Tuesday, January 31, 2017

အနာဂတ္၏ လုပ္အားရွင္မ်ား လက္ေတြ႕က်က်ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္

ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာအာေဘာ္


ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အသက္ ငါးႏွစ္မွ ၁၇ ႏွစ္အၾကားရွိ ကေလးသူငယ္ဦးေရ ၁၂ သန္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း အလုပ္သမားၫႊန္ၾကား ေရးဦးစီးဌာနက ေကာက္ယူခဲ့သည့္ စစ္တမ္းတစ္ရပ္က ေဖာ္ျပထားသည္။ အဆုိပါအသက္အရြယ္သည္ အေျခခံပညာေရးကုိ သင္ယူေနၾကရမည့္ အရြယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကေလး ၁၂ သန္းေက်ာ္၏ ၆ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ ေက်ာင္းလုံးဝ တက္ေရာက္ဖူးျခင္းမရွိေၾကာင္းျဖင့္လည္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံလုပ္သားအင္အား၊ ကေလးလုပ္သားႏွင့္ ေက်ာင္းအၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေရာက္မႈ အကူးအေျပာင္းဆန္းစစ္ျခင္းစစ္တမ္း -၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ အစီရင္ခံစာအရ ကေလး ၁၂ သန္းေက်ာ္၏ ေလးပုံသုံး ပုံခန္႔မွာ ေက်းလက္တြင္ ေနထုိင္ၾကၿပီး က်န္ေလးပုံတစ္ပုံေက်ာ္မွာ ၿမိဳ႕ျပ တြင္ ေနထုိင္ၾကသည္ဟု သိရသည္။ ယင္းအနက္ (အသက္ ငါးႏွစ္မွ ၁၁ ႏွစ္ၾကား) အေျခခံပညာမူလတန္းသင္ယူႏုိင္သူမွာ ၉၇ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ ႏႈန္းရွိၿပီး (အသက္ ၁၂ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္ၾကား) အေျခခံပညာအလယ္တန္း အဆင့္တြင္ ၈၂ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ႏွင့္ (အသက္ ၁၅ ႏွစ္မွ ၁၇ ႏွစ္ၾကား)အေျခခံပညာအထက္တန္းအဆင့္တြင္ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ပညာသင္ယူ ႏုိင္ေတာ့သည္ဟု စစ္တမ္းက ဆုိထားသည္။ အေျခခံပညာေရးကုိ သင္ယူ ၾကရမည့္အရြယ္ ကေလးငယ္မ်ား၏ ထက္ဝက္သည္သာ အေျခခံပညာ အထက္တန္းအဆင့္ထိ ေရာက္ရွိလာၾကၿပီး က်န္ကေလးထက္ဝက္မွာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပညာေရးလမ္းခုလတ္တြင္ စာသင္ခန္းကုိ စြန္႔ခြာသြားခဲ့ရေၾကာင္း စစ္တမ္းက ေဖာ္ျပေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ပညာသင္အရြယ္ကေလးမ်ား စာသင္ခန္းကုိ စြန္႔ခြာသြားရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားစြာ ရွိႏုိင္ေသာ္လည္း အဓိကအက်ဆုံးအခ်က္မွာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈပင္ျဖစ္သည္။ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ားအျဖစ္ မိသားစု ျပႆနာမ်ား၊ မိသားစု၏ အိမ္မႈကိစၥႏွင့္ လုပ္ငန္းခြင္တုိ႔တြင္ လုပ္အားလုိအပ္ခ်က္မ်ား၊ ေက်ာင္းသို႔သြားေရာက္ရန္အတြက္ အလွမ္း ေဝးျခင္း စသည္တုိ႔ကလည္း ကေလးမ်ား၏ ပညာသင္ၾကားမႈကုိ ထိခုိက္ ေစေသာအခ်က္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းလုံးဝတက္ေရာက္ဖူးျခင္း မရွိေသာ ကေလးမ်ား၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပညာေရးတစ္ပုိင္း တစ္စႏွင့္ ေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရေသာ ကေလးမ်ား သန္းႏွင့္ ခ်ီ၍ရွိေနရာ လယ္ယာစုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္း၊ သစ္ေတာႏွင့္ ေရလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေဆာက္ လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၊ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စသည့္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္အလုပ္လုပ္ ကုိင္ေနၾကၿပီး မိသားစုဝင္ေငြအတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ တာဝန္ခဲြေဝ ယူေနၾကရသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ေက်ာင္းစာသင္ခန္းကုိ စြန္႔ခြာခဲ့ရ သည့္ကေလးမ်ား၊ ပညာသင္ၾကားခြင့္လုံးဝမရခဲ့သည့္ကေလးမ်ားအေနျဖင့္ ¤င္းတုိ႔အား ကုန္ပစၥည္းမ်ားသဖြယ္ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ တရားမဝင္ လူကုန္ကူးျခင္း၊ အဓမၼျပဳက်င့္ျခင္း၊ ေက်းကြၽန္အျဖစ္ ေစခုိင္းျခင္း၊ စစ္ေျမျပင္တြင္ ကေလးမ်ားကုိ အသုံးျပဳျခင္း၊ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္း မ်ားတြင္ ေစခုိင္းျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးဝါးသယ္ယူေရာင္းခ်သည့္လုပ္ငန္း မ်ားတြင္ ေစခုိင္းျခင္း၊ အႏၱရာယ္ရွိသည့္ လုပ္ငန္းခြင္၊ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ထိခုိက္ေစသည့္လုပ္ငန္းခြင္မ်ားတြင္ ေစခုိင္းျခင္း စသည့္ အၲရာယ္မ်ား ပတ္လည္ဝုိင္းေနသည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိေနႏုိင္သည္ဟု စုိးရိမ္မကင္း ဖြယ္ပင္ျဖစ္သည္။
မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာမူ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းသုိ႔ လုံးဝေရာက္မလာ သည့္ကေလးမ်ား၊ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းကို အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ စြန္႔ခြာခဲ့ရသူကေလးမ်ားမွာလည္း အေဟာသိကံ ျဖစ္မသြားသင့္သည့္ ႏုိင္ငံ၏အနာဂတ္လုပ္အားရွင္မ်ားပင္ျဖစ္ရာ ¤င္းတုိ႔အေပၚ က်ေရာက္လာ ႏုိင္ဖြယ္ရွိသည့္ အႏၱရာယ္မ်ားမွ အကာအကြယ္ေပးေရးႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္ သည့္လုပ္သားမ်ားအျဖစ္ ေလ့က်င့္ေပးကာ အဖုိးတန္လူသားအရင္း အျမစ္မ်ား ျဖစ္လာေစေရး ေဆာင္ရြက္ေပးသြားရမည္ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္း အလုိက္ လုိအပ္သည့္ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ားႏွင့္လည္း ကုိက္ညီ၊ ေဒသအလုိက္ ရွိေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၏ သဘာဝႏွင့္လည္း လုိက္ေလ်ာညီေထြရွိသည့္ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈဆုိင္ရာသင္တန္းမ်ားကုိ အေျခခံအဆင့္၊ မြမ္းမံအဆင့္၊ ကြၽမ္းက်င္အဆင့္ စသည္ျဖင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေလ့က်င့္ေပးကာ ကေလး မ်ား၏ အနာဂတ္ဘဝလုံၿခံဳစိတ္ခ်ရေစေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံအတြက္ လုပ္အား အရင္းအျမစ္ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး လက္ေတြ႕က်က် ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ရန္ တုိက္တြန္း အပ္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment