ဤခရီးနီးသလား။
ငါးနာရီလာရ၏။
မီးရထားစီးလာပါ။
အလကားမစီးရ။
ဤအရာသတိထားပါ။
ကြၽန္ေတာ္မူလတန္းျပ ဆရာဘဝက သူငယ္တန္းတြင္ သင္ေပးခဲ့ရေသာ သူငယ္တန္းဖတ္စာပါ
သင္ခန္းစာျဖစ္ပါသည္။ မူလတန္းျပဆရာအျဖစ္ ႏွစ္ ၂ဝ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ရာ
သူငယ္တန္းမွစတုတၴတန္းအထိ မသင္ဖူးေသာ အတန္း မရွိ။ သူမ်ားမသင္ခ်င္ေသာ
သူငယ္တန္းႏွင့္ စတုတၴ တန္းတုိ႔ကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္သင္ေပးခဲ့သျဖင့္
ယခုပင္စင္ယူၿပီး ေသာ္လည္း မေမ့ေသး။ အလြတ္ရေနဆဲျဖစ္သည္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကေလးေဒသႏွင့္ ဂန္႔ေဂါေဒသတြင္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ေရာက္မွ မီးရထားကုိ
စတင္ျမင္ဖူး၊ စီးဖူးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့မီးရထားသက္တမ္း
ႏွစ္(၁ဝဝ)ျပည့္ခါနီးမွ ျမင္ၾကရ၊ စီးၾကရ ျခင္းျဖစ္သည္။ ရထားမစီးဖူးၾက
သျဖင့္ ကားစီးရသလုိေအာက္ေမ့ကာ ရထားေပၚက်မွ ရထားခေပးရမည္ဟု ထင္ခဲ့သည္။
ရထားစီးလွ်င္ လက္မွတ္ ျဖတ္ရေကာင္းမွန္းမသိ။ လက္မွတ္ ဝယ္စီးရေကာင္းမွန္း
မသိသူမ်ား၏ အျဖစ္ကုိ အခြင့္ေကာင္းယူ၍ ရထား ဝန္ထမ္းအခ်ဳိ႕ အလုပ္ျပဳတ္ခါမွ
ေဒသခံ တုိ႔မွာလည္း ရထားစီးလွ်င္ ရထားခ လက္မွတ္ျဖတ္၍ စီးရေၾကာင္းေကာင္း
ေကာင္းသိရွိသြားၾကေတာ့သည္။
ကြၽန္ေတာ္ေနထုိင္ရာ ကေလးေဒသတြင္
ကေလး-ဂန္႔ေဂါ ရထားလမ္းႀကီး ကုိ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က စတင္ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး
၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၂၃ ရက္ေန႔ကစ၍ ကေလး-နတ္ေခ်ာင္း ကားရထားကုိ
စတင္ေျပးဆြဲေပးခဲ့ပါ သည္။ ထုိစဥ္က ကားရထားစီးခမွာ ငါးက်ပ္မွ်သာျဖစ္သည္။
ကေလး-နတ္ ေခ်ာင္း ၁၂ မုိင္ေဝးသည္။ ကေလး ဘူတာႏွင့္ နတ္ေခ်ာင္းဘူတာကို
ေန႔စဥ္ ႏွစ္ေခါက္ အသြားအျပန္ ေလးေခါက္ေျပးဆြဲေပးခဲ့သည္။ ထုိစဥ္ က
ကေလး-နတ္ေခ်ာင္းကားခမွာ က်ပ္ ၅ဝ ေပးရသည္။ ရထားစီးခက ကားခ ထက္ ၁ဝ ဆ
သက္သာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရထားခေစ်းခ်ဳိ၍ ရထား ကုိသာ စီးၾကေတာ့သည္။
စာေရးသူလည္း ကေလးၿမိဳ႕သို႔ လစာသြားထုတ္တုိင္း ကားရထားေပၚစက္ဘီးတင္ လူစီး၍
လုိက္ပါေလ့ရွိသည္။ ရထားစီးခ ငါးက်ပ္၊ စက္ဘီးတစ္စီးတင္ခ ငါးက်ပ္၊ ေပါင္း
၁ဝ က်ပ္ေပးလုိက္႐ုံႏွင့္ ကေလးၿမိဳ႕ ေရာက္သြားေတာ့သည္။
နတ္ေခ်ာင္း-ကေလးေစ်းသည္မ်ား လည္း ေန႔တုိင္းစီးၾကသည္။ ရထားစီး၍
ေစ်းေရာင္းၾကသည္။ ကေလးတကၠသုိလ္တက္ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ရထားစီး၍
တကၠသုိလ္တက္ၾကသည္။ ရထားေၾကာင့္ အလြန္အဆင္ေျပ ၾကသည္။
ကေလး-ဂန္႔ေဂါရထားလမ္းပုိင္းတြင္ ကေလး-ဂန္႔ေဂါရထားႀကီးသည္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၅ ရက္က စတင္ ေျပးဆြဲပါသည္။ စတင္ေျပးဆြဲစဥ္က ရထားခမွာ က်ပ္ ၄ဝ
သာေပးရသည္။ ကေလး-ဂန္႔ေဂါ ၈၂ မုိင္ ေဝးသည္။ ကေလးဘူတာမွ နံနက္ ၆ နာရီထြက္
ဂန္႔ေဂါဘူတာသုိ႔ မြန္းတည့္ ၁၂ နာရီ ေရာက္၊ ဂန္႔ေဂါဘူတာမွ မြန္းလြဲ ၁
နာရီျပန္ထြက္ ကေလးဘူတာသုိ႔ ည ၈ နာရီ၊ ၉ နာရီ ျပန္ေရာက္
ေခါက္ျပန္ေျပးဆြဲေပးခဲ့သည္။
ထုိသုိ႔ ရထားႀကီးေျပးဆြဲေပးၿပီး
တစ္ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာတြင္ ရထားစီး ခရီးသည္ မ်ားျပားလြန္းလွသျဖင့္
ကေလး-ဂန္႔ေဂါရထားလမ္းပုိင္းတြင္ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား သြားေရး၊ လာေရး
အဆင္ေျပေစရန္ ေနာက္ထပ္ ကားရထားႏွစ္စင္း တုိးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲေပး ခဲ့ပါသည္။
ထုိကားရထားႏွစ္စင္းမွာ- ဟံသာဝတီကားရထားႏွင့္ ေမြ႕လယ္ကားရထားတုိ႔ျဖစ္သည္။
ယခင္ေျပးဆြဲ ေပးေနေသာ ''နတ္ေခ်ာင္းကား ရထား''ႏွင့္ဆုိပါက ကေလး-ဂန္႔ေဂါ
ရထားလမ္းပုိင္းတြင္ ကားရထား သုံးစင္း ယေန႔အထိ ပုံမွန္ေျပးဆြဲေပး
ေနပါသည္။
ေန႔စဥ္ နတ္ေခ်ာင္းကားရထားက နတ္ေခ်ာင္းဘူတာမွ နံနက္ ၇
နာရီတြင္ ထြက္ေပးသည္။ ထုိနည္းတူ ဟံသာဝတီ ကားရထားကလည္း ဟံသာဝတီဘူတာ မွ
ေန႔စဥ္ နံနက္ ၆ နာရီတြင္လည္း ေကာင္း၊ ေမြ႕လယ္ကားရထားကလည္း ေမြ႕လယ္ဘူတာမွ
နံနက္ ၅ နာရီတြင္ လည္းေကာင္း အသီးသီး တစ္နာရီစီ ျခား၍ ထြက္ေပးပါသည္။
ကားရထား သုံးစင္း ေျပးဆြဲေပး သျဖင့္ ဂန္႔ေဂါနယ္ရွိ ေက်းလက္ေနျပည္
သူမ်ားႏွင့္ ကေလးနယ္ရွိ ေက်းလက္ေန ျပည္သူမ်ားမွာ ကေလးႏွင့္ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕
တို႔သုိ႔ အဆင္ေျပစြာ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ သြားလာႏုိင္ၾကသည္။ တစ္ရြာႏွင့္
တစ္ရြာ သာေရးနာေရးကုိ ရထားစီး၍ သာ သြားၾကေတာ့သည္။
ကားရထားမွာ
ရြာတုိင္း၊ ဘူတာတုိင္း ရပ္နားသျဖင့္ တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာ
ကူးလူးဆက္သြယ္သြားလာရသည္မွာ အလြန္အဆင္ေျပၾကသည္။ ရထားႀကီး မမီလုိက္လွ်င္
ကားရထားစီး၍ သြား၍ ရသည္။ မိမိသြားလုိရာအခ်ိန္၌ ရထား ေလးစင္းရွိသျဖင့္
လြယ္ကူစြာ သြားလာ ႏုိင္ၾကသည္။ ရထားႀကီးစီးမလား၊ ကား ရထားစီးမလား
ႀကိဳက္ရာစီး၊ မ်ားစြာ အဆင္ေျပၾကသည္။
ကေလး-နတ္ေခ်ာင္းကားရထားသည္
ကေလးနယ္ နတ္ေခ်ာင္းရြာဘူတာ၌ လည္းေကာင္း၊ ဟံသာဝတီကားရထား သည္ ဂန္႔ေဂါႏွင့္
ကေလးနယ္စပ္ရွိ ဟံသာဝတီရြာ၌ လည္းေကာင္း၊ ေမြ႕လယ္ကားရထားသည္ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕
နယ္ ေမြ႕လယ္ရြာ၌လည္းေကာင္း ညအိပ္ရပ္နား ေျပးဆြဲေပးပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
ထုိကားရထားမ်ား ညအိပ္ ရပ္နားရာ ဘူတာအနီးဝန္းက်င္ရွိ ေက်းရြာမ်ားမွာ
မိမိေဒသရွိ ကားရထား ေပၚတက္စီး၍ လုိရာခရီးသြားႏုိင္ၾက သည္။
တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာ ကူးလူး၍ ေဒသထြက္ကုန္မ်ားကုိ ေရာင္းဝယ္ႏုိင္ ၾကသည္။
သာေရး၊ နာေရးသြားလာႏုိင္ ၾကသည္။
ကားရထားတုိ႔ကား ေက်းလက္ေန
ျပည္သူမ်ားအတြက္ မ်ားစြာအက်ဳိးျပဳ လ်က္ရွိပါသည္။ ေရွးကသြားေရး
လာေရးခက္ခဲလွေသာ ကေလးေခ်ာင္ ေဒသ၊ ေယာေခ်ာင္ေဒသတုိ႔မွာ ယခု အခါ
ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရက ရထားႀကီး တစ္စင္း၊ ကားရထား သုံးစင္း ေန႔စဥ္
ေျပးဆြဲေပးေနသျဖင့္ ေယာနယ္ႏွင့္ ကေလးနယ္၊ ခ်င္းျပည္နယ္ရွိ ေဒသခံ
ျပည္သူတုိ႔မွာ သြားေရးသာ၍ လာေရး ေျဖာင့္ေနၾကပါေၾကာင္း သိရသည္။
ကေလး-၀င္းသူ
No comments:
Post a Comment