
ရန္ကုန္ ဇြန္ ၂၄
ရထားစီးခရီးသြားျပည္သူမ်ား အဆင္ေျပ ေစရန္ ျမန္မာ့မီးရထားမွ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိရာ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးႏွင့္ ပုဇြန္ေတာင္ဘူတာ အတြက္ ဂ်ပန္နည္းပညာသုံး ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ဗဟုိစင္တာကုိ ယခုအခါဖြင့္လွစ္လုိက္ၿပီ ျဖစ္၍ ရထားလမ္းပုိင္းအခ်က္ျပစနစ္မ်ား ေကာင္းမြန္လာေသာေၾကာင့္ ရထားအဝင္၊ အထြက္ အခ်ိန္မွန္ကန္ၿပီး အဆင္ေျပ လြယ္ကူလာေၾကာင္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သိရ သည္။
ဂ်ပန္နည္းပညာသုံး Electronic Inter locking System အသစ္ တပ္ဆင္လုိက္ သည့္အတြက္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး၌ ႐ုံပုိင္ အပါအဝင္ ဝန္ထမ္း ၂ဝ ေက်ာ္ႏွင့္ ပုဇြန္ေတာင္ဘူတာ၌ ႐ုံပုိင္အပါအဝင္ ဝန္ထမ္း ရွစ္ဦးတုိ႔က ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးမွ ပုဇြန္ေတာင္ ဘူတာအထိ Point Mission ၈၁ ခုကုိ လွမ္း၍ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ၿပီျဖစ္သည္။ အခ်က္ျပ စနစ္
မွန္ကန္ေကာင္းမြန္မႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးသို႔ ဝင္ေရာက္မည့္ ဘုရားလမ္းဘူတာႏွင့္ ပုဇြန္ေတာင္ ဘူတာမွ ေမာင္းႏွင္လာမည့္ ရထားတြဲဆုိင္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးသို႔ ဝင္ေရာက္ရန္အတြက္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္စြာ မေစာင့္ဆုိင္းရေတာ့ဘဲ အဆင္ေျပလြယ္ကူ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ၾကၿပီျဖစ္သည္။
မွန္ကန္ေကာင္းမြန္မႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးသို႔ ဝင္ေရာက္မည့္ ဘုရားလမ္းဘူတာႏွင့္ ပုဇြန္ေတာင္ ဘူတာမွ ေမာင္းႏွင္လာမည့္ ရထားတြဲဆုိင္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးသို႔ ဝင္ေရာက္ရန္အတြက္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္စြာ မေစာင့္ဆုိင္းရေတာ့ဘဲ အဆင္ေျပလြယ္ကူ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ၾကၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့မီးရထား တုိင္း(၇) သြားလာပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနမွ မန္ေနဂ်ာ ဦးေဇာ္လြင္က ''အရင္တုန္းကေတာ့ ႏွစ္ေနရာခြဲၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ရပါတယ္၊ အခုက်ေတာ့ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးကေန ပုဇြန္ေတာင္ဘူတာအထိရွိတဲ့ ပြိဳင့္အားလုံးကုိလွမ္းၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ပါၿပီ၊ ရထားအဝင္ အထြက္အတြက္ အခ်က္ျပစနစ္ အခ်ိန္မွန္ကန္လာ တာေၾကာင့္ ရထားစီးခရီးသည္မ်ားအေနနဲ႔လည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ မေစာင့္ဆုိင္းရေတာ့ဘဲ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ေရာက္ရာမွာ အခ်ိန္မွန္ ဝင္ေရာက္ႏုိင္မွာျဖစ္လုိ႔ အဆင္ေျပလြယ္ကူေနပါၿပီ''ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးသည္ ၁၉၅၄ခုႏွစ္မွစတင္ကာ အဂၤလန္ႏုိင္ငံ WIES TING HOUSE ကုမၸဏီထုတ္ လမ္းလႊဲႏွင့္ အခ်က္ျပေမာင္းတံမ်ားဆြဲ၍ လုပ္ရေသာ လွ်ပ္စစ္ခ်ိတ္ဆက္ထိန္းခ်ဳပ္ခုံအား ဖြင့္လွစ္အသုံးျပဳ ခဲ့ရာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၄ ႏွစ္ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီး အခ်က္ျပစနစ္မ်ား မၾကာခဏခြၽတ္ယြင္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ရေၾကာင္း၊ အခ်က္ျပ စနစ္မ်ားမမွန္ကန္ေတာ့ဘဲ မီးနီမႈမ်ားျဖစ္ေပၚသျဖင့္ ရထားတြဲဆုိင္းမ်ား ရပ္တန္႔ရေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ေထာက္ပံ့မႈျဖင့္ ဂ်ပန္နည္းပညာသုံး ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ဗဟုိစင္တာကုိ ျပဳလုပ္လုိက္ေသာေၾကာင့္ တုိက္႐ိုက္ထိန္းခ်ဳပ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထား လမ္းမႀကီးအား(Electronic Interlocking System) အသစ္ကုိ မၾကာမီတပ္ဆင္အသုံးျပဳသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းပိုင္းကိုလည္း အဆင့္ ျမႇင့္တင္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးပါက အခ်က္ျပ စနစ္ျဖင့္ တပ္ဆင္အသုံးျပဳသြားမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းပိုင္းအေနျဖင့္ ၿမိဳ႕ပတ္ႏွင့္ ဆင္ေျခဖံုးရထားလမ္းပုိင္း၌ RBE ရထား တြဲဆုိင္း ၁၂ ဆုိင္း၊ ရထားတြဲဆုိင္းႀကီး ၁၃ ဆုိင္းျဖင့္ ရထားတြဲဆုိင္း စုစုေပါင္း ၂၅ ဆုိင္းကို ရထားေျပးဆြဲမႈ အေခါက္ေရ ၂၂ဝ ျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိရာ ေန႔စဥ္ ရထားစီးခရီးသည္ဦးေရ ရွစ္ေသာင္းခန္႔ရွိေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ မီးရထားမွ သိရသည္။
သတင္း - ပြင့္သစၥာ
No comments:
Post a Comment