ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္
ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ကုန္ထုတ္စြမ္းအား ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ လုပ္ငန္းခြင္ေအးခ်မ္း သာယာမႈရွိရန္ လုိအပ္သည္မွာ အထူးရွင္းလင္းျပရန္မလုိအပ္ေသာ ကိစၥရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္ေအးခ်မ္းသာယာမႈရွိႏိုင္ေရးအတြက္ အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားက႑ ႏွစ္ရပ္စလံုးသည္ လုပ္ငန္းခြင္ေရးရာ ဆုိင္ရာ ဥပေဒမ်ားကို သိရွိနားလည္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။ အဆိုပါလုပ္ငန္းခြင္ ေရးရာ ဥပေဒမ်ားအရ ေပးအပ္သင့္ေပးအပ္ထုိက္သည့္ အခြင့္အလမ္း မ်ားကို အျပည့္အဝအျပန္အလွန္ေပးအပ္ရန္ လုိအပ္သကဲ့သို႔ ျပႆနာ အျငင္းပြားမႈမ်ား ႀကံဳရပါကလည္း စားပြဲဝုိင္းအဆင့္ ေဆြးေႏြးမႈျဖင့္ မွန္ကန္ေသာေျဖရွင္းမႈကို ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။
ဤသို႔ေသာ မွန္ကန္သည့္ေျဖရွင္းမႈကိုရရွိႏုိင္ရန္ စက္႐ံုတုိင္း၌ ေစ့စပ္ ညိႇႏိႈင္းေရးအဖြဲ႕မ်ား ဖြဲ႕စည္းထားရွိၿပီးျဖစ္၍ အေျခခံအုတ္ျမစ္ေကာင္းကို တည္ေဆာက္ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ အထက္၌ ရည္òန္းေဖာ္ျပထားေသာ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေရးလမ္းေၾကာင္းကို ေသြဖည္လ်က္ျပႆနာရွိသည့္ အခါတုိင္း လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပမည္ဆုိပါက လုပ္ငန္းခြင္ေအးခ်မ္းသာယာမႈ ရွိႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ ဤကဲ့သုိ႔ ေအးခ်မ္းသာယာမႈမရွိပါက ကုန္ထုတ္ စြမ္းအား တုိးတက္ရန္ေနေနသာသာ အလုပ္အကိုင္ တည္ၿမဲေရးအတြက္ပါ အေႏွာင့္္အယွက္အဟန္႔အတားမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
အထက္၌ တင္ျပထားသကဲ့သို႔ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းမႈရရွိေရးအတြက္ ပံုေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ လုပ္သားတုိ႔၏ ကြၽမ္းက်င္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စံသတ္မွတ္ ခ်က္မ်ား ျပ႒ာန္းထားေရးသည္လည္း အေရးႀကီးေသာလုိအပ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံလုပ္သားမ်ား ကြၽမ္းက်င္မႈ စံသတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းေရးအဖြဲ႕ (National Skills Standard Authority (NSSA)) ကို ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ထားရွိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤအဖြဲ႕မွ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လုပ္သားေစ်းကြက္ႏွင့္ကုိက္ညီေသာ စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစား (၃ဝ)ကို ေရြးခ်ယ္လ်က္ စိစစ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။
စံခ်ိန္စံညႊန္းသတ္မွတ္ခ်က္ဟု ဆုိလုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း ဤစံခ်ိန္စံòန္းသတ္မွတ္ခ်က္တုိ႔ကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္လည္း အေရးတႀကီးလုိအပ္ပါသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္းမရွိပါက òန္ၾကားခ်က္၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား မည္မွ်ထုတ္ထားသည္ျဖစ္ေစ လက္ေတြ႕၌ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိေစရန္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အဆုိပါ သေဘာတရားအေပၚအေျခခံလ်က္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ၏ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မႈတုိ႔ကို တင္ျပလုိပါသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ စက္မႈဇုန္တုိင္း၌ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံု ေလ့က်င့္ေရးစင္တာမ်ား ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္ မူဝါဒႏွင့္အညီ အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိကအပါအဝင္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ဌာန (၁ဝဝ) ေက်ာ္ကို ဖြင့္လွစ္ ထားရွိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဤစစ္ေဆးအကဲျဖတ္ဌာနမ်ားမွတစ္ဆင့္ အဆင့္မီ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား (၆၂ဝဝ)ေက်ာ္ကုိ ကြၽမ္းက်င္လက္မွတ္ထုတ္ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပစၥဳပၸန္အေနအထားကို သံုးသပ္ပါက ႏုိင္ငံအႏွံ႔အျပားရွိ ေလ့က်င့္ေရးသင္တန္းေက်ာင္း (၆)ခုမွတစ္ဆင့္ ဂေဟဆက္သင္တန္း၊ လွ်ပ္စစ္သင္တန္း၊ ေလေအးစက္တပ္သင္တန္း ကဲ့သုိ႔ေသာ သင္တန္းမ်ားကို ပုိ႔ခ်လ်က္ရွိသည့္အျပင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္မႈအဖြဲ႕ (JICA)ႏွင့္ ပူးေပါင္းလ်က္ လက္သမားသင္တန္း၊ ပန္းရန္ သင္တန္းႏွင့္ သံခ်ည္သံေကြးသင္တန္းမ်ားကိုလည္း ပို႔ခ်သင္ၾကားလ်က္ ရွိပါသည္။ အလားတူပင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၌ လုိအပ္လ်က္ရွိေသာ သက္ႀကီး ရြယ္အုိေစာင့္ေရွာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၌လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ား အေနျဖင့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ဘာသာစကားႏွင့္အတူ ကြၽမ္းက်င္မႈ သင္တန္းမ်ားကိုပါ သင္ၾကားပုိ႔ခ်လ်က္ရွိပါသည္။ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေရးအတြက္ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား သံုုးသိန္းခန္႔ လုိအပ္လ်က္ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာလုပ္သားမ်ားအား ဘာသာ စကားႏွင့္အတူ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ႏုိင္မွသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ားအေနျဖင့္ ဤလုပ္ငန္းလုိအပ္ခ်က္ ျဖည့္ဆည္းရာ၌ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သည္ ႏိုင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား က်ယ္ျပန္႔ ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္နည္းတူ ျမန္မာႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသား တုိ႔ကလည္း လုိအပ္ေသာ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား ျပည့္ဝေစေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာတင္ျပအပ္ ပါသည္။ ။
No comments:
Post a Comment