Saturday, January 28, 2017

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဖမ္းဆီးရမိခဲ႕ေသာ သစ္ခြဲသားမ်ားတင္ေဆာင္ထားသည္႕ကြန္တိန္နာမ်ားႏွင္႕ပတ္သက္၍ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက သတင္းစာရွင္းလင္း



Image may contain: 5 people, people sitting, table and indoor
ရန္ကုန္ ဇန္နဝါရီ ၂၇
ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ေသာ သစ္ခြဲသားမ်ား တင္ေဆာင္ထားသည့္ ကြန္တိန္နာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ားႏွင့္ စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ခ်က္မ်ားအေပၚ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက ဇန္နဝါရီ ၂၇ ရက္တြင္ ကမ္းနားလမ္း႐ုံ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန႐ုံးတြင္ သတင္စားရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ MIP ဆိပ္ကမ္းအတြင္းရွိ ကုန္ေသတၱာႏွစ္လုံးထဲ၌တရားမဝင္ ကြၽန္းသစ္ခြဲသားမ်ားထည့္၍ သယ္ေဆာင္လာမႈအေပၚ ဇန္နဝါရီ ၂၄ ရက္က စိစစ္ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ဆက္လက္၍ ဇန္နဝါရီ ၂၆ ရက္တြင္ ထပ္မံ၍ သတင္းကြင္းဆက္ ရရွိမႈအေပၚ ထပ္မံေဖာ္ထုတ္ခဲ့ရာမွ ကြန္တိန္နာ ၁၁ လုံးထဲတြင္ တရားမဝင္သစ္ခြဲသားမ်ား ပါရွိေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန၊ သစ္ေတာဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းတာဝန္ရွိသူမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့မႈအေပၚ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက ျပန္လည္ရွင္းလင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
''ဆိပ္ကမ္းမွာတရားမဝင္ သစ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဇန္နဝါရီ ၂၄ ရက္က ကြန္တိန္နာႏွစ္လုံးေတြ႕ရွိၿပီးေတာ့ သိမ္းဆည္းမႈေတြ၊ သစ္ေတာ ဦးစီးဌာနရယ္ အေကာက္ခြန္ရယ္၊ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၆ ရက္ေန႔မွာလည္း ေရွ႕ကကြန္တိန္နာ ႏွစ္လုံးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကုမၸဏီ တစ္ခုနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ပစၥည္းေတြဟာ ဆိပ္ကမ္းမွာ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတဲ့ တင္ျပခ်က္ေတြကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆီကေနမွ ထုတ္ကုန္သြင္းကုန္ ႀကီးၾကပ္ေရးဌာနခြဲ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးဆီကို သတင္းရရွိၿပီးေတာ့ သတင္းရရွိတဲ့အေပၚမွာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ကိုယ္တိုင္က ျပန္လည္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ေခၚၿပီး စိစစ္သင့္တယ္၊ စိစစ္ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ၫႊန္ၾကားပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ သစ္ေတာဦးစီးဌာနကို ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့မွ သက္ဆိုင္ရာ MIP ဆိပ္ကမ္းကို စုဖြဲ႕ၾကပါတယ္။ ညေန ၅ နာရီ ေလာက္မွ သစ္ေတာဦးစီးဌာနက ေရာက္ရွိလာတဲ့အတြက္ အေကာက္ခြန္၊ သစ္ေတာနဲ႔ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြ ရွိပါတယ္။ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ ကြန္တိန္ နာ ၁၁ လုံး ဖြင့္ေဖာက္စစ္ေဆးခဲ့ပါတယ္''ဟု အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးစန္းလြင္က ေျပာသည္။
အဆိုပါ စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ သစ္မ်ားသည္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ပုံစံႏွင့္ သတ္မွတ္ခြင့္ျပဳခ်က္ႏွင့္ တင္ပို႔ခြင့္ျပဳထားေသာ သစ္မ်ားမဟုတ္ဘဲ စကြဲယားတုံးပုံစံ၊ ေပးပို႔ရန္ ကန္႔သတ္ထားေသာ ပုံစံမ်ား အျဖစ္ေတြ႕ရွိရသည့္အတြက္ လက္ရွိ သစ္ေတာဦးစီးဌာနကို လႊဲေျပာင္းကာ ကြန္တိန္နာ ၁၁ လုံးကို စစ္ေဆးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
သစ္ေတာဦးစီးဌာနက တရားဝင္ ခြင့္ျပဳထားသည့္ အတိုင္းအတာမွာ တရားဝင္ေထာက္ခံခ်က္ႏွင့္ ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ခြင့္ျပဳထားမႈမွာ အလ်ား ၆ ေပမွ ၁၃ ဒသမ ၅ ေပ၊ အနံ ၆ လက္မ၊ ဒု ၂ လက္မ၊ အလ်ား ၇ ေပမွ ၁၃ ဒသမ ၅ ေပ၊ အနံ ၇ လက္မမွ ၁၄ လက္မ၊ ဒု ၂ လက္မ ျဖစ္ၿပီး ဒု ၂ လက္မထက္ေက်ာ္ေသာ သစ္ခြဲသားမ်ား ေတြ႕ရွိရသည့္ အေနအထားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ သတ္မွတ္လုပ္ထုံးလုပ္နည္း လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္အညီ စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိၿပီး ျပည္ပသို႔တင္ပို႔မည့္ သစ္မ်ား သစ္ေတာဦးစီးဌာန၏ စစ္ေဆးၿပီး ေထာက္ခံအတည္ျပဳၿပီးမွသာ Metal Seal နံပါတ္၊ ကုန္ေသတၱာ နံပါတ္တို႔ကို စာရင္းသြင္းမွတ္တမ္းတင္ စာအိတ္ခ်ိပ္ပိတ္ထုတ္ေပးၿပီး ဆိပ္ကမ္းတြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွသာ အဆိုပါ Metal Seal ကို ကုန္ေသတၱာတြင္ ခတ္ေပးျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ယင္းအဆင့္အေနအထား ေရာက္မွသာ သေဘၤာတင္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္သည့္ အေနအထားျဖစ္ေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။
''ပို႔ကုန္ ကုန္ေသတၱာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းအပိုင္းက ႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ပထမတစ္ပိုင္းကေတာ့ ႐ုံးခ်ဳပ္အေပၚမွာ ထုတ္ကုန္သြင္းကုန္ ဌာနခြဲမွာ ျပည္ပကိုပို႔မယ့္ ပစၥည္းနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့မွ ပို႔ကုန္လိုင္စင္ေတြ၊ ပစၥည္းတန္ဖိုး ေၾကညာခ်က္ေတြ၊ ထုပ္ပိုးပုံေတြ၊ သစ္ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာ သစ္ေတာဦးစီးဌာနရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ဒါေတြကို ပူးတြဲတင္ျပၿပီးေတာ့မွ ႐ုံးခ်ဳပ္မွာ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့လုပ္ငန္း ရွိပါတယ္။ ႐ုံးခ်ဳပ္မွာ အဲဒီလုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ၿပီးလို႔ အားလုံး ေထာက္ခံခ်က္ေတြလည္း အကုန္ျပည့္စုံတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီဟာကို ဆိပ္ကမ္းမွာ X-ray စစ္ေဆးဖို႔အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ဆိပ္ကမ္းေတြကို လုပ္ငန္းဖိုင္က ေရာက္ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၄ ရက္ေန႔က သစ္ကုန္ေသတၱာႏွစ္လုံးဖမ္းဆီး ရမိခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္မွာဆိုရင္ တခ်ိဳ႕သတင္းေတြမွာ ေရးသားထားတဲ့ အသုံးအႏႈန္းက သေဘၤာတင္ရန္အဆင္သင့္ျဖစ္ ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ အသုံးအႏႈန္းျဖစ္ပါတယ္။ သေဘၤာတင္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္တဲ့ ကုန္ေသတၱာတစ္လုံးဟာ ပို႔ကုန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သြင္းကုန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆင့္အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္''ဟု အဆိုပါ တာဝန္ရွိသူက ရွင္းျပသည္။
အဆိုပါ ကုန္ေသတၱာႏွစ္လုံးသည္ ျပည္ပတင္ပို႔ရန္ ႐ုံးခ်ဳပ္၌ စာရြက္စာတမ္း ျပဳလုပ္မႈတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ တင္ပို႔ရမည့္ သစ္မ်ားကို တင္ေဆာင္လာျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္အတိုင္းအတာထက္ ေက်ာ္လြန္ေနေသာ သစ္မ်ားကို တင္ေဆာင္လာ ျခင္းအျပင္ သစ္ေတာဦးစီးဌာနႏွင့္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနတို႔တြင္ ဆက္လက္ျပဳလုပ္ရမည့္ စာရြြက္စာတမ္းမ်ား၊ အတည္ျပဳခ်က္မ်ားကို ဆက္လက္တင္ျပႏိုင္ျခင္းမရွိသလို ဆိပ္ကမ္းအတြင္း ကုန္ေသတၱာ ယာဥ္ကုိထားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အလားတူ ယင္းႏွင့္ဆက္စပ္၍ သတင္းကြင္းဆက္မ်ား ရရွိမႈအေပၚ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနက သက္ဆိုင္ရာ သစ္ေတာဦးစီးဌာနကို အေၾကာင္းၾကားကာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ ဆက္လက္စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ခဲ့ရာ သစ္ခြဲသားမ်ား တင္ေဆာင္ထားသည့္ ကုန္ေသတၱာ ၁၁ လုံး ထပ္မံ ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းအျပင္ ယင္းသို႔ ဆိပ္ကမ္းအတြင္း ပို႔ကုန္ သြင္းကုန္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ကုန္ေသတၱာမ်ားကို အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနသို႔ ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကား ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံၿပီးမွသာ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ဌာနသို႔ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံျခင္းမရွိခဲ့သည့္ ယခုျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း စစ္ေဆးေဖာ္ ထုတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီးပါက အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။
အလားတူ တရားမဝင္ သစ္ခြဲသား မ်ား သယ္ေဆာင္လာသည့္ ကုန္ေသတၱာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း သက္ဆိုင္သူမ်ားကို သစ္ေတာ ဦးစီးဌာနက တရားလိုျပဳကာ အလုံၿမိဳ႕မ ရဲစခန္းတြင္ အမႈဖြင့္အေရးယူေဆာင္ ႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ဇန္နဝါရီ ၂၄ ရက္က ဖမ္းဆီးရမိ ခဲ့ေသာ ကုန္ေသတၱာ ႏွစ္လုံးတြင္ တရားမဝင္ ကြၽန္းခြဲသားအေခ်ာင္းေရ ၅၆၅ ေခ်ာင္း (တန္ခ်ိန္ ၃၃ တန္ေက်ာ္) ကို ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ၿပီး ဇန္နဝါရီ ၂၆ ရက္ ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ေသာ ကုန္ေသတၱာ ၁၁ လုံး အတြင္း ပိေတာက္ သစ္ခြဲသား ခန္႔မွန္းတန္ခ်ိန္ ၁၄ဝ နီးပါးခန္႔ ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
(ဝဝ၁)

No comments:

Post a Comment