ေဒါက္တာ ေမာင္ေျဖ
ဤအခါသမယသည္ မိုးရာသီကုန္ဆံုးေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ေနေရာင္ျခည္ျဖာစျပဳလာၿပီျဖစ္၍ ရာသီဥတုသာယာေတာ့မည့္ ေဆာင္းရာသီ၏ အ႐ုဏ္ဦးအခ်ိန္အခါလည္းျဖစ္သည္။ ယင္း အခ်ိန္တြင္ ''ဝါလကင္းလြတ္၊ သီတင္းကြၽတ္မို႔'' ဆိုသည္ႏွင့္အညီ ျမတ္ဘုရားရွင္၏ ပညတ္ေတာ္အရ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္တြင္ ပုရိမ ဝါဆိုေတာ္မူၾကသည့္ကာလ ကုန္ဆံုးသြားၾကၿပီျဖစ္သည္။
ပဝါရဏာျပဳပြဲ
သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ဝိနည္းေဒသနာေတာ္အရ ပဝါရဏာပြဲေတာ္က်င္းပရသည္။ ပဝါရဏာဟူသည္ ဖိတ္ၾကားျခင္း၊ ေတာင္းပန္တိုက္တြန္းျခင္းအဓိပၸာယ္ ျဖစ္သည္။ ရဟန္းသံဃာေတာ္အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ဖိတ္ၾကားသည့္ (ဝါ)တိုက္တြန္းေတာင္းပန္ၾကသည့္ ပြဲပင္ျဖစ္ေလသည္။
ပဝါရဏာျပဳရာတြင္ သိကၡာဝါအႀကီးဆံုးမေထရ္ႀကီးမွာ ေထရ္စဥ္ဝါ လိုက္သံဃာမ်ားကို သံုးႀကိမ္စီ ႐ိုေသစြာ ဖိတ္ၾကားရသည္။ ဖိတ္ၾကားၿပီးတိုင္း က်န္သံဃာမ်ားက သာဓု သံုးႀကိမ္ေခၚၾကရသည္။ သံဃာအားလံုး ဖိတ္ၾကားၿပီးသည့္အခါ တစ္ခါတစ္ရံ အႀကီးဆံုးသံဃနာယက မေထရ္ႀကီး က သံဃာမ်ားအား ၾသဝါဒစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလ့ရွိေပသည္။ ယင္းသို႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ဖိတ္ၾကားတိုက္တြန္းေသာ ပြဲကို ပဝါရဏာပြဲဟု ေခၚပါသည္။
ျမတ္ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က ေကာသလဇနပုဒ္၌ သီတင္း သံုးေတာ္မူၾကေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ ဝါတြင္းကာလကြၽတ္၍ ျမတ္ဘုရားရွင္ကုိ သြားေရာက္ပူေဇာ္ၾကေသာအခါ ျမတ္ဘုရားရွင္က ဝါတြင္းသံုးလ ေနထိုင္က်င့္ႀကံပံုကို ေမးျမန္းေတာ္မူသည္။ ရဟန္းေတာ္တို႔က ဝစီပိတ္က်င့္ၾကေၾကာင္း ဂုဏ္ယူ၍ ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ျမတ္ဘုရားရွင္ က အျပင္းအထန္ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ် ကန္႔ကြက္ေတာ္မူသည္။ တိရစၧာန္အက်င့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တိတၴိအက်င့္ျဖစ္ေၾကာင္း ပစ္ပစ္ခါခါ ႏွိမ့္ခ်ေျပာဆိုေတာ္ မူသည္။ သံဃာကို ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ အလြန္အားထားသည္။ အလြန္ အားကိုးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဘုရားရွင္က သံဃာအတြင္း စည္းလံုး ညီၫြတ္ေရး၊ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးကို ေရွး႐ႈ၍ ဝါကြၽတ္လွ်င္ ပဝါရဏာျပဳၾကရန္ မိန္႔ဆိုပညတ္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။
''ရဟန္းတို႔ သင္တို႔သည္ ဝါဆိုၿပီးေျမာက္ ဝါကြၽတ္သို႔ေရာက္လွ်င္ ျမင္ျခင္း၊ ၾကားျခင္း၊ ယံုမွားသံသယျဖစ္ျခင္း၊ အျပစ္ကိုေထာက္ျပဆံုးမႏိုင္ ျခင္း၊ အခ်င္းခ်င္းဖိတ္မံၿပီး ပဝါရဏာျပဳၾကရမည္။ ထိုသို႔ျပဳၾကသျဖင့္ ညီၫြတ္မႈရလိမ့္မည္။ အျပစ္ကင္းလိမ့္မည္။ ကိုယ္က်င့္တရားကို ဦးထားရာ ေရာက္လိမ့္မည္''ဟု ေဟာျမတ္ေတာ္မူေလသည္။
အဘိဓမၼာတရားေဟာၾကားျခင္း
ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၉ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ ညေနပိုင္းတြင္ သာဝတၴိျပည္အနီးရွိ က႑မၺသရက္ျဖဴပင္အနီးတြင္ တိတၴိ တို႔ကို ေရ၊ မီး အစံုစံုတန္ခိုးျပာဋိဟာျပသေတာ္မူခဲ့သည္။ ယင္းတန္ခိုးျပာဋိ ဟာပြဲႀကီးအၿပီးတြင္ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအား အဘိဓမၼာတရားေဟာၾကားေတာ္ မူျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္အတြက္ ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္သို႔ ၾကျြမန္းေတာ္မူ၍ သတၱမဝါကပ္ေတာ္မူသည္။ ျမတ္ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီး သႏၲဳသိတမည္ေသာ မယ္ေတာ္ မိနတ္သား အမွဴးျပဳသည့္ စၾကဝဠာေပါင္း တိုက္တစ္ေသာင္းတို႔မွ နတ္ျဗဟၼာ ပရိသတ္တို႔အား အဘိဓမၼာတရားေတာ္ျမတ္ကို ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုး ေန႔၊ ည မစဲ ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။ ဘုရားရွင္၏ အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကား ျခင္းသည္ ဝါတြင္းသံုးလေျမာက္ျဖစ္ေသာ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ၿပီးဆံုးေလသည္။
လူ႔ျပည္မွ အခ်ိန္ကား ႏွစ္တစ္ရာသည္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ အခ်ိန္ကား တစ္ရက္ႏွင့္ညီမွ်သည္။ ျမတ္ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေသာ ဝါတြင္း ကာလ သံုးလဟူသည္ နတ္ျပည္အတြက္ အနည္းငယ္ေသာအခ်ိန္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ လူသားစင္စစ္မွ ဘုရားျဖစ္ေသာ ျမတ္ဘုရားရွင္အေနျဖင့္ လူ႔ျပည္၏ သဘာဝအတိုင္း သံုးလမွ်ၾကာျမင့္သည္။
တန္ခိုးျပာဋိဟာျပျခင္း
ျမတ္ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ ၾကြေတာ္မူျခင္း၊ တန္ခိုး ျပာဋိဟာျပျခင္းတို႔အား လူပရိသတ္တို႔ လံုးဝမသိရွိၾကပါ။ ျမတ္ဘုရားရွင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား၍ အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္အား ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထား ရာ ''တာဝတႎသာ နတ္ျပည္ဝယ္ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္းခင္းထားေသာ ပ႑ဳကမၺလာျမေက်ာက္ဖ်ာတြင္ ဝါကပ္ေတာ္မူ၍ မယ္ေတာ္မိနတ္သား အမွဴးျပဳေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔အား အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူရန္ ၾကြေတာ္မူေၾကာင္း သိရွိၾကရ၏။
အဝန္းသံုးဆယ့္ေျခာက္ယူဇနာရွိေသာ လူထုပရိသတ္ႀကီးသည္ ျမတ္ဘုရားရွင္အား မဖူးေျမာ္ရဘဲ ငါတို႔ မသြားၾကကုန္ဟု တိုင္ပင္ၾကၿပီး ထိုအရပ္၌ ယာယီမ႑ပ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ေနထိုင္ၾက၏။ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ ေန႔တြင္ ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ တပည့္ႀကီး ရွင္သာရိပုတၱရာ ဝါကပ္ေတာ္မူရာ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သို႔ ၾကြဆင္းေတာ္မူမည့္အေၾကာင္းကို ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးထံမွတစ္ဆင့္ ၾကားသိရ၏။ ယူဇနာသံုးဆယ္ ကြာေဝးေသာ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သုိ႔ တစုတေဝးတည္း သြားေရာက္ၾကရန္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ လ်က္ရွိ၏။
ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ ပ႑ဳကမၺလာျမေက်ာက္ဖ်ာ၌ ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ ေနေတာ္မူ၍ သႏၲဳသိတအမည္ရွိေသာ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအမွဴးျပဳသည့္ စၾကဝဠာေပါင္းတိုက္တစ္ေသာင္းတို႔မွ ခေညာင္းေရာက္ရွိလာေသာ နတ္ျဗဟၼာပရိသတ္တို႔အလယ္တြင္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ျမတ္ကုိ ဝါတြင္းသံုးလ ပတ္လံုး ေဟာၾကားေတာ္မူလ်က္ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအား ေက်းဇူး ဆပ္ေတာ္မူ၏။
ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၉ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ ညေနပိုင္းတြင္ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ မိနတ္သားအား အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ေတာ္မူခဲ့၏။
အဘိဓမၼာတရားေတာ္
ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ စေသာတရားတို႔ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ျပဆို ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ''ဓမၼသဂၤဏီ က်မ္း''၊ ခႏၶာစေသာတရားတို႔ကို သုတၱန္ နည္း၊ အဘိဓမၼာနည္းတုိ႔ျဖင့္ အေမး၊ အေျဖျပဳကာ အက်ယ္တဝင့္ ေဝဖန္ ေဟာၾကားေသာ ''ဝိဘင္းက်မ္း''၊ ဓာတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေဟာၾကားေသာ ''ဓာတု ကထာက်မ္း''၊ ပုဂၢိဳလ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ခြဲျခားသတ္မွတ္အမည္တပ္၍ ေဟာၾကား ေသာ ''ပုဂၢလပညတ္က်မ္း''၊ အယူဝါဒႏွင့္ဆိုင္ေသာ စကားတုိ႔၏ တည္ရာ ျဖစ္၍ အဘိဓမၼာအႏွစ္သာရတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ''ကထာဝတၴဳက်မ္း''၊ အႏုလံုႏွင့္ ပဋိလံု၊ ပုစၧာႏွင့္ ဝိသဇၨနာ၊ သႏၷိ႒ာန္ႏွင့္ သံသယအစံုစံုျပဳ၍ ေဟာၾကားေသာ ''ယမိုက္က်မ္း''၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္ စေသာတရား တို႔ကို (၂၄) ပစၥည္းတုိ႔ျဖင့္ လည္းေကာင္း ေဝဖန္ေဟာၾကားၿပီး သဗၺညဳတ Óဏ္ေတာ္၏ က်က္စားရာျဖစ္သည့္ ''ပ႒ာန္းက်မ္း''ဟူ၍ ခုနစ္က်မ္းျဖစ္သည္။
ဂမၻီရေလးမ်ဳိးျဖင့္ ျပည့္စံုေသာတရား
(၁) ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သႏၲဳသိတမည္ေသာ မယ္ေတာ္မိနတ္သားအား ေက်းဇူးဆပ္သည့္အေနျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားျဖစ္ျခင္း။
(၂) တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားျဖစ္ျခင္း။
(၃) ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုး ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း။
(၄) ပကတိျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ နိမၼိတဘုရားရွင္တို႔ တစ္လွည့္စီ ေဟာၾကား ေတာ္မူျခင္းဟူသည့္ ထူးျခားခ်က္ ေလးမ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စံုပါသည္။
ထို႔အျပင္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္သည္ ပါဠိ၏နက္နဲျခင္း၊ သေဘာ အဓိပၸာယ္၏ နက္နဲျခင္း၊ ေဟာၾကားပံုအစီအစဥ္၏ နက္နဲျခင္း၊ဥာဏ္ေတာ္ ၏ နက္နဲျခင္း ဟူေသာ ဂမၻီရေလးမ်ဳိးႏွင့္လည္း ျပည့္စံုသည္။
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း
(၁) လင္းႏို႔သားျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ နာမ႐ူပပရိေစၧဒÓဏ္ ရင့္သန္ေစျခင္း။
(၂) မဂ္ဖိုနိဗၺာန္ ေရာက္ရန္လမ္းေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ရႏိုင္ျခင္း။
(၃) ေဘးဥပဒ္အႏၲရာယ္ ကင္းေဝးေစျခင္း။
(၄) က်က္သေရမဂၤလာအျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုေစျခင္းစသည့္ အက်ဳိးတရား မ်ား ရရွိႏိုင္ပါသည္။
ျမတ္ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားမ်ားသည္ ပိဋကတ္သံုးပံုတြင္ ပါဝင္သည္။ ပိဋကတ္သံုးပံု တြင္ အဘိဓမၼာသည္ နက္နဲသည္။
နည္းသမုဒၵရာပ႒ာန္းက်မ္း
ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးသည့္ေနာက္ စတုတၴေျမာက္ ရတနာဃရသတၱာဟ၌ စံေနေတာ္မူစဥ္ အဘိဓမၼာခုနစ္က်မ္းကို သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္။ အစဥ္အတိုင္း ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ သတၱမေျမာက္ ပ႒ာန္းက်မ္းသုိ႔ အေရာက္တြင္ ကိုယ္ေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ အံ့ၾသဖြယ္ကြန္႔ျမဴး၍ ထြက္ေပၚလာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပ႒ာန္းက်မ္းႀကီး၏ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္နက္နဲပံုကို သိျမင္ ႏိုင္ၾကေပသည္။ ပ႒ာန္းဟူေသာစကားသည္ ပ႒ာနပါဠိမွ ဆင္းသက္လာ ေသာ စကားျဖစ္သည္။ ပ႒ာနသည္ ပ=အမ်ဳိးမ်ဳိးအျပားျပားအစားစား၊ ဌာန=အေၾကာင္းပစၥည္း၊ ပ႒ာနသဒၵါသည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအျပားျပား မ်ားျပား ေသာ အေၾကာင္းပစၥည္းတို႔ကို ေဟာၾကားရာျဖစ္ေသာက်မ္းကုိ ပ႒ာန္းဟု ေခၚသည္။ ¤င္းအျပင္ ပ႒ာန္းက်မ္းသည္ အနက္ဖြင့္ဆိုနည္း မ်ားျပားစြာ ရွိ၍လည္း အနႏၲပ႒ာန္းက်မ္းဟုလည္း ေခၚသည္။
ပ႒ာန္းက်မ္းႀကီးတြင္ ပ႒ာန္းက်မ္းငယ္ေပါင္း ၂၄ က်မ္းပါဝင္သည္။ ပ႒ာန္း ၂၄ က်မ္းသည္ (၁)ဓမၼႏုေလာမ ပ႒ာန္း၊ (၂) ဓမၼပစၥနီယပ႒ာန္း၊ (၃) ဓမၼာႏုေလာမပစၥနီယပ႒ာန္း၊ (၄) ဓမၼပစၥနီယာႏုေလာမပ႒ာန္း တို႔ျဖစ္သည္။ ထိုမူရင္းေဟာပံုေလးက်မ္းထဲမွ (၁) တိကပ႒ာန္း၊ (၂) ဒုက ပ႒ာန္း၊ (၃) ဒုကတိကပ႒ာန္း၊ (၄) တိကဒုကပ႒ာန္း၊ (၅) တိကတိကပ႒ာန္း၊ (၆) ဒုကဒုကပ႒ာန္း ဟူ၍ က်မ္းငယ္ေျခာက္က်မ္းစီတြင္ မူရင္းေလးက်မ္းႏွင့္ ေျမႇာက္ျခင္းမွ ၂၄ က်မ္း ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပ႒ာန္း ၂၄ က်မ္းဟု ေခၚဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ပင္လယ္သမုဒၵရာသည္ ေအာက္ေျခ၌ ေျမျပင္ႏွင့္ပိုင္းျခားၿပီး အေပၚ မွာ လဟာျပင္ႏွင့္ အနားကြပ္ထားသကဲ့သုိ႔ တစ္ဖက္မွာ စၾကဝဠာေတာင္တန္း ႏွင့္ ခါးပန္းသတ္ထားၿပီး တစ္ဖက္မွာ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းသတ္ထား ျခင္းျဖစ္သည္။ ပ႒ာန္းက်မ္းသည္ ထက္၊ ေအာက္၊ ဝဲ၊ ယာမွာ ဆံုးခန္းပိုင္းျခား သတ္မွတ္၍မရဘဲ နက္နဲသိမ္ေမြ႕ က်ယ္ဝန္းလွေပသည္။ ပင္လယ္သမုဒၵရာ ထက္ ပ႒ာန္းက်မ္းျမတ္သည္ တိုင္းတာႏိႈင္းစာ၍ မရႏိုင္ေအာင္ နက္နဲ က်ယ္ဝန္းေပသည္။ ထို႔အျပင္ အေျပာက်ယ္လွေပေသာ ေရျပင္ရွိေသာ မဟာသမုဒၵရာႀကီးကို ''ဇလသာဂရ'' ေခၚသည္။ မဟာပ႒ာန္းက်မ္းႀကီးကို ''နယသာဂရ'' ေခၚသည္။ ဘုရားရွင္၏ သဗၺညဳတÓဏ္ေတာ္ႀကီးကို ''Óဏသာဂရ'' ဟု ေခၚသည္။ အစမထင္ေသာ သံသရာဝဋ္ဒုကၡႀကီးကို ''သံသာရသာဂရ'' ဟု ေခၚသည္။ နည္းေပါင္းမ်ားစြာ အနက္ရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း နည္းသမုဒၵရာဟုပင္ အ႒ကထာဆရာေတာ္ မ်ားက ဆိုခဲ့သည္။
ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကျခင္းဓေလ့
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔ကို ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္သည့္ ဓေလ့မ်ားမွာ ပုဂံေခတ္ကပင္ ရွိခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္း လက္ထက္တြင္ ရွင္အရဟံအရွင္ျမတ္၏ အဆံုးအမျဖင့္ ျမန္မာတို႔၏ စိတ္အစဥ္ဝယ္ ကိန္းေအာင္းေမြ႕ေလ်ာ္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရ၏။
သီတင္းကြၽတ္လျပည္ေန႔၌ ျမတ္ဘုရားရွင္သည္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သို႔ ျပန္လည္ၾကျြမန္းလာပံု၊ လူတို႔ကလည္း ဆီမီးမ်ားပူေဇာ္ထြန္းညႇိႀကိဳဆုိပံုတို႔ ကို ရည္မွန္းကာ ျမတ္ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္သင္ၾကား နာယူၾကလ်က္ ျမန္မာမႈအစဥ္အလာအရ သက္ႀကီး ရြယ္အို ဘိုးဘြား မိဘ ဆရာသမားတို႔အား ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကျခင္းျဖင့္ ေဘးဥပဒ္အႏၲရာယ္ကင္းေဝးၿပီး က်က္သေရမဂၤလာအျဖာျဖာတို႔ျဖင့္ ျပည့္စံု ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေမတၱာ ပို႔သလိုက္ရပါသတည္း။ ။
No comments:
Post a Comment