Saturday, April 27, 2019

ရပ္ဝန္းႏွင့္ ပိုးလမ္းမႀကီးမွ အခြင့္အလမ္းမ်ား

မြန်မာ့အလင်းအယ်ဒီတာအာဘော်


တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ပထဝီအေနအထားအရ နီးကပ္စြာတည္ရွိျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ရွိရင္းစြဲ ရင္းႏွီးေသာ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ မိတ္ဖက္ ဆက္ဆံေရးရွိမႈႏွင့္ ခိုင္မာေကာင္းမြန္သည့္ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းပီသမႈတို႔ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ရပ္ဝန္းႏွင့္ ပိုးလမ္းမ စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ခဲ့ပါေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ရပ္ဝန္းႏွင့္ ပိုးလမ္းမ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရးဖိုရမ္၏ အဆင့္ျမင့္ေဆြးေႏြးပြဲ၌ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားရာ၌ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတို႔အၾကားရွိ ဆက္ဆံေရးမွာ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ေက်ာ္ ရွည္ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးသည့္ သမိုင္းေၾကာင္း ရွိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားအနက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ နယ္နိမိတ္ခ်င္းထိစပ္မႈ အရွည္လ်ားဆုံးႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ဆက္ဆံ ေရးကိုလည္း ]]ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္}}ဆက္ဆံေရးအျဖစ္ အစဥ္အဆက္ ရည္òန္းခဲ့ၾကသည္။ အမ်ိဳးေတာ္သည္၊ အတူတကြေမြးဖြားခဲ့သည္ဟူေသာ အနက္အဓိပၸာယ္မ်ားျဖင့္ အေလးအနက္ထားခဲ့ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ခန္႔မွ စတင္ကာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ တိုးတက္လာခဲ့ေသာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႕သမၼတႏိုင္ငံ၏ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားက ကမၻာ့စီးပြားေရးအင္အားႀကီးႏိုင္ငံအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ရပ္ဝန္းႏွင့္ ပိုးလမ္းမစီမံကိန္းႀကီးကို ကမကထျပဳလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။နြူအ ညေိ Rသad Iညငအငအေငလန ဟု ေခၚသည့္ ရပ္ဝန္းႏွင့္ ပိုးလမ္းမစီမံကိန္းႀကီးက Glသဘalငဖအေငသည ေခၚ ကမၻာျပဳမႈျဖစ္စဥ္ကို အားေကာင္းေမာင္းသန္ျဖစ္ထြန္းလာေစလိမ့္မည္ဟု ႐ႈျမင္မိသည္။ သို႔ရာတြင္ အဆိုပါ ကမၻာျပဳမႈျဖစ္စဥ္တြင္းမွ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ အက်ိဳးစီးပြားရရန္အတြက္မူ ယူတတ္မွရလိမ့္မည္။ ယူႏိုင္မွလည္း ရလိမ့္ မည္ျဖစ္သည္။

၂၁ ရာစုသည္ ကမၻာတစ္ခြင္ ကမၻာျပဳမႈျဖစ္စဥ္သို႔ ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္ လာေသာ ကာလျဖစ္သည္။ အိုင္တီနည္းပညာ ထြန္းကားျပန္႔ပြားျခင္းႏွင့္ အတူ ကမၻာ့စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာတို႔လည္း ေ႐ႊ႕ေျပာင္းသည္။ ေခတ္ေဟာင္းက အေတြးအေခၚမ်ိဳးႏွင့္ လက္ဝါးႀကီးအုပ္လုပ္ကိုင္ေန၍ မရေတာ့။ ဥပမာတစ္ခု အေနျဖင့္ ျပရလၽွင္ အေနာက္ကမၻာမွ ေမာ္ေတာ္ ကားထုတ္လုပ္သည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခု က်ီးႏွင့္ဖုတ္ဖုတ္ ျဖစ္သြားသည္။ ကားထုတ္လုပ္သည့္ကုမၸဏီမ်ား အာရွဘက္သို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းသြားၾကျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စီးျဖစ္လာေစဖို႔ ေခတ္ေဟာင္းကလို တစ္ေနရာတည္းမွာ အစအဆုံးလုပ္လၽွင္ အ႐ႈံးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရမည္။ ဂလိုဗယ္ လိုက္ေဇးရွင္းေခတ္တြင္မူ ကား၏ အစိတ္အပိုင္းအသီးသီးကို ႏိုင္ငံအသီးသီး တြင္ ထုတ္လုပ္ၿပီးမွ ေနာက္ႏိုင္ငံတစ္ခုတြင္ တပ္ဆင္သည္။ ထိုအခါ အရင္း အရင္းအႏွီးမ်ား ျပန္႔သြားသလို နည္းပညာမ်ားလည္း ျပန္႔သြားသည္။ ထုတ္လုပ္သည့္ ကုန္ပစၥည္းက ေဈးခ်ိဳသည္။ ဂလိုဗယ္လိုက္ေဇးရွင္းကို ဆန္႔က်င္သူမ်ား၊ ကမၻာ့ျဖစ္စဥ္တြင္ ေဘးထြက္ထိုင္သူမ်ား၊ ပါဝင္ႏိုင္စြမ္း မရွိသူမ်ား တစ္စတစ္စျဖင့္ ေနာက္တြင္ က်န္ရစ္မည္ျဖစ္သည္။
မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကို ကၻာ့စက္႐ုံႀကီး အျဖစ္ တင္စားေခၚေဝၚၾကသည္။

ကမၻာေက်ာ္ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ႀကီးမ်ား ၏ ထုတ္ကုန္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ စက္႐ုံမ်ား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းလာၾက သလို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ကိုယ္ပိုင္အမွတ္တံဆိပ္မ်ားလည္း ကမၻာေက်ာ္လာခဲ့ သည္။ သို႔ျဖင့္ ေရွးေဟာင္း ပိုးလမ္းမႀကီးကို ျပန္လည္ဆန္းသစ္သည့္ ကုန္း ေၾကာင္းႏွင့္ ေရေၾကာင္းပိုးလမ္းမႀကီးစီမံကိန္းကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက အဆိုျပဳ လာျခင္းျဖစ္သည္။ ဘီစီ ၂ ရာစု ဟန္မင္းဆက္ေခတ္တြင္ ထြန္းကားလာ သည့္ ေရွးေဟာင္းပိုးလမ္းမႀကီးက ရွီအန္းၿမိဳ႕ အေနာက္တံခါးမွ စတင္သည္။ ဗဟိုအာရွကို ျဖတ္သန္းသြားၿပီး ဥေရာပသို႔ ေပါက္သည့္ ပင္မပိုးလမ္းမႀကီး မွ ခြဲျဖာလာသည့္ လမ္းမ်ားက အေရွ႕ေတာင္အာရွ၊ ေတာင္အာရွ၊ ပါရွန္းတို႔ ႏွင့္လည္း ဆက္သြယ္သည္။ ပိုးလမ္းမႀကီးသည္ ကမၻာ့အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ ကုန္သြယ္သည့္ ကမၻာလုံးခ်ီ ကုန္သြယ္လမ္းမႀကီးျဖစ္သလို ဘာသာေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အေတြးအေခၚ၊ အတတ္ပညာ၊ နည္းပညာတို႔လည္း အျပန္အလွန္စီးဆင္းခဲ့သည္။ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးတို႔ ဒြန္တြဲေနသည့္ သဘာ၀အတိုင္းပင္ ပလိပ္ေရာဂါကဲ့သို႔ေသာ ကူးစက္ေရာဂါမ်ားလည္း အဆိုပါလမ္းမႀကီးေပၚမွပင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။

၂၁ ရာစု ရပ္ဝန္းႏွင့္ ပိုးလမ္းမႀကီးစီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ၾကသည့္ ႏိုင္ငံ မ်ားအဖို႔ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ဖွွွံွ ့ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အလုံးအရပ္ အေျခအေနတို႔ မတူညီၾကသည့္အေလ်ာက္ အမ်ိဳးသားေရးအက်ိဳးစီးပြား ႐ႈျမင္ပုံတို႔ တူညီၾကမည္မဟုတ္။ မိမိတို႔ ႏိုင္ငံ၏ အေျခအေနႏွင့္ ကိုက္ညီၿပီး အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြေသာ၊ ျပည္သူမ်ားက လိုလားလက္ခံ ယုံၾကည္ေသာ စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖင့္ ရပ္ဝန္းႏွင့္ ပိုးလမ္းမႀကီး၏ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ရယူအပ္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment