Thursday, October 25, 2018

ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ျမန္မာအၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္ သံအမတ္ႀကီး ဦးေဟာက္ဒိုဆြမ္းက လူ႔အခြင့္အေရးအထူးအစီရင္ခံစာ တင္သြင္းသူႏွင့္ လြတ္လပ္ေသာအခ်က္အလက္ရွာေဖြေရးအဖြဲ႕ (FFM)တို႔၏ အစီရင္ခံစာမ်ားအေပၚ တုံ႔ျပန္မိန္႔ခြန္းေျပာၾကား




Image may contain: 10 people, people smiling
 ေနျပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၄



နယူးေယာက္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပလ်က္ရွိေသာ (၇၃)ႀကိမ္ေျမာက္ ကုလသမဂၢအေထြေထြညီလာခံ၏ တတိယေကာ္မတီအစည္းအေဝးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးမႈ အစီအစဥ္ (၂)ရပ္ကို ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၃ ရက္တြင္ က်င္းပခဲ့သည္။ အဆိုပါ ေဆြးေႏြးမႈအစီအစဥ္မ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အထူးအစီရင္ခံစာ တင္သြင္းသူ မစၥ ယန္ဟီလီႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအခ်က္အလက္ရွာေဖြေရးအဖြဲ႕(FFM)ဥကၠ႒ မစၥတာ မာဇူကီး ဒါ႐ုစ္မန္တို႔က ၄င္းတို႔၏အစီရင္ခံစာမ်ားအေပၚ အသီးသီးရွင္းလင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ¤င္းတို႔၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္မ်ားအေပၚ အၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္ သံအမတ္ႀကီး ဦးေဟာက္ဒိုဆြမ္းက ျပန္လည္တုံ႔ျပန္သည့္မိန္႔ခြန္းမ်ား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အျပဳသေဘာမေဆာင္သည့္ေဝဖန္စြပ္စြဲခ်က္မ်ား ဆက္လက္ျပဳလုပ္ေန
လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အစီရင္ခံစာတင္သြင္းသူ၏ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခ်က္ကို တုံ႔ျပန္ရာတြင္ အၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္ သံအမတ္ႀကီး ဦးေဟာက္ဒိုဆြမ္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ သည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံခ်င္းအေပၚ သီးျခားပစ္မွတ္ထား အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ား သည္ လူ႔အခြင့္အေရးျမႇင့္တင္မႈကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရာ၌ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕အား ေရြးထုတ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳေရး(Non-selectivity) ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ အသုံးခ်မႈမျပဳေရး (Non-politicization)စသည့္ မူဝါဒမ်ားႏွင့္ ေသြဖည္ေနသည့္အတြက္ စြဲၿမဲစြာ ဆန္႔က်င္ခဲ့ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ကုလသမဂၢႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးမူႏွင့္အညီ အထူးအစီရင္ခံစာတင္သြင္းသူ အဆက္ဆက္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အထူးအစီရင္ခံစာတင္သြင္းသူတစ္ဦး၏ မွ်တသည့္ အစီရင္ခံစာကို တင္သြင္းရန္ မိမိတို႔ အေနျဖင့္ အေလးအနက္ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေသာ္လည္း ¤င္းအေနျဖင့္ အတည္မျပဳႏိုင္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို အေျခခံကာ အဆိုးျမင္ၿပီး အျပဳသေဘာမေဆာင္သည့္ ေဝဖန္ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားကို ဆက္လက္ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈရရွိေရးအတြက္ ျမန္မာအစိုးရ၏ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈမ်ားကို မသိက်ဳိးကြၽန္ျပဳထားသည့္အတြက္ အထူးအစီရင္ခံစာတင္သြင္းသူအေနျဖင့္ ျပႆနာရပ္မ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ စစ္မွန္ေသာ ဆႏၵရွိ-မရွိအေပၚ ေမးခြန္းထုတ္လိုေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ မစၥ ယန္ဟီလီ စတင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ကာလအတြင္း၊ ‘ဒီဇင္ဘာလအထိ ¤င္း၏ခရီးစဥ္ကို (၆)ႀကိမ္တိုင္ စီစဥ္ ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ¤င္း၏ အခြင့္အာဏာကို ေက်ာ္လြန္အသုံးခ်ခဲ့သည့္အတြက္ ¤င္းအေပၚ ျပည္သူမ်ားက မေက်မနပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ သို႔အတြက္ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ၄င္းႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးကို ရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီး၊ အစားထိုးခန္႔အပ္ရန္ ေတာင္းဆို ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ရွင္းလင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ထိခိုက္ေစ
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကုလသမဂၢႏွင့္ ဆက္လက္ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားလိုသည့္ ဆႏၵကို ျပသသည့္အေနျဖင့္ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္၏ အထူးကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ Ms. Christine Schraner Burgener ကို ခန္႔အပ္ခဲ့သည့္အေပၚ ႀကိဳဆိုခဲ့ၿပီး၊ ေနျပည္ေတာ္၌ ¤င္း၏႐ုံး ဖြင့္လွစ္ရန္ကိစၥကို ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လမွစ၍ ¤င္းတာဝန္ယူသည့္ (၅)လအတြင္း ေအာက္တိုဘာလ ၁ဝ ရက္မွ ၂ဝ ရက္ အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္သည့္ တတိယေျမာက္ခရီးစဥ္ကို စီစဥ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ¤င္း၏ ခရီးစဥ္အၿပီး ေအာက္တိုဘာလ ၂ဝ ရက္က ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ တာဝန္ခံမႈႏွင့္ အားလုံးပါဝင္သည့္ ေဆြးေႏြးမႈတို႔ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး အတြက္ အဓိကမ႑ိဳင္(၂)ရပ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပခဲ့ေၾကာင္း၊ ¤င္းက စိတ္ရွည္မႈႏွင့္ ယုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္မႈတို႔ လိုအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ျပည္တြင္း၌ပင္ ဆက္လက္အေျဖရွာႏိုင္ေရးအတြက္ အကူအညီေပးအပ္သြားမည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အထူးကိုယ္စားလွယ္၏ ေျပာၾကားခ်က္ကို ႀကိဳဆို လ်က္၊ တိုင္းျပည္တြင္ နက္႐ႈိင္းစြာအျမစ္တြယ္လ်က္ရွိေသာ ဘက္ေပါင္းစုံမွ ျပႆနာ မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းႏိုင္မည္မဟုတ္ဘဲ စိတ္ရွည္မႈ၊ အျပန္အလွန္ယုံၾကည္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ အေျဖရွာရန္ လိုအပ္မႈတို႔ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ အထူး ကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္အတူ အျပည့္အဝ သေဘာတူပါေၾကာင္း၊ ျပင္ပမွ လြန္စြာဖိအားေပး သည့္ ႏိုင္ငံေရးအာဂ်င္ဒါမ်ားသည္ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသည့္ အေျခအေနမ်ားကို ပိုမို ဆိုးရြားေစၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ထိခိုက္ေစမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္၏ ကေလးသူငယ္မ်ားႏွင့္ လက္နက္ ကိုင္ပဋိပကၡဆိုင္ရာ အထူးကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္ ပဋိပကၡမ်ားတြင္ လိင္အၾကမ္းဖက္မႈဆိုင္ရာ အထူးကိုယ္စားလွယ္တို႔ႏွင့္လည္း နီးကပ္စြာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း တို႔ကိုလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္ သံအမတ္ႀကီး ဦးေဟာက္ဒိုဆြမ္းက ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုကို ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းျဖင့္ တည္ေထာင္ႏိုင္မွသာ ေရရွည္တည္တံ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ရရွိႏိုင္မည္ဟု ျမန္မာအစိုးရအေနျဖင့္ ယုံၾကည္ၿပီး၊ တိုင္းရင္းသားႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ားကို အဆုံးသတ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ‘ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုအတြက္ အေျခခံမူမ်ားခ်မွတ္ရာတြင္ သေဘာတူညီမႈရရွိႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ-(၂၁)ရာစုပင္လုံ၌ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ လ်က္ရွိၿပီး က်င္းပခဲ့သည့္ ညီလာခံ (၃)ႀကိမ္၌ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေဘာတူ စာခ်ဳပ္၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္လာမည့္ အေျခခံမူ (၅၁)ခ်က္ကို ခ်မွတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ကုလသမဂၢႏွင့္ဆက္လက္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ
ရခိုင္ျပည္နယ္အေရးကိစၥကို ေျဖရွင္းျခင္းသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ေရး၊ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ လုံၿခံဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔အတြက္ အေျခခံ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာအစိုးရအေနျဖင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္သို႔ ထြက္ေျပးသြားသူမ်ား ေဘးကင္းၿပီး၊ ဆႏၵအေလ်ာက္ သိကၡာရွိစြာ ေနရပ္သို႔ျပန္လည္ လာေရာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံသေဘာတူညီခ်က္အရ စိစစ္ၿပီးသူမ်ားကို ပထမအသုတ္အျဖစ္ ဇန္နဝါရီလကတည္းက ျပန္လည္လက္ခံရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မၾကာမီကာလအတြင္း ေနရပ္စြန္႔ခြာသူ ၆ဝဝဝ ကို ျပန္လည္လႊဲေျပာင္းေပးမည္ဟု ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး၏ ေျပာၾကားခ်က္ကို ႀကိဳဆိုေၾကာင္း၊ အေထြေထြ ညီလာခံ မူဝါဒေရးရာမိန္႔ခြန္းေျပာၾကားမႈ ရက္သတၱပတ္ကာလအတြင္း တ႐ုတ္၊ ျမန္မာ ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္တို႔အၾကား က်င္းပခဲ့သည့္ အလြတ္သေဘာအစည္းအေဝးသို႔ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္လည္း ပါဝင္တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး၊ ေနရပ္စြန္႔ခြာသူမ်ားအေရးကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ အခ်က္(၃)ခ်က္ကို သေဘာတူညီခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းအရ တတိယ အႀကိမ္ ပူးတြဲလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ အစည္းအေဝးကို ေအာက္တိုဘာလ ၂၉ ႏွင့္ ၃ဝ ရက္မ်ားတြင္ ဒါကာၿမိဳ႕၌ က်င္းပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္အေရးကိစၥအတြက္ အကူအညီမ်ား ထပ္မံရရွိႏိုင္ရန္ အာဆီယံေဒသတြင္း မိတ္ဖက္မ်ားႏွင့္လည္း ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္ အပါအဝင္ ေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ား၏ အကူအညီမ်ားအတြက္ ေက်းဇူးတင္ရွိၿပီး၊ ကုလသမဂၢႏွင့္ ဆက္လက္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ဆိုင္ရာ အႀကံေပး ေကာ္မရွင္၏ အႀကံျပဳခ်က္ (၈၈) ခ်က္အနက္ (၈၁) ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ တာဝန္ခံမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လြတ္လပ္ေသာ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္တစ္ရပ္ကို မၾကာမီက ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ အစီရင္ခံစာကို တစ္ႏွစ္အတြင္း တင္သြင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၌ အလုပ္ အကိုင္ အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ားကို အစိုးရ-ပုဂၢလိက မိတ္ဖက္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္းက ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္းတို႔ကို အၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္က ထည့္သြင္းရွင္းလင္းခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရး၏ အဓိကခြန္အားမွာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္၏ ဦးေဆာင္မႈေအာက္တြင္ ျပည္သူမ်ား၏ စည္းလုံးမႈ၊ စိတ္ဓာတ္ ႀကံ့ခိုင္မႈႏွင့္ တက္ၾ<ြကစြာပါဝင္မႈတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား လိုလားေတာင့္တသည့္ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေထာင္ရန္ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားၿပီး ႏိုင္ငံတကာ အသိုက္အဝန္းအေနျဖင့္ နားလည္မႈႏွင့္ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈကို အေျခခံ၍ အျပဳ သေဘာေဆာင္စြာ ကူညီႏိုင္ပါေၾကာင္း အၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္က အေလးထား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အသိုက္အဝန္းႏွစ္ခုလုံး၏ လူ႔အခြင့္အေရးကိုၾကည့္ရန္လိုအပ္
ႏိုင္ငံတကာအခ်က္အလက္ရွာေဖြေရးအဖြဲ႕ (FFM) ဥကၠ႒၏ ရွင္းလင္း ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ တုံ႔ျပန္ရာတြင္ အၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္ သံအမတ္ႀကီး ဦးေဟာက္ဒိုဆြမ္းက FFM၏ ႐ိုးသားစစ္မွန္မႈသည္ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ေနၿပီး၊ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈ နည္းလမ္းသည္လည္း အားနည္းခ်က္မ်ားစြာရွိေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ ၏ လက္ရွိလူသားခ်င္းစာနာမႈအေရးကိစၥသည္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ အာဆာ အၾကမ္းဖက္အုပ္စုက ရဲကင္းစခန္း (၃ဝ)ႏွင့္ နယ္ေျမခံတပ္ရင္း ဌာနခ်ဳပ္တို႔ကို ႀကိဳတင္ အကြက္ခ် စီစဥ္တိုက္ခိုက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို အစိုးရအေနျဖင့္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အာဆာအၾကမ္းဖက္မ်ားက လုံၿခံဳ ေရးတပ္ဖြဲ႕မ်ားအျပင္ ဟိႏၵဴရြာသားမ်ား၊ အျခားလူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ အစိုးရကို ေထာက္ခံ သည့္ မူဆလင္မ်ားအပါအဝင္ အျပစ္မဲ့ျပည္သူ ရာႏွင့္ခ်ီ၍ သတ္ျဖတ္ခဲ့သည့္အတြက္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ အျပစ္မဲ့ျပည္သူမ်ားမွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ အျခားေဒသမ်ားသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ရေၾကာင္း၊ အလားတူ မူဆလင္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာသည္လည္း တစ္ဖက္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ရေၾကာင္း၊ ယင္းပဋိပကၡသည္ မူဆလင္အသိုက္အဝန္း တစ္ခုတည္းကိုသာ ထိခိုက္ျခင္းမဟုတ္သည္ကို သေဘာေပါက္ၾကရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုပါက အသိုက္အဝန္းႏွစ္ခုလုံး၏ လူ႔အခြင့္အေရးကိုၾကည့္ရန္ လိုအပ္ ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ FFMအေနျဖင့္ အာဆာ၏ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ားအား ေပၚေပၚ တင္တင္ ထည့္သြင္းမစဥ္းစားသည္မွာ အံ့ၾသမိပါေၾကာင္း၊ မူဆလင္အၾကမ္းဖက္ သမားမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးသည့္သေဘာပင္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အၿမဲတမ္းကိုယ္စားလွယ္က ရခိုင္ျပည္နယ္ႏွင့္ အျခားမည္သည့္ေဒသ၌မဆို က်ဴးလြန္သည့္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ားအတြက္ တာဝန္ခံမႈရွိေစရန္ အစိုးရ အေနျဖင့္ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထားေၾကာင္းကို ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားခဲ့ၿပီး၊ လုံေလာက္သည့္ သက္ေသအေထာက္အထားရွိပါက က်ဴးလြန္သူမ်ားကို အေရးယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာအစိုးရအေနျဖင့္ လြတ္လပ္ေသာ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္တစ္ရပ္ကို မၾကာမီက ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေကာ္မရွင္သည္ သီးျခားလြတ္လပ္မႈ၊ ဘက္မလိုက္ မႈႏွင့္ တိက်မွန္ကန္မႈ မူဝါဒမ်ားေပၚတြင္ ယင္း၏လုပ္ငန္းမ်ားကို ထမ္းေဆာင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ အစီရင္ခံစာကို တစ္ႏွစ္အတြင္း တင္သြင္းရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမွန္အားျဖင့္ အင္းဒင္ျဖစ္စဥ္ ေပၚေပါက္ခဲ့မႈတြင္လည္း လုပ္ထုံး လုပ္နည္းႏွင့္ စည္းကမ္းမ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္လ်က္က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ရဲဝန္ထမ္းမ်ား အရပ္သားမ်ားကို ဥပေဒေၾကာင္းအရ အေရးယူထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္အေရးဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျမန္မာအစိုးရက ျပတ္သားစြာပယ္ခ်
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာျပစ္မႈဆိုင္ရာတရား႐ုံး၏ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၆ ရက္ တြင္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္အေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျမန္မာ အစိုးရက ျပတ္သားစြာပယ္ခ်ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေရာမသေဘာတူစာခ်ဳပ္တြင္ ပါဝင္လက္မွတ္ ေရးထိုးထားျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ယင္းတရား႐ုံးအေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ မည္သို႔မွ် တရားစီရင္ပိုင္ခြင့္မရွိေၾကာင္း၊ ယင္းဆုံးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ခဲ့ပုံ နည္းလမ္း တို႔သည္ အစဥ္အလာက်င့္ထုံးတစ္ရပ္ျဖစ္သြားႏိုင္ၿပီး၊ ႏိုင္ငံအားလုံး၊ အထူးသျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ အတိအလင္းသတိေပးခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
လုံၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား၏ အၾကမ္းဖက္တိုက္ဖ်က္မႈမ်ားမွာ ''လူမ်ဳိးသုဥ္းသတ္ျဖတ္ ရန္ ရည္ရြယ္သည္''ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်သည့္အေပၚ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ အေနျဖင့္ ျပတ္သားစြာ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ ဥပေဒေၾကာင္းအရ အေထာက္အထားမရွိသည့္ သက္ေသမျပႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ားကို မူတည္၍ ေကာက္ခ်က္ခ်ထားျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း၊ အျခားအျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမ်ားကို ထည့္သြင္း မစဥ္းစားဘဲ တာဝန္ခံမႈကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ေနျခင္းသည္ အႏၲရာယ္ရွိသည့္ ႀကိဳးပမ္း မႈျဖစ္ၿပီး၊ အ႐ႈံးႏွင့္သာ ရင္ဆိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊FFM ႏွင့္ အထူးအစီရင္ခံစာ တင္သြင္းသူတို႔၏ အစီရင္ခံစာမ်ားသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္၌ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သဟဇာတႏွင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈတို႔အတြက္ အေထာက္အကူမျဖစ္ေစပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္နည္းလမ္းကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ ''စိတ္ရွည္မႈသည္ လမ္းေၾကာင္းေသြဖည္ရန္ နည္းလမ္းရွာေနသူမ်ားအတြက္သာ အကူအညီေပးႏိုင္လိမ့္ မည္'' ဟူေသာ မစၥတာ မာဇူကီး ဒါ႐ုစ္မန္၏ လြဲမွားစြာေျပာၾကားခ်က္ကို အၿမဲတမ္း ကိုယ္စားလွယ္က ေထာက္ျပလ်က္၊ ယင္းအခ်က္၏ ဆန္႔က်င္ဘက္သည္သာ မိမိတို႔ အတြက္ မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီကို ေတာ္လွန္ေရးတစ္ရပ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္က အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ ေရးႏွင့္ သေဘာတူညီမႈရရွိေရးမွတစ္ဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္နည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး၊ ႀကီးမားသည့္ စိတ္ရွည္မႈႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအေျမာ္အျမင္ရွိမႈ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အတြင္းေရး မွဴးခ်ဳပ္၏ အထူးကိုယ္စားလွယ္ကလည္း စိတ္ရွည္မႈႏွင့္ ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရး ျမႇင့္တင္ရန္ အေလးထားေျပာၾကားခဲ့ရာ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ¤င္း၏ ေျပာၾကားမႈကို အျပည့္အဝ သေဘာတူညီေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းသည္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုတည္ေဆာက္ေရးကို ဦးတည္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ရွင္းလင္းတုံ႔ျပန္ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရွိရသည္။ သတင္းစဥ္

No comments:

Post a Comment