Monday, June 29, 2015

29.6.2015...ေၾကးမုံ စာတည္းရႈေထာင့္




ပညတ္ကိုပယ္မွ ေအာင္ျမင္မည္



ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္တြင္ ''ပညတ္''ႏွင့္''ပရမတ္''သည္ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္ကို ေကာင္းစြာခဲြျခား ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္အတြက္ လူၿပိန္းစကားႏွင့္ေျပာမည္ ဆုိပါက ကိစၥၿပီးၿပီဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။

ပါဠိအားျဖင့္ ပညတၱိဟူေသာ ''ပညတ္'' (Designation) ဆိုသည္မွာ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ''ဘာမွ် မရွိျခင္း'' သေဘာျဖစ္သည္။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ အထည္ကိုယ္မရွိ၊ အမည္နာမေခၚေဝၚသမုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အက်ဳိးရလဒ္ မရွိေသးေသာ နာမ္သေဘာျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေမာင္ျဖဴ၊ အျဖဴ၊ အျဖဴေရာင္ဟူေသာ ေဝါဟာရတုိ႔သည္ အမည္နာမပညတ္ခ်က္သာ ျဖစ္သည္။ ေခၚေဝၚျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။

''ပရမတ္''ကိုမူ မေဖာက္မျပန္ ျမတ္ေသာေၾကာင့္ ''ပရမတ္''ဟု တရားေတာ္တြင္ဆိုပါသည္။ ပညတ္ကို ေဖာက္ထြင္းၿပီး ပရမတ္အစစ္အမွန္ ကိုထုိးထြင္း၍ ျမင္ႏုိင္ရန္လုိအပ္ပါသည္။ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း၊ အာ႐ံုခံျခင္းသည္ ပညတ္အေပၚ၌ အာ႐ံုျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ပညတ္ကိုသာအာ႐ံုျပဳေနလွ်င္ ပရမတ္ကိုထိုးထြင္းသိျမင္ရန္ခက္ခဲၿပီး ပန္းတုိင္သို႔မေရာက္ရွိဘဲ တရားစခန္းတြင္သာ အခ်ိန္ကုန္မည္ဟု တရားဆရာတုိ႔က ဆိုေလ့ရွိသည္။

ထိုသေဘာကိုအေျခခံ၍ ေလာကီနယ္ပယ္တြင္လည္း ''ပညတ္'' သေဘာကို ေကာင္းစြာသိဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ ျဖဴျခင္း၊ မည္းျခင္းဟူသည္ အထည္ကိုယ္ ဘာမွ်မရွိ ''ပညတ္''သေဘာ သတ္မွတ္ခ်က္သာျဖစ္သည္။ ပညတ္ဟူသည္ ဘာမွ်မရွိေသာအရာ၊ အမည္၊ အေခၚအေဝၚသတ္မွတ္ခ်က္၊ သိျခင္းသက္သက္ သာျဖစ္သည္။ ၎တြင္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မရွိေခ်။

ျဖဴေသာသူျဖစ္ေစ၊ မည္းေသာသူျဖစ္ေစ ေကာင္းမြန္ေသာ၊ မွန္ကန္ေသာ အလုပ္လုပ္ျခင္းရွိ၊ မရွိကိုသာ ႐ႈျမင္ေနရမည္ျဖစ္သည္။ ပညတ္သေဘာ အျဖဴ၊ အမည္းစသည့္သေဘာကိုသိ႐ံုမွ်ျဖင့္ အက်ဳိးရလဒ္ရလိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ပညတ္သည္ သိျခင္းအေၾကာင္းသေဘာမွ်သာျဖစ္သည္။ ပညတ္ကို ပရမတ္ သေဘာကဲ့သို႔ ထြင္းေဖာက္႐ႈျမင္မွသာ အက်ဳိးရလဒ္ျဖစ္ႏိုင္ေစသည္။ ထို႔အတူ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္ကဲ့သို႔ ေလာကီနယ္ပယ္တြင္လည္း ''ပညတ္'' ကို ''ပရမတ္'' သေဘာကဲ့သို႔ ႐ႈျမင္အားထုတ္သင့္ပါသည္။

မည္းေသာသူအခ်ဳိ႕သည္ အျဖဴအလုပ္ကို လုပ္တတ္သည္။ ျဖဴေသာ သူအခ်ဳိ႕ကလည္း မည္းေသာအလုပ္ကို လုပ္တတ္သည္။ ေမာင္ျဖဴ၊ ေမာင္မဲသည္ ပညတ္သေဘာသာျဖစ္၍ တန္ဖိုးမရွိေသးေခ်။ ေမာင္ျဖဴ၊ ေမာင္မဲ၏ လုပ္ေဆာင္မႈကိုၾကည့္၍ တန္ဖိုးကိုပိုင္းျဖတ္ႏုိင္သည္။ တစ္ခ်ိန္ေသာကာလက ပညတ္ကိုသာအေလးထားၿပီး အျဖဴ၊ အမည္းခဲြျခားဆက္ဆံျခင္း၊ ခဲြျခားလက္ခံ ျခင္းမ်ားရွိခဲ့သည္။ ယခုအခါ ဤသို႔မဟုတ္ေတာ့၊ အျဖဴ၊ အမည္း မခဲြျခားဘဲ ေကာင္းေသာအက်ဳိး ရလဒ္ကိုသာၾကည့္၍ လက္ခံလာၾကသည္။

ဥဒါဟ႐ုဏ္အားျဖင့္ တစ္ခ်ိန္ေသာကာလက ဒြန္းစ႑ား၊ စ႑ာလ၊ သုဘရာဇာဟူေသာ လူတန္းစားရွိသည္။ သုဘရာဇာဆိုသည္မွာ သူေသေကာင္အလုပ္ကိုလုပ္ရေသာသူ သို႔မဟုတ္ စ႑ာလဟု ယဥ္ေက်းစြာ ေခၚဆိုခံရသူကို မည္သူမွ်အဖက္မလုပ္ခဲ့ၾကေခ်။ ၎တို႔သည္ ေငြေၾကး တတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ျဖဴစင္ေသာအလုပ္ကိုမလုပ္ႏုိင္။ လုပ္မည္ဆိုလွ်င္လည္း အမ်ားကလက္မခံၾက။ ၎တုိ႔ကို မည္သူမွ် အရာမသြင္းၾကေခ်။ ထိုအခ်ိန္ကာလက ၎လူတန္းစားတို႔ဘဝသည္ အပယ္ခံျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ဤသို႔မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ မည္သည့္ အမည္နာမ၊ မည္သည့္အမ်ဳိးအႏြယ္၊ မည္သည့္အမႈကိုျပဳသည္ျဖစ္ေစ ေကာင္းေသာအမႈ ကိုေဆာင္ႏုိင္ပါက အမ်ားတန္းတူပါဝင္ခြင့္ရၾကသည္။ အမ်ားတန္းတူ ေအာင္ျမင္မႈကိုရယူႏိုင္ၾကသည္။ ပညတ္သေဘာကို ထြင္းေဖာက္ကာ ပရမတ္သေဘာကုိ ႐ႈျမင္သကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္လာႏုိင္ၿပီျဖစ္၍ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။

အခ်ဳိ႕နယ္ပယ္၊ အခ်ဳိ႕လူပုဂၢိဳလ္တို႔တြင္ ပညတ္သေဘာကိုသာ ေရွး႐ႈေနေသးသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ အမည္၊ နာမ၊ အထည္ကိုယ္တို႔သည္သာပဓာန ျဖစ္ေနၾကေသးသည္။ အေျပာင္းအလဲေနာက္သို႔ မလိုက္ပါႏိုင္ေသး၍ ပညတ္သေဘာသာေဆာင္ေနေသးသည္။ ပညတ္သေဘာကို ထြင္းေဖာက္၍ တရားေတာ္လာအတိုင္းပရမတ္ကို ေရာက္ေအာင္သြားႏုိင္မွသာလွ်င္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္သို႔ အၿပီးတိုင္ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ဟု ႐ႈျမင္ပါသည္။ ။

No comments:

Post a Comment