Sunday, May 1, 2016

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ရက္ (၁ဝဝ) စီမံခ်က္ကာလအတြင္း ရန္ကုန္ - မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးမွ လမ္းမိုင္ ၂ဝ ကို အဆင္႕ျမႇင္႕တင္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္သြားမည္




The Mirror Daily's photo.


ေနျပည္ေတာ္ ဧၿပီ ၃ဝ

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ရက္ (၁ဝဝ) စီမံခ်က္ကာလအတြင္း ရန္ကုန္- မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး၏ မိုင္တိုင္ (၁၅/ဝ )မွ မိုင္တိုင္(၂၅/ဝ)ထိ လမ္းပိုင္းႏွင့္ မိုင္တိုင္ (၁၆၃/ဝ) မွ မိုင္တိုင္ (၁၇၃/ဝ) ထိ လမ္းပိုင္း စုစုေပါင္း လမ္းမိုင္ ၂ဝ ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လမ္းအရည္အေသြးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မိမိအေနျဖင့္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့အာမခံေၾကာင္း၊ အစိုးရသစ္တက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း လမ္းတစ္လမ္းသည္ ငါးႏွစ္ မခံပါက တာဝန္ခံအင္ဂ်င္နီယာကုိ ထိေရာက္စြာအေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခိုင္ က ရန္ကုန္ - မႏၲေလး အျမန္လမ္း ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး ရက္ (၁ဝဝ) စီမံခ်က္ စတင္ေဆာင္ရြက္သည့္ အခမ္းအနားတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားအား ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ အခမ္းအနားကို ယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး မိုင္တိုင္(၁၇၃/၁)၌ က်င္းပရာ ေရွးဦးစြာ လမ္းဦးစီးဌာနၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က အျမန္လမ္းမႀကီး၏ ရက္(၁ဝဝ)စီမံခ်က္ေဆာင္ရြက္ရသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္ အေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းသည္။

ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ရက္(၁ဝဝ)စီမံခ်က္အရေဆာင္ရြက္မည့္လမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ျခင္းစီမံကိန္းအား အလံငယ္ေဝွ႔ယမ္း၍ စတင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳသည္။

ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက လုပ္ငန္းတစ္ခု ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုလွ်င္ ျပည္သူလူထုစိတ္ဝင္စားရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထုစိတ္ပါဝင္စားမႈရွိရန္ ေဆာင္ရြက္သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ၌ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ တစ္ရပ္တက္လာလွ်င္ အစိုးရသစ္၏ စြမ္းေဆာင္မႈတစ္ရပ္ အျဖစ္ ရက္(၁ဝဝ) လုပ္ငန္းစဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္းဟူ၍ ရွိေၾကာင္း၊ ရက္(၁ဝဝ)အတြင္း ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္မည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ယခုရက္(၁ဝဝ) အတြင္း ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး၏ (၁၅/ဝ) မိုင္ မွ (၂၅/ဝ) မိုင္ ထိလမ္းပိုင္းႏွင့္ (၁၆၃/ဝ) မိုင္မွ (၁၇၃/ဝ) ထိ လမ္းပိုင္း စုစုေပါင္းလမ္းမိုင္ ၂ဝ ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေျခခံစံႏႈန္း တစ္ခုရရွိရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းလည္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုစံႏႈန္းကို ရယူၿပီး ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အျမန္လမ္းမႀကီး ၃၆၆ မိုင္ ၃ ဖာလုံတြင္ ကုန္က်မည့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူလူထုထံ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ အစီရင္ခံတင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။

၎အျပင္ ဝန္ႀကီးဌာန၏ ရက္(၁ဝဝ)စီမံခ်က္၌ အထပ္ငါးထပ္တြင္ အခန္း ၄ဝ ပါဝင္သည့္ စံနမူနာတန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာတစ္ခုတည္ေဆာက္ျခင္းအပါအဝင္ ျပည္သူမ်ား အိမ္ဂရန္ေလွ်ာက္ထားျခင္းကို ေဆာလ်င္စြာေဆာင္ရြက္ေပးေရးအစီအစဥ္လည္း ပါဝင္ေၾကာင္းေျပာၾကားၿပီး အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္လာသည့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္းမီဒီယာမ်ား၏ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရႏွင့္အေမရိကန္အစိုးရတို႔၏ သေဘာတူစာတမ္းအရ ႏိုင္ငံျခားအတိုင္ပင္ခံ အင္ဂ်င္နီယာအဖြဲ႕တစ္ခုျဖစ္သည့္ လူဝီဘာဂ်ာႏွင့္အဖြဲ႕(Louis Ber Ger & Associates) သည္ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၲေလးၿမိဳ႕အၾကား ေခတ္မီလမ္းတစ္လမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ''ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအႀကိဳေလ့လာ ေရးလုပ္ငန္း''ကို ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။

၁၉၆ဝ ျပည့္ႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလအတြင္း အဆိုပါအတိုင္ပင္ခံ အင္ဂ်င္နီယာအဖြဲ႕သည္ ''ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းစီမံကိန္း ပဏာမအင္ဂ်င္နီယာ အစီရင္ခံစာ''ကို ျမန္မာအစိုးရသို႔ တင္ျပခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ကအဆိုျပဳထားသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းသည္ (၂)လမ္းသြား အဆင့္ျဖစ္ၿပီး အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ေပ။

၁၉၇၇ ခုႏွစ္တြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္သည့္ ႐ိုးမေတာင္ေျခ လမ္းအူေၾကာင္းသစ္အရ ရန္ကုန္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ယခင္ ျပည္ထဲေရး၊ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ပူေပါင္းအေကာင္ ထည္ေဖာ္သြားရန္ျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္- မႏၲေလး အျမန္လမ္းေဖာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ လမ္းအူေၾကာင္း ရွာေဖြတိုင္းတာျခင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

အဆိုပါအျမန္လမ္းသည္ ေလွေလွာ္အင္းမွမိတၴီလာအထိ ခန္႔မွန္းအလ်ားမိုင္ ၃ဝဝ ခန္႔ရွိၿပီး ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွစတင္၍ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ မတ္ ၃၁ ရက္ထိ (၁ဝ)ႏွစ္တာကာလအတြင္း အၿပီးသတ္ေဆာင္ရြက္ရန္ လ်ာထားေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ေလွေလွာ္အင္းအနီးလမ္း အစပိုင္း ၃ မိုင္၁ဖာလုံခန္႔ကို ေလးလမ္းသြား ကြန္ကရစ္ လမ္းပိုင္းႏွင့္ ၎လမ္းေပၚရွိ ကြန္ကရစ္တံတား သုံးစင္းသာ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး စီမံကိန္းရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့သည္။

ယင္းေနာက္ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္တြင္ ယခု ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းစီမံကိန္းပဏာမလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ လမ္းအူေၾကာင္းရွာေဖြျခင္းႏွင့္ အေသးစိတ္တိုင္းတာ ပုံထုတ္ျခင္း စသည့္ အႀကိဳအင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ မတ္ ၃ဝ ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ အထူးစီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ ေရးအဖြဲ႕၏ အစည္းေဝးအမွတ္စဥ္(၁/၂ဝဝ၄)က ေလးလမ္းသြား ကတၱရာလမ္းမႀကီးအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရာ အဆိုပါဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ အႀကိဳအင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္မွာပင္ ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးအျဖစ္ ဆက္လက္တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္လမ္းပိုင္းျဖစ္သည့္ အမွတ္(၃)လမ္းဆုံမိုင္တိုင္(ဝ/ဝ)မွ မိုင္တိုင္ (၈၃/၆)ထိႏွင့္ မိုင္တိုင္ (၁၇၃/၁) မွမိုင္တိုင္ (၂၂၁/၁) ထိကုိ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ ေရးလုပ္ငန္းက လည္းေကာင္း၊ မိုင္တိုင္(၈၃/၆)မွ မိုင္တိုင္ (၁၇၃/၁)ထိကို စစ္အင္ဂ်င္နီယာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး႐ုံးက လည္းေကာင္း တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။

ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးပိုင္းျဖစ္သည့္ မိုင္တိုင္(၂၂၁/ ၁) မွ မိုင္တိုင္(၃ဝ၄/ဝ)ထိကို စစ္အင္ဂ်င္နီယာၫႊန္ၾကား ေရးမွဴ႐ုံးကလည္းေကာင္း၊ မိုင္တိုင္(၃ဝ၄/ဝ)မွ မိုင္တိုင္ (၃၆၆/၃)ထိကုိ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းက လည္းေကာင္း တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးသည္ မိုင္ေပါင္း(၃၆၆)မိုင္ (၃)ဖာလုံ ရွည္လ်ားၿပီး ရန္ကုန္-ပဲခူး-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး စသည့္ တိုင္းေဒသႀကီး ေလးခုကို ဆက္စပ္လ်က္ရွိကာ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၁၅ ခု၊ ေက်းရြာေပါင္း ၁၅၆ ရြာႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာၿမိဳ႕နယ္/ ခ႐ိုင္ခြဲမ်ားသို႔ သြားလာႏိုင္သည့္လမ္းမႀကီးတစ္ခုျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီးကို စတင္တည္ေဆာက္စဥ္က ရွစ္လမ္းသြားဟုသတ္မွတ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ ေလးလမ္းသြားအျဖစ္ အသုံးျပဳခဲ့ၿပီး ရွစ္လမ္းသြားအျဖစ္အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ ေျမသားလမ္းကုိ ေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္သည္။
(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment