Thursday, February 27, 2020

အရည်အသွေးရှိသော ပညာရေးဦးတည်၍ ပညာရေးပြုပြင် ပြောင်းလဲမှုများအကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်နိုင်ရေး ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပွဲကျင်းပ




Image may contain: 5 people, people sitting, table and indoor
နေပြည်တော် ဖေဖော်ဝါရီ ၂၆



ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန အရည်အသွေး ရှိသော ပညာရေးဦးတည်၍ ပညာရေး ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုများ အကောင် အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်နိုင်ရေး ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပွဲကို ယနေ့ မွန်းလွဲ ၁ နာရီက ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန အစည်းအဝေးခန်းမ၌ ကျင်းပသည်။
ရှေးဦးစွာ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဒေါက်တာမျိုးသိမ်းကြီး က အရည် အသွေးရှိသော ပညာရေးကို ဦးတည် ဆောင်ရွက်ရာတွင် မည့်သည့်ခွဲခြားမှု မျှမရှိခြင်း၊ မည်သူတစ်ဦး တစ်ယောက် ကိုမျှ ချန်မထားခြင်း၊ ကျောင်းထွက် မှုနှုန်း လျော့နည်းခြင်းများကို ဆောင်ရွက်ပါကြောင်း။
ယဉ်ကျေးမှုကို မြှင့်တင်ပေး
အရည်အသွေးရှိသည့် ပညာရေး လုပ်ငန်းများ ပြုပြင်ပြောင်းလဲ ဆောင်ရွက်ရာတွင် ရှေးဦးအရွယ် ကလေးသူငယ် ပြုစုပျိုးထောင်ရေး နှင့် ဖွံ့ဖြိုးရေးလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက် ခြင်း၊ နိုင်ငံသားတိုင်း အနည်းဆုံး မူလတန်းပညာကို သင်ယူပြီးမြောက် ပြီး အလယ်တန်းပညာနှင့် အထက် တန်းပညာကို အဆင့်ဆင့်တိုးမြှင့်သင် ယူခွင့်များရရှိရန် ဆောင်ရွက်မည်ဖြစ် ရာ မူလတန်းအရွယ် ကလေးတိုင်း မူလတန်းပညာရေးကို ပြီးမြောက် အောင်မြင်ခြင်းနှင့် မူလတန်းပညာ သင်ယူရန် အခက်အခဲရှိနေသည့် ကာယ၊ ဉာဏစွမ်းရည်အားနည်းသော ကလေးများ၊ ဆင်းရဲနွမ်းပါးသည့် ကလေးများ၊ ဝေးလံခေါင်ဖျားဒေသရှိ ကလေးများ စသည့်ကလေးများ အတွက် အလေးထားသည့် ပညာရေး အစီအစဉ်များ ပိုမိုကောင်းမွန်အောင် ဆောင်ရွက်ခြင်း၊ ကွဲပြားခြားနားသည့် ဘာသာစကားပြောသော မူလတန်း တိုင်းရင်းသား ကလေးငယ်များ အတွက် တိုင်းဒေသကြီးနှင့် ပြည်နယ် အစိုးရအဖွဲ့များ၏ ကြီးကြပ်မှုဖြင့် တိုင်းရင်းသားဘာသာစကား သင်ရိုး ညွှန်းတမ်း ပြုစုရေးဆွဲခြင်းနှင့် သင်ကြားခြင်းများ အပါအဝင် တိုင်းရင်းသား ဘာသာစကားနှင့် ယဉ်ကျေးမှုကို မြှင့်တင်ပေးရန် ဆောင်ရွက်ခြင်း။
ဦးစားပေး ဖြည့်ဆည်းဆောင်ရွက်
သင့်လျော်သော ဆရာ၊ ကျောင်း သားအချိုးရရှိစေရန် ဆောင်ရွက် ပေးခြင်း၊ ကျောင်းအသီးသီးမှ ဆရာ များ၏ ဘာသာရပ်ကျွမ်းကျင်မှုနှင့် သင်ကြားပို့ချမှုစွမ်းရည်များ မြင့်မား လာစေရန်ဆောင်ရွက်ခြင်း၊ အခြေခံ ပညာရေးကို လူတိုင်း ပိုမိုလက်လှမ်းမီ နိုင်ရန် ဖွံ့ဖြိုးမှုအားနည်းသည့် ဒေသ များရှိ ကျောင်းများ (အထူးသဖြင့် ကျောင်းအသုံးအဆောင် ပစ္စည်းများ လုံလောက်မှုမရှိသော အခြေခံပညာ အလယ်တန်းနှင့် အထက်တန်း ကျောင်းများ)၏ လိုအပ်ချက်များကို ဦးစားပေး ဖြည့်ဆည်းဆောင်ရွက်ပေး ခြင်း၊ ပညာအရည်အချင်းနည်းပါးသူ များ၏ နေထိုင်မှုဘဝ တိုးတက် ကောင်းမွန်စေရန် အခြေခံပညာ အလယ်တန်း၊ အထက်တန်း တန်းညှိ အစီအစဉ်များနှင့် သက်မွေးမှုသင်တန်း အစီအစဉ်များဖြင့် ဆက်လက် ပညာ ဆည်းပူးနိုင်သော အခွင့်အလမ်းများဖော်ဆောင်ပေးခြင်း။
ဦးတည်ဖော်ဆောင်
တက္ကသိုလ်များတွင် ကိုယ်ပိုင် သင်ရိုးညွှန်းတမ်းများ ရေးဆွဲသင်ကြား ခွင့်၊ အုပ်ချုပ်ခွင့်နှင့် သုတေသန လုပ်ငန်းများကို လွတ်လပ်စွာ ဆောင်ရွက်နိုင်သော ကမ္ဘာ့အဆင့်မီ အဆင့်မြင့်သင်ရိုး၊ ကမ္ဘာ့အဆင့်မီ အဆင့်မြင့်ပညာရေးစနစ် ဖြစ်ထွန်း လာစေရန် ဦးတည်ဖော်ဆောင်ပေး ခြင်း၊ နည်းပညာနှင့် သက်မွေးပညာ ရေးနှင့် လေ့ကျင့်ရေးပညာရပ်များကို တက္ကသိုလ်များ၏ ပညာရပ်များနှင့် တန်းတူဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်စေရန် ဆောင် ရွက်ပေးခြင်း၊ ကျောင်းသားမိဘများ နှင့် ရပ်ရွာအသိုက်အဝန်းကို ဝန်ထုပ် ဝန်ပိုးမဖြစ်စေသော ထိရောက်သည့် ပညာရေးဝန်ဆောင်မှု ဖြစ်စေရန် ဆောင်ရွက်ပေးခြင်း၊ နိုင်ငံတော်အစိုးရ၊ ပုဂ္ဂလိက ကဏ္ဍနှင့် ပြည်တွင်း ပြည်ပမှ ရရှိသည့် ပညာရေးဆိုင်ရာဘဏ္ဍာငွေ များကို အကျိုးရှိ ထိရောက်စွာခွဲဝေ သုံးစွဲနိုင်ရန်နှင့် ပွင့်လင်းမြင်သာမှု ရှိစေရန် ဆောင်ရွက်ခြင်းနှင့် တိကျ မှန်ကန်သည့် သတင်းအချက်အလက် များကို အခြေခံ၍ ထိရောက်သော ပညာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲမှု၊ စီမံခန့်ခွဲ မှုနှင့် လေ့လာကြီးကြပ်မှုလုပ်ငန်း အစီအစဉ်များကို အကောင်အထည် ဖော်ဆောင်ရွက်ခြင်းတို့ကို ဆောင်ရွက် လျက်ရှိပါကြောင်း။
ကလေးတိုင်း သင်ယူ တတ်မြောက်ရမည့် ဘာသာရပ် အားလုံး အကောင်းဆုံးသင်ယူတတ် မြောက်အောင်၊ လူသားကောင်းများ ဖြစ်အောင်၊ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်တတ် အောင်၊ တာဝန်ယူ တာဝန်ခံမှုရှိအောင်၊ ဆန်းသစ်တီထွင်ဖန်တီးနိုင်မှုရှိအောင် အရည်အသွေး ပြည့်မီသည့် ဆရာ၊ ဆရာမများ လိုအပ်ပါကြောင်း၊ စံသတ်မှတ်ချက် အရည်အသွေးများ ပြည့်မီရန်၊ တာဝန်နှင့် လုပ်ထုံး လုပ်နည်းအရ ဆောင်ရွက်ရန်လိုအပ် ပါကြောင်း ပြောကြားသည်။
ဆွေးနွေး
ယင်းနောက် အမျိုးသားပညာရေး မူဝါဒကော်မရှင် ဥက္ကဋ္ဌ၊ မြန်မာနိုင်ငံ ဝိဇ္ဇာနှင့် သိပ္ပံပညာရှင်အဖွဲ့ဥက္ကဋ္ဌနှင့် မြန်မာနိုင်ငံနည်းပညာ ပညာရှင်အဖွဲ့ တို့က ပညာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုများ အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက် နိုင်ရေးနှင့်ပတ်သက်၍ ဆွေးနွေးကြ သည်။
ထို့နောက် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန က အမျိုးသားပညာရေး မဟာဗျူဟာ စီမံကိန်း (၂၀၁၆-၂၀၂၁)တွင် ပညာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုများကို ဦးစား ပေးဆောင်ရွက်နေသော လုပ်ငန်းစဉ် (၁၂)ရပ်နှင့်စပ်လျဉ်း၍ ဦးစီးဌာန ၁၁ ခု တို့မှ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်များက Power Point ဖြင့် ရှင်းလင်းတင်ပြ ကြပြီး တက်ရောက်လာသူများ၏ အထွေထွေ ဆွေးနွေးချက်များကို တာဝန်ရှိသူများက ပြန်လည်ရှင်းလင်း ပြောကြားသည်။ သတင်းစဉ်

No comments:

Post a Comment