နေပြည်တော် ဇန်နဝါရီ ၂၇
၂၀၂၀ - ၂၀၂၁ ပညာသင်နှစ် ပညာရေးကောလိပ်များတွင် ဖွင့်လှစ်မည့်
လုပ်ငန်းခွင်အကြို မူလတန်းဆရာအတတ်ပညာ(Pre - Service Primary Teacher
Training – PPTT) တစ်နှစ်သင်တန်း သင်ရိုးရေးဆွဲမှုလုပ်ငန်း ညှိနှိုင်း
ဆွေးနွေးပွဲကို ယနေ့နံနက် ၉ နာရီတွင် နေပြည်တော်ရှိ ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန
အစည်းအဝေးခန်းမ၌ ကျင်းပသည်။
ဟန်ချက်ညီညီဆောင်ရွက်
ဆွေးနွေးပွဲတွင် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဒေါက်တာ မျိုးသိမ်းကြီးက ပညာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲရေးလုပ်ငန်းများ အောင်မြင်စွာ အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်ရာတွင် ဆရာဆရာမများသည် အဓိက ပင်မအခန်းကဏ္ဍတွင် ပါဝင်ပါကြောင်း၊ ဆရာအတတ်ပညာများ လေ့ကျင့် မွေးထုတ်ပေးရာတွင် အခြေခံပညာကဏ္ဍရှိ ဆရာဆရာမများအတွက် လုပ်ငန်းခွင်အကြို ဆရာအတတ်ပညာ (Pre - Service Teacher Education) နှင့် လုပ်ငန်းခွင်ဆရာအတတ်ပညာ (In-Service Teacher Education) သင်တန်းများဖြင့် အရည်အသွေးမြှင့်တင်ရေးကို ဟန်ချက်ညီညီ ဆောင်ရွက်ပေး လျက်ရှိပါကြောင်း၊ အမျိုးသားပညာရေးမဟာဗျူဟာစီမံကိန်း အခြေခံပညာ ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုနှင့်အညီ ဆရာအတတ်ပညာသင်ရိုးညွှန်းတမ်းနှင့် သင်တန်း ပုံစံများကို ကာလတိုအတွက် ပြန်လည်ပြင်ဆင်ခြင်းများ ဆောင်ရွက်ရမည် ဖြစ်ကြောင်း၊ ယနေ့ကျင်းပသည့် လုပ်ငန်းညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပွဲ၏ ရည်ရွယ်ချက် သည် လက်ရှိ ခြောက်လသင်ရိုးကို ပြန်လည်သုံးသပ်ပြီး သင်ကြားပို့ချမည့် ဘာသာရပ် အကြောင်းအရာများ၊ သင်တန်းကာလနှင့် သင်တန်းပုံစံများ၊ လက်တွေ့တန်းပြဆင်းခြင်း အစီအစဉ်များ၊ Assignment and Assessment များ၊ သုတေသနပြုအစီအစဉ်များကို အသေးစိတ်ဆွေးနွေးပြီး ရလဒ်ကောင်းများ ထွက်ပေါ်လာရန်ဖြစ်ကြောင်း၊ သို့မှသာ အရည်အသွေးရှိသော သင်ရိုးညွှန်းတမ်း များဖြင့် ၂၁ ရာစု ကျွမ်းကျင်မှုများ၊ ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေး၊ ဉာဏ်ရည်ဉာဏ်သွေး၊ တစ်ကိုယ်ရေဖွံ့ဖြိုးမှုနှင့် အလုပ်အကိုင်ရရှိမှုဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်မှုများဖြင့် အနာဂတ်မျိုးဆက်သစ်များကို ပြုစုပျိုးထောင်ပေးနိုင်မည့် အရည်အသွေးပြည့်၀ သော ဆရာ ဆရာမလောင်းများကို မွေးထုတ်ပေးနိုင်မည်ဖြစ်ကြောင်း ပြောကြား သည်။
ဆွေးနွေးမှုရလဒ်များအတည်ပြု
ယင်းနောက် ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပွဲကို ဘာသာရပ်အလိုက် အုပ်စုဖွဲ့ဆွေးနွေးခြင်း၊ အုပ်စုတစ်ခုချင်းမှ ဆွေးနွေးချက်ရလဒ်များကို တင်ပြခြင်း၊ ဘာသာရပ်အလိုက် အုပ်စုတစ်ခုချင်းစီမှ တင်ပြခြင်း၊ ဆွေးနွေးမှုရလဒ်များကို အတည်ပြုခြင်း စသည့် အစီအစဉ်အတိုင်း ဆက်လက်ကျင်းပသည်။
သတင်းစဉ်
ဟန်ချက်ညီညီဆောင်ရွက်
ဆွေးနွေးပွဲတွင် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဒေါက်တာ မျိုးသိမ်းကြီးက ပညာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲရေးလုပ်ငန်းများ အောင်မြင်စွာ အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်ရာတွင် ဆရာဆရာမများသည် အဓိက ပင်မအခန်းကဏ္ဍတွင် ပါဝင်ပါကြောင်း၊ ဆရာအတတ်ပညာများ လေ့ကျင့် မွေးထုတ်ပေးရာတွင် အခြေခံပညာကဏ္ဍရှိ ဆရာဆရာမများအတွက် လုပ်ငန်းခွင်အကြို ဆရာအတတ်ပညာ (Pre - Service Teacher Education) နှင့် လုပ်ငန်းခွင်ဆရာအတတ်ပညာ (In-Service Teacher Education) သင်တန်းများဖြင့် အရည်အသွေးမြှင့်တင်ရေးကို ဟန်ချက်ညီညီ ဆောင်ရွက်ပေး လျက်ရှိပါကြောင်း၊ အမျိုးသားပညာရေးမဟာဗျူဟာစီမံကိန်း အခြေခံပညာ ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုနှင့်အညီ ဆရာအတတ်ပညာသင်ရိုးညွှန်းတမ်းနှင့် သင်တန်း ပုံစံများကို ကာလတိုအတွက် ပြန်လည်ပြင်ဆင်ခြင်းများ ဆောင်ရွက်ရမည် ဖြစ်ကြောင်း၊ ယနေ့ကျင်းပသည့် လုပ်ငန်းညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပွဲ၏ ရည်ရွယ်ချက် သည် လက်ရှိ ခြောက်လသင်ရိုးကို ပြန်လည်သုံးသပ်ပြီး သင်ကြားပို့ချမည့် ဘာသာရပ် အကြောင်းအရာများ၊ သင်တန်းကာလနှင့် သင်တန်းပုံစံများ၊ လက်တွေ့တန်းပြဆင်းခြင်း အစီအစဉ်များ၊ Assignment and Assessment များ၊ သုတေသနပြုအစီအစဉ်များကို အသေးစိတ်ဆွေးနွေးပြီး ရလဒ်ကောင်းများ ထွက်ပေါ်လာရန်ဖြစ်ကြောင်း၊ သို့မှသာ အရည်အသွေးရှိသော သင်ရိုးညွှန်းတမ်း များဖြင့် ၂၁ ရာစု ကျွမ်းကျင်မှုများ၊ ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေး၊ ဉာဏ်ရည်ဉာဏ်သွေး၊ တစ်ကိုယ်ရေဖွံ့ဖြိုးမှုနှင့် အလုပ်အကိုင်ရရှိမှုဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်မှုများဖြင့် အနာဂတ်မျိုးဆက်သစ်များကို ပြုစုပျိုးထောင်ပေးနိုင်မည့် အရည်အသွေးပြည့်၀ သော ဆရာ ဆရာမလောင်းများကို မွေးထုတ်ပေးနိုင်မည်ဖြစ်ကြောင်း ပြောကြား သည်။
ဆွေးနွေးမှုရလဒ်များအတည်ပြု
ယင်းနောက် ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပွဲကို ဘာသာရပ်အလိုက် အုပ်စုဖွဲ့ဆွေးနွေးခြင်း၊ အုပ်စုတစ်ခုချင်းမှ ဆွေးနွေးချက်ရလဒ်များကို တင်ပြခြင်း၊ ဘာသာရပ်အလိုက် အုပ်စုတစ်ခုချင်းစီမှ တင်ပြခြင်း၊ ဆွေးနွေးမှုရလဒ်များကို အတည်ပြုခြင်း စသည့် အစီအစဉ်အတိုင်း ဆက်လက်ကျင်းပသည်။
သတင်းစဉ်
No comments:
Post a Comment