Friday, July 1, 2016

1.7.2016...ေၾကးမုံ စာတည္းရႈေထာင့္




အေျခခံပညာအေထာက္အပံ့ေကာင္းပ်ဳိးေထာင္


အေျခခံပညာျမင့္မားေရးအတြက္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ကေလးသူငယ္မ်ားအား ေက်ာင္းလခ၊ စာေရးကိရိယာမွအစ လိုေလေသး မရွိေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ဆရာ ဆရာမမ်ား အတြက္လည္း ပညာေရးျမႇင့္တင္ေပးမႈႏွင့္ အေထာက္အပံ့မ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ျဖည့္ဆည္းေပးသည္ကို ၾကားသိရသည္။

သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားေလာကတြင္ က်ဴရွင္စနစ္ ရွိေနေသးသည္မွာ အေျခခံပညာလိုအပ္ခ်က္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ က်ဴရွင္ ယူျခင္း၊ မယူျခင္းမွာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေလးမ်ားႏွင့္ မိဘမ်ားအေပၚတြင္မူတည္သည္။ က်ဴရွင္မယူဘဲ ထူးခြၽန္ေပါက္ေျမာက္ေသာ ကေလးသူငယ္တို႔ကို ေက်းလက္မ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာေရးတြင္ က်ဴရွင္ယူျခင္း၊ မယူျခင္းထက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈသည္သာ ပို၍အေရးပါလိမ့္မည္။ အကယ္၍ က်ဴရွင္ျပ ေသာဆရာ ဆရာမထံတြင္ က်ဴရွင္မတက္ေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမွာ စာေတာ္ပါလ်က္ အမွတ္ေကာင္းမရလွ်င္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ဖက္ဖက္တြင္ရွိေနမည္မွာ အမွန္ျဖစ္သည္။

က်ဴရွင္ဟူသည္မွာ ေက်ာင္းမွ ဆရာ ဆရာမစာမျပလွ်င္လည္း ျပင္ပမွဆရာ ဆရာမမ်ားက အခေၾကးေငြျဖင့္ ျပသလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ အရင္းခံအဓိကအခ်က္မွာ ဆရာ ဆရာမမ်ားသာ အခရာျဖစ္၍ ကေလးငယ္မ်ားအား ေက်ာင္းတြင္သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈၿပီးျပတ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေရးပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာဟူသည္ နာသုံးနာျဖင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းျပဳသူမ်ားျဖစ္သည္။ စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ဆရာမ်ား၏လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျပည့္စုံေနပါက ဆရာ့ေစတနာႏွင့္ ဆရာ့ပညာတို႔ကို ဆရာစားမခ်န္ဘဲ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူတို႔၏ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ႏွလုံးသားအတြင္း စိမ့္ဝင္ပ်ံ႕ႏွံ႔ဝင္ေရာက္ေနမည္ျဖစ္သည္။

ပင္ကိုအခံေကာင္း႐ုံျဖင့္ ေက်ာင္းတြင္ေပ်ာ္၍ စာေတာ္ေသာ ကေလးမ်ားျဖစ္လာေစရန္ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္တည္းဟူေသာ ဤသုံးခ်က္ ဟန္ခ်က္ညီဖို႔လိုအပ္မည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ဟုဆိုရာ၌ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ား၊ ရပ္ကြက္၊ေက်းရြာမွ မိဘျပည္သူမ်ား၊ ေစတနာရွင္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားလည္း တက္ညီလက္ညီ ပါဝင္ဖို႔လိုမည္။ အဓိကက်ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမွာ သက္ဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သည္။ ထိုအထဲတြင္ အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္သည့္ ဆရာ ဆရာမ်ားအား လုံေလာက္ေသာ အေထာက္အပံ့ေကာင္းမ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးထားႏိုင္ေရးလည္း လိုအပ္မည္။

ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခခံေကာင္းမ်ား ရရွိထားမွသာလွ်င္ သာယာခ်မ္းေျမ့ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေက်ာင္းေတာ္သာျဖစ္လိမ့္မည္။ က်ဴရွင္စနစ္မွာလည္း တျဖည္းျဖည္းတိမ္ေကာပေပ်ာက္၍ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းကို ဖန္တီးႏိုင္ေသာ ပညာခြၽန္သည့္ ကေလးငယ္မ်ား အေျမာက္အျမားေပၚထြက္လာေပလိမ့္မည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာကတည္းက က်ဴရွင္စနစ္မွာ ေပၚထြက္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းတြင္းသင္ၾကားတတ္ေျမာက္မႈထက္ ပိုေတာ္ေအာင္၊ ဂုဏ္ထူးထြက္ေအာင္၊ အတန္းေအာင္ေအာင္ ေက်ာင္းသင္ပညာကိုသာမက ျပင္ပက်ဴရွင္မ်ားကိုလည္း ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုစဥ္က ေစတနာဆရာမ်ား သင္ျပမႈလိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္မဟုတ္ေခ်။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေရြးခ်ယ္မႈအရ အပိုသင္ၾကားမႈ က်ဴရွင္အေလ့အထမ်ားျဖစ္လာၿပီး ယေန႔ထက္တိုင္ အျမစ္ျပတ္သြားျခင္းမရွိေခ်။ က်ဴရွင္ မယူေသာသူမ်ား စာပိုေတာ္သည့္ ပုံရိပ္ကိုေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာလွ်င္ က်ဴရွင္စနစ္မွာ တိမ္ေကာသြားႏိုင္သည္။

ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းကို ဖန္တီးႏိုင္ရန္မွာ ေက်ာင္းတြင္သင္ၾကားမႈ လုံေလာက္ၿပီး စာသင္ခ်ိန္ျပင္ပတြင္ ကေလးသူငယ္မ်ား ကာယ၊ ဥာဏ စာရိတၱမွအစ ဗလငါးတန္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းမ်ား ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ဖန္တီးေပးသြားႏိုင္ရန္လိုအပ္သည္။ ယခုအခါ ေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေက်ာင္းသားကေလးငယ္မ်ားအတြက္ ဝန္းက်င္ေကာင္းမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ဖန္တီးေပးရန္ လိုအပ္ေပလိမ့္မည္။

သို႔မွသာ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ၿပီး ပညာခြၽန္ေသာကေလးငယ္မ်ား ေပၚထြက္လာၿပီး ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ရပ္ရြာပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းမွသည္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ။

No comments:

Post a Comment