Thursday, September 3, 2015

ျမန္မာ့အလင္းအယ္ဒီတာ့အာေဘာ္



 
မြန္းက်ပ္ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားႏွင့္ရန္ကုန္ခရီးသည္



ျမန္မာႏုိင္ငံ၏  စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္  ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္ လူဦးေရ ခုနစ္သန္းေက်ာ္ ေနထိုင္လ်က္ရွိရာ ယင္းတုိ႔အနက္ လူဦးေရသံုးသန္းခန္႔သည္ အေၾကာင္းကိစၥအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္  ေန႔စဥ္ ခရီးသြားေနၾကပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန  ခရီးသြားျပည္သူမ်ား   သည္ ကားစီး၍တစ္ဖံု၊ ရထားစီး၍တစ္သြယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ကားျဖင့္ တစ္နည္း ခရီးသြားေနၾကပါသည္။ ယင္းတို႔တြင္ ဘက္စ္ကားျဖင့္ သြားေရာက္ၾကသည့္ ခရီးသည္အေရအတြက္သည္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ ပါသည္။
ခရီးသည္အမ်ားစုသည္ မြန္းက်ပ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ေနၾကရပါသည္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ျခင္း၊  မီးပိြဳင့္မ်ားတြင္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္ဆုိင္းရျခင္း၊ ဘတ္စ္ကားခရီးသည္ တင္ခ်မႈ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္ဆုိင္းရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မြန္းက်ပ္ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနၾကရပါသည္။ အဆိုးရြားဆုံးအခ်ိန္မွာ ႐ံုးဆင္း၊ ႐ံုးတက္ခ်ိန္တြင္ မြန္းက်ပ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို အခံရဆံုးျဖစ္သည္။ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၊ ကေလးငယ္မ်ား၊ က်န္းမာေရးမေကာင္း သူမ်ားသည္ ဘတ္စ္ကားအတြင္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ခံေနၾကရပါသည္။ ခရီးသည္အေယာက္ ၁ဝဝ ခန္႔သာ တင္ေဆာင္ ႏုိင္ေသာ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ားသည္ ႐ံုးဆင္း၊ ႐ံုးတက္ခ်ိန္မ်ားတြင္ အေယာက္ ၃ဝဝ၊ ၄ဝဝ တင္ေဆာင္ေနၾက၍ ငါးပိ ငါးခ်ဥ္သိပ္ထား သကဲ့သို႔ မြန္းက်ပ္ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ပိတ္ဆို႔ခံေန ၾကရပါသည္။
ထုိသို႔ခရီးသည္ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ား ဥလနမူသေိ  တင္ ေဆာင္ေနျခင္းကို မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္း၊ မည္သည့္တာဝန္ရွိသူကမွ် ထိုယာဥ္ေမာင္း၊ ထိုယာဥ္ကိုအေရးယူသည္ဟု မၾကားဖူးေသးပါ။ အမ်ားအားျဖင့္ ရံဖန္ရံခါ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏လုိင္စင္မ်ားကို စစ္ေဆး ေနသည္ကိုသာ ေတြ႕ရသည္။
ခရီးသည္မ်ား အလြန္အကြၽံတင္ေဆာင္ေနျခင္းသည္ ေနာက္ ဆက္တြဲဆိုးက်ဳိးမ်ားစြာရွိ၏။  ယာဥ္မေတာ္တဆမႈျဖစ္လွ်င္ ထိခိုက္ ေသေက်မႈမ်ားႏိုင္၏။ တီဘီအပါအဝင္ အသက္႐ွဴလမ္းေၾကာင္း မွ (ဝါ)ေလထဲမွ ကူးစက္တတ္ေသာ ေရာဂါမ်ားၿခိမ္းေျခာက္လာ ခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္မ်ား ျပြတ္သိပ္တင္ေဆာင္ျခင္းသည္ အလြန္စိုးရိမ္ ဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ခရီးသည္အမ်ားစု မိနစ္ ၂ဝ ျဖင့္ သြားေရာက္ႏုိင္မည့္ ခရီးသည္ ဤကဲ့သို႔ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ ၂ နာရီေလာက္ ကားစီးေနၾကရသည္။ ဘတ္စ္ကားအခ်ဳိ႕သည္  ခရီးဆံုးမွတ္တုိင္ ေရာက္ေအာင္မေမာင္းဘဲ လမ္းတစ္ဝက္မွျပန္ေကြ႕ျခင္း၊ ယာဥ္စီးခ မ်ားပိုေတာင္းျခင္း၊ ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ဘဲ ျဖတ္လမ္းမ်ား မွ  ေမာင္းႏွင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ မြမ္းက်ပ္ပိတ္ဆို႔ခံရသည့္အထဲ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္၊ လူပန္းမႈမ်ားကိုလည္း ရင္ဆုိင္ေနၾကရပါသည္။
ထိုအေတာအတြင္း ဘတ္စ္ကားခရီးသည္ယာဥ္မ်ား၏ ယာဥ္ စီးခကို အနည္းဆံုး က်ပ္တစ္ရာမွ အမ်ားဆံုး က်ပ္ေလးရာအထိ တစ္ေျပးညီေကာက္ခံသြားရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။  ယာဥ္စီးခမ်ား  တုိးသြားသည့္နည္းတူ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ပုိ၍ ေကာင္းလာပါမည္လားဆုိသည့္  ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္  ခရီးသည္ သံုးသန္းတုိ႔၏ ေမးခြန္းကို မည္သူက တာဝန္ယူ၍ ေျဖဆုိပါမည္နည္း။ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ အမ်ားဆႏၵ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵသည္ အဓိက ျဖစ္သည္ကို သတိမူသင့္သည္။ မၾကာမီက အနည္းဆံုး အခေၾကးေငြ သတ္မွတ္ရာတြင္ အလုပ္ရွင္၊  အလုပ္သမား  အေက်အလည္ ညိႇႏႈိင္းၿပီးမွ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ား ဆႏၵ ခံယူလုပ္ေဆာင္ျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားကို လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။  သို႔ပါ၍  ခရီးသည္မ်ား စိတ္လက္ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ သက္ေသာင့္သက္သာ  သြားလာႏုိင္ေရး ဝိုင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းသင့္ေပေၾကာင္း။    ။

No comments:

Post a Comment