Monday, January 11, 2016

ျမင္စိုင္းၿမိဳ့ေဟာင္းတြင္ နန္းဦးေစတီေက်ာက္စာႏွင့္အတူ ေရွးေဟာင္းေစတီမ်ားစြာကို ယေန႔တိုင္ေလ့လာဖူးေျမာ္ႏိုင္


The Mirror Daily's photo.
ေက်ာက္ဆည္ ဇန္နဝါရီ ၁ဝ
ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္း မႏၲေလး တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းတြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းေနရာမ်ားစြာရွိသည္။ ထင္ရွားသည့္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ားမွာ အင္းဝၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ ပင္းယၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ မကၡရာၿမိဳ႕ေဟာင္းတို႔ျဖစ္ သည္။ ထိုၿမဳိ႕ေဟာင္းေနရာမ်ားတြင္ နန္းဦးေစတီႏွင့္ အျခားေစတီ ေက်ာက္စာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိသည္။ ၿမဳိ႕ေဟာင္းမ်ားတြင္ ထင္ရွားၿပီး လူသိမ်ားသည့္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း တစ္ခုမွာ ျမင္စိုင္းေရႊျပည္ဟု တင္စားဖြဲ႕ဆိုခဲ့သည့္ ျမင္စိုင္းၿမိဳ႕ေဟာင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ျမင္စိုင္းၿမဳိ႕သည္ ပုဂံေခတ္ေႏွာင္းတြင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ ျမင္စိုင္းႏွင့္အတူ မကၡရာၿမဳိ႕ေဟာင္း၊ ပင္လယ္ၿမဳိ႕တို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ကာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ဇာတ္လမ္းမ်ားရွိခဲ့သည္။ ျမန္မာရာဇဝင္အရ ေျပာ့ရွမ္းလူမ်ိဳး အသခၤဗိုလ္သည္ ျမင္စိုင္းအရပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ျမန္မာအသည္သူႀကီး၏ သမီးႏွင့္ လက္ဆက္ကာ သားသုံးေယာက္၊ သမီးတစ္ဦးထြန္းကားခဲ့သည္။ သားမ်ား အရြယ္ေရာက္သည့္အခါတြင္ ပုဂံ ျပည့္ရွင္ နရပတိမင္းထံ ဆက္သခဲ့သည္။
နရပတိမင္းလက္ထက္တြင္ ပုဂံ ျပည္သို႔ တာတာတပ္မ်ား တိုက္ခိုက္စဥ္ သူတလူငါတစ္မင္းႏွင့္ ပုဂံျပည္ၿပဳိကြဲခဲ့သည့္အတြက္ အသခၤယာသည္ ျမင္စိုင္း(ေက်ာက္ဆည္ေဒသ)၊ ညီလတ္ ရာဇသႀကၤန္သည္ မကၡယာ (စဥ့္ကိုင္ ေဒသ) ညီအငယ္ဆုံးသီဟသူသည္ ပင္လယ္ (ျမစ္သားနယ္)တို႔တြင္ အသီးသီး ထီးၿပဳိင္နန္းၿပဳိင္စိုးစံၿပီး ညီၫြတ္စြာျဖင့္ တာတာတို႔ကို တိုက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိကာလတြင္ ျမင္စိုင္းေရႊျပည္ ဟု တင္စားထားေသာ ျမင္စိုင္းနန္းဦး ေစတီႏွင့္အတူ ေက်ာက္စာႏွစ္ခ်ပ္ကို ေလ့လာႏိုင္သည္။ ေက်ာက္စာတစ္ ခ်ပ္မွာ သကၠရာဇ္ ၆၆၁ ထိုးေက်ာက္ စာျဖစ္ၿပီး က်န္ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္မွာ သကၠရာဇ္ ၆၉၁ ထိုးနန္းဦးေစတီ ေက်ာက္စာပင္ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္စာ မွတ္တမ္းအရ မူလအသခၤယာ ေကာင္းမႈ ျမင္စိုင္းနန္းဦးေစတီကို သကၠရာဇ္ ၆၉၁ တြင္ ဥဇနာမင္းႀကီးက မူလေစတီကိုငုံၿပီး Óဏ္ေတာ္ ၁ဝ၃ ေတာင္အထိ ျမႇင့္တင္တည္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုအခါ မူလေက်ာက္စာမ်ားကို စနစ္တက် ေက်ာက္စာတိုက္ျဖင့္ ထားရွိၿပီး ေႏွာင္းလူတို႔ အလြယ္တကူ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ေခတ္စာလုံးေပါင္းျဖင့္ ေက်ာက္စာကို ဘာသာျပန္ေပးထားသည္။ ျမင္စိုင္းၿမဳိ႕ေဟာင္းတြင္ ၿမိဳ႕႐ိုး၊ ေစတီေဟာင္းမ်ားစြာႏွင့္အတူ ေတာင္ထြတ္ဖ်ားဆီ ေရႊစာတီဟု ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ေသာ ေစတီတို႔ကို ယေန႔တိုင္ ေလ့လာဖူးေျမာ္ ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
(တိမ္တမန္)

No comments:

Post a Comment