Thursday, February 27, 2020

စင်ကာပူမှာ ….. (စင်ကာပူကားထိန်းချုပ်မှု အတွေ့အကြုံ)



ဆောင်းပါး
========

ကောင်းမြတ်နွယ်(စင်ကာပူ)

ကားထိန်းချုပ်မှုကိစ္စဟာ တိုင်းပြည်တိုးတက်ပြောင်းလဲ ရေးမှာ ၈၀ ရာခိုင်နှုန်းလောက် အရေးကြီးတယ်လို့ မြင်ပါ တယ်။
ယာဉ်ပိတ်ဆို့မှုကြောင့် လုပ်ချင်တဲ့အလုပ်တွေမပြီး၊ ရုံးချိန်နောက်ကျ၊ အစည်းအဝေးချိန် နှောင့်နှေး၊ သယ်ယူ ပို့ဆောင်ရေးအချိန်မမီခြင်းတို့ဟာ ကုန်ထုတ်လုပ်မှု နှောင့်နှေးစေတဲ့၊ နိုင်ငံခြားရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုကို ထိခိုက်စေ နိုင်တဲ့ အချက်တွေဖြစ်ပါတယ်။

ကားနံပါတ်၊ ကားပိုင်ရှင်၊ လိုင်စင်ပါလိပ်စာတွေ တိကျမှန်ကန်မှုမရှိခြင်းကြောင့် မူးယစ်ဆေးဝါးတင်ဆောင် ထားတဲ့ ကားကြီးတစ်စီးလုံး ပိုင်ရှင်မဲ့လုပ်နိုင်တာ၊ ကား တွေ၊ မော်တော်ဆိုင်ကယ်တွေနဲ့ ရာဇဝတ်မှု ကျူးလွန် ခြင်းကို ခြေရာခံမဖော်ထုတ်နိုင်တာတွေ ဖြစ်ရပါတယ်။

စင်ကာပူနိုင်ငံမှာ ကားဝယ်မယ်ဆိုရင် ကိုယ့်အတိုင်း အတာနဲ့ကိုယ် မာစီဒီး၊ ဘီအမ်ဒဗလျူ၊ အော်ဒီ၊ ဂျာဂွား၊ ဖို့ဒ်၊ ဘောက်စ်ဝက်ဂွန်း အနောက်ကကားတွေ ဝယ်မလား။ တိုယိုတာ၊ နီဆန်း၊ ဆူဇူကီး၊ ဟွန်ဒါ စီးပွားရေးတွက်ခြေ ကိုက်တဲ့ ဂျပန်ကားဝယ်မလား။ ကားပြခန်းဆီ ချီတက်ရုံပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

အပြိုင်အဆိုင်ရောင်းကြတယ်။ အင်္ဂလိပ်နှစ်သစ်ကူး၊ တရုတ်နှစ်သစ်ကူး ကားလက်ဆောင်ပေးမလား အထူး လျှော့ဈေးကြော်ငြာရောင်းပါသေးတယ်။

ကားတစ်စီးဝယ်ဖို့ လက်ထဲမှာ ပိုက်ဆံအလုံ အလောက် မရှိသေးဘူးလား။ မပူပါနဲ့။ ကားတန်ဖိုးရဲ့၁၀ ရာခိုင်နှုန်း၊ ၂၀ ရာခိုင်နှုန်းစသည်ဖြင့် သတ်မှတ်ထားတဲ့ ပထမအရစ်ငွေကိုသာ ပေးဖို့လိုပါတယ်။ ကျွန်တော် ဝယ်စဉ် ၂၀၀၄ ခုနှစ် တရုတ်နှစ်သစ်ကူးကာလမှာ ပထမ အရစ်မပေးပါနဲ့၊ အမ်ပေါင်း၂၀၀၀ ငွေသားပြန်ယူသွားပါ။ ကားလည်း ခုမောင်းယူသွားပါလို့ ပေးတာဗျာ။

အဲ…အဲ… သိပ်ပျော်မသွားနဲ့ဦး။
ပြီးတာနဲ့ စားပွဲမှာထိုင်ခိုင်းတယ်။ မုန့်မျိုးစုံ၊ ကော်ဖီ၊ အအေးလိုချင်တာ ချကျွေးတယ်။ အသင့်ပြင်ထားတဲ့ စာချုပ်ပုံစံတစ်ထပ်ကြီးယူလာတယ်။
"နိုင်ငံသားမှတ်ပုံတင်လေးပေးပါ"
ပုံစံမှာဖြည့်သွင်းတယ်၊ မိတ္တူကူးယူတယ်။ ဘဏ် တစ်ခုခုကနေ ချေးငွေယူဖို့ပြောတယ်။

"မေဘဏ်က အတိုးနှုန်းအသက်သာဆုံးပဲ၊ လစဉ် ၅၅၀ ဆပ်၊ ၁၀ နှစ်ဆပ်လို့ရတယ်"
ကားရောင်းတဲ့သူက ဘဏ်တွေနဲ့ ချိတ်ပြီးသား၊ သူ့အတွက် အကျိုးအရှိဆုံးဘဏ်ကိုယူဖို့ ဆွယ်ပြီးပွားတာ ပါပဲ။ ပြီးတော့ ကျွန်တော်လစာတွေ စုဆောင်းထားတဲ့ ဘဏ်အကောင့်ပေးရတယ်။ လစဉ် အဲဒီဘဏ်အကောင့် ထဲက အလိုအလျောက် ဂျိုင်ရိုနဲ့ဖြတ်ယူမှာ။ မလွယ်ကူဘူး လား၊ ဘဏ်တွေရဲ့အတည်ပြုချက်ကလည်း မိနစ်ပိုင်း အတွင်း တီခနဲပဲ။ ဒီမှာတောင် ကော်ဖီတစ်ခွက်သောက်လို့ မကုန်သေးဘူး။ အတည်ပြုပြီးဖြစ်သွားပြီ။ ပျော်စရာကြီး နော်။

မ‌ပျော်ပါနဲ့။ ပွဲစားခ၊ ဘဏ်တိုးတွေ အဲဒီနောက်ကွယ် မှာ အများကြီးပါ။ သို့သော် စိတ်ချမ်းသာပါတယ်။ ကိုယ်ပိုင်ကားစီးချင်တဲ့ဆန္ဒ ကားအသစ်ကြီးနဲ့ ချက်ချင်း ပြည့်ပေါ့။ ကိုယ့်အတွက်လည်း စိတ်ချမ်းသာ။ နိုင်ငံတော် အတွက်ရော။ နိုင်ငံတော်အတွက် အကျိုးများစွာရှိပါတယ်။
နိုင်ငံတော်က ဝန်ဆောင်မှုအခွန် ခုနစ်ရာခိုင်နှုန်း ရတယ်။ ကားသွင်းတဲ့အခွန် ရထားတယ်။ ကုမ္ပဏီအခွန် တွေရထားတယ်။ လမ်းအခွန်ရဦးမယ်။ ကားအာမခံ၊ လူ့အသက်အာမခံနဲ့ အီးအာရ်ပီကနေရဦးမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ တရားဝင်မော်တော်ကားများ ရောင်းချခြင်းရဲ့အကျိုး ကျေးဇူးတွေပါ ခင်ဗျ။

ကိုင်း.....ကားတော့ရပြီ။

ဆင်တွေ၊ မြင်းတွေဝယ်စီးရင်တောင် အစာကျွေး ရသေးတာပဲ။ ဓာတ်ဆီဆိုင်ကိုမောင်း ဆီဖြည့်၊ နိုင်ငံတော်က စွမ်းအင်သုံးဆီတင်သွင်းရောင်းချမှုကနေ အခွန်ကောက်ခံ ရရှိပါသေးတယ်။
ကားကအိမ်နားရောက်ပြီ၊ ကားရပ်နားဖို့ တိုင်တွေ စိုက်ရ၊ တုံးတွေချရ၊ ရန်ဖြစ်ရမှာ တွေးပူစရာမလိုပါဘူး။ အိမ်ရာဦးစီးဌာနက ညအိပ်ယာဉ်ရပ်နားခွင့်ကို တစ်လ ဒေါ်လာ ၉၀ နဲ့ဝယ်၊ ငါးထပ်အမြင့် ကားရပ်နားအ‌ဆောက် အအုံမှာ စတိုင်ကျကျမောင်းတက် ရပ်နားရုံပါပဲခင်ဗျာ။

လမ်းခွန်

Road Tax က တစ်လတစ်ကြိမ်ဝယ်မလား။ သုံးလ တစ်ကြိမ် ဝယ်မလား။ ဘောစိဆိုတော့ တစ်နှစ်စာ ဝယ်မလား။ အဲဒီလမ်းခွန်က ကားရှေ့လေကာမှန်မှာ သုံး လက်မပတ်လည်လောက် အကြီးကြီးကပ်ထားရပါတယ်။ စစ်တဲ့သူက လေဆာမီးနဲ့ထိုးပြီး မှန်၊ မမှန် စစ်ပါတယ်။ မမှန်ရင် ဒဏ်ချခံရတာအကြီးကြီးမတန်တဆခံရပါမယ်။

ကားအာမခံ

ကားအာမခံ ဝယ်ကိုဝယ်ရပြန်တယ်။ မတော်တဆ ကားချင်းငြိရင် လျော်စရာ၊ လူကိုတိုက်မိရင် လျော်စရာ ကား အာမခံမဝယ်မနေရပါ။ ကားအာမခံပြမှ လမ်းခွန်ပြား ကားမှာ ကပ်ထားစရာ ဝယ်လို့ရတာပါ။
ကိုယ့်ကားက သူများကားကိုသွားငြိလို့ လျော်ရတော့ မယ်ဆိုရင် အာမခံကုမ္ပဏီကို ဖုန်းလှမ်းဆက်လိုက်ရုံပါပဲ။ ပိန်ရင်ထု ပွန်းရင်ဆေးမှုတ်။ အာမခံကုမ္ပဏီကရှင်းပေးလိုက် တယ်လေ။ အဆင်ပြေမလား။
မပြေပါဘူး။ အဲဒီလျော်ပေးရတာတွေ များလာရင် နောက်တစ်ရစ် ကားအာမခံဝယ်တဲ့အခါ အာမခံကြေး များလာပါတယ်။

ကျွန်တော့်မိတ်ဆွေက သူ့မာစီဒီးကားပေါ် သစ်ကိုင်း ကျိုးကျလို့ ပိန်ချိုင့်သွားတာ အာမခံကုမ္ပဏီကို လျော်ခိုင်း ပါတယ်။ လျော်ပေးပါတယ်။ နောက်တစ်ရစ်ကျ ရတာနဲ့ မတန်အောင် ထပ်တိုးတောင်းခံရတာပါပဲ။ ဒါကြောင့် ကျွန်တော်ကတော့ တော်ရုံတန်ရုံဖြစ်သမျှ သွားထု၊ သွားမှုတ်ကိုယ်တိုင်ခံလိုက်တယ်။ အလျော်ရနည်းတဲ့ ကျွန်တော်ကား အာမခံနည်းသည်ထက် နည်းလာတယ်။

ဒါတွေလည်း နိုင်ငံတော်ကို သွယ်ဝိုက်အခွန်ဘဏ္ဍာ ရနေတာပဲခင်ဗျ။ ကျွန်တော်တို့က အခွန်ထမ်းပါ၊ နိုင်ငံတော်ချမ်းသာအောင် ပံ့ပိုးနေတာ။
ဟား...နိုင်ငံတော်က ကားကြောင့်ရတဲ့အခွန်ထဲမှာ အီးအာရ်ပီကအရဆုံးပါဗျာ။ အီးအာရ်ပီ (ERP- Electronic Road Pricing) ဆိုတာ ကားအဝင်၊ အထွက်များလို့ ပိတ်ကျပ် နေတဲ့နေရာတွေကို မဝင်မဖြစ် ဝင်ခြင်းမှတစ်ပါး တားဆီး ထားတဲ့ ဝင်ခွင့်ကောက်ခံငွေဖြစ်ပါတယ်ဗျာ။ ကားဝင်၊ ကားထွက်များတဲ့ ကားပိတ်ဆို့မှုများနိုင်တဲ့အချိန်ကို ကားတစ်စီး သုံးဒေါ်လာလောက်ကောက်တယ်။ ကားနည်းချိန် ၅၀ ဆင့်ကောက်တယ်။ မြန်မာငွေကျပ် ၅၀၀ လောက်ဆိုပါတော့။

သတ်မှတ်ရာလမ်းအဝင်မှာ သံမဏိမုခ်ဦးကြီးတွေ အခိုင်အမာဆောက်တယ်။ ကားက အဲဒီအောက်ကဖြတ်ပြီး (ဗိုလ်ချုပ်ဈေးလို) ယာဉ်ထူထပ်တဲ့နေရာမျိုးဝင်တော့မယ် ဆိုရင် ကျသင့်ငွေကို ကျွန်တော်ကားထဲမှာတပ်ထားတဲ့ ကပ်ပြားအိမ် IU (In- vehicle Unit) ထဲကနေ တီခနဲနုတ် သွားတာ။ နုတ်မရရင် ဒဏ်ငွေဆောင်ခိုင်းသေးသဗျ။ ၁၂ ဆ လောက် ဆောင်ရမှာဆိုတော့ ကားမောင်းသူတိုင်းက မှန်မှန် ကန်ကန် အဖြတ်ခံရတာကိုပဲ ဝမ်းသာနေရသေးသဗျာ။

ဒဏ်ငွေထိပြီဆိုတာနဲ့ ကျွန်တော်ဖုန်းထဲက မက်ဆေ့က တီတီဆို ဝင်လာတာကိုး။
ကျွန်တော်က မာတီစတိုရီကားပတ်ခ် (Marti-story Car Part) မှာကားရပ်ပြီး အိမ်ပြန်ချင်ဇောနဲ့ ပြန်သွားလိုက် တာ။ ညရှစ်နာရီလောက်မှာ ဖုန်းမြည်လာလို့ ကိုင်လိုက်တော့
"ငါတို့ ရဲတွေပါ၊ မင်းကားဘယ်မှာ ရပ်ထားလဲ"
"လေးထပ်မှာလေ"
"ခဏဆင်းလာခဲ့ပါ"
အပြေးအလွှားဆင်းသွား၊ ကားပတ်ခ်ပေါ် ဒုန်းစိုင်းပြီး တက်သွားရတာပေါ့။ ကျွန်တော်ကားရဲ့ ယာဉ်မောင်းခုံဘေး က မှန်မတင်ခဲ့မိလို့လေ။ တွေ့တဲ့တစ်ယောက်ယောက်က မသင်္ကာလို့ ၉၉၉ ခေါ်လိုက်တာ။ ဟူး....မလွယ်ပါလား။
ရဲက ကုန်းလမ်းသယ်ပို့အာဏာပိုင် (Land Transport Authority) ကို ပိုင်ရှင်လိပ်စာ၊ ဖုန်းနံပါတ်တောင်းပြီး ဆက်တာဗျာ။ ကားနံပါတ်သိရင် အကုန်သိနိုင်တယ်။
စင်ကာပူမှာ ကားဟောင်းရောင်းလို့၊ ဝယ်လို့မရ ဘူးလား။
ရပါ့ဗျား။

အထင်ကရ ကားဟောင်းစက်ကင်းဟန်းကားတွေ အရောင်းအဝယ် အကြီးအကျယ်လုပ်ကြတယ်။ အစိုးရ လိုင်စင်ရ ပိုင်ရှင်ပေါက် လွှဲပြောင်းရောင်းဝယ်ခြင်းပါပဲ။ ဒါကြောင့် အခွန်လည်းရှောင်မရပါဘူး။ စင်ကာပူရီယမ် တွေကလည်း အခွန်ရှောင်ဖို့ယောင်လို့တောင် မတွေးပါဘူး ဗျာ။ ကိုယ့်အခွန်ငွေမဆိုသလောက်ဟာ နိုင်ငံတော် အတွက် သဲတစ်ပွင့် ရန်ပုံငွေပဲလေ။ ကားအဟောင်း အရောင်း အဝယ်ဖြစ်တာက အခြေအနေကောင်းနေဆဲ မာစီဒီး၊ ဘီအမ်ဒဗလျူလို ကားကောင်းတွေပါပဲ။ အနိမ့်ဆုံး ဟွန်ဒါ လောက်ပေါ့။

အင်္ဂလိပ်လို ထည့်မပြောဘဲမြန်မာလိုပဲ တတ်နိုင် သမျှရေးမယ် စိတ်ကူးထားပေမယ့် မပြည့်စုံနိုင်လို့ အင်္ဂလိပ်လို ညှပ်ပြောခွင့်ပြုပါဗျာ။
ကားအကြောင်းပြောတော့ စီအိုအီး(COE) ဆိုတာ မပါလို့ မဖြစ်ဘူး။ The Certificate of Entitlement ဆိုတာ ကားဝယ်ရင် အပေါင်တင်ထားတဲ့သဘောပြောရ မလားပဲလေ။ (LTE- Land Transport Authority) ကုန်း လမ်းသယ်ယူပို့ဆောင်ရေးအာဏာပိုင်မှာ အာဏာအပြည့် ရှိပါတယ်။ ကားလမ်းပိတ်ဆို့မှုဖြစ်ရင် ကုန်ထုတ်လုပ်မှု တွေ၊ နိုင်ငံတော်စီမံခန့်ခွဲရေးတွေကို သွယ်ဝိုက်ထိခိုက် တာပါပဲ။ အဖြစ်မခံနိုင်ပါဘူး။ ရှိနေတဲ့ကားလမ်းပမာဏ၊ မသွားမဖြစ် ရုံး၊ ဈေး၊ ကျောင်းအထင်ကရနေရာတွေမှာ မောင်းနှင်နေတဲ့ အရေအတွက်လွန်ယာဉ်တွေကြောင့် ကားလမ်းပိတ်ဆို့မှု ဖြစ်ရပါတယ်။ စင်ကာပူမှာ အဓိက အဝေးပြေးကားလမ်း ရှယ်ကြီး ရှစ်စင်းလောက်ရှိပါတယ်။ ကားပျက်တာမရှိ ၊ မီးပွိုင့်မရှိ အတားအဆီးမဲ့ လမ်းရှည် ဖြောင့်ဖြောင့်တွေကြောင့် ယာဉ်ပိတ်ဆို့နှောင့်နှေးမှုမရှိ သလောက်ပါ။ မြို့လယ်ကောင် ရုံး၊ ဈေး၊ ကျောင်း ပေါများ တဲ့ ဧရိယာမှာ တစ်မိနစ် ကားဘယ်နှစီးဖြတ်မောင်း တယ်။ ယာဉ်စီးဆင်းမှုနှုန်း တစ်နာရီ ဘယ်နှမိုင်နှုန်းမောင်း နိုင်တယ်ဆိုတာ အမြဲတမ်းစောင့်ကြည့်လျက်ရှိပါတယ်။ ကားရပ်နားမှုကား‌ပတ်စ်ပို့တွေမှာ ကားရပ်ဖို့ ဘယ်လောက် ကြာအောင် စောင့်ရတယ်ဆိုတာတွေ စောင့်ကြည့်အစီ ရင်ခံနေခြင်းအားဖြင့် ကားလမ်းယာဉ်ပိတ်ဆို့မှုလျှော့ ချဖို့ကြိုးစားကြပါတယ်။ အဲဒါအတွက် အဖြေကတော့ စီအိုအီးနဲ့ ထိန်းချုပ်ခြင်းပါပဲ ခင်ဗျ။

စင်ကာပူမှာချမ်းသာလို့ ကားဝယ်စီးနိုင်တဲ့သူတွေကို ၁၀ နှစ်တိတိစီးခွင့်ပြုပါတယ်။ ကားပြခန်းမှာကားဝယ် ကတည်းက ကားစီးခွင့် ၁၀ နှစ်စာ စီအိုအီးက အပြီးပါ ထားပီးသားပါ။ ကျွန်တော်ကားဝယ်စီးတဲ့ ၂၀၀၄ ခုနှစ်မှာ ကျွန်တော်ရဲ့ ငါးယောက်စီး စူပါဆလွန်းအတွက် စီအိုအီးက ဒေါ်လာကိုးထောင်။ ကားရဲ့ တန်ဖိုးသက်သက် ဒေါ်လာ ငါးသောင်းခွဲရယ်။ စုစုပေါင်း ဒေါ်လာခြောက်သောင်း လေးထောင်ပေးရတယ်။ ကျွန်တော်ကားလက်ထဲရောက် ပြီး သုံး၊ လေးလကြာတော့ အဲဒီစီအိုအီးကြီးက နှစ်ဒေါ်လာအထိ ကျသွားတယ်။ စီအိုအီးက ကားဝယ်သူများလာတာ၊ ကားလမ်းပေါ်မှာ ကားတွေများလာပြီး ယာဉ်သွားလာမှု နှေးကွေးပိတ်ကျပ်မှုကို ထိန်းချုပ်တာပါ။ လူတွေကား မဝယ်ချင်လောက်အောင် စီအိုအီး မြှင့်တင်လိုက်ခြင်းဖြင့် ကားရောင်းရမှု လျော့သွားစေခဲ့ပါတယ်။

၁၀ နှစ်ပြည့်လို့ ဖျက်ဆီးပစ်လိုက်ခြင်းခံရတဲ့ ကားတွေလျော့သွားပြီ၊ လမ်းတွေချောင်နေပြီ၊ ကားရပ် နားတဲ့နေရာတွေ ကားရပ်နားမှုမရှိ လျော့နည်းသွားပြီ ဆိုရင် စီအိုအီးချပေးပါတယ်။ လိုချင်တဲ့ ကားအရေအတွက် လမ်းပေါ်မှာပြည့်နေရင် တောက်ပစ်လိုက်ပါတယ်။ နေ့စဉ် ၁၀ နှစ်ပြီးတဲ့ ကားတွေကိုလည်း တွင်တွင်ထုချေပစ်နေတာ ဆိုတော့ ကားလမ်းပိတ်ဆို့မှုလည်းမရှိ၊ ယာဉ်အို၊ ယာဉ် ဟောင်း၊ ဒုက္ခိတယာဉ်၊ လက်ပူတိုက်ယာဉ်တွေကားလမ်း ပေါ်မှာမမြင်ရတော့ဘူးပေါ့ဗျာ။ ကျက်သရေရှိလိုက် တာ.....
စင်ကာပူမှာ ကားတွေကိုသတ်မှတ်ချက်အတိုင်း ပုံမှန်စစ်ဆေးရေးအစစ်ခံဖို့ သွားပေးရတယ်။ စာရရင် လာရမည့်နေ့ အချိန်သွား။ အချိန်မကြာဘူး။ မစောင့်ရဘူး။ မျက်နှာငယ်၊ အားငယ်စရာလည်းမလိုဘူး။ မအားရင် ဖုန်းဆက်ရက်ရွှေ့ချိန်းပါရတယ်။

VICOM ဆိုတဲ့ ယာဉ်စစ်ဆေးတဲ့ဌာနဝင်းထဲရောက် တော့ ညွှန်ပြတဲ့အတိုင်း သံလမ်းပေါ်မောင်းတင်ပေးရ တယ်။ စစ်ဆေးတဲ့သူက ကားအောက်က ကျင်းထဲကနေ စစ်တယ်။ အပေါ်ဘက်ကလူတွေက ဘရိတ်စစ်တယ်။ အချက်ပြမီးတွေစစ်တယ်။ ကားတွေကအသစ်တွေပဲ ဆိုတော့ pass ဖြစ်တာပဲ တွေ့ရပါတယ်။

စင်ကာပူမှာ အသက် ၁၈ နှစ်ပြည့်ပြီးမှသာ ယာဉ် မောင်းလိုင်စင်လျှောက်ထားခွင့်ရှိပါတယ်။ စာတွေ့၊ လက် တွေ့ ယာဉ်မောင်းလိုင်စင် လျှောက်ထားခွင့်ရှိပါတယ်။ သင်ကြားပေးမယ့် သင်တန်းတွေ၊ သင်တန်းဆရာများကို ကုန်းလမ်းသယ်ပို့အာဏာပိုင်က သတ်မှတ်ခွင့်ပြုထားတာ ကြောင့် စင်ကာပူနိုင်ငံရဲ့ ယာဉ်အန္တရာယ်ဟာ အင်မတန် နည်းပါတယ်။
၁၀ နှစ်စီးပြီးဖြစ်တဲ့ကားကို ဆက်စီးချင်သေးရင် ဒေါ်လာတစ်သောင်းခွဲလောက် ထပ်ပေးရတယ်။ ငါးနှစ် ထပ်စီးလို့ရတယ်။ အပေါင်ပေးထားတဲ့ စီအိုအီးဆုံးပါ တယ်။
၁၀ နှစ်ထပ်စီးချင်ရင်တော့ ဒေါ်လာငါးသောင်း လောက် ထပ်ဆောင်ရပါတယ်။ ကားအကောင်းစားကြီးတွေက လွဲရင် ထပ်တိုးဖို့မတန်ပါဘူး။
ကျွန်တော်ကားကို ၁၀ နှစ်ပြည့်လို့ လာအပ်ခိုင်းတဲ့အခါ အတွေးထဲမှာ ဒီကောင်တွေ ငါ့ကားကိုတစ်စစီဖြုတ်ရောင်း မလား။ ဆင်းရဲတဲ့နိုင်ငံတွေဆီ ပြန်ရောင်းမလားနဲ့ ဒွိဟ သံသယဖြစ်မိသေးသဗျ။ စင်ကာပူမှာ ဆလွန်းကားကို တစ်လက်ကိုင်မောင်းတာ။ ရပ်တော့ အရိပ်အောက်၊ မောင်းတော့ နိုင်လွန်လမ်း၊ သုံးတဲ့ဆီက အကောင်းစား ဆိုတော့ ကားကအသစ်အတိုင်း။

ကျွန်တော်လည်း ကားလာအပ်ကြောင်းပေးတဲ့ပုံစံမှာ ဖြည့်ပြီးရော ကားလေးရဲ့ လေကာမှန်ပေါ်မှာ မတ်ကာပင်နဲ့ သူတို့ရေးခြစ်လိုက်တာနဲ့တစ်ပြိုင်နက် ဖော့ကလစ်ကားတစ်စီးက သူ့လက်တံနှစ်ချောင်းနဲ့ လေကာမှန်ကို ဒိုင်းခနဲထိုးဖောက်ပြီး ကားလေးကို မယူသွားပါတော့တယ်။ တစ်ခါတည်းအင်အားကြီးမား လှတဲ့စက်တွေနဲ့ ဖိချလိုက်တော့တာပါပဲ။ ကျွန်တော်မှာသာ ၁၀ နှစ်တာ အတူရှိခဲ့တဲ့ ရင်သွေးငယ်ကိုဆုံးရှုံးလိုက် ရသလို ရင်ကွဲပက်လက်ဖြစ်ပြီး ရင်နာနာနဲ့ပြန်လာခဲ့ရတယ်။
စင်ကာပူမှာ ကားအစိတ်အပိုင်းတစ်ခုပျက်ရင် မပြင် ပါဘူး။ တစ်ပိုင်းလုံးဖြုတ်လဲလိုက်ပါတယ်။ ဆေးရောင်စုံ ရနိုင်တဲ့အတွက် ပွန်းပဲ့ထိခိုက်ဒဏ်ရာကိုလည်း အဆင် ပြေပြန်ဖာလို့ရတယ်။ စင်ကာပူမှာ ဒါကြောင့် ကားပစ္စည်း အဟောင်းတန်းမရှိ။ ကားကုမ္ပဏီရဲ့ ပြုပြင်ဌာနဆီ ပြန်သွားပြီး လိုတာအသစ်လဲလှယ်လိုက်ရုံပဲ ဖြစ်ပါ
တယ်။

ဒါကြောင့် ကားသယ်ယူပို့ဆောင်မှု၊ ရောင်းဝယ် ထိန်းချုပ်မှုကောင်းများ အခြေကျနေပြီဖြစ်တဲ့ စင်ကာပူက နည်းလမ်းများကို လေ့လာပြီး သူများနဲ့မတူ တစ်မူကွဲပြား စွာ အကောင်းတကာ့ အကောင်းဆုံးဖြစ်အောင် ကြိုးပမ်း သင့်ကြပါကြောင်း။ ။

No comments:

Post a Comment