၚပါတံတားမ်ားကို လမ္းႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္သည့္ အက်ယ္အထိ RC ကြန္ကရစ္ တံတားမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿပီးပါေၾကာင္း၊ မအူပင္-ဆားမေလာက္ ကားလမ္းတြင္ တံတားႀကီးငယ္ ၁၅ စင္းပါရွိရာ ၎တံတားမ်ားကို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းလ်က္ရွိပါေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။

မအူပင္-ဆားမေလာက္ကား လမ္းသည္ ယခုအခါ ဧရာဝတီတိုုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း ရန္ကုန္- ပုသိမ္ သြားကားလမ္း ကဇန္းလမ္းဆံုမွ မအူပင္အထိသာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ - မအူပင္ - က်ဳိက္လတ္ႏွင့္ ရန္ကုန္-မအူပင္-ေရလဲေလး-လိႈင္းတာ- က်ဳိက္ပိ-ေမာ္ကြၽန္းခရီးသြားပို႔ေဆာင္ ေရးကားမ်ားႏွင့္ ေဒသတြင္းမွ ေက်းလက္ျပည္သူတို႔၏ ငါးႏွင့္ စပါး ၊ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးလမ္းအျဖစ္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္။

သတင္းႏွင့္ဓာတ္ပုံ - ခရမ္းစိုးျမင့္

No comments:

Post a Comment