Wednesday, June 29, 2016

သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီလား



The Mirror Daily's photo.

ျပည္သူ႔သေဘာထားစင္ျမင္႕

တုိင္းျပည္၏ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးစသည္တုိ႔ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႐ႈေထာင့္စုံမွ သေဘာထားအျမင္စုံတုိ႔ကုိ အမ်ားျပည္သူသုိ႔ တင္ျပေပးႏုိင္ရန္ ဤက႑ကုိ ဖြင့္လွစ္ျခင္းျဖစ္၍ စိတ္ဝင္စားသူ မည္သူမဆုိ ပါဝင္ေရးသားရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ၾကမ္းတမ္းျပင္းထန္ေသာ အယူအဆ၊ အေရးအသားမ်ားကိုမူ သတင္းစာ၏မူဝါဒအရ ေဖာ္ျပေပးႏုိင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဤက႑တြင္ပါရွိသမွ်တုိ႔သည္ သက္ဆုိင္ရာေဆာင္းပါးရွင္အသီးသီး၏ အာေဘာ္မ်ားသာျဖစ္ပါေၾကာင္း အစီရင္ခံအပ္ပါသည္။ (စာတည္းအဖြဲ႕)

ဆုႏွင္းလဲ႕

႐ံုးဖြင့္ရက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း ကားမွတ္တုိင္တြင္ ဘတ္စ္ကားေစာင့္ဆုိင္းေနသူ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ ခရီးသည္မ်ား၏ ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္း အသီးသီး တူခ်င္မွတူမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘတ္စ္ကား လာရာလမ္းဆီသုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ေငးေမာၾကည့္႐ႈေနၾကသည္မွာ တူၾကသည္။ လိုရာခရီးကိုပို႔ေဆာင္မည့္ ဘတ္စ္ကားမ်ားကို စိတ္ရွည္သည္းခံစြာျဖင့္ ေစာင့္ဆုိင္းေနၾက၏။ ထိုစဥ္မွာပင္ မီးပြိဳင့္လႊတ္လိုက္သျဖင့္ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ျဖင့္ မွတ္တုိင္သို႔ေမာင္းဝင္လာၾကသလို အလုအယက္ျဖင့္ သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ ခရီးသည္မ်ားကို ကားေပၚမွဆြဲခ်ကာ လိုက္ပါမည့္ခရီးသည္မ်ားကို ဆြဲတင္ရင္း ေမာင္းဆရာေရဟုဆိုကာ ဘတ္စ္ကားေပၚ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းစံုေအာင္ မရပ္မိေသးမီမွာပင္ ကားကေမာင္း ထြက္သြားေတာ့သည္။ ထိုသို႔အလုအယက္ ခရီးသည္ အတင္၊အခ်လုပ္ ၿပိဳင္ဆုိင္ေနၾကေသာ္လည္း ေနာက္မွတ္တုိင္မ်ားတြင္ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ေက်ာက္ခ်သကဲ့သို႔ ရပ္ခ်င္ရင္လည္း ရပ္ေနၾကျပန္ေသးသည္။ အစိုးမရေသာ သူမ်ားတြင္ ဘတ္စ္ကားဆရာမ်ားလည္း ပါဝင္ေပသည္။ ကားေခ်ာင္လား၊ မေခ်ာင္လား၊ အႏၲရာယ္ကင္းကင္း ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ေမာင္းလား ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ ႏွင့္ စိတ္ေက်နပ္စရာမရွိေသးေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားကို စီးနင္းကာ နိစၥဓူဝသြားလာေနၾကရသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ပို႔ေဆာင္ေရးတစ္ခုပင္ မဟုတ္ပါလား။

ထိုဘတ္စ္ကားမ်ားကို အားထားစီးနင္းျခင္းမရွိပါကလည္း အျခားေသာပို႔ေဆာင္ေရးက႑က ၿမိဳ႕ျပအႏွံ႔ လႊမ္း ၿခံဳႏုိင္မႈမရွိသည့္အတြက္ ယင္းတို႔ႏွင့္သာ ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ကာ သြားလာေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

''တန္းေတြ၊ ကြင္းေတြ ကိုင္ထား။ မီးပြိဳင့္ျဖတ္မယ္။ ေရွ႕ကားေက်ာ္မယ္။ အေပါက္ဝ မပိတ္နဲ႔။ မေက်နပ္ရင္ လုိင္းကားမစီးနဲ႔ တကၠစီငွားစီး။ တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဆက္ဆံေနရတာမဟုတ္ဘူး။ လူအမ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံေန ရတာ''ဟု ဆိုေသာ ယာဥ္ေနာက္လိုက္၏ စကားသံမ်ားက ဘတ္စ္ကားစီးတုိင္းၾကားေနရသလို ဆဲဆိုေျပာဆိုသံမ်ား ကလည္းပါေသးသည္။ မေက်နပ္၍ စကားမ်ားသည့္ အခါတြင္လည္း ကားေပၚတြင္ အသင့္ေဆာင္ထားေသာ ပစၥည္းျဖင့္လည္း ရန္ရွာခ်င္ေသးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပႆနာမျဖစ္လိုေသာ၊ အႏၲရာယ္မျဖစ္လိုေသာ ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ သည္းခံစီးနင္း႐ံုသာရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုအခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေပၚေနရပါသနည္း။ အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈမျဖစ္ဘဲ စီးပြားျဖစ္ဝင္ေငြရွာ ေဖြ႐ံု၊ စားဝတ္ေနေရးအခက္အခဲအား ေျဖရွင္း႐ံု လုပ္ကိုင္ခဲ့ ၾကေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္ဟု ၿမိဳ႕ျပေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္သည္။ မ.ထ.သ အပါအဝင္ ယာဥ္လိုင္းအဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးက တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ခ်င္းပိုင္ယာဥ္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းပိုင္ယာဥ္မ်ားကိုစုစည္းၿပီး ၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားရွိေသာ္လည္း ဥပေဒႏွင့္ ၾကပ္မတ္ျခင္း၊ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕မရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အေရးယူေသာ္လည္း ထိေရာက္မႈမရွိသည္မ်ား ရွိေနသည္။ စည္းကမ္းႏွင့္မညီသည့္ ယာဥ္လုပ္သားကုိ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ခြင့္ပိတ္ပင္ျခင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ခြင့္ပိတ္ျခင္းျဖင့္ အေရးယူသလို၊ ရာသက္ပန္ လုပ္ခြင့္မရွိရန္ ပိတ္ျခင္းမ်ားရွိေသာ္လည္း ယာဥ္လုပ္သား လိုအပ္ခ်က္ရွိေနေသာ အျခားယာဥ္လိုင္း တစ္လုိင္းတြင္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ေနမႈမ်ားရွိေနသည့္အတြက္ ၾကပ္မတ္ႏုိင္မႈတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနသည္။ ယင္းအျပင္ တရားဝင္လိုင္စင္မရွိထားေသာ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားကိုလည္း လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ လုပ္ခြင့္ေပးထားျခင္းမ်ားလည္း ရွိေနျပန္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ သယ္ယူ ပု႔ိေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕(Transport Authority) ကဲ့သို႔ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းမရွိဘဲ တိုးပြားလာသည့္ လူဦးေရ၊ တိုးခ်ဲ႕လာသည့္ ၿမိဳ႕ျပဧရိယာႏွင့္အညီ စံသတ္ မွတ္ထားခ်က္မရွိသည့္ ယာဥ္အမ်ဳိးအစားေပါင္းစံုတို႔ ျဖင့္ လိုအပ္သလို တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲခဲ့သည့္အတြက္ အခ်ဳိ႕မွာ ယာဥ္လုိင္းနံပါတ္၊ ယာဥ္နံပါတ္အသီးသီး ကြဲျပားေနေသာ္လည္း လမ္းေၾကာင္းတူ၊ ဦးတည္ရာတူသည့္ ယာဥ္လုိင္းမ်ား ထပ္ေနကာ ခရီးစဥ္လမ္းေၾကာင္း ႐ႈပ္ေထြးမႈကို ပိုမိုျဖစ္ ေပၚေစလ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အၿပိဳင္အဆုိင္ လုေမာင္းျခင္း၊ ဝင္ေငြရွာေဖြျခင္းတို႔ျဖင့္ အမ်ားျပည္သူ ဝန္ေဆာင္မႈကို ဦးတည္ႏုိင္ျခင္းမရွိသည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္ကိုသာ ဦးတည္ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

''အရင္ န.ဝ.တ လက္ထက္မွာတုန္းက လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ လံုၿခံဳေခ်ာေမြ႕ေစေရးေကာ္မတီကိုဖြဲ႕ခဲ့ၿပီး ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီကုိ လည္း ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက အမိန္႔ တစ္ရပ္နဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ဌာနဆုိင္ရာေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေစတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဟိုဌာနမွာ တာဝန္ရွိတယ္။ ဒီဌာနမွာ တာဝန္ရွိတယ္နဲ႔ မၿပီးျပတ္တာ ေတြလည္းရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အစိုးရသစ္အေျပာင္း အလဲျဖစ္လာေတာ့ ယာဥ္လုိင္းအားလံုးကို ၾကပ္မတ္ဖို႔ မ.ထ.သ (ဗဟို)ဆိုတာျဖစ္လာတယ္။ ဒါလည္း ထိ ေရာက္ခဲ့တာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံတကာၿမိဳ႕ျပေတြမွာလို အစိုးရကဦးေဆာင္ၿပီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအာဏာ ပိုင္အဖြဲ႕က ကိုင္တြယ္ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ေစ၊ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီႀကီးက ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ၿပီး အစိုးရက ပံ့ပိုးတာမ်ဳိးျဖစ္ေစ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွ အဆင္ေျပမယ္။ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဆိုတာ ေငြရွာ႐ံုသက္သက္၊ အျမတ္ရဖို႔သက္သက္ လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ ဝန္ေဆာင္မႈျဖစ္တဲ့အတြက္ အစိုးရရဲ႕ပံ့ပိုးမႈ မပါဘဲ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေရတိုနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းခဲ့တဲ့နည္းလမ္းေတြသံုးခဲ့တာကေန အခုလက္ရွိမွာ မျဖစ္မေန ေျပာင္းလဲဖို႔လိုလာတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ေခတ္နဲ႔အညီျဖစ္ေစဖို႔ဆိုတာ လုပ္ကိုလုပ္ရေတာ့မွာ''ဟု ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီဝင္တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့သူ အၿငိမ္းစားအရာရွိ တစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။

ယင္းသို႔ ၿမိဳ႕ျပပို႔ေဆာင္ေရး အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္အတြက္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ (Yangon City Public Transport Authority) ကို ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၇ ရက္တြင္ ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့သည္။ အဆိုပါ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕တြင္ ဥကၠ႒အျဖစ္ ဦးၾကည္သိန္း (အၿငိမ္းစား သံအမတ္ႀကီး)၊ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ ဦးဝင္းလြင္(အၿငိမ္းစား သံအမတ္ႀကီး)၊ ဦးေအာင္ျမင့္ [ၫႊန္မွဴး(ၿငိမ္း) က.ည.န၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း]၊ ဦးစိုးျမင့္ [ၫႊန္ခ်ဳပ္ (ၿငိမ္း)၊ စက္မႈ(၂)ဝန္ႀကီးဌာန]၊ ဦးသက္လြင္ဦး [(တပ္မေတာ္ (ေရ)၊ ၿငိမ္း)]၊ ဦးေဇာ္ဝင္းျမင့္ [(ၫႊန္ခ်ဳပ္(ၿငိမ္း) ကညန)]၊ ဦးခင္ေမာင္ေဌး [(ၫႊန္ခ်ဳပ္(ၿငိမ္း) ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္ သံၾကား)]၊ ဦးထြန္းဦး [(အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္(ၿငိမ္း) ျမန္မာ့ မီးရထား)]တို႔ပါဝင္ၿပီး ဦးလွေအာင္ [(မထသ (ဗဟိုဥကၠ႒)] က အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ ေစခဲ့သည္။

အဆိုပါအဖြဲ႕ႀကီးသည္ ၿမိဳ႕ျပပို႔ေဆာင္ေရးက႑၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဌာနဆုိင္ရာအသီးသီး ေပါင္းစပ္ေဆာင္ရြက္ရမည္တို႔ကို ႏုိင္ငံေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့ၿပီး အျခားေသာႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္လည္း ေလ့လာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ သို႔ရာတြင္ ယင္းအဖြဲ႕ကို ျပန္လည္ပယ္ဖ်က္ခဲ့သည့္အတြက္ သက္ဝင္လႈပ္ရွားမႈမ်ား မရိွေတာ့ဘဲ ယခင္ကကဲ့သုိ႔ပင္ မ.ထ.သ(ဗဟို)၊ မ.ထ.သ(ၿမိဳ႕တြင္း)၊ ပါရမီစသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ယာဥ္လုိင္းမ်ားကို ၾကပ္မတ္ကာ တုိင္းေဒသႀကီး လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီး၏ ကြပ္ကဲမႈျဖင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္ခဲ့သည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕မွ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ေနမႈမ်ားေၾကာင့္ ျပည္ပမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းရာတြင္ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္ပါရွိမွသာ ကားတင္သြင္းရမည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈကို ကန္႔သတ္ခဲ့သည္။ အမ်ားပိုင္ဘတ္စ္ကားလိုင္း BRT Lite ထူေထာင္ေျပးဆြဲမည္ဟု ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ လူထုအားအသိေပးထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ျဖင့္ ငါးႏွစ္ တာအတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားမွာ ေလ်ာ့နည္းသြား ျခင္းမရွိဘဲ ပိုမိုဆိုးရြားလာခဲ့သည္။

''ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာဆိုတာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စနစ္က အေရးပါပါတယ္။ ကားေတြမ်ားတယ္လို႔သာ ေျပာေနၾကတာ၊ ယာဥ္အစီးေရ မ်ားလာတဲ့အေပၚမွာ လႊမ္းၿခံဳၿပီး စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္တဲ့စနစ္ Traffic Demand Management (TDM) က အဓိကက်ပါတယ္။ လမ္းမ ႀကီးေတြ အျပည့္အဝအသံုးျပဳႏုိင္ဖုိ႔ ေဖာ္ေဆာင္ရမယ္။ ကားရပ္စရာေနရာေတြ ေဖာ္ေဆာင္ရမယ္။ စည္းကမ္းမဲ့ ေစ်းေရာင္းတာ၊ ကားရပ္ထားတာ၊ စည္းကမ္းမဲ့ လမ္းကူး တာေတြမရွိရေအာင္ အသိပညာေပးရမယ္။ လမ္းအသံုးျပဳ သူ ျပည္သူေတြေရာ စီမံခန္႔ခြဲေနသူေတြပါ လမ္းအႏၲရာယ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသိပညာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လႈံ႔ေဆာ္ေပးရမယ္''ဟု အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ဝင္ေဟာင္းတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ျမင့္ [ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး(ၿငိမ္း)၊ ကညန၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း]က သံုးသပ္ေျပာၾကားထားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ ယာဥ္ႀကံ့ခိုင္မႈမ်ား၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းလာျခင္းႏွင့္အတူ ယင္းတုိ႔ကုိ ထိန္းသိမ္း ၾကပ္မတ္မႈအပိုင္းတြင္လည္း အားနည္းမႈမ်ားရွိခဲ့သည္။ အျခား အစားထိုးေျပးဆြဲေပးႏုိင္သည့္ ယာဥ္မ်ား၊ စီမံခ်က္မ်ား မရွိသည့္အတြက္ အဆိုပါယာဥ္မ်ားကိုသာ အားထားေနရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းေၾကာင့္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပအမ်ားပိုင္ဘတ္စ္ကားလိုင္းကို ႏုိင္ငံေတာ္၏ ထည့္ဝင္ေငြ၊ ပုဂၢလိက၏ ပံ့ပိုးမႈျဖင့္ ယခုႏွစ္တြင္ ဖြဲ႕စည္းထူေထာင္လိုက္ၿပီး BRT Lite ဘတ္စ္ကားလိုင္းစနစ္ကို စတင္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။ အမ်ားျပည္သူ၏ ထည့္ဝင္ေငြမ်ားလည္း ပါဝင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းမ်ားအား လစာစနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေစကာ ကတ္စနစ္ျဖင့္ ေငြေပးေခ်မႈကို လုပ္ေဆာင္ေစၿပီး ယာဥ္ေနာက္လိုက္ထားရွိျခင္း မရွိေတာ့ေပ။ သု႔ိရာတြင္ အဆုိပါ စနစ္ေအာင္ျမင္ေစရန္မွာ အစိုးရ၏ ပံ့ပိုးမႈအပိုင္းတြင္ သာမက ခရီးသည္မ်ား၏ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈလည္း လိုအပ္ေပသည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ယာဥ္စီးခေပးေခ်ျခင္းမရွိဘဲ စီးနင္းေန မႈမ်ားရွိေနသည္။ အမ်ားပိုင္ဘတ္စ္ကားလိုင္းစနစ္ကို တိုးခ်ဲ႕သြားရန္ရွိေနၿပီး ျပန္႔က်ဲေနေသာ ယာဥ္လုိင္းမ်ားကို စုစည္းကာ စနစ္တက်ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ျပပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ ရြက္ေနသူ ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က သံုးသပ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕အေန ျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ ရန္အတြက္ မၾကာမီလပိုင္းအတြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး မ.ထ.သ အဖြဲ႕ကို ဖ်က္သိမ္းကာ ယာဥ္လုိင္းမ်ားစြာကိုလည္း စုစည္း ၍ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ဇြန္ ၁၉ ရက္က တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ံုးတြင္ ပုဂၢလိကယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးစဥ္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယာဥ္ပုိင္ရွင္ မ်ားကလည္း အမ်ားပိုင္စနစ္တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္လိုၾကၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈကို အေျချပဳသည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို လိုလားသူမ်ားလည္းရွိသည္ဟု သိရသည္။

တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္အညီ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရ၍ လိုရာခရီးကို သက္ေသာင့္သက္သာ သြားေရာက္ႏုိင္သည့္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို မျဖစ္မေနအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ သည့္အတြက္ အစုိးရ၏ ျပည္သူဗဟိုျပဳေဆာင္ရြက္မႈ၊ အျမတ္ရရွိ႐ံုသက္သက္သာမဟုတ္ဘဲ လူထုဝန္ေဆာင္မႈကို အေျချပဳမည့္ ပုဂၢလိကမ်ား၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ၏ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈမ်ားက အဓိကက်လာ မည္ဟု ၿမိဳ႕ျပေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္သည္။ ၿမိဳ႕ျပပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ ၿမိဳ႕ျပလူဦးေရ၏ ၈ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ အားထားစီးနင္းေနသည့္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ားသာမက ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစနစ္ႏွင့္ ေရေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ား၊ အဆုိပါ အျခားေသာ ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္မ်ားႏွင့္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ား ခ်ိတ္ဆက္ေျပးဆြဲျခင္းမ်ားကိုလည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္သည္ဟု ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းပညာရွင္ ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ကလည္း ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ထားသည္။ ထို႔အတူ ဌာနအသီးသီး ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္မ်ား အေရးပါလာမည္ျဖစ္ရာ မၾကာမီ ဖြဲ႕စည္းေတာ့မည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအာဏာ ပိုင္အဖြဲ႕သည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ႏွင့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေနသည့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ကို အမန္တကယ္ ေျပာင္းလဲႏုိင္မည္လား၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အာဏာမ်ားအမွန္ တကယ္ရရွိႏုိင္မည္လား၊ ယခင္ကဲ့သို႔ပင္ ျပန္လည္ ဖ်က္သိမ္းခံရမည္လား ဆိုသည္မွာ. . .။

No comments:

Post a Comment