သတင္း-ခင္ရတနာ
ဓာတ္ပံု-ေမဦးမိုး
ပုသိမ္ ေအာက္တိုဘာ ၃၁
ဓာတ္ပံု-ေမဦးမိုး
ပုသိမ္ ေအာက္တိုဘာ ၃၁
ပုသိမ္ေခ်ာင္းသာ ေမာ္တင္စြန္း ႐ႈခင္းၾကည့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေဖာ္
ေဆာင္မႈကို ယခုထက္ ပိုမိုအားထည့္ ေဆာင္ရြက္ပါက ေအာင္ျမင္သည့္
ခရီးသြားလုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ၿပီး မၾကာမီ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေတာ့မည့္
ပုသိမ္ေလဆိပ္ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ မ်ားအတြက္လည္း အေထာက္အပ့ံ ေကာင္းတစ္ခု
ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ားကို ျပန္လည္ေျပးဆြဲေပးေနၿပီး ပုသိမ္မွ ေခ်ာင္းသာ-ေမာ္တင္စြန္း ႐ႈခင္းၾကည့္ ခရီးစဥ္မ်ားကို လူတစ္ဦးလွ်င္ ေငြက်ပ္ ငါးေသာင္းခြဲႏႈန္းျဖင့္ တစ္နာရီခန္႔ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္ ေၾကညာထားေသာ္ လည္း လက္ေတြ႕တြင္ ခရီးစဥ္စတင္ ႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။
''ျမန္မာ့ကမ္း႐ိုးတန္းက အလြန္ သာယာပါတယ္။ ႐ႈခင္းၾကည့္ ခရီးစဥ္ စတင္တယ္လို႔ ေၾကညာထားတဲ့ အတြက္ ခရီးသြားေတြ လာေမးၾက ပါတယ္။ ရန္ကုန္နဲ႔ ပုသိမ္ခရီးက ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ေကာင္းမြန္ တာေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို အားမကိုးၾကပါဘူး။ ႐ႈခင္းၾကည့္ ခရီးစဥ္ကိုေတာ့ ေဒသခံေတြေရာ ခရီးသြားေတြပါ အမ်ားႀကီး စိတ္ဝင္ တစားေမးျမန္းၾကပါတယ္။ အခက္ အခဲက ေလယာဥ္က ရန္ကုန္ကေန လာရမွာျဖစ္လို႔ လူစုၿပီး ငွားရမ္းမွ အဆင္ေျပမယ့္ အေျခအေန ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ပုသိမ္ကေန ေခ်ာင္းသာနဲ႔ ေငြေဆာင္ကမ္းေျခကို လာေရာက္ သူဦးေရ ျမင့္တက္ခ်ိန္ ခရီးသြား ရာသီမွာ ႐ႈခင္းၾကည့္ခရီးစဥ္ကို အေရာင္းျမႇင့္တင္တာမ်ိဳးလုပ္ေပးမယ္ ဆိုရင္ ဝင္ေငြတိုးပြားမယ့္ ခရီးစဥ္ တစ္ခုလို႔ထင္ျမင္မိတယ္ '' ဟု ပုသိမ္ ေလဆိပ္မွ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန တာဝန္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။
ပုသိမ္ေလဆိပ္မွာ ကြန္ကရစ္ ေျပးလမ္း အက်ယ္ ေပ ၂ဝဝ ႏွင့္ အလ်ားေပ ၉၃ဝဝ ခန္႔ ရွည္လ်ားၿပီး စီ၁၃ဝ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ားပင္ ဆိုက္ ေရာက္ႏိုင္သည့္ ေလဆိပ္တစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္း အခ်ိဳ႕ႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔မွ ေလယာဥ္ေမာင္း ႏွင္ျခင္း ေလ့က်င့္ရာေလဆိပ္တစ္ခု အျဖစ္သာရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
''ပုသိမ္ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္ တင္ဖို႔အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ကို တင္ျပထားတာ ရွိပါ တယ္။ ပုသိမ္ေလဆိပ္မွာ ခရီးသည္ ေတြအတြက္ Terminal ေတာင္ မရွိ ေသးပါဘူး။ အဆင့္ျမႇင့္ဖို႔အတြက္ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနပါေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကိုလည္း ခရီးသြား ေတြက ႐ႈခင္းၾကည့္ခရီးစဥ္အေၾကာင္း ေမးျမန္းၾကတာရွိပါတယ္။ ေလယာဥ္ အဆင္းအတက္ ပံုမွန္မရွိတဲ့အတြက္ ဆီထုတ္ယူျခင္းဆိုင္ရာ အခက္အခဲ ေတြေၾကာင့္ ေလယာဥ္ေတြက ရန္ကုန္ မွာပဲရွိတာမို႔ ခရီးသည္ေတြ စီးနင္းဖို႔ အခက္အခဲရွိေနတယ္''ဟု တာဝန္ ရွိသူက ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ခ်ီဆုအို ကာႏွင့္ ယိုကိုဟားမားၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕တို႔မွာ ညီအစ္မၿမိဳ႕ေတာ္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းလ်က္ရွိၿပီး ဂ်ပန္ၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ တိုက္႐ိုက္ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ား စတင္ႏိုင္ရန္အတြက္ လည္း ႏွစ္ႏိုင္ငံတာဝန္ရွိသူမ်ား စတင္ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ကိုင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
''၂ဝ၁၅ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ပုသိမ္ ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္သြားဖို႔ရွိပါ တယ္။ လုပ္ငန္းညႇိႏိႈင္းမႈေတြ ေဆာင္ ရြက္ေနၿပီး မၾကာမီ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ပုသိမ္ ေလဆိပ္ကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေလဆိပ္တစ္ခုအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ရ ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ တာဝန္ ရွိသူတစ္ဦးကလည္းေျပာ သည္။
ခရီးသည္အမ်ားစုမွာ ရႈခင္း ၾကည့္ခရီးစဥ္ကို စိတ္ဝင္တစားျဖင့္ ေမးျမန္းၾကျခင္းေၾကာင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေသာ္လည္း ခရီးသည္အေျခအေန၊ ေလယာဥ္ေရာက္ရွိသည့္ ေန႔ရက္ ညႇိႏိႈင္းရန္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ နယူး မိုဘိုင္းမွ ကိုလင္းလင္းကလည္း ေျပာသည္။ (ျမန္မာ့အလင္း)
ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းမွ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ားကို ျပန္လည္ေျပးဆြဲေပးေနၿပီး ပုသိမ္မွ ေခ်ာင္းသာ-ေမာ္တင္စြန္း ႐ႈခင္းၾကည့္ ခရီးစဥ္မ်ားကို လူတစ္ဦးလွ်င္ ေငြက်ပ္ ငါးေသာင္းခြဲႏႈန္းျဖင့္ တစ္နာရီခန္႔ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္ ေၾကညာထားေသာ္ လည္း လက္ေတြ႕တြင္ ခရီးစဥ္စတင္ ႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။
''ျမန္မာ့ကမ္း႐ိုးတန္းက အလြန္ သာယာပါတယ္။ ႐ႈခင္းၾကည့္ ခရီးစဥ္ စတင္တယ္လို႔ ေၾကညာထားတဲ့ အတြက္ ခရီးသြားေတြ လာေမးၾက ပါတယ္။ ရန္ကုန္နဲ႔ ပုသိမ္ခရီးက ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ေကာင္းမြန္ တာေၾကာင့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို အားမကိုးၾကပါဘူး။ ႐ႈခင္းၾကည့္ ခရီးစဥ္ကိုေတာ့ ေဒသခံေတြေရာ ခရီးသြားေတြပါ အမ်ားႀကီး စိတ္ဝင္ တစားေမးျမန္းၾကပါတယ္။ အခက္ အခဲက ေလယာဥ္က ရန္ကုန္ကေန လာရမွာျဖစ္လို႔ လူစုၿပီး ငွားရမ္းမွ အဆင္ေျပမယ့္ အေျခအေန ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ပုသိမ္ကေန ေခ်ာင္းသာနဲ႔ ေငြေဆာင္ကမ္းေျခကို လာေရာက္ သူဦးေရ ျမင့္တက္ခ်ိန္ ခရီးသြား ရာသီမွာ ႐ႈခင္းၾကည့္ခရီးစဥ္ကို အေရာင္းျမႇင့္တင္တာမ်ိဳးလုပ္ေပးမယ္ ဆိုရင္ ဝင္ေငြတိုးပြားမယ့္ ခရီးစဥ္ တစ္ခုလို႔ထင္ျမင္မိတယ္ '' ဟု ပုသိမ္ ေလဆိပ္မွ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန တာဝန္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။
ပုသိမ္ေလဆိပ္မွာ ကြန္ကရစ္ ေျပးလမ္း အက်ယ္ ေပ ၂ဝဝ ႏွင့္ အလ်ားေပ ၉၃ဝဝ ခန္႔ ရွည္လ်ားၿပီး စီ၁၃ဝ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ားပင္ ဆိုက္ ေရာက္ႏိုင္သည့္ ေလဆိပ္တစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ ပုဂၢလိကေလေၾကာင္းလိုင္း အခ်ိဳ႕ႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔မွ ေလယာဥ္ေမာင္း ႏွင္ျခင္း ေလ့က်င့္ရာေလဆိပ္တစ္ခု အျဖစ္သာရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
''ပုသိမ္ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္ တင္ဖို႔အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ကို တင္ျပထားတာ ရွိပါ တယ္။ ပုသိမ္ေလဆိပ္မွာ ခရီးသည္ ေတြအတြက္ Terminal ေတာင္ မရွိ ေသးပါဘူး။ အဆင့္ျမႇင့္ဖို႔အတြက္ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနပါေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီကိုလည္း ခရီးသြား ေတြက ႐ႈခင္းၾကည့္ခရီးစဥ္အေၾကာင္း ေမးျမန္းၾကတာရွိပါတယ္။ ေလယာဥ္ အဆင္းအတက္ ပံုမွန္မရွိတဲ့အတြက္ ဆီထုတ္ယူျခင္းဆိုင္ရာ အခက္အခဲ ေတြေၾကာင့္ ေလယာဥ္ေတြက ရန္ကုန္ မွာပဲရွိတာမို႔ ခရီးသည္ေတြ စီးနင္းဖို႔ အခက္အခဲရွိေနတယ္''ဟု တာဝန္ ရွိသူက ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ခ်ီဆုအို ကာႏွင့္ ယိုကိုဟားမားၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕တို႔မွာ ညီအစ္မၿမိဳ႕ေတာ္ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆြးေႏြး ညိႇႏိႈင္းလ်က္ရွိၿပီး ဂ်ပန္ၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ တိုက္႐ိုက္ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ား စတင္ႏိုင္ရန္အတြက္ လည္း ႏွစ္ႏိုင္ငံတာဝန္ရွိသူမ်ား စတင္ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ကိုင္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
''၂ဝ၁၅ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ပုသိမ္ ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္သြားဖို႔ရွိပါ တယ္။ လုပ္ငန္းညႇိႏိႈင္းမႈေတြ ေဆာင္ ရြက္ေနၿပီး မၾကာမီ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ပုသိမ္ ေလဆိပ္ကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေလဆိပ္တစ္ခုအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ရ ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ တာဝန္ ရွိသူတစ္ဦးကလည္းေျပာ သည္။
ခရီးသည္အမ်ားစုမွာ ရႈခင္း ၾကည့္ခရီးစဥ္ကို စိတ္ဝင္တစားျဖင့္ ေမးျမန္းၾကျခင္းေၾကာင့္ ခ်ိတ္ဆက္ ေသာ္လည္း ခရီးသည္အေျခအေန၊ ေလယာဥ္ေရာက္ရွိသည့္ ေန႔ရက္ ညႇိႏိႈင္းရန္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ နယူး မိုဘိုင္းမွ ကိုလင္းလင္းကလည္း ေျပာသည္။ (ျမန္မာ့အလင္း)
No comments:
Post a Comment