Wednesday, January 2, 2019

ပညာေရးတြင္ ဆရာမ်ား၏အခန္းက႑ႏွင္႕ အမ်ဳိးသားဆရာ တိုးျမႇင္႕ခန့္ထားေရးစကားဝုိင္း က်င္းပ

ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္တဲ့အခါမွာ ဆရာအေရအတြက္နဲ့ ဆရာမအေရအတြက္ အေတာ္ႀကီးကြာဟေနတာေၾကာင့္ ပညာေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ ပိုၿပီးေကာင္းလာေအာင္ မူဝါဒေတြ ခ်မွတ္ဖို့လိုပါတယ္
အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္(တာဝန္) ဦးကုိေလးဝင္း
-------------------------------------------------------------

သတင္း-နႏၵာဝင္း၊ ဝင္းဝင္းေမာ္ ဓာတ္ပုံ- ဝင္းဝင္း
ပညာေရးတြင္ ဆရာမ်ား၏ အခန္းက႑ႏွင့္ အမ်ဳိးသားဆရာတိုးျမႇင့္ခန္႔ထားေရး စကားဝုိင္းေဆြးေႏြးပြဲကုိ ေက်ာင္းျပင္ပႏွင့္ တစ္သက္တာပညာေရးဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္ သံၾကားတို႔ ပူးေပါင္း႐ုိက္ကူးထုတ္လႊင့္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ စကားဝုိင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္(ၿငိမ္း) ေဒါက္တာသန္းဦး၊ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ (တာဝန္) ဦးကုိေလးဝင္း၊ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအာင္ေအာင္မင္း၊ အမ်ဳိးသားပညာေရးမူဝါဒေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ေဒါက္တာဝင္းေအာင္ႏွင့္ ဦးထြန္းလွ၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အလက(၉) အင္းစိန္ ေက်ာင္းအုပ္ ဦးစုိးထြန္းထြန္းႏိုင္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အထက (၄) သဃၤန္းကြၽန္းမွ အထက္တန္းျပဆရာ ဦးလင္းလင္းထိုက္ႏွင့္ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ ပၪၥမႏွစ္ေက်ာင္းသား ေမာင္အားမာန္ထက္တို႔က ပါဝင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္-
အစီအစဥ္မွဴး။ ။ အခုလက္ရွိမွာ ဆရာမ်ားရဲ႕အခန္း
က႑က ဘယ္ေလာက္အထိ အေရးပါ သလဲဆိုတာ ေျပာျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။
ေဒါက္တာသန္းဦး။ ။ ဒီေန႔ကမၻာမွာ စဥ္ဆက္မျပတ္
ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ပန္းတိုင္လို႔ေခၚတဲ့Sustainable Development Goals မွာ တိတိက်က် အခ်က္ ပန္းတိုင္ ၁၇ ခ်က္ရွိတယ္။ အဲဒီ ၁၇ ခ်က္မွာ ပန္းတိုင္အမွတ္ - ၄ က ပညာေရးပန္းတိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီပန္းတိုင္မွာ အရည္အေသြးရွိတဲ့ ပညာကိုေပးဖို႔ ဘဝတစ္သက္တာ ပညာအခြင့္အလမ္းဆိုတာ ပါလာ ပါတယ္။ ဒါက မွတ္သားေလာက္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာအမ်ဳိးသားပညာေရးမူဝါဒစီမံကိန္းရဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ကာလအားျဖင့္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၂၁ ခုႏွစ္ အထိ အဲဒီ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိတိက်က် ဆရာမ်ားရဲ႕အခန္းက႑ပါပါတယ္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ပညာေရးဥပေဒမွာလည္း အခန္း ( ၉) မွာ ဆရာမ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ပါပါတယ္။ ဒါက ကြၽန္ေတာ္တို႔ မူဝါဒအပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာပါ။ ေနာက္ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ျမန္မာ့ဓေလ႔ထံုးစံမွာ ဆရာကို အာစရိယ ဆရာ၊ သင္တဲ့ ဆရာ၊ ဥပဇၩာယ္ ဆရာ၊ ဆံုးမတဲ့ ဆရာဆိုျပီး ဆရာအား ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ေလးစားတန္ဖိုးထားၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွိပါတယ္။ ဒါက အလြန္မြန္ျမတ္ တဲ့ ကိစၥပါ။ ဆရာကို အနႏၲဂိုဏ္းဝင္အျဖစ္ထားတဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းပါ။
အဲဒီမွာ ဆရာလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခါ ဆရာဆိုတာက အမ်ဳိးသမီးဆရာေရာ၊ အမ်ဳိးသားဆရာေရာ အက်ဳံးဝင္ပါ တယ္။ အခု အမ်ဳိးသားဆရာဦးေရ နည္းပါးလာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ၾကည့္ ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားဆရာနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးဆရာမ်ားသည္ ဘယ္လိုအေျခအေနရွိခဲ့လဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္မတိုင္မီက ေက်ာင္းသံုးမ်ဳိး သံုးစားရွိ ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ေက်ာင္း၊ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာ သင္ေက်ာင္း၊ ျမန္မာဘာသာသင္ေက်ာင္းဆိုၿပီး ပုဂၢလိက ေက်ာင္းေတြပါ ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒီမွာၾကည့္ရင္ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က အမ်ဳိးသားေက်ာင္းသားပါ။ အဲဒီ ေခတ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆရာေတြက အမ်ားအားျဖင့္ ဆရာ ေတြမ်ားပါတယ္။ ဆရာမကေတာ့ အနည္းစုပါပဲ။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးျဖစ္ၿပီးေနာက္ ဆရာေလာကက ဆရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အနားယူသြားၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ျပန္စုစည္းၿပီး အဲဒီက်ေတာ့ ေက်ာင္းက ႏိုင္ငံေတာ္ေက်ာင္း၊State School လို႔ ေခၚတယ္။
State Primary School ၊ State Post - Primary School၊ ျမန္မာလိုေျပာရင္ေတာ့ ႏွစ္ေက်ာင္းပဲ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ မူလတန္းေက်ာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ မူလတန္းလြန္ေက်ာင္း၊ တန္းျမင့္ေက်ာင္းလို႔လည္း ေခၚတယ္။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းေနခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ဆရာဦးေရက နည္းနည္းေလ်ာ့သြားတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးၿပီးတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ေက်ာင္းေတြမွာ အဲဒီလို ဆရာေတြ ေလ်ာ့သြားတာ သတိထားမိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွာ အထက္တန္း ေက်ာင္းအုပ္လုပ္တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ့္ေက်ာင္းမွာေရာ၊ အျခား ေက်ာင္းေတြမွာေရာ ဆရာအထိုက္အေလ်ာက္ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ နည္းတယ္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္မွာ ဆရာအတတ္သင္ ေက်ာင္းအုပ္လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာလည္း သင္တန္း သားေတြကို သတိထားၾကည့္မိတဲ့အခါ အမ်ဳိးသားဦးေရ က အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အမ်ဳိး သမီးဦးေရက နည္းနည္းသာလြန္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ အမ်ဳိးသားဆရာဦးေရက သိသိသာသာ ေလ်ာ့ပါးၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီးဆရာမ်ားက သိသိသာသာ ဦးေရတိုးပြားလာတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ ဒီလိုအေျခအေန ေျပာင္းလာရလည္းဆိုတာ ကို ဒီစကားဝိုင္းကေန အေၾကာင္းရင္းကိုရွာဖို႔ လိုပါ တယ္။ အေၾကာင္းရင္းကိုရွာၿပီးရင္ ကုစားႏိုင္မယ့္နည္းလမ္း ကို ေဆြးေႏြးရွာေဖြႏိုင္ဖို႔ လိုလိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဒါက အေျခအေနကို အခ်ဳပ္အားျဖင့္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။
အစီအစဥ္မွဴး။ ။ အမ်ဳိးသားဆရာနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးဆရာ
မွ်တဖို႔ ဘာေၾကာင့္ လိုအပ္လဲဆိုတာ ကို ဆရာႀကီးအေနနဲ႔ သံုးသပ္ေျပာၾကားေပးပါ။
ဦးထြန္းလွ။ ။ အမ်ဳိးသားဆရာနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးဆရာ
မွ်တဖို႔ လိုအပ္တဲ့အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ဆရာႀကီးတို႔ ေျပာသြားသလို အမ်ဳိးသားမူဝါဒစီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ အေျခခံ ပညာေရးရဲ႕ အဓိကရည္မွန္းခ်က္က ဗလငါးတန္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးနဲ႔ ဘက္စံုပညာဖြံ႕ၿဖိဳးတဲ့ ကေလးေတြ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ဖို႔အတြက္ အေျခခံေက်ာင္းေတြမွာ လိုအပ္ေန တယ္လို႔ ယူဆတာေၾကာင့္ ကေလးေတြကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ တဲ့ေနရာမွာ ဘက္စံုဖြြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ေနရာမွာ လက္ေတြ႕ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးႏိုင္ဖို႔က ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာေတြလည္း လိုအပ္သလို ဆရာမေတြလည္း လိုအပ္တယ္လို႔ ယူဆတာ ေၾကာင့္ ဆရာ ဆရာမဦးေရ တိုးခ်ဲ႕ခန္႔ထားေပးဖို႔ လိုပါမယ္။
အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ကေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲရဲ႕ စကားဝိုင္းေခါင္းစဥ္
ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့ပံုနဲ႔ လက္ရွိ ဆရာ ဆရာမ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ ကြာဟေနတယ္ဆိုတာ လည္း သံုးသပ္ေျပာၾကားေပးပါ။
ဦးကိုေလးဝင္း။ ။အေျခခံပညာက႑မွာ ေက်ာင္းေပါင္း
၄၇ဝဝ၅ ေက်ာင္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းေတြမွာ မူလတန္းျပ၊ အလယ္တန္းျပ၊ အထက္တန္း ျပ၊ မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္၊ အလယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္၊ အထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ စတဲ့ သင္ၾကားေရးတာဝန္ကို ယူရတဲ့ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ့ အေရအတြက္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ စုစုေပါင္း ၄ဝ၂၃၇၄ ေယာက္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာအခ်ဳိးနဲ႔ ဆရာမအခ်ဳိးကိုၾကည့္ရင္ က်ားက ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ မက ၈၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနပါတယ္။
ေစာေစာက ဆရာႀကီး ဦးထြန္းလွ ေဆြးေႏြးသြားတဲ့ အထဲမွာလည္းပါပါတယ္။ အေျခခံပညာေရးရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္က ဘက္စံုထူးခြၽန္တဲ့ ဗလငါးတန္နဲ႔ ျပည့္စံု တဲ့ ႏိုင္ငံ့သားေကာင္းကေလးေတြ၊ ကမၻာ့လူသားေကာင္း ကေလးေတြျဖစ္ဖို႔ ေမြးထုတ္ေလ့က်င္႔တဲ့အခါ ဘက္စံု ပညာေရးကိုသြားရင္ ဆရာေတြလည္း အေရးႀကီးသလို ဆရာမေတြလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဆရာမအေရ အတြက္က ေက်ာင္းေတြကို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာ တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြမွာ ဆရာမေတြပဲရွိၿပီး ဆရာ တစ္ေယာက္မွမရွိတဲ့ ေက်ာင္းေတြလည္း ေတြ႕ေနရတယ္။ အဲဒီလို ေတြ႕ေနရတဲ့အခါမွာ ဆရာအေရအတြက္က ေသခ်ာေပါက္ တိုးျမႇင့္ခန္႔ထားဖို႔လိုေနၿပီဆိုတာ အခ်က္ အလက္ေတြက ေထာက္ျပေနတယ္။ ဒီလိုေထာက္ျပေန တာျဖစ္တဲ့အတြက္ စကားဝိုင္းေတြ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရင္ ပညာေရးက႑ျမႇင့္တင္ေရး အစီအစဥ္ေတြကို အမ်ဳိးသားပညာေရး မဟာဗ်ဴဟာစီမံကိန္္း ၂ဝ၁၆- ၂ဝ၂၁ ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ ဆရာအေရအတြက္နဲ႔ ဆရာမအေရအတြက္ အေတာ္ႀကီးကြာဟေနတာေၾကာင့္ ပညာေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ ပိုၿပီး ေကာင္းလာေအာင္ မူဝါဒေတြ ခ်မွတ္ဖို႔လိုပါတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ျပည္သူလူထုကို အသိေပးဖို႔လိုတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စကားဝိုင္းေတြကို က်င္းပေပးဖို႔ဆိုၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးအပါအဝင္ မူဝါဒကို ေဆာင္ရြက္ေန တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေန ဒီျပည္သူေတြကို ဒီအခ်က္အလက္ ေတြကို အသိေပးဖို႔ လိုတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစကားဝိုင္းကို ေခါင္းစဥ္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ဆရာေတြရဲ႕ အခန္းက႑၊ အေျခခံပညာေရးက႑မွာ ဆရာေတြရဲ႕ အခန္းက႑နဲ႔ အမ်ဳိးသားဆရာေတြ ပိုၿပီး တုိးျမႇင့္ခန္႔ထားဖို႔အျပင္ ဒီစကားဝိုင္းကေန ျပည္သူလူထုက ၾကည့္႐ႈၿပီးေတာ႔မွ ဆရာဘဝကို ျမတ္ႏိုးၿပီး ဆရာေတြအေနနဲ႔ ပညာေရး က႑မွာပိုၿပီး ပါဝင္လာေစဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး စကားဝိုင္းကို ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ဆရာ ဆရာမ ေရြးခ်ယ္ေရးအတြက္
ဘယ္လိုေတြ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနသလဲ ဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါဦး။
ေဒါက္တာေအာင္ေအာင္မင္း။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပညာ
ေရးေကာလိပ္ေတြကို တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲေအာင္ျမင္တဲ့သူေတြ တက္ရပါ တယ္။ တက္ခြင့္ေပးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္တာက ဒီႏွစ္မွာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါးႏွစ္ေလာက္အတြင္းက အခ်က္အလက္ေတြ ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ တကၠသိုလ္ဝင္ စာေမးပြဲေအာင္တာကိုက မိန္းကေလးအေရအတြက္ က မ်ားပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့သူကလည္း မိန္းကေလးမ်ားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းရဲ႕ ဝင္ခြင့္ကို မႏွစ္ကစၿပီး ေရြးခ်ယ္တာက ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ အေျခခံပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္မွာရွိတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းသား အေရအတြက္ (ဥပမာဆိုရင္ - ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္မွာရွိတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းသား အေရအတြက္ရယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး တစ္ခုလံုးမွာရွိတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းသား အေရအတြက္ရယ္၊ ေနာက္ ဒီၿမိဳ႕နယ္က တက္ရမယ့္ ေက်ာင္းက ရန္ကင္းပညာေရးေကာလိပ္ရဲ႕ ဝင္ဆံ့ အင္အား ဒီအတိုင္းခြဲၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ ခြဲတမ္း ခ်ထားပါတယ္။ ဒီလိုခ်ထားၿပီးေတာ့မွ ဥပမာ ဒီၿမိဳ႕နယ္ က လူ ၂ဝ တက္ရမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ဘာသာ ရပ္က စံုေအာင္ေခၚရပါတယ္။ သိပၸံတြဲန႔ဲ႔ေအာင္လာတဲ့ လူ၊ ဝိပၸံတြဲနဲ႔ ေအာင္လာတဲ့လူ၊ ဝိဇၨာတြဲနဲ႔ ေအာင္လာတဲ့ လူ အဲဒါဆိုရင္ သိပံၸတြဲက ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဝိပံၸတြဲက ၄ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဝိဇၨာတြဲက ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အဲဒီလို ၃ဝ၊ ၄ဝ၊ ၃ဝ အခ်ဳိးနဲ႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ သိပံၸနဲ႔ေအာင္တဲ့ လူ ၃ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ တစ္ဝက္က ေယာက်္ားေလး၊ တစ္ဝက္က မိန္းကေလး ဒီအတိုင္းေရြးပါတယ္။ ေရြးေပ မယ့္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့သူအေရအတြက္မွာ ေယာက်္ားေလး ရွားပါးတဲ့အေရအတြက္က အဲဒီမွာ စေတြ႕ပါတယ္။
ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဒီႏွစ္လက္ရွိ ေရြးၿပီး ေတာ့ ေက်ာင္းစတက္ေနၿပီ။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးမွာဆိုရင္ ဝိဇၨာဘာသာတြဲကေလွ်ာက္ထားတဲ့ ေယာက်္ားေလးက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ ၃၁ ေယာက္ ရွိပါ တယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး တစ္ခုလံုးအတြက္ တကယ္ ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ ခြဲတမ္းက ၁ဝ၉ ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီ အတြက္ ေယာက်္ားေလးေလွ်ာက္ထားမႈႏႈန္း နည္းေန တယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ေရြးတာက ဘယ္လို ေရြးသလဲ ဆိုေတာ့ ပထမဦးစားေပး ( ဥပမာေျပာရရင္ ) ကမာရြတ္ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေယာက်္ားေလး ဦးေရလိုတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ေယာက်္ားေလး ေလွ်ာက္ထားမႈမရွိဘူးဆိုရင္ ခ႐ိုင္မွာ ရွိမလား ဆက္ရွာရတယ္။ ခ႐ိုင္မွာမရွိဘူးဆိုရင္ တိုင္း ေဒသႀကီးမွာ ဆက္ရွာတယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က မစဥ္းစားေသးဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္ တိုင္းေဒသႀကီးလိုဟာမ်ဳိးဆိုရင္ သတ္မွတ္တဲ့ ေယာက်္ား ေလးဦးေရက တစ္တိုင္းလံုးရွာေတာင္ မရႏိုင္ဘူး ျဖစ္သြား တယ္။ တခ်ဳိ႕ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီးေတြမွာ ျပည့္ျပည့္ စံုစံု ရွိပါတယ္။ ပိုလွ်ံၿပီးေတာ့ေတာင္ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ စာရင္းဇယားေတြအရ ေျပာလို႔ရတာက ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးနဲ႔ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီးက ေယာက်္ားေလး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကို ေလွ်ာက္ထားမႈ အားနည္းတယ္။
ေနာက္ၿပီး ကယားျပည္နယ္တို႔လို၊ ရွမ္းအေရွ႕ပိုင္း တို႔လို နယ္နိမိတ္ဧရိယာမွာရွိေနတဲ့ အဖြဲ႕ေတြက ေယာက်္ားေလးေတြအေနနဲ႕ ေလွ်ာက္ထားမႈႏႈန္း နည္းပါး တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္တာက ၿမိဳ႕နယ္ကို အေျခခံ ပါတယ္၊ ဘာသာရပ္ကို အေျခခံပါတယ္၊ မူလတန္း ေက်ာင္းသားရွိေနတဲ့ ေနရာကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ေရြးခ်ယ္ ပါတယ္၊ က်ား၊ မလည္း တန္းတူညီမွ် ေရြးခ်ယ္ပါတယ္။
အစီအစဥ္မွဴး။ ။ ပညာေရးနယ္ပယ္မွာ ဆရာျဖစ္
သင္တန္းေတြ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ အေျခအေနကိုလည္း ေျပာျပေပးပါ။
ေဒါက္တာေအာင္ေအာင္မင္း။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က
သတင္းစာေတြ ထဲကေန ေလွ်ာက္လႊာေခၚတဲ့အခါ သူတို႔ေလွ်ာက္ထား ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔က မူေတြခ်မွတ္ၿပီး လုပ္တယ္။ အခက္အခဲေတြ႕တာက ဒီႏွစ္ ဝိဇၨာဘာသာတြဲ မွာဆိုရင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္တဲ့ ေယာက်္ားေလး ၅၉၁၄ ဦးရွိတယ္။ အဲဒီထဲကမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပညာေရးေကာလိပ္ကို တက္ပါမယ္ဆိုၿပီး ေလွ်ာက္လာတဲ့ လူက ၃၄၆၃ ဦးရွိတယ္။ ေလွ်ာက္တဲ့ အေနအထားလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္တဲ့ အေနအထားကို ရတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရြးခ်ယ္တဲ့ မူကိုက ၿမိဳ႕နယ္ ကို အေျခခံတာ။ အဲဒါက အဓိကကေတာ့ အရင္က ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္က ေရြးခ်ယ္တာက တစ္ႏိုင္ငံလံုးႀကိဳက္တဲ့ေနရာကို ေလွ်ာက္ခြင္႔ေပးပါတယ္။ အမွတ္ကို အဓိကထားေရြးတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးေအာင္တဲ့လူက ရွမ္းျပည္နယ္ကို သြားရင္သြားမယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္သြားရင္သြားမယ္။ အဲဒီမွာ ပညာေရး ေကာလိပ္တက္မယ္။ ေနာက္မူလတန္းျပ ဆရာလုပ္မယ္။ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ မူလတန္းျပဆရာလုပ္ၿပီးတာနဲ႔ အေျပာင္း အေရႊ႕လုပ္ၿပီး မႏၲေလးဘက္ကလာရင္ မႏၲေလးဘက္ ျပန္သြားမယ္္၊ ရန္ကုန္ဘက္ကလာရင္ ရန္ကုန္ ဘက္ျပန္သြားမယ္ဆိုတဲ့ အေျခခံပညာမွာ အေျပာင္းအေရႊ႕ ကိစၥက ေတာ္ေတာ္ႀကီးႀကီးမားမား ေဆာင္ရြက္ရတာ၊ သူတို႔ျပန္သြားတာနဲ႔ ဟိုဘက္မွာ မူလတန္းျပဆရာေတြ မက်န္ခဲ့ေတာ့ဘူး။
အဲဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႏွစ္ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ အေျခခံၿပီးေရြးတာက ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ပဲေလွ်ာက္၊ အဲဒီ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္မွာပဲ အဲဒီၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ပညာ ေရးေကာလိပ္မွာတက္ၿပီးရင္ အဲဒီပညာေရးေကာလိပ္က ဆင္းလာတာနဲ႔ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနကလည္း သူ႔ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွာပဲ အတတ္ႏိုင္ဆံုး သူ႔အိမ္၊ သူ႔ရာနဲ႔ နီးတဲ့ေနရာမွာပဲ တာဝန္ခ်ထားေပးတဲ့အတြက္ အေျပာင္း အေရႊ႕ကိစၥမွာ အဆင္ေျပတယ္၊ အဲဒီမူေလးေတြနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ေနတာပါ။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

No comments:

Post a Comment