ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သတၱမပုံမွန္အစည္းအေဝး ဆ႒မေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပရာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔သည့္ တိုင္းေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးမ်ား ခန္႔အပ္ျခင္းကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာ ထားမွတ္ခ်က္အစီရင္ခံစာ ဖတ္ၾကားျခင္း၊ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲသည့္ ဥပေဒၾကမ္းအား အတည္ျပဳျခင္း၊ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္အစီရင္ခံစာ အတည္ျပဳျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
အစည္းအေဝးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ သည့္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ သယံဇာတ၊ သစ္ေတာႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဝန္ႀကီးအျဖစ္ ေဒါက္တာေစာညိဳဝင္း၊ စည္ပင္သာယာ ေရးႏွင့္ လူမႈေရးဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးအျဖစ္ ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔ ေဌး၊ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရး၊ သယံဇာတႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးအျဖစ္ ဦးတင္ေအာင္ဝင္းတို႔အား ခန္႔အပ္တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္နာယက မန္းဝင္းခိုင္သန္း က ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ သေဘာထားမွတ္ ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာသည့္ မူးယစ္ေဆးဝါးႏွင့္ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲေစေသာ ေဆးဝါးမ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာကို ေကာ္မတီဝင္ က်ဳိင္းတုံမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစတီဖန္က လႊတ္ေတာ္သို႔ ဖတ္ၾကားတင္ျပသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက မန္းဝင္းခိုင္သန္းက ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္း ႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက က တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီအလိုက္ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ကို ရယူအတည္ျပဳသည္။
ထို႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔သည့္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာ အပါအဝင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဒုတိယဥကၠ႒ဦးစိုးမင္း၊ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္း တို႔က လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။
စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းက ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပေခ်းေငြ(၂)ရပ္ေပါင္းသည္ ေငြက်ပ္ ၇၅၉၃ ဘီလီယံ ျဖစ္၍ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒအရ ခြင့္ျပဳခ်က္ထက္ ေငြက်ပ္ ၂၅၉၃ ဘီလီယံ ပိုမိုေခ်းယူခဲ့ျခင္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရ အသုံးဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒအရ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အမွန္တကယ္ ေခ်းယူ ႏိုင္သည့္ ပမာဏ ေငြက်ပ္ ၅ဝဝဝ ဘီလီယံကို သတ္မွတ္ခဲ့ ရာတြင္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခအရ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ေငြက်ပ္ ၃၉၂၈ ဒသမ ၅၅၄ ဘီလီယံအေပၚတြင္ အေျခခံ၍လ်ာထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။
လက္ေတြ႕အေျခအေနတြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အပ္ေငြစာရင္းတြင္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ လိုေငြကို ျဖည့္ဆည္း ရာ၌ ယခင္ဘ႑ာႏွစ္မ်ားက ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ အစိုးရေငြ တိုက္စာခ်ဳပ္၊ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ားသည္ ယခုဘ႑ာ ႏွစ္တြင္ သက္တမ္းေစ့ေရာက္သျဖင့္ ျပန္လည္ေရြးႏုတ္ရ ျခင္းႏွင့္ ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အစိုးရဌာနအဖြဲ႕အစည္း မ်ား၏ ရေငြ၊ သုံးေငြအေျခအေနအရ ရေငြထက္ သုံးေငြက ပိုမိုျခင္းတို႔ကို ေပါင္းစပ္ျဖည့္ဆည္းရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အစိုးရေငြတိုက္ စာခ်ဳပ္၊ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ား ေရာင္းခ်ခဲ့သည့္ စုစုေပါင္း ပမာဏမွာ ေငြက်ပ္ ၇၁၃၄ ဒသမ ၆ ဘီလီယံ ျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ေရြးႏုတ္ခဲ့သည့္ ပမာဏမွာ ေငြက်ပ္ ၄၈၃၉ ဒသမ ၁ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အသားတင္ ျဖည့္ဆည္းမႈမွာ က်ပ္ ၂၂၉၅ ဒသမ ၅ ဘီလီယံျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျပည္ပမွ ေခ်းယူေငြမွာ ေငြက်ပ္ ၄၅၈ ဒသမ ၄ ဘီလီယံ ျဖစ္သျဖင့္ ျပည္တြင္းမွ အသားတင္ျဖည့္ဆည္းမႈ ေငြက်ပ္ ၂၂၉၅ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ႏွင့္ တြက္ပါက စုစုေပါင္းေခ်းေငြမွာ ေငြက်ပ္ ၂၇၅၃ ဒသမ ၉ ဘီလီယံျဖစ္၍ အမွန္တကယ္ ေခ်းယူႏိုင္သည့္ပမာဏ ေငြက်ပ္ ၅ဝဝဝ ဘီလီယံထက္ ေက်ာ္လြန္မႈမရွိသည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း လာမည့္ဘ႑ာေရးႏွစ္မ်ားတြင္ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ျပဳ ထားသည့္အတိုင္း ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီျဖစ္ရန္ သတိျပဳေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အစီရင္ခံစာ အပိုဒ္(၂ဝ)ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအရ ျပည္ပေခ်းေငြျဖင့္ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ ဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ စီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္တိုင္း အျပည့္အဝ ထုတ္ယူသုံးစြဲႏိုင္ေရး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြား ရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ၿပီးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ေခ်းေငြခ်က္ခ်င္း ထုတ္ယူ၍ မရပါေၾကာင္း၊ ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီးသည့္အခါ စာခ်ဳပ္ အသက္ဝင္ရန္ ႏွစ္ဖက္ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရသည့္ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားရွိပါေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔ကို ေဆာင္ ရြက္ၿပီးမွသာ ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ အသက္ဝင္ၿပီး ေခ်းေငြကို ထုတ္ယူသုံးစြဲႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ေခ်းေငြကို စတင္သုံးစြဲရန္ ထုတ္ယူသည့္အခ်ိန္မွသာ အတိုးကိုလည္း စတင္ တြက္ခ်က္ရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဌာနမ်ားက ေခ်းေငြထုတ္ယူသုံးစြဲႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ လုပ္ငန္းသေဘာသဘာဝအေပၚမူတည္၍ အႀကံ ေပးငွားရမ္းျခင္း၊ ပစၥည္းဝယ္ယူျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ရပါ ေၾကာင္း၊ ထိုအခါ သက္ဆိုင္ရာ ေငြေခ်းသူ၏ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားအျပင္ ျပည္တြင္းရွိ ဥပေဒႏွင့္ ဘ႑ာေရး လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီျဖစ္ရန္ စနစ္တက် အဆင့္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကရပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ မူတည္၍ အေသးစိတ္ ဒီဇိုင္းမ်ားေရးဆြဲျခင္း၊ အႀကံေပး ငွားရမ္းရန္ႏွင့္ ပစၥည္းဝယ္ယူရန္တို႔အတြက္ တင္ဒါေခၚယူ ျခင္း၊ ေရြးခ်ယ္စိစစ္ျခင္း စသည္တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾကရပါ ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပစၥည္းဝယ္ယူရန္ မလိုအပ္ေသာ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ေခ်းေငြထုတ္ယူမႈသည္ လ်င္ျမန္ ေသာ္လည္း ပစၥည္းဝယ္ယူျခင္း၊ အႀကံေပးငွားရမ္းျခင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ ပါဝင္သည့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ထုတ္ယူသုံးစြဲမႈၾကန္႔ၾကာၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါေၾကာင္း။
ယခုအခါ ေခ်းေငြထုတ္ယူမႈ ၾကန္႔ၾကာျခင္းကို ေရွာင္ ရွားႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ား၌ စီမံကိန္းစီမံခန္႔ခြဲသည့္ အဖြဲ႕မ်ား စနစ္တက်ဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ စီမံကိန္းအေကာင္ အထည္ေဖာ္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနအား ေစာင့္ၾကည့္အကဲ ျဖတ္ ၾကပ္မတ္ေရးအဖြဲ႕တို႔အား ဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ စံသတ္မွတ္ သည့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားေရးဆြဲျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ ရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က ၫႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေငြေၾကးရန္ပုံေငြအဖြဲ႕(IMF)က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေမခ႐ိုစီးပြားေရးအေျခအေန၊ ေၾကြးၿမီ ဆိုင္ရာ ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ သုံးသပ္ခ်က္အရ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္မွ ၂ဝ၂၇-၂ဝ၂၈ ဘ႑ာႏွစ္အထိ ၁ဝ ႏွစ္ကာလအတြင္း ျပည္ပေၾကြးၿမီ ေပးဆပ္မႈႏွင့္ ျပည္ပပို႔ကုန္ ရေငြအခ်ဳိးသည္ အမ်ားဆုံး ၄ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ႏွင့္ ျပည္ပေၾကြးၿမီ ေပးဆပ္မႈႏွင့္ စုစုေပါင္း ရေငြအခ်ိဳးသည္ အမ်ားဆုံး ၆ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ ႏႈန္းခန္႔ျဖစ္သျဖင့္ ေၾကြးၿမီျပန္လည္ေပးဆပ္ႏိုင္စြမ္းအား အတြက္ စိုးရိမ္ဖြယ္မရွိသည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္ကို သုံးသပ္ထားပါေၾကာင္း၊ သာမန္အားျဖင့္ ေၾကြးၿမီျပန္လည္ ေပးဆပ္ႏိုင္စြမ္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ရေငြမ်ားျဖစ္ေသာ အခြန္အေကာက္ရေငြ၊ ႏိုင္ငံပိုင္စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္း မ်ားမွ ရေငြ၊ အျခားရေငြမ်ားကို တိုးတက္ေကာက္ခံရရွိေရးႏွင့္ ျပည္တြင္းက်ပ္ေငြျဖင့္သာမက ႏိုင္ငံျခားေငြျဖင့္ ဝင္ေငြပိုမို ရရွိေရးႏွင့္ အသုံးစရိတ္မ်ားကို စိစိစစ္စစ္ သုံးစြဲႏိုင္မႈတို႔ အေပၚ အဓိကမူတည္ေနပါေၾကာင္း။
ေၾကြးၿမီႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ိဳး (Debt to GDP ratio)တြက္ရာတြင္ Present Value ႏွင့္ တြက္ပါေၾကာင္း၊ ၎Ratio ပါDebtဆိုသည္မွာ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကုန္ဆုံးေသာ အခ်ိန္တြင္ရွိသည့္ ေပးေခ်ရန္က်န္ရွိသည့္ ပမာဏ (Outstanding) ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေခ်းေငြ စာခ်ဳပ္ပမာဏအေပၚ မူတည္၍ ေခ်းေငြထုတ္ယူရပါ ေၾကာင္း၊ ထုတ္ယူသည့္ပမာဏမွ ျပန္လည္ေပးဆပ္ေငြကို ႏုတ္ပါက ေၾကြးၿမီလက္က်န္(Outstanding/ Balance)ကို ရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေခ်းေငြထုတ္ယူသည့္ ပမာဏ တစ္ခုတည္းျဖင့္ စဥ္းစား၍ မရပါေၾကာင္း၊ ေခ်းေငြထုတ္ယူ သည့္ ပမာဏမ်ားေသာ္လည္း ေခ်းေငြေပးဆပ္သည့္ ပမာဏမွာ နည္းေနရသည္ ဟူသည့္ ေဆြးေႏြးခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေၾကြးၿမီျပန္လည္ေပးဆပ္ရာတြင္ တစ္နည္းအား ျဖင့္ အရင္းေပးဆပ္ျခင္းသည္ ေခ်းေငြစာခ်ဳပ္ပါ ႏွစ္ဖက္ သေဘာတူထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားအတိုင္း တစ္ႏွစ္ လွ်င္ ၂ ရစ္ သို႔မဟုတ္ ၄ ရစ္ စသည္ျဖင့္ ခြဲ၍ ေပးေခ်ရပါ ေၾကာင္း၊ ေပးေခ်ရန္ ေစ့ေရာက္သည့္ ကာလေရာက္မွသာ အရင္းေပးဆပ္ရျခင္းျဖစ္သျဖင့္ သူ႔အခ်ိန္ႏွင့္သူလုပ္သြား ရမည့္ အလုပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ဘ႑ာေရးႏွစ္အလိုက္ အနည္း အမ်ား ရွိေနမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပည္ပေခ်းေငြ ရယူရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏မူဝါဒမ်ား၊ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းမ်ား၊ ဦးစားေပးလုပ္ငန္း အစီအစဥ္မ်ား ႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အေျခခံစဥ္းစားရသည့္အျပင္ သက္ဆိုင္ရာ ေခ်းေငြေပးအပ္မည့္ ျပည္ပႏိုင္ငံ/ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားက ကူညီပံ့ပိုးေပးလိုသည့္ နယ္ပယ္၊ ကူညီလို သည့္ပမာဏ စသည္တို႔ႏွင့္လည္း ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္းေဆာင္ ရြက္ရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား ျဖစ္သည့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ လွ်ပ္စစ္မီး စသည့္ က႑မ်ားတိုးတက္လာမႈသည္ ကုန္ထုတ္ လုပ္မႈႏွင့္ လယ္ယာက႑ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို အေထာက္ အကူျဖစ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယခုအခါ လယ္ယာက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ကမၻာ့ဘဏ္၊ အာရွဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရန္ပုံေငြအဖြဲ႕(IFAD)၊ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ(JICA)တို႔မွ ေခ်းေငြမ်ားရယူ၍ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ JICA ေခ်းေငြဂ်ပန္ယန္း ၁၅၁၃၅ သန္းရယူ၍ လယ္သမားမ်ားႏွင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရးကို အေျခခံသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားသို႔ အတိုးႏႈန္းသက္သာစြာရရွိႏိုင္ရန္ ျမန္မာ့လယ္ယာဖြံ႕ၿဖိဳး ေရးဘဏ္မွတစ္ဆင့္ လယ္သမားမ်ားသို႔ ေခ်းေငြမ်ား စတင္ထုတ္ေခ်းေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား တြင္ ပါဝင္ေသာ ျပည္တြင္းေငြေခ်းစာခ်ဳပ္ေစ်းကြက္ဖြံ႕ၿဖိဳး ေရး၊ ျပည္ပသို႔ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ား ထုတ္ေဝေရာင္း ခ်ႏိုင္ေရးတို႔ကိုလည္း သုံးသပ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္သင့္ၿပီး ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္ျဖင့္ လုံေလာက္မႈမရွိမွသာ ျပည္ပသို႔ ထုတ္ေဝ ျခင္းကို ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု သုံးသပ္ရပါေၾကာင္း။
၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္ရွိ ျပည္ပေၾကြးၿမီ လက္က်န္အေျခအေနမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတိုင္မီက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၂၆၅ ဒသမ ၅၆၇ သန္း၊ ၁၉၈၈- ၁၉၈၉ မွ ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၁ အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၇၇၂ ဒသမ ၁၁၇ သန္း၊ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ မွ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၁ဝ၅ ဒသမ ၄ဝ၇ သန္းႏွင့္ အစိုးရသစ္လက္ထက္ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ ဒသမ ၇၃ဝ သန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတိုင္မီကာလႏွင့္ ၁၉၈၈-၁၉၈၉ မွ ၂ဝ၁ဝ- ၂ဝ၁၁ ထိ ကာလမ်ားတြင္ ရယူခဲ့ေသာ ျပည္ပေခ်းေငြ မ်ားမွာ ယခုအခါ ဆိုင္းငံ့ကာလ ေက်ာ္လြန္ေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ အရင္းမ်ား ျပန္လည္ေပးဆပ္ေနရၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၁- ၂ဝ၁၂ မွ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ထိ ကာလတြင္ ရယူခဲ့ေသာ ေခ်းေငြအခ်ဳိ႕မွာ ဆိုင္းငံ့ကာလအတြင္းျဖစ္၍ အတိုးမ်ားကို သာ ေပးဆပ္ေနပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္ အတြင္း ရယူခဲ့ေသာ ေခ်းေငြမ်ားမွာလည္း အလားတူ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံ/အဖြဲ႕အစည္းအလိုက္၊ ဝန္ႀကီးဌာန အလိုက္၊ အရင္း၊ အတိုးျပန္လည္ေပးဆပ္ရမည့္ အစီအစဥ္ (Repayment Plan)ကိုလည္း ေရးဆြဲထားရွိပါေၾကာင္း။
၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီ ဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္အစီရင္ခံစာ တင္ျပရာတြင္ ယခင္ႏွစ္ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ အစီရင္ခံစာအေပၚ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ထပ္မံ ထည့္သြင္းသင့္သည္မ်ားကို ထည့္သြင္းတင္ျပထားပါ ေၾကာင္း၊ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အျပဳ သေဘာေဆာင္သည့္ ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေနာင္ႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ထပ္မံတင္ျပမည့္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္အစီရင္ခံစာမ်ားတြင္ ျပည့္စုံ သည္ထက္ ျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးပမ္းတင္ျပသြားမည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၁/၂ဝ၁၈)ကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူလက္ခံရန္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီဝင္ ေတာင္ငူ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ေမာင္သန္းက လႊတ္ေတာ္သို႔ အဆို တင္သြင္းသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက မန္းဝင္းခိုင္သန္းက လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာဆႏၵကိုရယူ၍ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာ ကို လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္း တင္ေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၁/၂၁ဝ၈)ကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာ သည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သတၱမ ပုံမွန္အစည္းအေဝး သတၱမေန႔ က်င္းပမည့္ ေန႔ရက္ကို ႀကိဳတင္အသိေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေမႊးၾကဴဇင္(သတင္းစဥ္)
No comments:
Post a Comment