Thursday, November 27, 2014

အျမန္လမ္းမွာ ယာဥ္အႏၱရာယ္ကင္းေစဖို႕



ျမန္မာ့အလင္း အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္



ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး စတင္ဖြင့္လွစ္ခ်ိန္မွ စ၍ ျဖတ္သန္းသြားလာသည့္ ယာဥ္အေရအတြက္ တျဖည္းျဖည္း တိုးပြားလာလ်က္ရွိရာ ယခုအခါ ေန႔စဥ္ယာဥ္စီးေရ ၁၃ဝဝဝ ေက်ာ္အထိ ျဖတ္သန္းသြားလာလ်က္ရွိသည္။ ထိုသို႔ အျမန္လမ္းမ တစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္သြားလာမႈမ်ားျပားလာသည္ႏွင့္အမွ် ယာဥ္ ေမာင္းမ်ား၏ ေပါ့ေလ်ာ့စြာေမာင္းႏွင္မႈ၊ မဆင္မျခင္ေမာင္းႏွင္မႈ၊ အရွိန္ျပင္းစြာေမာင္းႏွင္မႈ၊ မကြၽမ္းက်င္မႈ၊ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ ၾကံ့ခိုင္မႈအားနည္းမႈ စသည့္အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္ တဆမႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားလ်က္ရွိပါသည္။

အျမန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆ မႈမ်ားကို စိစစ္ရာတြင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၁ဝ၃ မႈ၊ ေသဆံုးသူ ၅၇ ဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၁၈၆ ဦး၊ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၂၅၉ မႈ၊ ေသဆံုးသူ ၁၁၃ ဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၆၂၂ ဦးႏွင့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ႏုိဝင္ဘာ ၁၄ ရက္အထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၃၆၂ မႈ၊ ေသဆံုးသူ ၁၂၈ ဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၇၂၇ ဦးရွိခဲ့သည့္အတြက္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အထိ ႏွစ္စဥ္ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားလ်က္ ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ သည့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားအနက္ လိုက္ထရပ္(ေခၚ)အေပါ့စား ကုန္တင္ယာဥ္ငယ္မ်ား ယာဥ္တိုက္မႈပမာဏမွာ စိုးရိမ္ဖြယ္ရာအေျခ အေနျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း လုိက္ထရပ္ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ခုနစ္ႀကိမ္ျဖစ္ပြားရာ ငါးဦးေသဆံုးၿပီး ဒဏ္ရာ ရသူ ၄၇ ဦးရွိခဲ့သျဖင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈအားလံုး၏ ၆ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း လိုက္ထရပ္ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ(၄၂) ႀကိမ္ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၁၃ ဦးေသဆံုးကာ ၂၁၉ ဦးဒဏ္ရာရခဲ့သျဖင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈအားလံုး၏ ၁၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ထို႔အတူ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာ ၁၇ ရက္အထိ လုိက္ထရပ္ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၄၆ မႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၁၄ ဦးေသဆံုးကာ ၁၇၂ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သျဖင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ အားလံုး၏ ၁၃ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။

လိုက္ထရပ္ယာဥ္ေၾကာင့္ျဖစ္ပြားေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆ မႈမ်ားတြင္ ယာဥ္ေပၚတြင္လုိက္ပါသူ အေရအတြက္မ်ားျပား၍ ဝန္ခ်ိန္ပမာဏမ်ားျပားကာ ထိန္းေက်ာင္းရန္မလြယ္ကူျခင္း၊ သတ္မွတ္အျမန္ႏႈန္းထက္ပိုေမာင္းျခင္း၊ ယာဥ္ကိုယ္ထည္ ေအာက္ပိုင္း ၾကံ့ခိုင္မႈအားနည္းျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းအိပ္ငိုက္ ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ရေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရသည္။

သို႔ပါ၍ အျမန္လမ္းမေပၚတြင္ ယာဥ္အႏၲရာယ္ေလ်ာ့နည္း ေစေရးအတြက္ သတိျပဳေမာင္းႏွင္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အထူး သျဖင့္ လုိက္ထရပ္ယာဥ္မ်ား တစ္နာရီကီလို ၈ဝ အထိသာ ေမာင္းႏွင္သင့္ပါသည္။ လိုက္ထရပ္ယာဥ္မ်ားေပၚတြင္ ကုန္ႏွင့္ လူမ်ား အေလးခ်ိန္မ်ားစြာတင္ေဆာင္၍ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမျပဳရန္လို ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ယာဥ္၏ကိုယ္ထည္ေအာက္ပိုင္းႏွင့္ တာယာမ်ားၾကံ့ခိုင္မႈ အျပည့္အဝရွိေစရန္ အၿမဲမျပတ္စစ္ေဆးကာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကြၽမ္းက်င္စြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္းျဖင့္ ယာဥ္အႏၲရာယ္မွ ကင္းေဝးေစမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment