Thursday, October 30, 2014

ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရန္ တင္ဒါေအာင္ျမင္




ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ ေရေျမေတာေတာင္သဘာဝမ်ားက ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားကုိ ဆြဲေဆာင္လ်က္ရွိေနပါသည္။ ျပည္ပဧည့္သည္မ်ား ဝင္ေရာက္မႈမ်ားလာသည္ႏွင့္အတူ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား၊ ဟုိတယ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ဧည့္လမ္းၫႊန္မ်ားစသည္တုိ႔ ပိုမိုတုိးပြားလာကာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား ပြင့္လန္းလာခဲ့ၿပီး ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကလည္း အေထာက္အကူျပဳလ်က္ရွိသည္။ 

 လက္ရွိ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကုိထပ္မံတုိးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာအခက္အခဲရွိသည့္အတြက္ အနာဂတ္ကာလတြင္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေလဆိပ္အသစ္ တစ္ခုလိုအပ္လာပါသျဖင့္ ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီး ပဲခူးၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္တုိင္ ကန္ေက်းရြာအနီး ေျမအက်ယ္အဝန္း ဧက ၆၉၆ဝ တြင္ ကနဦး တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၂ သန္း ကုိင္တြယ္ႏုိင္သည့္ ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆုိုင္ရာ ေလဆိပ္အသစ္တည္ေဆာက္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ျပည္တြင္းျပည္ပရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမည့္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအား တင္ဒါေခၚယူခဲ့သည္။ 

ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္စီမံကိန္းတင္ဒါေခၚယူျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ယေန႔ နံနက္ ၁ဝ နာရီခြဲက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေလေၾကာင္းပညာသိပံၸေက်ာင္းရွိ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပရာ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းေဆြထြန္းက ရွင္းလင္းေျပာၾကားရာတြင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္သည္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း၊ အေလးဝန္ခံႏုိင္မႈႏွင့္တုိးခ်ဲ႕ရန္ ေျမေနရာကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားရွိၿပီး တုိးတက္မ်ားျပားလာေသာ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ားႏွင့္ေခတ္မီေလယာဥ္ႀကီးမ်ားဆင္းသက္ႏိုင္ရန္ လံုေလာက္မႈမရွိေတာ့သျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္သစ္တစ္ခုတည္ေဆာက္ရန္ ေျမေနရာရွာေဖြခဲ့ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္အနီးဆုံုးတြင္တည္ရွိၿပီး ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ေလယာဥ္ဆင္းသက္မႈကုိ ထိခုိက္မႈမရွိေစေသာ ေနရာ ၁ဝ ေနရာအား ရွာေဖြခဲ့ၿပီး ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာေနရာမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မုိင္ ၅ဝ အတြင္းရွိ ပဲခူးၿမိဳ႕အေရွ႕ဘက္ ေက်ာက္တုိင္ကန္ေက်းရြာအနီးရွိ ဂ်ပန္ေခတ္ေလယာဥ္ကြင္းေဟာင္းေနရာအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ 

ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္စီမံကိန္းအး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ မတ္၂၁ ရက္တြင္ ပႏၷက္တင္အခမ္းအနားျပဳလုပ္၍ လုပ္ငန္းစတင္ခဲ့ၿပီး တည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းကုိ ႏွစ္ပိုင္းခြဲ၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း၊ ေလယာဥ္သြားလမ္း၊ ေလယာဥ္ရပ္နားေနရာ၊ ေရႏုတ္ေျမာင္း၊ ေလဆိပ္ခ်ဥ္းကပ္လမ္း၊ ေလဆိပ္ၿခံစည္း႐ိုး၊ မီးသတ္အေဆာက္အအံု၊ ေလေၾကာင္းလမ္းၫႊန္စက္မ်ားႏွင့္ေလယာဥ္ေျပးလမ္း၊ လွ်ပ္စစ္မီးတုိ႔၏ အေျခခံေဖာင္ေဒးရွင္းတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျပည္သ႔ူေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသုိ႔ လုပ္ငန္းအပ္ႏွံေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေလဆိပ္အေဆာက္အအံုႏွင့္ အျခားဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားကို Archon &Inter-Regional Investment Limited Joint Venture(A&IJV) ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ရန္ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၈ ရက္တြင္ လက္မွတ္ေရးထုိးစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ေၾကာင္း၊ Archon Co.,Ltd. အေနျဖင့္ ကန္ထ႐ိုက္စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့သည့္ ၄၅ ရက္အတြင္း ေပးသြင္းရမည့္ Performance Bank Guaranitee အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ သန္းေပးသြင္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခက္အခဲရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ အခ်ိန္ေပးေစာင့္ဆုိင္းခဲ့ေသာ္လည္း တည္ေဆာက္ေရးကန္ထ႐ိုက္ထံမွ ေငြေပးေငြသြင္းႏိုင္မႈမရွိျခင္း၊ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈမရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္
၁၈.၅.၂ဝဝဝ တြင္ မ်ားအားလံုးအား ၁၇-၁ဝ-၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ရပ္ဆုိင္းခဲ့ေၾကာင္း ရပ္ဆုိင္းထားခဲ့သည့္စီမံကိန္းအား ျပည္တြင္းျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ဖိတ္ေခၚ၍ ပုဂၢလိကပါဝင္မႈ (PPP) ျဖင့္ တင္ဒါေခၚယူရာ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ ၾကားမႈဦးစီးဌာနႏွင့္ အတိုင္ပင္ခံ Nippon Koei Co.,Ltd.တို႔သည္ ပဏာမအရည္အခ်င္းစစ္ ေအာင္ျမင္သည့္အဖြဲ႕မ်ားသုိ႔ Tender Documents (Request for Proposal) မ်ား ထုတ္ေပးျခင္းကုိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း ၂၇-၅-၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ Tender Documents မ်ား ေနာက္ဆုံးထားတင္ျပရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္အတြက္ပဏာမအရည္အခ်င္း စစ္ေအာင္ျမင္သည့္အဖြဲ႕ ခုနစ္ဖြဲ႕ႏွင့္ Tender Documents ထုတ္ယူသည့္အဖြဲ႕ ခုနစ္ဖြဲ႕ရွိေသာ္လည္း Tender Documents ကို အဖြဲ႕ေလးဖြဲ႕ကသာ ျပန္လည္တင္ျပလာေၾကာင္း တင္ဒါစိစစ္ေရးအဖြဲ႕ ပဏာမစစ္ေဆးခ်က္မ်ား အရ ၁ဝ-၈-၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ Inchon Airport Consortium ႏွင့္ အရန္ျဖစ္ေသာYongnam CAPE-JGC Consortium တို႔အား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ Inchon Airport Consortium ႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈ ေျခာက္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ တင္ဒါလိုလားခ်က္
Request for Porposal ႏွင့္ ကြဲလြဲျခင္း၊ ေငြေၾကးဆုိင္ရာအာမခံခ်က္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုျခင္း၊ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ ရာေလဆိပ္အား ထိန္းခ်ဳပ္ကန္႔သတ္ေစျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈအား ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္သေဘာ တူညီမႈျဖင့္ ၁၅-၁-၂ဝ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ရပ္ဆုိင္းခဲ့ေၾကာင္း ၎က ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

 အရန္ျဖစ္ေသာYongnam CAPE-JGC Consortium အား ဖိတ္ေခၚ၍ ေဆြးေႏြးေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးေကာ္မတီႏွင့္Yongnam CAPE-JGC Consortiumအဖြဲ႕တို႔အၾကား ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးရာတြင္ ODA ျဖင့္ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ေကာ္မတီအေနျဖင့္ အထက္အဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္သို႔ မူသေဘာထားမ်ားရယူမည္ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈအား ေခတၱရပ္ဆုိင္းရန္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္သေဘာတူခဲ့ေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းတန္ဖိုး၏ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္မေက်ာ္လြန္ေသာODA ရယူေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳရန္ Request for Proposalူ ၌ ျပင္ဆင္ခြင့္တင္ျပရရွိခဲ့ေၾကာင္း ၂၁-၂-၂ဝ၁၄ တြင္ ေလဆိပ္စီမံကိန္းအတြက္ Short List ျဖစ္ေသာ ယခင္တင္ဒါတင္သြင္းခဲ့သည့္ အဖြဲ႕ေလးဖြဲ႕အား စီမံကိန္းအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရာတြင္ စီမံကိန္းတန္ဖိုး၏ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းထက္မမ်ားေသာ ODA ေခ်းေငြရယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ Reviset Proposal အား ၂၂-၄-၂ဝ၁၄ ေနာက္ဆုံးထား၍ ျပန္လည္တင္ျပရန္အေၾကာင္းၾကားခဲ့ရာ Inchon Airport Consortium ႏွင့္ Yangnam CAPE-JGC Consortium တို႔က ျပန္လည္တင္ျပခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆုိပါ အဖြဲ႕ႏွစ္ဖြဲ႕၏ တင္ျပခ်က္အေပၚ ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္အရ
Yangnam CAPE-JGC Consortium ၏ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ေငြေၾကးရရွိမႈစီစဥ္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိျခင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရထံမွ Government Guarantee မေတာင္းဆုိသည့္အတြက္တို႔ေၾကာင့္ စီမံကိန္းေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေၾကာင္း သုံးသပ္ေတြ႕ရွိရ၍ ေကာ္မတီမွ ဟံသာဝတီအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေလဆိပ္စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရန္ ေအာင္ျမင္ေသာတင္ဒါ ရွင္အျဖစ္ Yangnam CAPE-JGC Consortium အား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဆက္လက္၍ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္Yangnam CAPE-JGC Consortium ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

 သတင္းမွတ္စု-စိုးစိုးႏုိင္(ေၾကးမုံ)
ဓာတ္ပုံ-ဇာဏီ(ေၾကးမုံ)

No comments:

Post a Comment