Tuesday, December 30, 2014

ဝန္ထမ္းမ်ားလစာတိုးျမႇင္႕ျခင္းသာမက ေနာင္ေရးအတြက္ပါစီစဥ္လ်က္ရွိ တစ္ဦးခ်င္းဝင္ေငြစုေဆာင္းသည့္စနစ္ အားေကာင္းခိုင္မာေအာင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား ဝိုင္းဝန္းေဆာင္ရြက္သြားရန္လို


Photo: ဝန္ထမ္းမ်ားလစာတိုးျမႇင္႕ျခင္းသာမက ေနာင္ေရးအတြက္ပါစီစဥ္လ်က္ရွိ တစ္ဦးခ်င္းဝင္ေငြစုေဆာင္းသည့္စနစ္ အားေကာင္းခိုင္မာေအာင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား ဝိုင္းဝန္းေဆာင္ရြက္သြားရန္လို

ရန္ကုန္ ဒီဇင္ဘာ ၂၉

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုပြဲအခမ္းအနားကို ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ံုး ဧည့္ခန္းမႀကီး၌ ယေန႔ နံနက္ ၉ နာရီခြဲတြင္ က်င္းပရာ သမၼတ႐ံုးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္း၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ သိမ္း၊ ဦးသန္႔ရွင္း၊ ေဒါက္တာ ေဒၚသိန္းသိန္းေဌး၊ ေဒၚဝင္း ေမာ္ထြန္း၊ ဌာနဆိုင္ရာအႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးရွိ ဌာနခြဲ ၉၈ ခုမွ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း ၅ဝဝ ေက်ာ္ တက္ေရာက္သည္။

အဆိုပါေတြ႕ဆံုပြဲအခမ္းအနားတြင္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္းက အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားရာ၌ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ဒီမုိကေရစီစနစ္သစ္ဆီသို႔ ကူးေျပာင္း ကာလတစ္ခုကို ျဖတ္သန္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး မိဘျပည္သူမ်ား၏အက်ဳိးစီးပြားကို ေရွး႐ႈကာ စိန္ေခၚမႈမ်ားကိုလည္း ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသည္ကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအစိုးရ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီး အစိုးရအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အမွတ္အသားတစ္ခုအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ခံရသည္အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုလို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈကို ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္း၊ ေကာင္းမြန္ ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူမႈစီးပြားလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အဓိက ထား ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ရန္ရည္ရြယ္ၿပီး ဦးစားေပးလုပ္ငန္း စဥ္ (၇)ရပ္ျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီး၊ ေသာက္သံုးေရ၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ေငြေၾကးလုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စသည့္က႑မ်ားကို တုိင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အသီးသီးတို႔တြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားကို လစာတုိးျမႇင့္ေပးႏုိင္ေရးႏွင့္ ဝန္ထမ္းမိသားစုမ်ား၏ ပညာ ေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ေနထုိင္ေရးဆုိင္ရာ သံုးစြဲကုန္က်စရိတ္ မ်ားကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစႏုိင္မည့္ အစီအမံမ်ားကိုလည္း အစိုးရအေနျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း။
ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာႏွင့္ပတ္သက္၍ အစိုးရသစ္ လက္ထက္၌ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁ ရက္တြင္ အၿငိမ္းစား ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ပင္စင္လစာမ်ား တုိးျမႇင့္ျခင္း၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္တြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအား အပို ေထာက္ပ့ံေၾကးခြင့္ျပဳေပးျခင္း၊ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ႏွင့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္တို႔တြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာႏႈန္းထားမ်ားကို ျပင္ဆင္တုိးျမႇင့္သတ္မွတ္ေပးခဲ့ ေၾကာင္း၊ ယခုလည္း ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ လစာ တုိးျမႇင့္ျခင္းကိစၥကုိ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ အေသးစိတ္ တြက္ခ်က္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း။

ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာမ်ား တုိးျမႇင့္သည့္အႀကိမ္တုိင္း အေျခခံစားကုန္မ်ားအပါအဝင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ခဲ့ သည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ပံုမွန္ ဝင္ေငြရရွိခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၿပီး ဘဝေနာင္ေရးအတြက္ အၿငိမ္းစား လစာကို မွီခိုအားထားေနရသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိက ဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ အၿငိမ္းစားလစာရရွိျခင္းမရွိေသာ္ လည္း ပံုမွန္ဝင္ေငြရရွိသူမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္း မဟုတ္ေသာ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ ေစ်းေရာင္း၊ လက္လုပ္လက္စား အေျခခံလူတန္းစားအမ်ဳိးမ်ဳိးသည္ ေန႔စဥ္ လုပ္ကုိင္ႏုိင္မႈအေပၚမူတည္၍ ဝင္ေငြရရွိၿပီး ၿခိဳးၿခံေခြၽတာ သံုးစြဲရသည့္အတြက္ အေျခခံစားေသာက္ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာမႈဒဏ္ကုိ ခံႏုိင္ရည္ရွိရန္ကိစၥမွာ ခန္႔မွန္းရ ခက္ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိကက႑တြင္ရွိသည့္ အလုပ္သမားမ်ား အေပၚတြင္လည္း အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ပုဂၢလိကက႑၏ လုပ္ခလစာ အေျခအေနအျပင္ ျပည္သူ လူထုတစ္ဦးခ်င္း၏ ပ်မ္းမွ်ဝင္ေငြသည္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အေျခအေနႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိရန္ကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း။

ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းအင္အားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ လူဦးေရ၏ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ်သာရွိၿပီး က်န္ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ျပည္သူမ်ား သာျဖစ္သည့္အတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္မႈကို ခံစားရ မည့္သူမွာ ျပည္သူသာျဖစ္သည့္အတြက္ စာနာရန္လိုအပ္ ေၾကာင္း၊ ျပည္သူအမ်ားစု၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေစမည့္ နည္းလမ္းကိုေဆာင္ရြက္ရန္ လြန္စြာ အေရးႀကီးသည့္အခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ အေနျဖင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာႏႈန္းထားတုိးျမႇင့္ေရးကို အထူးအေလးထားေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ကာ လစာ ႏႈန္းထား တုိးျမႇင့္ေရးႏွင့္အတူ ဝန္ထမ္းမ်ား အၿငိမ္းစားယူၿပီး ေနာက္ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ႏွင့္ေနထိုင္ႏုိင္ေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ ဝင္ေငြဆိုင္ရာ သံုးစြဲကုန္က်မႈမ်ားကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ ေစႏုိင္မည့္အစီအမံမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ ေၾကာင္း၊ အဆိုပါအစီအမံမ်ားသည္ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ ေရရွည္ခိုင္မာသည့္ အုတ္ျမစ္ေကာင္းတစ္ခု ခ်မွတ္ေပးႏုိင္ ရန္အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအစီအစဥ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံ တကာ၌ ေအာင္ျမင္စြာ က်င့္သံုးေနသည့္ပံုစံမ်ား၊ အေတြ႕ အႀကံဳမ်ားအေပၚတြင္ အေျခခံထားျခင္းျဖစ္ကာ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားကို ေဘးထြက္ဆုိးက်ဳိးသက္ေရာက္မႈအနည္းဆံုး ျဖစ္ေစမည့္ ဝင္ေငြစုေဆာင္းသည့္ ရန္ပံုေငြစနစ္တစ္ခုကို ထူေထာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား ႏုိင္ငံေတာ္၏ေထာက္ပံ့မႈကို ျပည့္ဝစြာ ရရွိခံစားႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေနထုိင္စားေသာက္ေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စသည့္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းတစ္ခု ဖန္တီး ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္က က်န္းမာေရး က႑တြင္ အခမဲ့က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈစနစ္ကုိ က်င့္သံုး လ်က္ရွိၿပီး ဘတ္ဂ်က္အသံုးစရိတ္မ်ားကို တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပိုမို ခြဲေဝခ်ထားေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ လူမႈဖူလံုေရး အဖြဲ႕အေနျဖင့္ က်န္းမာေရးႏွင့္ လူမႈေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ အာမခံစနစ္မ်ားထားရွိေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိရာ ႏုိင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ လူမႈဖူလံုေရးအဖြဲ႕တြင္ အဖြဲ႕ဝင္ျခင္း ျဖင့္ ထိေရာက္သည့္အက်ဳိးခံစားမႈမ်ားရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။

ပညာေရးက႑တြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ သားသမီး မ်ားအပါအဝင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ပညာသင္ႏွစ္မွစတင္ၿပီး အခမဲ့မူလတန္းပညာ သင္ၾကားေရးကို လည္းေကာင္း၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ပညာသင္ ႏွစ္တြင္ အခမဲ့အလယ္တန္းပညာသင္ၾကားေရးကိုလည္း ေကာင္း တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အခမဲ့အထက္တန္းပညာေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကား သည္။
ထို႔ေနာက္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္သိမ္းက ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား လစာ တိုးျမႇင့္ရရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ အခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ လစာတိုးျမႇင့္ရာတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစား ရေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ေငြေၾကးဂယက္ဆုိင္ရာအေျခ အေနမ်ား၊ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား လစာေငြတိုးျမႇင့္ေရးေဆာင္ ရြက္ရာတြင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ရင္ဆုိင္ရဖြယ္ရွိသည့္ ဘ႑ာ ေရးဆုိင္ရာ အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေသာ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

ထို႔ေနာက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္းက ပညာေရးက႑ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ယူဆခ်က္မ်ား၊ ၂ဝ၁၁ မွ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း ပညာသင္ႏွစ္အလိုက္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈဆိုင္ရာက႑ အသီးသီးအတြက္ ေဆာင္ ရြက္ၿပီးစီးမႈ၊ ဘက္ဂ်က္တိုးျမႇင့္ရရွိမႈႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို အေသးစိတ္ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

ယင္းေနာက္ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ေဒၚသိန္းသိန္းေဌးက က်န္းမာေရးတိုးျမႇင့္ေဆာင္ ရြက္မႈ အေျခအေနမ်ား၊ အားလံုးလႊမ္းၿခံဳႏိုင္ေသာ က်န္းမာ ေရးေစာင့္ေရွာက္မႈရရွိေစရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ က်န္းမာ ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ႏွစ္အလိုက္ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ အသံုး စရိတ္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည့္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အစီအမံမ်ားႏွင့္ စာရင္းဇယားအခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ ရွင္းလင္းေျပာၾကား သည္။

ဆက္လက္၍ အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒၚဝင္းေမာ္ထြန္း က လူမႈဖူလံုေရးစီမံကိန္း စတင္ေပၚေပါက္လာပံု၊ ရည္ရြယ္ ခ်က္၊ လူမႈဖူလံုေရးအာမခံစနစ္မ်ား၊ ၂ဝ၁၂ခုႏွစ္ လူမႈဖူလံု ေရး ဥပေဒထည့္ဝင္ေၾကး ႏႈန္းထားမ်ား၊ လူမႈအကာအကြယ္ ေပးေရးဆုိင္ရာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအေပၚ ရွင္းလင္းတင္ျပ သည္။

ထုိ႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္းက နိဂံုးခ်ဳပ္ အမွာစကားေျပာၾကားရာ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သံုးသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အစိုးရအေနျဖင့္ မူဝါဒမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာ၌ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားသည့္ ဝန္ထမ္းမ်ားရွိရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ရာထူးတိုးျမႇင့္ေရးကိစၥမ်ားတြင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ အေျချပဳစီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ရလဒ္အေျချပဳစီမံ ခန္႔ခြဲမႈကို က်င့္သံုးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ အဓိက လိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ စားဝတ္ေနေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ မိသားစုအေရးကိစၥမ်ားကို ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံ့တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား သက္ျပည့္ပင္စင္အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္တြင္ လည္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနႏိုင္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး မူဝါဒ(၄)ရပ္ျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ပုဂၢလိကက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားဟူ၍ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ တတိယအဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အျဖစ္ တာဝန္ယူမႈ ၊ တာဝန္ခံမႈ၊ တာဝန္သိမႈ၊ တာဝန္ေက်ပြန္ မႈ စသည့္အခ်က္မ်ားကို ေပါင္းစပ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားက ေပးေဆာင္ထားေသာ အခြန္အခ မ်ားမွ ရရွိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အခြန္ဘ႑ာေငြကို ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာအျဖစ္ သံုးစြဲေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ တာဝန္ရွိမႈ၊ တာဝန္သိမႈႏွင့္ တာဝန္ေက်ပြန္မႈမ်ားကို အဓိကရည္မွန္းခ်က္ထားကာ ေဆာင္ရြက္သြားရန္လိုအပ္ ေၾကာင္း၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမူဝါဒမ်ားႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားက ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကျခင္းသည္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းကို အေထာက္အကူျပဳသကဲ႔သို႔ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္လည္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ ေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းလစာတုိးျမႇင့္ေရးသာမက ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ေနာင္ေရးစိတ္ေအးရမည့္စနစ္ေကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကို ေလ့လာေဆာင္ရြက္ရန္လို ေၾကာင္း၊ တစ္ဦးခ်င္းစုေဆာင္းေငြစနစ္အရ အလုပ္သမား၊ အလုပ္ရွင္ထည့္ဝင္ကာ စုေဆာင္းရျခင္းျဖစ္ၿပီး ေရရွည္တြင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားသာမက ပုဂၢလိကဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ပါ စနစ္တက်အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္း လ်က္ရွိသည္ကို အသိေပးေျပာၾကားလိုေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ ရွင္းလင္းတင္ျပလိုေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို သက္ဆုိင္ရာ ဌာန တာဝန္ရွိသူမ်ားမွတဆင့္ ဆက္လက္တင္ျပရန္ ဖိတ္ေခၚပါ ေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ႔သည္။

(မုိးသူဇာစုိး)
 
 
ရန္ကုန္ ဒီဇင္ဘာ ၂၉

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုပြဲအခမ္းအနားကို ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕႐ံုး ဧည့္ခန္းမႀကီး၌ ယေန႔ နံနက္ ၉ နာရီခြဲတြင္ က်င္းပရာ သမၼတ႐ံုးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္း၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ သိမ္း၊ ဦးသန္႔ရွင္း၊ ေဒါက္တာ ေဒၚသိန္းသိန္းေဌး၊ ေဒၚဝင္း ေမာ္ထြန္း၊ ဌာနဆိုင္ရာအႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီးရွိ ဌာနခြဲ ၉၈ ခုမွ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း ၅ဝဝ ေက်ာ္ တက္ေရာက္သည္။

အဆိုပါေတြ႕ဆံုပြဲအခမ္းအနားတြင္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္းက အဖြင့္အမွာစကားေျပာၾကားရာ၌ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ဒီမုိကေရစီစနစ္သစ္ဆီသို႔ ကူးေျပာင္း ကာလတစ္ခုကို ျဖတ္သန္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး မိဘျပည္သူမ်ား၏အက်ဳိးစီးပြားကို ေရွး႐ႈကာ စိန္ေခၚမႈမ်ားကိုလည္း ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသည္ကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအစိုးရ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳခံရၿပီး အစိုးရအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အမွတ္အသားတစ္ခုအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ခံရသည္အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုလို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈကို ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္း၊ ေကာင္းမြန္ ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူမႈစီးပြားလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အဓိက ထား ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ရန္ရည္ရြယ္ၿပီး ဦးစားေပးလုပ္ငန္း စဥ္ (၇)ရပ္ျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီး၊ ေသာက္သံုးေရ၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ ေငြေၾကးလုပ္ငန္း၊ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ စသည့္က႑မ်ားကို တုိင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အသီးသီးတို႔တြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားကို လစာတုိးျမႇင့္ေပးႏုိင္ေရးႏွင့္ ဝန္ထမ္းမိသားစုမ်ား၏ ပညာ ေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ေနထုိင္ေရးဆုိင္ရာ သံုးစြဲကုန္က်စရိတ္ မ်ားကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစႏုိင္မည့္ အစီအမံမ်ားကိုလည္း အစိုးရအေနျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း။
ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာႏွင့္ပတ္သက္၍ အစိုးရသစ္ လက္ထက္၌ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁ ရက္တြင္ အၿငိမ္းစား ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ပင္စင္လစာမ်ား တုိးျမႇင့္ျခင္း၊ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္တြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအား အပို ေထာက္ပ့ံေၾကးခြင့္ျပဳေပးျခင္း၊ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ႏွင့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္တို႔တြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာႏႈန္းထားမ်ားကို ျပင္ဆင္တုိးျမႇင့္သတ္မွတ္ေပးခဲ့ ေၾကာင္း၊ ယခုလည္း ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ လစာ တုိးျမႇင့္ျခင္းကိစၥကုိ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစ၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ အေသးစိတ္ တြက္ခ်က္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း။

ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာမ်ား တုိးျမႇင့္သည့္အႀကိမ္တုိင္း အေျခခံစားကုန္မ်ားအပါအဝင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ခဲ့ သည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ပံုမွန္ ဝင္ေငြရရွိခဲ့သူမ်ားျဖစ္ၿပီး ဘဝေနာင္ေရးအတြက္ အၿငိမ္းစား လစာကို မွီခိုအားထားေနရသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိက ဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ အၿငိမ္းစားလစာရရွိျခင္းမရွိေသာ္ လည္း ပံုမွန္ဝင္ေငြရရွိသူမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္း မဟုတ္ေသာ လယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ ေစ်းေရာင္း၊ လက္လုပ္လက္စား အေျခခံလူတန္းစားအမ်ဳိးမ်ဳိးသည္ ေန႔စဥ္ လုပ္ကုိင္ႏုိင္မႈအေပၚမူတည္၍ ဝင္ေငြရရွိၿပီး ၿခိဳးၿခံေခြၽတာ သံုးစြဲရသည့္အတြက္ အေျခခံစားေသာက္ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာမႈဒဏ္ကုိ ခံႏုိင္ရည္ရွိရန္ကိစၥမွာ ခန္႔မွန္းရ ခက္ေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိကက႑တြင္ရွိသည့္ အလုပ္သမားမ်ား အေပၚတြင္လည္း အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ပုဂၢလိကက႑၏ လုပ္ခလစာ အေျခအေနအျပင္ ျပည္သူ လူထုတစ္ဦးခ်င္း၏ ပ်မ္းမွ်ဝင္ေငြသည္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အေျခအေနႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိရန္ကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း။

ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းအင္အားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ လူဦးေရ၏ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ်သာရွိၿပီး က်န္ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ျပည္သူမ်ား သာျဖစ္သည့္အတြက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္မႈကို ခံစားရ မည့္သူမွာ ျပည္သူသာျဖစ္သည့္အတြက္ စာနာရန္လိုအပ္ ေၾကာင္း၊ ျပည္သူအမ်ားစု၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုးျဖစ္ေစမည့္ နည္းလမ္းကိုေဆာင္ရြက္ရန္ လြန္စြာ အေရးႀကီးသည့္အခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ အေနျဖင့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာႏႈန္းထားတုိးျမႇင့္ေရးကို အထူးအေလးထားေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ကာ လစာ ႏႈန္းထား တုိးျမႇင့္ေရးႏွင့္အတူ ဝန္ထမ္းမ်ား အၿငိမ္းစားယူၿပီး ေနာက္ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ႏွင့္ေနထိုင္ႏုိင္ေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ ဝင္ေငြဆိုင္ရာ သံုးစြဲကုန္က်မႈမ်ားကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ ေစႏုိင္မည့္အစီအမံမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သြားမွာျဖစ္ ေၾကာင္း၊ အဆိုပါအစီအမံမ်ားသည္ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ ေရရွည္ခိုင္မာသည့္ အုတ္ျမစ္ေကာင္းတစ္ခု ခ်မွတ္ေပးႏုိင္ ရန္အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအစီအစဥ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံ တကာ၌ ေအာင္ျမင္စြာ က်င့္သံုးေနသည့္ပံုစံမ်ား၊ အေတြ႕ အႀကံဳမ်ားအေပၚတြင္ အေျခခံထားျခင္းျဖစ္ကာ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားကို ေဘးထြက္ဆုိးက်ဳိးသက္ေရာက္မႈအနည္းဆံုး ျဖစ္ေစမည့္ ဝင္ေငြစုေဆာင္းသည့္ ရန္ပံုေငြစနစ္တစ္ခုကို ထူေထာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အက်ဳိးဆက္အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား ႏုိင္ငံေတာ္၏ေထာက္ပံ့မႈကို ျပည့္ဝစြာ ရရွိခံစားႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေနထုိင္စားေသာက္ေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး စသည့္ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းတစ္ခု ဖန္တီး ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္က က်န္းမာေရး က႑တြင္ အခမဲ့က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈစနစ္ကုိ က်င့္သံုး လ်က္ရွိၿပီး ဘတ္ဂ်က္အသံုးစရိတ္မ်ားကို တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ ပိုမို ခြဲေဝခ်ထားေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ လူမႈဖူလံုေရး အဖြဲ႕အေနျဖင့္ က်န္းမာေရးႏွင့္ လူမႈေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ အာမခံစနစ္မ်ားထားရွိေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိရာ ႏုိင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္ လူမႈဖူလံုေရးအဖြဲ႕တြင္ အဖြဲ႕ဝင္ျခင္း ျဖင့္ ထိေရာက္သည့္အက်ဳိးခံစားမႈမ်ားရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။

ပညာေရးက႑တြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား၏ သားသမီး မ်ားအပါအဝင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ပညာသင္ႏွစ္မွစတင္ၿပီး အခမဲ့မူလတန္းပညာ သင္ၾကားေရးကို လည္းေကာင္း၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ပညာသင္ ႏွစ္တြင္ အခမဲ့အလယ္တန္းပညာသင္ၾကားေရးကိုလည္း ေကာင္း တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ပညာသင္ႏွစ္တြင္ အခမဲ့အထက္တန္းပညာေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကား သည္။
ထို႔ေနာက္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္သိမ္းက ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား လစာ တိုးျမႇင့္ရရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ အခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ လစာတိုးျမႇင့္ရာတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစား ရေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ေငြေၾကးဂယက္ဆုိင္ရာအေျခ အေနမ်ား၊ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ား လစာေငြတိုးျမႇင့္ေရးေဆာင္ ရြက္ရာတြင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ရင္ဆုိင္ရဖြယ္ရွိသည့္ ဘ႑ာ ေရးဆုိင္ရာ အက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေသာ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

ထို႔ေနာက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ရွင္းက ပညာေရးက႑ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ယူဆခ်က္မ်ား၊ ၂ဝ၁၁ မွ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း ပညာသင္ႏွစ္အလိုက္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈဆိုင္ရာက႑ အသီးသီးအတြက္ ေဆာင္ ရြက္ၿပီးစီးမႈ၊ ဘက္ဂ်က္တိုးျမႇင့္ရရွိမႈႏွင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို အေသးစိတ္ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။

ယင္းေနာက္ က်န္းမာေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ေဒၚသိန္းသိန္းေဌးက က်န္းမာေရးတိုးျမႇင့္ေဆာင္ ရြက္မႈ အေျခအေနမ်ား၊ အားလံုးလႊမ္းၿခံဳႏိုင္ေသာ က်န္းမာ ေရးေစာင့္ေရွာက္မႈရရွိေစရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ က်န္းမာ ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ႏွစ္အလိုက္ က်န္းမာေရးဆုိင္ရာ အသံုး စရိတ္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည့္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အစီအမံမ်ားႏွင့္ စာရင္းဇယားအခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ ရွင္းလင္းေျပာၾကား သည္။

ဆက္လက္၍ အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒၚဝင္းေမာ္ထြန္း က လူမႈဖူလံုေရးစီမံကိန္း စတင္ေပၚေပါက္လာပံု၊ ရည္ရြယ္ ခ်က္၊ လူမႈဖူလံုေရးအာမခံစနစ္မ်ား၊ ၂ဝ၁၂ခုႏွစ္ လူမႈဖူလံု ေရး ဥပေဒထည့္ဝင္ေၾကး ႏႈန္းထားမ်ား၊ လူမႈအကာအကြယ္ ေပးေရးဆုိင္ရာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအေပၚ ရွင္းလင္းတင္ျပ သည္။

ထုိ႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးလွထြန္းက နိဂံုးခ်ဳပ္ အမွာစကားေျပာၾကားရာ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သံုးသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အစိုးရအေနျဖင့္ မူဝါဒမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာ၌ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားသည့္ ဝန္ထမ္းမ်ားရွိရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ရာထူးတိုးျမႇင့္ေရးကိစၥမ်ားတြင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ အေျချပဳစီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ ရလဒ္အေျချပဳစီမံ ခန္႔ခြဲမႈကို က်င့္သံုးရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ အဓိက လိုအပ္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ စားဝတ္ေနေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ မိသားစုအေရးကိစၥမ်ားကို ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံ့တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား သက္ျပည့္ပင္စင္အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္တြင္ လည္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနႏိုင္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး မူဝါဒ(၄)ရပ္ျဖစ္သည့္ ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ပုဂၢလိကက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားဟူ၍ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ တတိယအဆင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အျဖစ္ တာဝန္ယူမႈ ၊ တာဝန္ခံမႈ၊ တာဝန္သိမႈ၊ တာဝန္ေက်ပြန္ မႈ စသည့္အခ်က္မ်ားကို ေပါင္းစပ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားက ေပးေဆာင္ထားေသာ အခြန္အခ မ်ားမွ ရရွိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အခြန္ဘ႑ာေငြကို ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ လစာအျဖစ္ သံုးစြဲေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ တာဝန္ရွိမႈ၊ တာဝန္သိမႈႏွင့္ တာဝန္ေက်ပြန္မႈမ်ားကို အဓိကရည္မွန္းခ်က္ထားကာ ေဆာင္ရြက္သြားရန္လိုအပ္ ေၾကာင္း၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမူဝါဒမ်ားႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံ့ ဝန္ထမ္းမ်ားက ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကျခင္းသည္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းကို အေထာက္အကူျပဳသကဲ႔သို႔ ႏိုင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္လည္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ ေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းလစာတုိးျမႇင့္ေရးသာမက ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ေနာင္ေရးစိတ္ေအးရမည့္စနစ္ေကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားကို ေလ့လာေဆာင္ရြက္ရန္လို ေၾကာင္း၊ တစ္ဦးခ်င္းစုေဆာင္းေငြစနစ္အရ အလုပ္သမား၊ အလုပ္ရွင္ထည့္ဝင္ကာ စုေဆာင္းရျခင္းျဖစ္ၿပီး ေရရွည္တြင္ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားသာမက ပုဂၢလိကဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ပါ စနစ္တက်အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္း လ်က္ရွိသည္ကို အသိေပးေျပာၾကားလိုေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ ရွင္းလင္းတင္ျပလိုေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို သက္ဆုိင္ရာ ဌာန တာဝန္ရွိသူမ်ားမွတဆင့္ ဆက္လက္တင္ျပရန္ ဖိတ္ေခၚပါ ေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ႔သည္။

(မုိးသူဇာစုိး)

No comments:

Post a Comment