Wednesday, August 29, 2018

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နဝမပံုမွန္အစည္းအေဝး ၁၄ ရက္ေျမာက္ေန့တြင္ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္အစီရင္ခံစာမ်ားဖတ္ၾကားတင္ျပျခင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးျခင္းတို့ ေဆာင္ရြက္

Image may contain: 1 person, sitting and indoor
ေနျပည္ေတာ္ ၾသဂုတ္ ၂၈
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နဝမပုံမွန္အစည္းအေဝး (၁၄)ရက္ ေျမာက္ေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္ အအုံ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
ယေန႔အစည္းအေဝးတြင္ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ အစီရင္ခံစာ မ်ားအား လႊတ္ေတာ္သို႔ဖတ္ၾကားတင္ျပျခင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးျခင္းတို႔ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
အစီရင္ခံစာ၌ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္၊ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္အစီရင္ခံစာကို ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္စိုးလင္းက လႊတ္ေတာ္ သို႔ ဖတ္ၾကားတင္ျပသည္။
၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ႏွစ္အလိုက္ ေစ်းႏႈန္းအရ က႑ႀကီးမ်ားအလိုက္ ပါဝင္မႈအခ်ဳိး၌ လယ္ယာက႑ႀကီးတြင္ ၂၁ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ စက္မႈက႑ႀကီးတြင္ ၃၇ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ က႑ႀကီးတြင္ ၄ဝ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီးျဖစ္ေပၚရန္ ရည္မွန္းထားေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းတြင္ ႏွစ္အလိုက္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားအရ စုစုေပါင္းထုတ္လုပ္မႈ၊ ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တန္ဖိုးပါဝင္မႈအခ်ဳိးကို ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖိုးတြင္ ၅၉ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈတန္ဖိုးတြင္ ၁၉ ဒသမ ၉ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တန္ဖိုးတြင္ ၂ဝ ဒသမ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီး ရည္မွန္းထားေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ပါရွိသည္။
အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ဘ႑ာႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒဆိုင္ရာႏွင့္ ရေငြသုံးေငြ ဆိုင္ရာ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္အစီရင္ခံစာကို ဥပေဒ ၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီဒုတိယဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ဝင္းႏွင့္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအာင္မင္းတို႔က လႊတ္ေတာ္သို႔ ဖတ္ၾကား တင္ျပၾကသည္။
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္
ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္တြင္ တင္ဒါလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းတန္ဖိုးေပးေခ်မႈတို႔တြင္ မလိုလားအပ္ေသာ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားမျဖစ္ေပၚေစေရးအတြက္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ေလွ်ာ႔ခ်ၿပီး မူဝါဒႏွင့္ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ Procedure လုပ္ငန္းစဥ္တို႔ကို ပိုင္းျခားသတ္မွတ္၍ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္လိုက္တြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိၿပီး တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံ စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕တို႔၏ စီမံ ခန္႔ခြဲမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လႊဲအပ္ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုဘ႑ာရန္ပုံေငြ ခြင့္ျပဳခ်က္ပါ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လိုအပ္ပါက ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဌာနမ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားအၾကား ညိႇႏႈိင္းေပါင္းစပ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ တာဝန္ခြဲျခားသတ္မွတ္ၿပီး တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံစနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္။
အ႐ႈံးျဖစ္ေပၚေနသည့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ အ႐ႈံး ေလ်ာ့နည္းသက္သာေစႏိုင္ေရးႏွင့္ ေလလြင့္ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ထိန္းသိမ္းေဆာင္ ရြက္ရန္၊ ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ အ႐ႈံးေလ်ာ့နည္းသက္သာရာမွ မ႐ႈံးမျမတ္ အေျခအေန ျဖစ္ေစရန္၊ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ အျမတ္ရရွိေစၿပီး မိမိကိုယ္ပိုင္ ဘ႑ာရန္ပုံေငြျဖင့္ ရပ္တည္ႏိုင္ေသာအဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေစရန္။
အျမတ္ရရွိေနေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို မလိုလားအပ္ေသာ ေလလြင့္ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ရရွိေသာ အက်ဳိး အျမတ္သည္ အမွန္တကယ္ ရရွိသင့္ေသာ ထိုက္သင့္သည့္ အျမတ္ျဖစ္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ရွိပါက အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ မတ္ ၃၁ ရက္အထိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
အုတ္တြင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚခ်ဳိခ်ဳိက အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက႑တို႔တြင္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအေနျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက႑ႏွင့္ လုပ္ငန္းအေရအတြက္ တိုးတက္လာေသာ္လည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏမွာ ေလ်ာ့နည္းသြားပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ က႑ႏွင့္ လုပ္ငန္းအေရအတြက္ တိုးတက္႐ုံ သာမက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏမွာလည္း သိသိသာသာ တိုးတက္လာသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံျခားေငြမ်ားလည္း ပိုမိုရရွိလာမည္
လယ္ယာက႑မွ ထြက္ရွိလာသည့္ ကုန္ၾကမ္းမ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး တန္ဖိုး ျမႇင့္ထုတ္ကုန္ Value added ထုတ္လုပ္သည့္ စက္႐ုံမ်ား၌ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား စီးဝင္လာမည္ဆိုပါက တိုင္းျပည္စီးပြားေရးတိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္သြယ္ေရး လိုေငြျပမႈ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္း ႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံျခားေငြမ်ားလည္း ပိုမိုရရွိလာမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
လႈိင္းဘြဲမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ခ်ဳိက ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျပည္ပႏွင့္ ႏိုင္ငံသားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအေနျဖင့္ အိမ္ရာအေဆာက္အအံုႏွင့္ ဝန္ေဆာင္ မႈမ်ားတြင္သာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးက႑မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအားနည္းသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ အေျခခံလူတန္းစား အက်ဳိးစီးပြားမ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္အက်ဳိးသက္ေရာက္ေနသည့္ က႑ႏွစ္ခုတြင္ ပိုမိုရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳလာၾကေစရန္ နည္းလမ္းရွာေဖြသင့္ပါေၾကာင္း။
အားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရန္လိုအပ္
ႏိုင္ငံအတြင္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္လာရန္မွာ ေငြက်ပ္တန္ဖိုး တည္ၿငိမ္ေရး၊ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား လြယ္လြယ္ကူကူရရွိေရး၊ ေျမေနရာရရွိေရး၊ ေစ်းႏႈန္းသင့္တင့္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား အျပည့္အဝရရွိေရး၊ အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမားျပႆနာႏွင့္ ဆႏၵျပမႈမ်ား မၾကာခဏမျဖစ္ေပၚေစေရး၊ အဂတိ လိုက္စားမႈကင္းရွင္းေရး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ေကာင္းမြန္ေရး၊ နယ္ေျမ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ ေဒသတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈႏွင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈရွိေရးတို႔သည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူမ်ားအတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္ ၍ ႏိုင္ငံ၏လက္ရွိ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁၁)မွ ေဒါက္တာခြန္ဝင္းေသာင္းက ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား ျပည္တြင္းဝင္ေရာက္မႈ နည္းပါးျခင္း၏ အေၾကာင္း အရင္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳၿပီးေနာက္ပိုင္း အကာအကြယ္ရသင့္သေလာက္ မရျခင္း၊ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပညာျပမႈမ်ားေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာေႏွာင့္ေႏွး မႈမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေနရျခင္းတို႔ ပါဝင္ေနပါေၾကာင္း၊ တာဝန္ရွိဌာနမ်ားက လိုအပ္ သည္ထက္ ၾကန္႔ၾကာေနျခင္းေၾကာင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကသူမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ႏွင့္ အမွ် အခက္အခဲမ်ားစြာႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားသာမက ေဒသခံတို႔အတြက္ပါ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေနပါေၾကာင္း။
တရားမွ်တမႈရွိသည္႕ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင္႕ႏွင္႕ အကာအကြယ္မ်ားေပးရန္ လိုအပ္
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအသစ္မ်ား ဝင္ေရာက္ေစလိုပါက ျပည္တြင္းက ရွိၿပီးသား လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပည့္ဝစြာ တရားမွ်တမႈရွိသည့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ႏွင့္ အကာအကြယ္ မ်ားေပးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ အေနျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္မႈ ရွိ၊ မရွိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ပါ ကတိကဝတ္မ်ားကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္မႈ ရွိ၊ မရွိတို႔ကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ၁၄၅ ႀကိမ္မွ် ကြင္းဆင္းခဲ့သည့္တိုင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ အျပစ္ မ်ားကို အမွန္တကယ္ မေတြ႕ရွိခဲ့သည္မွာ စဥ္းစားစရာျဖစ္ေစပါေၾကာင္း၊ ေျမျပင္အေျခအေနတြင္ ေဒသခံမ်ား၏ တင္ျပခ်က္၊ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကြင္းဆင္းေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ ဥပေဒ ကို ေရွာင္တိမ္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားစြာကို ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ အတြက္ လိုအပ္ေနသည္မ်ား၊ ျပင္ဆင္သင့္သည္မ်ားကိုMIC အေနျဖင့္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
အလားတူ ရခိုင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁)မွ ဦးေဝစိန္ေအာင္၊ ဒဂုံမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာသက္သက္ခိုင္၊ ဆားလင္းႀကီး မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဝင္းသိန္းေဇာ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးသန္းစိုး (ေခၚ) သန္းစိုး (ေဘာဂေဗဒ)၊ သရက္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးကံျမင့္၊ မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၈)မွ ဦးမ်ဳိးဝင္း၊ ေရျဖဴမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသက္ႏိုင္ဦး၊ ပဲခူးတိုင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁၁)မွ ေဒါက္တာဝင္းျမင့္၊ ဘူးသီးေတာင္မဲဆႏၵနယ္ မွ ဦးေအာင္ေသာင္းေရႊ၊ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၂)မွ ဦးခင္မ်ဳိးဝင္း၊ ေခ်ာက္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဘိုႀကီး၊ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၃)မွ ဦးခ်စ္ေထြးႏွင့္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁)မွ ဦးလွဆန္းတို႔ကလည္း ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နဝမပုံမွန္ အစည္းအေဝး (၁၅)ရက္ ေျမာက္ေန႔ကို ၾသဂုတ္ ၃ဝ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
မ်ဳိးျမင့္၊ ဟန္လင္းႏိုင္(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment