Friday, November 10, 2017

ေမွ်ာ္မွန္းရလဒ္မ်ားအေပၚ အေျခခံသည့္ ဘတ္ဂ်က္စနစ္ကို တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္ျဖစ္

Image may contain: 1 person, sitting
ေနျပည္ေတာ္ ႏိုဝင္ဘာ ၉
SID ကို ကိုင္ေဆာင္သည့္ သေဘၤာသားမ်ားအတြက္ သေဘၤာတက္ေရာက္ျခင္း၊ ကမ္းတက္ျခင္း၊ အေရးေပၚ ေဆးကုသရန္ ေဆး႐ုံ၊ ေဆးခန္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ျခင္း၊ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရမည့္ သေဘၤာသို႔သြားေရာက္ရာတြင္ ခရီးစဥ္ ကူးေျပာင္းျခင္း၊ ေနရပ္ျပန္ပို႔ျခင္းမ်ားအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံမ်ား၏ ျပည္ဝင္ခြင့္ဗီဇာမလိုအပ္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္SID ကို အျခားအဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ား ႏွင့္တန္းတူ ထုတ္ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေငြေၾကးထည့္ဝင္မႈ ျပဳလုပ္ရန္မလိုအပ္ျခင္း၊ ကြန္ဗင္းရွင္းအဖြဲ႕ဝင္ ႏိုင္ငံမ်ား၏ နယ္နိမိတ္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ရာတြင္ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ ေစျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမႈ မ်ား ရရွိမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ဳိးက ေျပာၾကားသည္။
ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ က်င္းပသည့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပုံမွန္အစည္းအေဝး ဆ႒မ ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားေသာ သေဘၤာသားမ်ား၏ သက္ေသခံအေထာက္အထားမ်ား ဆိုင္ရာကြန္ဗင္းရွင္း(ျပင္ဆင္ခ်က္) ၂ဝဝ၃၊ နံပါတ္ (၁၈၅)တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အတည္ျပဳလက္မွတ္ေရးထိုးေရးကိစၥ ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ဳိးက ထိုသို႔ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ဒုတိယဝန္ႀကီးက ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားေသာ သေဘၤာမ်ားမွ ေမာင္းဆီ(ေလာင္စာဆီ) ယိုဖိတ္မႈေၾကာင့္ ညစ္ညမ္းပ်က္စီးျခင္းအတြက္ တရားမ ေၾကာင္းအရ ေပးေလ်ာ္ရန္တာဝန္ရွိမႈ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္း (၂ဝဝ၁)တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပါဝင္လက္မွတ္ ေရးထိုးေရးကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းကိစၥမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ေၾကညာသည္။
ဆက္လက္၍ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပူးေပါင္းေကာ္မတီမ်ား၏ သုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ခံစာပါ မူ၊ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ မူ၊ အေျခခံသေဘာ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားအေပၚ သက္ဆိုင္ရာျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး မ်ားႏွင့္ ဒုတိယဝန္ႀကီးမ်ားက ျပန္လည္ရွင္းလင္းၾကသည္။
စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ဝင္းက အစီရင္ခံစာ အပိုဒ္ ၁၂ တြင္ ေဖာ္ျပ ထားေသာ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး စိစစ္ ခြင့္ျပဳရန္ သုံးသပ္ခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာ ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အမွာစာထုတ္ျပန္ရာတြင္ ဌာန၊ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံျခင္းကို မျဖစ္မေနေပးေခ်ရမည့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္၊ ဝင္ေငြ ခြန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ထည့္ဝင္ေငြ၊ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္း ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ လိုအပ္လာသည့္ အသုံးစရိတ္၊ အမွန္ လိုအပ္ေသာ လစာစရိတ္၊ ခရီးစရိတ္၊ ပင္စင္ႏွင့္အတိုးေပး ေငြတို႔ကိုသာ ေတာင္းခံရန္၊ ေငြလုံးေငြရင္း အသုံးစရိတ္မ်ား အတြက္ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္း ဥပေဒတြင္ပါဝင္ၿပီး ရန္ပုံေငြမလုံေလာက္သည့္ ကိစၥမ်ား ႏွင့္ ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးႏိုင္သည့္ ကိစၥမ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံး၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕႐ုံးတို႔က ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြ ေတာင္းခံရန္ ခြင့္ျပဳထား သည့္ကိစၥမ်ားကိုသာ ေတာင္းခံၾကရန္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ၍ ၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ အတတ္ႏိုင္ဆုံး စိစစ္ခြင့္ျပဳရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အစီရင္ခံစာ အပိုဒ္ ၁၄ ပါ ျပည္ပအကူအညီရေငြႏွင့္ ျပည္ပေခ်းေငြမ်ား တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တိုးတက္ရရွိရန္ လ်ာထားေသာ္လည္း ႏွစ္စဥ္လ်ာထားခ်က္ကို ျပည့္မီေအာင္ ရယူသုံးစြဲႏိုင္မႈမရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေခ်းေငြေပးအပ္သည့္ အဖြဲ႕အစည္း၏ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာမႈ မ်ားရွိသည္ကို သုံးသပ္ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္ တစ္ေျပးညီလိုက္နာရမည့္ စံႏႈန္းသတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားကိုလည္း ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ေနာင္ ဘ႑ာႏွစ္မ်ားတြင္ ျပည္ပအကူအညီရေငြ၊ ေခ်းေငြမ်ား ထုတ္ယူသုံးစြဲမႈ ပိုမိုျမန္ဆန္လာေစေရးကို ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အစီရင္ခံစာ အပိုဒ္ ၂၅ ပါ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လိုေငြကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္မႈ မရွိေသာ ယာယီရပ္ဆိုင္းထားသည့္ စက္႐ုံ ၄၄ ႐ုံအနက္ စီးပြားေရးရာေကာ္မတီ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ စက္႐ုံ ၂၈ ႐ုံကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ သင့္၊ မသင့္ ေလ့လာသုံးသပ္ ႏိုင္ရန္ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ေသာ ေလ့လာသုံးသပ္ေရးအဖြဲ႕ ၂ ဖြဲ႕ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဌာနတြင္လည္း လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္း၍ သုံးသပ္ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျဖည့္စြက္ ခြင့္ျပဳေငြေတာင္းခံရမႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေနရျခင္းမွာ စီမံကိန္း ႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ အတိုးအသုံးစရိတ္၊ ေထာက္ပံ့ေငြအသုံးစရိတ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္မ်ားသို႔ အခြန္ေဝစုခြဲေဝေပးျခင္း အသုံးစရိတ္၊ ေၾကြးးၿမီအသုံးစရိတ္ စသည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တစ္ရပ္လုံးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အသုံးစရိတ္အတြက္ ၇၈ ဒသမ ၂၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာင္းခံခဲ့ ရၿပီး မိမိဝန္ႀကီးဌာနအတြက္ ၂၁ ဒသမ ၇၂ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေတာင္းခံျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ဘတ္ဂ်က္ေရးဆြဲရာ၌ မူဝါဒကို အေျခခံေသာဘတ္ဂ်က္စနစ္ကို က်င့္သုံး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာက်င့္သုံးမႈစနစ္ မ်ားအရ မူဝါဒကိုအေျခခံေသာဘတ္ဂ်က္စနစ္၊ စြမ္းေဆာင္ ရည္ျပည့္ဝမႈကို အေျခခံေသာဘတ္ဂ်က္စနစ္ႏွင့္ လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္မႈရွိမွသာ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝခ်ထားေပးေသာစနစ္ ဟူ၍ အမ်ဳိးမ်ဳိးက်င့္သုံးၾကသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ဘတ္ဂ်က္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ သုံးသပ္၍ ကူးေျပာင္း ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ေရရွည္တြင္ ေမွ်ာ္မွန္း ရလဒ္မ်ားအေပၚအေျခခံသည့္ ဘတ္ဂ်က္စနစ္ကို တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကား သည္။
လွ်ပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာထြန္းႏိုင္က လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားပို႔လႊတ္ေရးႏွင့္ ကြပ္ကဲေရးဦးစီးဌာနသည္ မြန္ျပည္နယ္ႏွင့္ တနသၤာရီ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားအား ဓာတ္အားျဖန္႔ျဖဴး ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ ၂၃ဝ ေကဗြီ ေမာ္လၿမိဳင္-ေရး-ထားဝယ္ ဓာတ္အားလိုင္းႏွင့္ ဓာတ္အားခြဲ႐ုံစီမံကိန္းကို ADB ေခ်းေငြျဖင့္ ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေရးၿမိဳ႕အား ဓာတ္အားေဆာလ်င္စြာ ျဖန္႔ျဖဴးေပး ႏိုင္ရန္အတြက္ ၆၆ ေကဗြီ သံျဖဴဇရပ္-ေရး ဓာတ္အားလိုင္း စီမံကိန္းကို ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉ ဘ႑ာႏွစ္မွ စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားပါေၾကာင္း။
ADBႏွင့္ ဌာနမွတာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါဝင္ေသာ အဖြဲ႕မ်ားသည္ စီမံကိန္းအႀကိဳလုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္အတြင္း ေခ်းေငြသေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည့္လုပ္ငန္း၊ စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ျဖည့္စြက္ ေတာင္းခံေငြမ်ားကို ထိေရာက္အက်ဳိးရွိစြာ သုံးစြဲသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ထူးက ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျဖည့္စြက္ေတာင္းခံေငြမွာ မူလခန္႔မွန္းေျခ၏ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္လြန္ေနရျခင္းသည္ ယခုႏွစ္အတြင္း မူဆယ္ (၁ဝ၅)မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ပို႔ကုန္၊ သြင္းကုန္ယာဥ္စစ္ကြင္း ကြန္ကရစ္ခင္းျခင္းလုပ္ငန္းကို တ႐ုတ္အစိုးရ၏ ယြမ္သိန္း ၁ဝဝ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည့္အတြက္ စာရင္းသေဘာအရ ေငြလုံးေငြရင္း (Budget) စာရင္း ဝင္ေစရန္ ရေငြႏွင့္အသုံးစရိတ္ ႏွစ္ဖက္စလုံး၌ ယြမ္သိန္း ၁ဝဝ ႏွင့္ ညီမွ်ေသာေငြက်ပ္ သန္း ၁၉၅ဝ အား ထည့္သြင္း လ်ာထားခဲ့သျဖင့္ မူလခန္႔မွန္းေျခပမာဏ၏ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္လြန္ေတာင္းခံသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေပၚရ ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေဖာ္ျပပါ ျပည္ပအကူအညီရေငြ က်ပ္သန္း ၁၉၅ဝ ကို ခ်န္လွပ္၍ တြက္ခ်က္မည္ဆိုပါက ျဖည့္စြက္ေတာင္းခံ ေငြမွာ က်ပ္ ၃၈၆ ဒသမ ၇ဝ၂ သန္းသာျဖစ္ၿပီး ထပ္မံ ေတာင္းခံေငြသည္ ဝန္ႀကီးဌာနတစ္ခုလုံး၏ မူလခြဲေဝ ခ်ထားေငြ၏ ၂ ဒသမ ၉၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျခားျဖည့္စြက္ ေတာင္းခံေငြသည္လည္း ယခုဘ႑ာ ႏွစ္အတြင္း မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥရပ္မ်ား ျဖစ္ သည့္ ေမာင္ေတာကုန္သြယ္ေရးစခန္း လုံၿခံဳေရးအတြက္ အုတ္တံတိုင္းကာရံျခင္း၊ လြယ္ဂ်ယ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း အုတ္တံတိုင္းကာရံျခင္း စသည္တို႔ပါဝင္ပါေၾကာင္း။
၂ဝ၁၆- ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားဘဏ္၏ အသားတင္အျမတ္သည္ ယမန္ႏွစ္ကထက္ တိုးလာၿပီး က်ပ္ ၇ ဒသမ ၈၂ ဘီလီယံျဖစ္လာပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ လည္းInternational Banking တြင္ အျခားဘဏ္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံသားကြၽမ္းက်င္ ပညာရွင္မ်ား ငွားရမ္းအသုံးျပဳရျခင္း၊Infrastructureအဆင့္ျမႇင့္တင္စရိတ္မ်ား ပိုမိုသုံးစြဲခဲ့ရျခင္း၊ CORE Banking လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ အသုံး စရိတ္မ်ား သုံးစြဲရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အျမတ္ေဝစုကို က်ပ္ ၃ ဒသမ ၁၂ ဘီလီယံသာ ခြဲေဝေပးႏုိင္ခဲ့ပါေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္listed Company ျဖစ္လာခ်ိန္မွစ၍ အစု အေပၚ အျမတ္ေဝစုခြဲေဝမႈကို ရွယ္ယာနည္းသူက ပိုယူ၍ မရေတာ့ဘဲ တစ္ေျပးညီခြဲေဝေပးရမည္ျဖစ္သည့္အတြက္ ယခုႏွစ္အတြင္း အစုမ်ားအေပၚ အညီအမွ် ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ခြဲေဝေပးရန္ ဘဏ္၏ႏွစ္ပတ္လည္ အေထြေထြအစည္း အေဝးမွ အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္ခဲ့သည့္အတြက္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသားမ်ားပိုင္ဘဏ္တြင္ ထားရွိသည့္ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အစုရွယ္ယာမ်ား အေပၚ အျမတ္ခြဲေဝရေငြမ်ား က်ဆင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု ေနာက္ထပ္ ဘ႑ာေငြ ခြဲေဝသုံးစြဲေရးဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ပူးေပါင္းေကာ္မတီမ်ား၏ သုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ခံစာပါ မူႏွင့္ အေျခခံသေဘာတရားမ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ မူႏွင့္ အေျခခံသေဘာေဆြးေႏြးျခင္း မ်ားအေပၚ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ခ်ဳိ၊ က်န္းမာေရးႏွင့္အားကစားဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာျမင့္ေထြး၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးလွေက်ာ္၊ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ဳိး၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းေမာ္ထြန္းႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းတို႔က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျဖၾကားခဲ့ၾကသည္။
သတင္းစဥ္

No comments:

Post a Comment