Monday, February 1, 2016

စဥ္းစားေတြးေခၚႏုိင္မႈႏွင့္ လက္ေတြ႔ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ်ားပါ ေလ့က်င့္ေပးေသာ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံပြဲေတာ္ ကေလးမ်ားအတြက္ ျပဳလုပ္ေပး




ရန္ကုန္ ဇန္နဝါရီ ၃၁

သတင္း-စႏုိး
ဓာတ္ပုံ - ခင္ေမာင္ဝင္း (ေၾကးမုံ)

ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူကေလး အ႐ြယ္မွစတင္ကာ စဥ္းစားေတြးေခၚ တတ္ျခင္း၊ မွန္ကန္သည့္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မ်ားကို လက္ေတြ႕နယ္ပယ္၌ ခ်မွတ္ ႏိုင္ျခင္းႏွင့္ စိတ္စြမ္းအင္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ရင့္သန္ေစရန္ ေလ့က်င့္လုပ္ေဆာင္ ေပးသည့္ ဝိဇၨာ၊ သိပၸံပြဲေတာ္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တာေမြၿမိဳ႕နယ္ရွိ ILBC ေက်ာင္းအားကစား႐ုံ၌ ယေန႔က်င္းပ သည္။

သိပၸံဘာသာရပ္မ်ားသာမက ဝိဇၨာ ဘာသာရပ္မ်ားကိုပါ အခ်ိဳးညီစြာ တတ္ေျမာက္ေစရန္ရည္႐ြယ္၍လည္း ျပဳလုပ္သည့္ အဆိုပါပြဲေတာ္သည္ ယခုႏွစ္ဆိုလၽွင္ (၁၀)ႀကိမ္ေျမာက္ ရွိလာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ မူလက ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ သိပၸံျပပြဲအျဖစ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာမွ ဝိဇၨာပညာရပ္မ်ားကိုပါ ေပါင္းစပ္၍ ယခုကဲ့သို႔ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ႏိုင္ခဲ့ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ “ဒီႏွစ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က ဘာသာရပ္လိုက္က ေန Division အလိုက္ ျပသတာျဖစ္ပါ တယ္” ဟု အဆိုပါေက်ာင္းမွ ေက်ာင္း အုပ္ဆရာမႀကီး ေဒၚေဌးေဌးလြင္က ေျပာသည္။
ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ဝိဇၨာ၊ သိပၸံပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈရင့္သန္ေစျခင္း၊ ပညာရပ္ အသီးသီးကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ စာေတြ႕အရ တြက္ခ်က္ေလ့လာၿပီးမွ ျပဳလုပ္ေစျခင္း၊ ပညာရပ္အသီးသီးကို ေလ့လာရာတြင္လည္း စာေတြ႕အျပင္ လက္ေတြ႕ႏွင့္ ပူးတြဲေလ့က်င့္မွ သာလၽွင္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္ျခင္း၊ လက္ေတြ႕ျပဳလုပ္ရာတြင္ လည္း စာေတြ႕ကိုအေျခခံ၍ ေကာင္းသည္ ထက္ေကာင္းေအာင္ တီထြင္ ႀကံဆေစလိုျခင္း၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ အနာဂတ္စီးပြားေရး ေ႐ြးခ်ယ္ရာတြင္ စက္မႈအတတ္ပညာ မ်ား အသုံးခ်ကာ စီးပြားေရးေ႐ြးခ်ယ္ မႈမ်ား ရရွိလာေစရန္ရည္႐ြယ္၍ ျပဳလုပ္ေသာ ယင္းျပပြဲတြင္ ျပခန္း ျပကြက္ေပါင္း ၁၅၄ ကြက္ပါဝင္ခဲ့ၾကသည္။

“ဒီျပပြဲက အမ်ားႀကီး စိတ္ဝင္ စားဖို႔ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ျပသတဲ့ ျပကြက္နဲ႔ပတ္ သက္ၿပီးလည္း ေလ့လာ သူေတြ သိနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္ စြမ္းရွိၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ႏွစ္တိုင္းေလ့လာျဖစ္ပါတယ္” ဟု အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္း သုဝဏၰမွ ေက်ာင္းဆရာမတစ္ဦးက ေျပာသည္။ ထိုျပပြဲတြင္ ပါဝင္ျပသၾကေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မိဘမ်ားသာမက ျပင္ပရွိ အျခားေသာ ေက်ာင္းအသီးသီးမွ ဆရာ ဆရာမ၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားႏွင့္ စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာသူမ်ားစြာလည္း အမ်ားအျပားရွိခဲ့သည္။

“ကေလးေတြရဲ႕ Intelligence ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးပါတယ္။ လူတိုင္း မွာေတာ့ Intelligence ေတြပါေပမယ့္ စနစ္တက် ပ်ိဳးေထာင္ေပးတဲ့အခါ သူတို႔စိတ္ဝင္စားတဲ့အပိုင္းမွာ ထူးခၽြန္ သြားၾကတယ္” ဟု ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီးက ရွင္းျပသည္။ သင္ၾကား ေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားက သင္ၾကား ေပးခဲ့သည့္ သင္ခန္းစာမ်ားအနက္မွ မိမိႏွစ္သက္ေသာ သင္ခန္းစာ၏ အစိတ္အပိုင္းကို လက္ေတြ႕ Project ျပဳလုပ္၍ ျပသခဲ့ျခင္းျဖစ္သလို တကၠသိုလ္ပညာ ဆက္လက္သင္ယူ ရန္အတြက္လည္း မိမိတို႔၏ ဝါသနာပါ ေသာ ဘာသာရပ္ကို ေ႐ြးခ်ယ္ေဖာ္ ထုတ္ႏိုင္ျခင္း၊ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ေလာက အတြင္း၌ မွန္ကန္ေသာ ေတြးေခၚဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ ႏိုင္ျခင္း စသည္ျဖင့္ အက်ိဳးရွိစြာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္မႈသည္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူအခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္တတ္ျခင္း၊ လက္ေတြ႕ Project တစ္ခု လုပ္ ေဆာင္သည့္အခါ ႀကဳံေတြ႕ရေသာ အခက္အခဲမ်ားကို သိျမင္လာေစျခင္း၊ မိမိ၏ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ မ်ားကို ကိုယ္တိုင္သိျမင္လာေစျခင္း၊ အနာဂတ္ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအေပၚ လက္ေတြ႕ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္လည္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ခိုင္ခိုင္မာမာခ်ႏိုင္၍ မွန္ကန္သည့္ ေ႐ြးခ်ယ္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္း စသည့္အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားလည္း ရရွိေစခဲ့သည္။

“ဘယ္ဟာမ်ိဳးကို မလုပ္နဲ႔၊ ဘယ္ဟာမ်ိဳးပဲ လုပ္ဆိုၿပီးေတာ့ ကန္႔သတ္ထား တာမ်ိဳး မရွိဘူး။ ေက်ာင္းတက္ရက္ ၁၈၀ ရွိလို႔ရွိရင္ ဘယ္ေလာက္ေလ့က်င့္ၿပီး လဲဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ႏွစ္စကသင္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြကို Project လုပ္တာမ်ိဳးေတြရွိေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း အခုေလးတင္မွ သင္ၾကားၿပီးတဲ့ သင္ခန္းစာေတြကိုလုပ္တာေတြလည္းရွိပါတယ္” ဟု ေက်ာင္းအုပ္ဆရာ မႀကီးက ဆက္လက္ ရွင္းျပခဲ့သည္။ ျပပြဲ၌ ပါဝင္ျပသရန္ အတြက္ အခ်ိဳ႕ေသာ Project မ်ားသည္ လေပါင္းမ်ားစြာ ျပင္ဆင္ထားရျခင္း မ်ားရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုေက်ာင္းတြင္ သင္ၾကားေရးပိုင္း ဆိုင္ရာ အရည္အေသြးျမင့္မားေစရန္ ဆရာ ဆရာမမ်ားကိုလည္း မြမ္းမံ ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိၿပီး သူငယ္တန္း(KG)အ႐ြယ္မွစ၍ Lower Primary, Upper Primary, Lower Secondary, Upper Secondary စသည္ျဖင့္ ပညာသင္ယူ ေနေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ၁၆၀၀ ဝန္းက်င္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment