Saturday, September 30, 2017

ေန႔စဥ္ဘဝမ်ားႏွင့္ အသုံးခ်နည္းပညာ



ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္



တစ္ေခတ္တစ္ခါက တယ္လီဖုန္းဆိုသည္မွာ အေရာင္ကမည္းမည္း၊ ပံုဆိုး ပန္းဆိုးႏွင့္ ေလးလံလွသည့္အျပင္ လူေခၚေခါင္းေလာင္းသံ သို႔မဟုတ္ မီးလွန္႔အခ်က္ေပးသံႏွင့္ မကြာျခားလွေသာ ဖုန္းျမည္သံၾကားရပါကလည္း ဖုန္းရွိရာဆီထသြားခဲ့ရသည့္ ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာတစ္ခုသက္သက္ သာျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္မူ ဖုန္းဆိုသည္မွာ မိမိသြားေလရာဆီ အိတ္ကပ္ထဲထည့္သယ္ေဆာင္သြားႏိုင္ၿပီး ဆဲြေဆာင္မႈရွိသည့္ ပံုသၭာန္၊ ၾကည္ႏူးဖြယ္ျမည္သံ၊ စကားေျပာဆက္သြယ္႐ံုသာမက၊ သတင္းစကား၊ ႐ုပ္ပံုဓာတ္ပံု၊ စာသား၊ ႐ုပ္/သံတို႔ အျပန္အလွန္ေပးပို႔ႏိုင္သည့္ မရွိ မျဖစ္ကိရိယာ၊ မိမိႏွင့္ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုးတို႔ အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္သည့္ ကိရိယာျဖစ္လာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို စတင္က်င့္သံုးၿပီးေနာက္ အလ်င္ ျမန္ဆံုးတိုးတက္လာေသာက႑မွာ ဆက္သြယ္ေရးက႑ပင္ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း တယ္လီဖုန္းႏွင့္ မိုဘိုင္းဖုန္းအသံုးျပဳမႈ ၃ ဒသမ ၆ သန္းခန္႔သာရွိခဲ့ရာမွ ယခုအခါ ဖုန္းသံုးစဲြမႈ ၅၅ သန္းေက်ာ္အထိ ရွိလာၿပီျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံ့လူဦးေရထက္ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ၿပီး သိပ္သည္းဆ အေနျဖင့္ ၁ဝ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေရာက္ရွိသြားၿပီျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးလွ်င္ ဖုန္းတစ္လံုးထက္မက ပိုကိုင္ေနသူမ်ားရွိေနသည့္ အဓိပၸာယ္ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ အင္တာနက္သံုးစဲြမႈအေနျဖင့္လည္း ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္းသိရၿပီး အင္တာနက္တြင္လည္း လူမႈ ကြန္ရက္(Social network)သံုးစဲြမႈက အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း မ်ားကဆိုထားရာ အက်ဳိးရွိေသာသံုးစဲြမႈမ်ား ျဖစ္မျဖစ္ ေစာေၾကာရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ လူမႈကြန္ရက္သံုးစဲြမႈမွာ ေက်းလက္ေဒသမ်ားႏွင့္ အေျခခံအက်ဆံုးလူမႈဘဝမ်ားထိပင္ ေရာက္ရွိေနၿပီး အမ်ားစုမွာ အေပ်ာ္ သံုး၊ အျပက္သံုး၊ ေငြကုန္အက်ဳိးမဲ့က အမ်ားဆံုးျဖစ္ေနသည္ကိုသာ လက္ လွမ္းမီသမွ်တြင္ ေတြ႕ရသည္။ အင္တာနက္သံုးစဲြသူ ၄၆ သန္းခြဲခန္႔ရွိသည့္ အနက္ ေမးလိုရာေမးႏိုင္သည့္ call center မ်ားသုိ႔ ေမးျမန္းမႈအေရ အတြက္၊ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာမ်ား၏ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ applicationမ်ားကို ရယူသံုးစဲြသည့္ အေရအတြက္တို႔မွာ နည္းပါးလွ ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိကစီးပြားေရးျဖစ္ေသာ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ေက်းလက္ ေဒသမ်ားအတြက္၊ ပညာေရးအတြက္၊ က်န္းမာေရးအတြက္၊ အလုပ္ အကိုင္ရွာေဖြေရးအတြက္၊ အလုပ္သမားေရးရာျပႆနာမ်ားအတြက္ စသည္ျဖင့္ ထုတ္ထားသည့္ applicationမ်ားရွိေနရာ အက်ဳိးရွိေအာင္ အသံုးျပဳၾကရန္၊ အသံုးမျပဳတတ္ေသးပါကလည္း ရွာေဖြေလ့လာၾကရန္ တိုက္တြန္းလိုသည္။ မိုဘိုင္းဖုန္းတစ္လံုးကိုင္ထားေသာ လယ္သမားတစ္ဦး အေနျဖင့္ မိမိသိလိုေသာ စိုက္ပ်ဳိးေရးဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား၊ ပိုးမႊား က်ေရာက္သည့္ကိစၥ၊ မိုးေလဝသအေျခအေန၊ သီးႏွံေပါက္ေစ်းႏွင့္ ေစ်းကြက္အေျခအေန စသည္တို႔ကို လယ္ကြင္းထဲမွေန၍ ေမးျမန္းႏိုင္သည္။ အခ်င္းခ်င္းမွ်ေဝႏိုင္ၾကသည္။ မိမိ၏ က်န္းမာေရးကိစၥအတြက္လည္း ၂၄ နာရီ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနသည့္ call center မ်ားဆီ ေမးျမန္းအႀကံ ဉာဏ္ရယူႏုိင္သည္။ ေငြလဲႊေငြပို႔ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ဘဏ္ မ်ားဆီမသြားဘဲ လဲႊပို႔ႏုိင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ ကားလက္မွတ္၊ ေလယာဥ္ လက္မွတ္ဝယ္ယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကၿပီ။ မိမိတို႔၏ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝလုပ္ငန္း ေဆာင္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အိုင္တီနည္းပညာအကူအညီျဖင့္ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း မပင္မပန္းဘဲ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္ကို သတိမူၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ေခတ္မီတုိးတက္လာေသာ သတင္းျပန္ၾကားေရးစနစ္ႏွင့္အၿပိဳင္ နည္းပညာသစ္မ်ားကို အက်ဳိးရွိရွိအသံုးခ်ကာ မိမိတို႔၏ လူမႈဘဝအရည္ အေသြးမ်ားကို ျမင့္မားလာေစေရးျမႇင့္တင္ႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment