Monday, October 27, 2014

ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ၊ ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္ သတိျပဳ





အျမန္လမ္းမႀကီးအဆင့္မီေအာင္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ႀကိဳးပမ္းေနသလို ခရီးသြားမ်ား၏ လုံၿခံဳေရး၊ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေအာင္လည္း အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ အျမန္လမ္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴးႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းမႈမ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

''အျမန္လမ္းဆိုေပမယ့္ အျမန္လမ္းတစ္ခုရဲ႕ စံခ်ိန္စံၫႊန္းေတြ မမီေသးဘူး။အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးအဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္။သို႔ေသာ္ျငားလည္း ရန္ကုန္နဲ႔မႏၲေလးသြားဖို႔ အျမန္ဆံုးနဲ႔အတိုဆံုးလမ္းဆိုတာေတာ့ ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ယာဥ္ေတြ တစ္ေန႔တျခားပိုမိုမ်ားျပားလာတာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သိႏိုင္ပါတယ္။အျမန္လမ္းမႀကီး ရဲတပ္ဖြဲ႕အေနနဲ႔လည္း တပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြကို ယမန္ႏွစ္က ႏွစ္မိုင္ကို တစ္ေယာက္ႏႈန္းကေန ယခုအခါ တစ္မိုင္ကို ႏွစ္ေယာက္ႏႈန္း၊ ယာဥ္ေတြဆိုရင္လည္း အရင္က ၁၂ မိုင္ကို တစ္စီးႏႈန္းကေန ယခုရွစ္မိုင္ကို တစ္စီးႏႈန္း၊ ငါးမိုင္မွာ ကင္းစခန္းငယ္ေလး တစ္ခုစီခ်ထားၿပီး မေတာ္တဆမႈေတြျဖစ္လာတဲ့အခါ တစ္နာရီမိုင္ ၆ဝ ႏႈန္းနဲ႔ အခင္းျဖစ္တဲ့ ေနရာကို ငါးမိနစ္အတြင္း သြားႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားပါတယ္။ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြကို လူနာသယ္ေဆာင္နည္း၊ ေရွးဦးသူနာျပဳစုနည္းသင္တန္းေတြ ပို႔လႊတ္သင္ၾကားေပးၿပီး လူနာတင္ယာဥ္၊ မီးသတ္ယာဥ္၊ ဝန္ထမ္းမ်ားနဲ႔အျမန္လမ္းမႀကီး လံုၿခံဳေခ်ာေမြ႕ေစေရး၊ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေလ်ာ့နည္းေစ ေရးေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါတယ္'' ဟု အျမန္လမ္း ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး ရဲမွဴးႀကီးေနဝင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

 ''လမ္းမႀကီးႏွင့္ ယာဥ္မ်ားလံုၿခံဳေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ယာဥ္မ်ားခဲေပါက္ခံရျခင္း၊ တိရစၧာန္မ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေရးေပၚဖုန္းနံပါတ္(၁၈၈ဝ)ကို ခ်က္ခ်င္ဆက္သြယ္သတင္းေပးပို႔ပါ။ ဒါ့အျပင္ ဖုန္း နံပါတ္-ဝ၉-၄၂ဝ၈၈၈၈ဝ၁ ကေန ဝ၉-၄၂ဝ၈၈၈၈၇ဝ အထိ ဖုန္းအလံုး ၇ဝ ဖြင့္ထားပါတယ္။ အဲဒီဖုန္းနံပါတ္ေတြကို ခ်က္ခ်င္းဆက္သြယ္တိုင္ၾကားပါ။ အဲဒါဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း ခ်က္ခ်င္းတံု႔ျပန္မႈေတြလုပ္ေဆာင္ ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲလိုမ်ဳိး သတင္းေပးပို႔တာကို ႀကိဳဆိုတယ္။အမႈမွန္ေပၚေပါက္ဖို႔ အာမခံတယ္။ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးတဲ့အမႈေတြလည္း မလြတ္ဘူး။ အားလံုးမိတယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္၊ ယာဥ္တစ္စီးက ခဲေပါက္ခံရတယ္ဆိုၿပီး ၁၇ ရက္ေလာက္ၾကာမွ လာတိုင္တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ျဖစ္စဥ္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ဘာမွလုပ္ေပးႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ေနာက္ၿပီး လမ္းမႀကီးေပၚ တက္ခြင့္မရွိတဲ့ ဆိုင္ကယ္၊ ေထာ္လာဂ်ီ၊ အေႏွးယာဥ္ေတြကို စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈနဲ႔အေရးယူထားတာ အမႈေပါင္း ၅၄၄၂ မႈ ရွိပါ တယ္'' ဟု ရဲမွဴးႀကီးက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

 အျမန္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၁ဝ၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ ၅၇ ဦး ေသဆံုး၍ ၁၆၈ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ၂၅၉ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ ၁၁၃ ဦးေသဆံုးၿပီး ၆၂၂ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။ယခု ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္အထိ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေပါင္း ၃၃၈ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ၁၂ဝ ေသဆံုးခဲ့ကာ ၆၃၄ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။ကာလတူႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ကာလထက္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ႏွစ္ဆနီးပါး ပိုမိုျဖစ္ပြားခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။သို႔ေသာ္၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ကာလမ်ားအတြင္းက အျမန္လမ္းအသံုးျပဳသည့္ ယာဥ္အစီးေရမွာ တစ္ရက္လွ်င္ ၅ဝဝဝ ခန္႔သာရွိၿပီး လက္ရွိ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း တစ္ရက္လွ်င္ ယာဥ္စီးေရ ၁၂ဝဝဝ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းလ်က္ရွိသည္ကိုလည္း သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ယင္းကို တြက္ဆၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈျဖစ္စဥ္ ပိုမ်ားသည္ဟု အမွတ္တမဲ့ထင္ျမင္ရေသာ္လည္း တိုးတက္လာသည့္ ယာဥ္စီးေရႏွင့္ႏႈိင္းစာၾကည့္မည္ဆိုပါက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈျဖစ္စဥ္မ်ား ေလ်ာ့က်လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။

မေတာ္တဆမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းေစရန္မွာ လူ၊ ယာဥ္၊ လမ္း၊ ရာသီဥတု ဟူေသာ အေၾကာင္းေလးခ်က္တြင္ လူေၾကာင့္ျဖစ္ပြားမႈ ျဖစ္ေသာ (အရွိန္လြန္/အရွိန္ျပင္း) ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ပြားႏႈန္းသည္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေနရာ (အရွိန္ထိန္းစနစ္) ရန္ကုန္-မႏၲေလး ခရီးသြား Expressယာဥ္ႀကီးမ်ား ရပ္နားခ်ိန္ႏွစ္ခါႏွင့္ ေမာင္းခ်ိန္ ၈ နာရီ ၄၅ မိနစ္သတ္မွတ္ထား၍ ၈ နာရီ ၁၅ မိနစ္ ထက္ေစာေရာက္လွ်င္ အေရးယူျခင္း(အရွိန္ ထိန္းစနစ္-ျမန္)တြင္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား တစ္နာရီ ၈ဝ ကီလုိမီတာႏႈန္းထက္ေက်ာ္လြန္ မေမာင္းရန္၊ ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္ငယ္မ်ား ၁ဝဝ ကီလုိ မီတာႏႈန္းထက္ ပိုမေမာင္းရန္ႏွင့္ သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ပိုေမာင္းလွ်င္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ေနရာ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ အရွိန္တုိင္းကိရိယာျဖင့္ ဖမ္းဆီးအေရးယူျခင္း၊ (အရွိန္ထိန္းစနစ္-ေႏွး)တြင္ လမ္းမႀကီးေပၚတက္ခြင့္မရွိသည့္ အရွိန္ေႏွးယာဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ ေထာ္လာဂ်ီ၊ ဆိုင္ကယ္၊ စက္ဘီးမ်ားကို အေရးယူျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသကဲ့သို႔ ယာဥ္မ်ား၏ ဥပဓိ၊ တာယာ၊ ေအာက္ပိုင္း၊ ယာဥ္ေမာင္းအေျခအေန၊ လုိင္စင္သက္တမ္းစသည္ျဖင့္ စစ္ေဆးၾကပ္မတ္လ်က္ရွိသည္။

''ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားဟာ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ေက်းရြာေတြရွိေနတယ္။အခ်ိန္ မေရြးျဖတ္သြားတဲ့ လူ၊ ယာဥ္၊ တိရစၧာန္ေတြနဲ႔ေတြ႕ႏုိင္တယ္။ ယာဥ္ကို အရွိန္လြန္ေမာင္းႏွင္ျခင္းမျပဳဘဲ သတိနဲ႔ယာဥ္ကို ကုိယ့္လက္တြင္းမွာ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္တဲ့အေနအထားနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ၾက၊ စည္းကမ္းလိုက္နာၾကရင္ မေတာ္တဆမႈေတြ တစ္စတစ္စ ေလ်ာ့ပါးလာပါမယ္''ဟု ရဲမွဴးႀကီးက မွာၾကားခဲ့သည္။

အလားတူပင္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနမွလည္း လမ္းမႀကီးကို အဆင့္မီလမ္းမႀကီးအျဖစ္ ျဖစ္ေပၚလာေစေရးအတြက္ တံတားမ်ား တိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ ခရီးသြားလာမႈ ညင္သာၿငိမ့္ေညာင္း ေစရန္အတြက္ ကတၱရာခင္းျခင္း၊ အခ်ဳိးအေကြ႕မ်ားတြင္ ညအခ်ိန္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို အေထာက္အပံ့ျပဳႏိုင္ေသာ ေရာင္ျပန္မီးမ်ား တပ္ဆင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိေနေသာ္လည္း လုိအပ္ခ်က္မ်ားက ရွိေနေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ မည္သည့္ အေျခအေနတြင္မဆုိ ခရီးစဥ္တစ္ခုတြင္ ယာဥ္ေမာင္းသည္သာ အခရာျဖစ္သည္။

 ''လမ္းအေနနဲ႔ေျပာရရင္ အခ်ဳိးအေကြ႕ေတြမွာ ယာဥ္ကုိ ဟန္ခ်က္ညီေအာင္လမ္းက ပံ့ပုိးမေပးႏုိင္ဘူး။ညအခ်ိန္မွာ လမ္းနဲ႔အခ်ဳိး အေကြ႕ေတြ ျပတ္ျပတ္သားသားျမင္ရမယ့္ ေရာင္ျပန္မီးေတြလုိေနေသးတယ္။ရာသီဥတု အေျခအေနအရဆုိရင္လည္း မုိးရာသီမွာ ေရတင္တတ္တယ္။ အရွိန္နဲ႔ေမာင္းႏွင္ေနရာက ေရထုထဲတုိးဝင္တဲ့အခါ ယာဥ္ဟာတစ္ဖက္ကုိ ဆြဲသြားတတ္တယ္။ ေဆာင္းဝင္လာၿပီး ေတာင္ေၾကာတစ္ေလွ်ာက္ ညေနပိုင္း၊ မနက္လင္းခါနီးကေန ႐ုံးတက္ခ်ိန္အထိ ျမဴေတြထူထပ္စြာ က်တတ္တယ္။ ဒါေတြကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖုိ႔က လြယ္ပါတယ္။100 km ေမာင္းခြင့္ျပဳတဲ့ေနရာေတြမွာ80 km ပဲ ေမာင္းမယ္။ 80 km ေပးထားတဲ့ေနရာေတြမွာ 70 km နဲ႔ ေမာင္းမယ္။လုံးဝျမင္ကြင္းမေကာင္းေတာ့ရင္ ကားကိုလမ္းေဘးလြတ္ရာခ်ထားၿပီး အေျခအေန ေကာင္းလာတဲ့အထိ ေစာင့္ရမယ္။ကုိယ့္ကုိ ေက်ာ္တက္တဲ့ယာဥ္ရွိရင္လည္း သူေက်ာ္တက္ခ်ိန္ နည္းနည္းအရွိန္ေလွ်ာ့ေပးလုိက္မယ္။တင္းခံေနတာ၊ ယွဥ္ေမာင္းေနတာမ်ဳိး မလုပ္ဘူး။ ဒီလိုလုပ္ေပးေနလ်က္နဲ႔ကပ္ဆြဲတာမ်ဳိး ကပ္ဝင္တာမ်ဳိးလုပ္လာရင္လည္း သူရဲ႕ မယဥ္ေက်းမႈကုိ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးလုိက္ရမယ္။ တစ္လကုိ ႏွစ္ႀကိမ္ကေန ငါးႀကိမ္ထိ ယာဥ္အမ်ဳိးအစားေပါင္းစုံ (အင္ဂ်င္ပါဝါအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔)ေမာင္းၿပီး ဒီလမ္းကသြားေနရေတာ့ ဘယ္သူမဆင္ျခင္ျခင္ ကုိယ္ကိုယ္တိုင္ဆင္ျခင္တုံတရားရွိမွသာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းမွာပါ'' ဟု သက္လတ္အရြယ္ ယာဥ္ေမာင္းဦးကိုလင္းက သူ႔အေတြ႕အႀကံဳကုိမွ်ေဝသည္။

 သို႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း အသိရွိရွိ၊ သတိရွိရွိေမာင္းႏွင္သြားလာ ကာလမ္းမႀကီး၏ ဂုဏ္သိကၡာ ျမင့္တက္လာေအာင္ ဝုိင္းဝန္းထိန္းသိမ္းၾကရန္လုိပါသည္။သို႔ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ ႀကံ့ခိုင္မႈ၊လမ္း၏ ပကတိအေျခအေန၊ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ရာသီဥတုအေျခအေန၊ အလင္းေရာင္ေကာင္းစြာ ရွိမႈ/မရွိမႈ အေျခအေန၊ ငိုက္မ်ဥ္းတတ္မႈ ရွိ/မရွိ အေျခအေန၊ သတ္မွတ္လမ္းၫႊန္ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကို လိုက္နာမႈ ရွိ/မရွိ အေျခအေန၊ သတ္မွတ္ မိုင္ႏႈန္းအေပၚ လိုက္နာမႈ ရွိ/ မရွိ အေျခအေန အစရွိသည္တို႔ကို ခ်ိန္ထိုးသံုးသပ္ဆံုးျဖတ္၍ ယာဥ္စည္းကမ္း လမ္းစည္းကမ္း၊ ယာဥ္ေမာင္း က်င့္ဝတ္တို႔ႏွင့္အညီ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေမာင္းႏွင္မည္ဆိုပါက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားမွ ေရွာင္လႊဲႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယူဆပါေၾကာင္း.....။ ။

 သတင္း- ကုိကုိေန၊ ႏုိင္လင္းၾကည္
ဓာတ္ပုံ - ရာမည

No comments:

Post a Comment