Friday, December 29, 2017

မႏၱေလးကြန္တိန္နာ ဆိပ္ကမ္း




ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္




ရန္ကုန္မွမႏၲေလးသို႔ ကားျဖင့္ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔ပါက ကုန္ပစၥည္းတစ္တန္ အတြက္ ေငြက်ပ္ ၂၂ဝဝဝေက်ာ္ ကုန္က်ပါသည္။ ရန္ကုန္မွမၲေလးသို႔ သေဘၤာျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔ပါက ေငြက်ပ္ ၆ဝဝဝ ဝန္းက်င္သာ ကုန္က်ပါ သည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ရန္ကုန္မွမၲေလးသို႔ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႕ရာ၌ ေမာ္ေတာ္ ကားျဖင့္ တင္ပို႔ျခင္းသည္ သေဘၤာျဖင့္တင္ပို႔ျခင္းထက္ ၄ ဆနီးပါး ၃ ဒသမ ၈ ဆ ကုန္က်စရိတ္  ပိုမိုမ်ားျပားပါသည္။  သို႔ျဖစ္ပါ၍  ေရေၾကာင္း ခရီးမွ ကုန္ပစၥည္းတုိ႔ကို သယ္ပို႔ျခင္းသည္ ကုန္းလမ္းခရီးမွ ကားျဖင့္သယ္ပို႔ ျခင္းထက္ သိသိသာသာကုန္က်စရိတ္နည္းပါးသည္ကို အလြယ္တကူ ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ အထက္ပါကုန္က်စရိတ္ႏႈိင္းယွဥ္သံုးသပ္ခ်က္၌  ယွဥ္တြဲ သံုးသပ္စရာ ကိစၥရပ္မ်ားရိွေနပါသည္။ သေဘၤာကကုန္ပစၥည္းတန္ခ်ိန္ ၁ဝဝဝ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ခ်ိန္၌ ထရပ္ကားက ကုန္ပစၥည္း ၃၇ တန္သာ သယ္ေဆာင္ႏုိင္၍ သေဘၤာႏွင့္ ထရပ္ကား၏ ကုန္ပစၥည္းသယ္ပို႔ႏုိင္စြမ္းအခ်ဳိးအစားသည္ ၃၇း၁ ျဖစ္ေနပါသည္။  သို႔ေသာ္  ပစၥည္းတင္ခ်ခ်ိန္ အပါအဝင္ ထရပ္ကားျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းတင္ပုိ႔မႈသည္ ရန္ကုန္မွမႏၲေလးသို႔ ငါးရက္သာအခ်ိန္ယူရပါသည္။ ပစၥည္းတင္ခ်အပါအဝင္ သေဘၤာျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔မႈသည္ မႏၲေလး-ရန္ကုန္(ေရစုန္)ျဖစ္ပါက ရွစ္ရက္ၾကာ၍ ရန္ကုန္ - မႏၲေလး (ေရဆန္) ျဖစ္ပါက ၁ဝ ရက္ၾကာမည္ ျဖစ္ပါသည္။သို႔ျဖစ္ပါ၍ တစ္ႏွစ္တာပတ္လံုး ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ သယ္ေဆာင္ႏုိင္စြမ္း၌ ထရပ္ကားက သေဘၤာထက္ သိသိသာသာ ပိုမ်ားပါသည္။
ေရေၾကာင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၏  အေျခအေနကို ပိုမိုဆုိးေစ သည္မွာ  ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၌ ကြန္တိန္နာဆိပ္ကမ္းတုိ႔ မရိွျခင္း ျဖစ္ပါသည္။  သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းတုိ႔ကို သယ္ပို႔ရာ၌ အမ်ားသံုးသေဘၤာတုိ႔ျဖင့္သာ သယ္ပို႔ရ၍ ကုန္ပစၥည္းအတင္အခ်တုိ႔ကို အလုပ္သမားအင္အားျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။  ထို႔ေၾကာင့္  ေရေၾကာင္းမွ ကုန္ပစၥည္းတုိ႔ကို သယ္ပို႔ပါက အခ်ိန္မ်ားစြာယူရပါသည္။ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး၏ အဓိကဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ မႏၲေလးဆိပ္ကမ္းကို သာ ကြန္တိန္နာဆိပ္ကမ္းအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါက ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းတုိ႔၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ သည္ သိသိသာသာ ျမင့္မားလာမည္ျဖစ္ပါသည္။ မၲေလးဆိပ္ကမ္းသာ ကြန္တိန္နာဆိပ္ကမ္းျဖစ္လာပါက ျမန္မာႏုိင္ငံအလယ္ပိုင္းႏွင့္အထက္ ပိုင္း၏ထြက္ကုန္တုိ႔အား ဧရာဝတီျမစ္ေၾကာင္းမွတစ္ဆင့္ ႏုိင္ငံတကာသို႔ တင္ပို႔ျခင္းကို  ေဆာင္ရြက္လာႏိုင္မည္  ျဖစ္ပါသည္။  ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏အဓိက ျပည္ပပို႔ကုန္ျဖစ္ေသာ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကို ျမန္မာႏုိင္ငံ အလယ္ပိုင္းႏွင့္အထက္ပိုင္း၌ စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယခုအခါ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ႏုိင္ငံတကာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င္စီ (JICA)  ၏ အကူအညီျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၌ တည္ေဆာက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။ မၲေလးကြန္တိန္နာဆိပ္ကမ္းကို ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္၌ စတင္တည္ ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၂ဝျပည့္ႏွစ္၌ ၿပီးစီးမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားပါသည္။မႏၲေလးကြန္တိန္နာ ဆိပ္ကမ္းသာၿပီးစီးပါက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး  စြမ္းပကားကို   သိသိသာသာတုိးျမႇင့္ႏုိင္မည္ သာမက ေဒသတြင္းသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းတုိ႔၌ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ပါဝင္ႏုိင္မႈအခန္းက႑ကိုလည္း သိသိသာသာတုိးျမင့္ေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။  သို႔ျဖစ္ပါ၍  ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ ႏုိင္ငံတကာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ  (JICA)   ၏ မႏၲေလးကြန္တိန္နာဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ဂုဏ္ျပဳႀကိဳဆိုပါေၾကာင္း ေလးစားစြာ တင္ျပအပ္ပါ သည္။      ။

No comments:

Post a Comment