Tuesday, November 1, 2016

ကမ္းႏွစ္ဖက္မွ အသံမ်ား

 
 
ျမန္မာ့အလင္း အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္


ျမန္မာ-ကိုရီးယား ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားဟုေခၚေသာ ရန္ကုန္ျမစ္ကူးတံတား ႀကီး တည္ေဆာက္မည့္ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဝဖန္ကန္႔ကြက္သံမ်ား ေပၚထြက္လာသည္။ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ထြက္သြားလာလ်က္ ရွိသည့္ ျမစ္ျပင္က်ယ္ႀကီးေပၚကို ျဖတ္သန္းကာ တံတားတည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္သည့္အတြက္ တံတားႀကီးမွာ ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ျမင့္မားစြာ တည္ေဆာက္ရမည္။ တံတားႀကီး၏ ဟိုဘက္ဒီဘက္မွာရွိေနေသာ ၿမိဳ႕ႏွစ္ၿမိဳ႕ တို႔၏ အေျခအေနမွာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အဘက္ဘက္ကပင္ ကြာျခားလွ သည္။

အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ် တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္တြင္ တည္ရွိ္ေနေသာ ဒလၿမိဳ႕ေန ျပည္သူ လူထုက ရန္ကုန္ျမစ္ကူးတံတားႀကီးတစ္စင္း ေပၚေပါက္လာေရး အိပ္မက္ မက္ခဲ့ၾကသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
ဒလသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးဆုံးၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ၁ဝ မိနစ္ခန္႔မွ် ျဖင့္ ၿမိဳ႕လယ္သို႔ တိုက္႐ိုက္ေရာက္ရွိသြားႏုိင္သည့္ ေဒသျဖစ္သည္။ အဓိက အတားအဆီးမွာ ရန္ကုန္ျမစ္ႀကီးပင္ျဖစ္ၿပီး ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ကူးသန္းသြားလာ ေနရသူမ်ားမွာ အသက္ႏွင့္ရင္းေနၾကရသည္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။ ထု႔ိေၾကာင့္ပင္ ဒလသူ ဒလသားတို႔က ရန္ကုန္ျမစ္ကူးတံတားႀကီးကို ေမွ်ာ္လင့္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ တံတားႀကီးစီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ကန္႔ကြက္ သံမ်ားမွာ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းမွ ေပၚထြက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး ကန္႔ကြက္သူ မ်ားက တံတားႀကီး မတည္ေဆာက္ေစလုိသည့္သေဘာထက္ မိမိတို႔၏တည္ရွိေနမႈအေပၚ မထိခိုက္ေစလိုသည့္သေဘာမ်ားကို အဓိက ေတြ႕ရွိရ သည္။

လက္ရွိအေျခအေနတြင္ တံတားအူေၾကာင္းလ်ာထားမႈ သုံးေနရာ ရွိသည့္အနက္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခအမ်ားဆုံးရွိ္ေနေသာ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းမွ ဘုန္းႀကီးလမ္းေနျပည္သူမ်ားက ကန္႔ကြက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
တံတားစီမံကိန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဘုန္းႀကီးလမ္းေန ျပည္သူ မ်ား၏ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားမွာ တံတားစီမံကိန္းလုပ္ငန္းခြင္မ်ားမွ ေပၚထြက္ လာမည့္ တုန္ခါမႈ၊ ဆူညံမႈ၊ အခုိး အေငြ႕ ဖုန္မႈန္႔ႏွင့္ အမႈိက္သ႐ိုက္မ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ ေန႔စဥ္လူေနမႈအေပၚတြင္ ထိခိုက္လာႏုိင္ဖြယ္ရွိေသာ ကိစၥမ်ားအေပၚ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားရွိေနၾကသည္ ဟု သိရသည္။ ဤသို႔သိရျခင္းမွာလည္း တံတားစီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ''စီမံကိန္းဆိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈေရး ထိခိုက္မႈဆန္းစစ္ျခင္း''ကို ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ESIA ေခၚ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူမႈစီးပြားဘဝ ထိခုိက္မႈဆန္းစစ္ခ်က္ မ်ားျပဳလုပ္ရာတြင္ ေဒသတြင္းေပါက္ပင္ႏွင့္ ေဒသမ်ဳိးရင္းတိရၧာန္မ်ား၊ ေျမဆီလႊာ၊ ေရအရင္းအျမစ္၊ ေလထု၊ ဆူညံမႈ၊ ေျမခင္းအလွႏွင့္ ေျမမ်က္ႏွာ အသြင္အျပင္ စသည့္ပတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနမ်ား ထိခိုက္ႏုိင္မႈ ရိွ မရွိ၊ ေဒသေနျပည္သူမ်ား၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ အိမ္ေနရာ ဖယ္ရွားရမည့္ ပမာဏ၊ ဗိသုကာတန္ဖိုး၊ သမိုင္းတန္ဖိုးျမင့္မားသည့္ အေမြ အႏွစ္မ်ား၊ ျပည္သူအမ်ား အပန္းေျဖသည့္ေနရာမ်ား စသည္တို႔အေပၚတြင္ ထိခိုက္ႏုိင္္မႈ ရွိ မရွိ စသည္တို႔ကို ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပဳၾကရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံလူဦးေရ၏ ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ေက်ာ္ မွီတင္းေနထိုင္လ်က္ ရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ႏုိင္ငံ၏စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ရပ္တည္ ေနၿပီး ၿမိဳ႕ေနလူဦးေရမွာလည္း လ်င္ျမန္စြာတိုးတက္လ်က္ရွိသည္။ အစိုးရ အဆက္ဆက္တို႔က ၿမိဳ႕ႀကီးကို တုိးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ခဲ့ရာတြင္ အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ျမစ္၏ တစ္ဖက္ကမ္းကို မစဥ္းစားႏုိင္ခဲ့ၾကသည့္အေလ်ာက္ ဒလ ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးႏွင့္ နီးလ်က္ကပင္ ေဝးေနခဲ့ၾက ရသည္။ ရာသီဥတုဆိုးရြားသည့္ အေျခအေနမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ဘက္သို႔ ကူးသန္းသြားလာရန္ အခက္ေတြ႕ခဲ့ၾကရသည္။

ရန္ကုန္ျမစ္ႀကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ၿမိဳ႕လယ္ေဒသသို႔ တိုက္႐ိုက္ေရာက္ရွိႏုိင္မည့္ ရန္ကုန္ျမစ္ကူး တံတားႀကီးသည္ ၄င္းတို႔၏ ေရႊေရာင္အိပ္မက္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ဒလၿမိဳ႕၏ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံေဒသမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္လည္း မဟာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။

ဒလၿမိဳ႕ေနျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆႏၵမ်ားႏွင့္ လမ္းမေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္ ဘုန္းႀကီးလမ္းေနျပည္သူမ်ား၏ စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ားအေပၚ မွန္္မွန္ ကန္ကန္ ဆန္းစစ္ကာ ေခတ္မီဆန္းသစ္ေသာ နည္းပညာမ်ားျဖင့္ အခက္ အခဲမ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ၿပီး ဒလႏွင့္ ရန္ကုန္ေျမတစ္ေၾကာတည္းအျဖစ္ မေဝးေတာ့သည့္ကာလတြင္ ဖန္တီးေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု ယုံၾကည္မိပါ ေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment