ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္
SME (Small and Medium Enterprise) အေသးစားႏွင့္အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးေမာင္းႏွင္အားတြင္ အေရးပါ ေသာ အခန္းက႑မ်ား၌ ရွိေနၾကသည္။ စီးပြားေရးအင္အားႀကီးႏိုင္ငံမ်ား တြင္ပင္SME မ်ားသည္ အေရးပါၾကၿပီး ကမၻာေက်ာ္ကုန္အမွတ္တံဆိပ္္ ပိုင္ရွင္ ေကာ္ပုိေရးရွင္းႀကီး တခ်ဳိ႕သည္ပင္ SME ဘဝမွစတင္ခဲ့ကာ မိမိတို႔၏ ထုတ္ကုန္မ်ားအတြက္လည္းSME မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ လုပ္ငန္းခဲြေဝလုပ္ကိုင္ၾကရသည္။ ႏိုင္ငံမ်ားအေနျဖင့္လည္းSME ေခၚ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳးသည္ႏွင့္အမွ် အလုပ္အကိုင္ မ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္သည့္အတြက္SME မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပး ၾကရသည္။
အေသးစားႏွင့္အလတ္စားလုပ္ငန္း အဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ရာတြင္ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ကြဲျပားျခားနားမႈတို႔ရွိသည္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အေသးစားလုပ္ငန္းမ်ားအား ထုတ္လုပ္မႈက႑၌ လုပ္သား ၁ဝ ဦးမွ ၇ဝ ၾကား၊ ေျမအရင္းအႏွီးဖိုးမပါ က်ပ္သန္း ၅ဝဝ ေအာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထား ေသာလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈက႑တြင္ လုပ္သားဦးေရ ၁ဝ ဦးမွ ၅ဝ ၾကား၊ ေျမတန္ဖိုးမပါ က်ပ္သန္း ၂ဝဝ ေအာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထား ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကိုဆိုလိုၿပီး အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားကိုမူ ထုတ္လုပ္မႈ က႑တြင္ လုပ္သားအင္အား ၇ဝမွ ၁၅ဝ ၾကားရွိၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ က်ပ္သန္း ၁ဝဝ ေအာက္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈက႑တြင္ လုပ္သား အင္အား ၅ဝ မွ ၁ဝဝ ၾကားရွိၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက်ပ္သန္း ၅ဝဝ ေအာက္ ရွိေသာ လုပ္ငန္းမ်ားဟု ဖြင့္ဆိုထားသည္။
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈတြင္ SME လုပ္ငန္းမ်ားဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈျဖင့္ စတင္ၾကရသည့္အေလ်ာက္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကSME လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားကာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစေရးအတြက္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူသည့္ အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးဗဟိုေကာ္မတီကို ယမန္ႏွစ္အတြင္းကပင္ ဖဲြ႕စည္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
တစ္ဖက္တြင္လည္း အေသးစားႏွင့္အလတ္စားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပံ့ပိုးကူညီရန္ႏွင့္၄င္းတု႔ိကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစႏိုင္မည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႀကိဳဆိုအားေပးရန္အခ်က္မ်ားကို စီးပြားေရးမူဝါဒ၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမူဝါဒႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒမ်ားတြင္ ပါဝင္ျပ႒ာန္းေပးထားၿပီး ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံျပည္တြင္းစီးပြားေရးတြင္ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ားမွာ လုပ္ငန္းအားလံုး၏ ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ရွိသည့္အေလ်ာက္SME မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမႇင့္တင္ေရး၊ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ နည္းပညာ၊ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား စသည့္ပံ့ပိုးကူညီမႈ မ်ားကို ဖိဖိစီးစီးဆက္လက္ျပဳလုပ္ေပးရန္ လုိအပ္မည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ႏိုင္ငံမ်ားမွ ထုတ္လုပ္သည့္ လူသံုးကုန္ပစၥည္း၊ အိမ္သံုးကုန္ပစၥည္း၊ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွသည္ သားငါးႏွင့္ ပန္းမန္၊ သစ္သီးဝလံမ်ား အထိ ဝင္ေရာက္လာေနၾကရာ ျပည္တြင္းရွိနည္းပညာအရ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အရ နိမ့္က်ေသာ၊ အရည္အေသြးလည္းေကာင္းမြန္မႈမရွိ၊ ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္ လည္း ျမင့္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈမရွိဘဲ တစ္စတစ္စႏွင့္ၿပိဳလဲသြားမည့္အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းအေျခအေနတုိ႔ကို ေရွာင္လဲႊႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းဖန္တီးေပးကာ အစိုးရႏွင့္ပုဂၢလိကတုိ႔ အက်ဳိးတူပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားသြားႏိုင္မည္ဟု ႐ႈျမင္မိပါေၾကာင္း။ ။
No comments:
Post a Comment