Tuesday, July 31, 2018

ရန္ကုန္မိုးပ်ံအျမန္လမ္း ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္တြင္ေျဖၾကား

Image may contain: one or more people and crowd
ေနျပည္ေတာ္ ဇူလိုင္ ၃ဝ
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ နဝမပုံမွန္အစည္းအေဝး တတိယေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁ဝ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးခန္းမ၌ က်င္းပရာ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ ေျဖၾကားျခင္း၊ အဆိုတစ္ခု တင္သြင္းျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခု တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ အစီရင္ခံစာတစ္ခု ဖတ္ၾကားရွင္းလင္းျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
အစည္းအေဝးတြင္ ေက်ာက္ေတာ္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဦးထြန္းဝင္း၏ ရခိုင္ ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားရွိ ေက်းရြာအုပ္စုႀကီးမ်ားတြင္ ေဒသကိုယ္စားျပဳ ဘက္စုံ သုံး အေဆာက္အအံု (Community Hall) မ်ား တည္ေဆာက္ေပးရန္ အစီ အစဥ္ ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးစိုးေအာင္က ရခိုင္ျပည္နယ္သည္ ေရေျမသဘာဝအေနအထားအရ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ တည္ရွိေနသည့္အတြက္ မုန္တိုင္းအႏၲရာယ္ကို ႏွစ္စဥ္ႀကံဳေတြ႕ခံစားေနရသည့္ ေဒသျဖစ္ၿပီး မုန္တိုင္းဒဏ္ခံအေဆာက္အအံုမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေပးရန္အတြက္ အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ၏ လမ္းၫႊန္ ခ်က္ျဖင့္ လူမႈဝန္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ရခိုင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဘက္စုံသုံးအေဆာက္အအံုမ်ားသည္ ျပည္သူမ်ား ေဘးကင္းခိုလႈံရာေနရာ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ စာသင္ေက်ာင္းအျဖစ္ အသုံးျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ လူမႈေရးအခမ္းအနားႏွင့္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ စင္တာေနရာအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ သတင္းအခ်က္အလက္စင္တာမ်ား၊ လူငယ္စင္တာမ်ား စသည္ျဖင့္ ဘက္စုံအသုံးျပဳေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ၿမိဳ႕နယ္မ်ားရွိ ေက်းရြာအုပ္စု ႀကီးမ်ားတြင္ လိုအပ္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ျပည္သူမ်ားအတြက္ အသုံးဝင္သည့္ ဘက္စုံသုံးအေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္လ်က္ရွိရာ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးမႈ ၂၄ လုံးရွိၿပီး ေဆာက္လုပ္ဆဲႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ရန္က်န္ အလုံး ၃ဝ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံမွ ေထာက္ပံ့ေငြျဖင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕က တာဝန္ယူေဆာက္လုပ္ေနဆဲ ေလးလုံးႏွင့္ အမ်ဳိးသားသဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈရန္ပုံေငြမွ တင္ဒါစနစ္ျဖင့္ ၂၆ လုံး ေဆာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုႏွစ္အတြင္းတြင္ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္က်ေရာက္ႏိုင္သည့္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ ေလးခုျဖစ္သည့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ၅၇ လုံး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ၂၆ လုံး၊ ရွမ္းျပည္နယ္ တြင္ တစ္လုံး၊ ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ သံုးလုံး စုစုေပါင္းShelter၈၇ လုံး ေဆာက္လုပ္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ တင္ဒါစနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တင္ဒါေအာင္ျမင္သည့္ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ငန္းအပ္ႏွံေရး ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ရခိုင္ျပည္နယ္အတြက္ တင္ဒါေအာင္ျမင္ၿပီးသည့္Shelter၂၆ လုံး ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးမည္ဆိုလွ်င္ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြက္Shelter ၅၄ လုံး ရွိလာ မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ပိုမို က်ေရာက္လြယ္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္ ၁၁ ၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်းရြာ ၅၄ ရြာတို႔တြင္ အမွန္ တကယ္လိုအပ္၍ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ ဆိုင္ကလုန္း Shelter မ်ား၌ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး ေမးျမန္းခ်က္တြင္ပါရွိသည့္ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ားအတြက္ လိုအပ္လ်က္ရွိသည့္ ေဒသကိုယ္စားျပဳဘက္စုံသုံးမ်ားအျဖစ္ အသုံးျပဳေဆာင္ ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ေက်ာက္တံတားမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေနမ်ဳိးထက္၏ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း၌ ျပည္သူလူထု သြားလာမႈအဆင္ေျပေစရန္ႏွင့္ ကားက်ပ္တည္းမႈမ်ား ေလ်ာ့ပါးေစရန္အတြက္Inner Ring Road ျပဳလုပ္ရန္ အစီအစဥ္ကို မည္သို႔ စီမံကိန္းခ်ၿပီး ေဆာင္ရြက္မည္ကို သိလိုျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ရန္ကုန္မိုးပ်ံအျမန္လမ္း ပထမ အဆင့္အေနျဖင့္ Expression of Interest (EOI)ကို တင္သြင္းရန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေၾကညာခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၈ခုႏွစ္ ဇြန္ ၂၉ ရက္တြင္ တင္ဒါပိတ္ မည္ကို သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနာက္ဆုံးေန႔အထိ ျပည္တြင္း၊ ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္း စုစုေပါင္း ၅၃ ခုမွ စိတ္ဝင္စားမႈ ေလွ်ာက္လႊာ EOI မ်ား တင္ျပခဲ့ပါေၾကာင္း။
စီမံကိန္းဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္Request for Qualification (RFQ)ကိုေခၚဆိုသြားမည္ျဖစ္ၿပီး RFQအဆင့္ေအာင္ျမင္ သြားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို စီမံကိန္း တတိယအဆင့္အေနျဖင့္ ၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလႏွင့္ ဒီဇင္ဘာလတို႔တြင္ Request For Proposal (RFP)ကို ဆက္လက္ေခၚယူသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ျဖစ္သည့္Bidder Winning Award and Contracting ကို ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလႏွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလမ်ားတြင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံးအဆင့္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးသည္ႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း စိစစ္ေရြးခ်ယ္ျခင္း အဆင့္ဆင့္ကို စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံးပိတ္ေအာင္ျမင္သည့္ ကုမၸဏီအနည္းဆုံး တစ္ဖြဲ႕ သို႔မဟုတ္ အမ်ားဆုံး ေလးဖြဲ႕အတြင္းတြင္ အတည္ျပဳေရြးခ်ယ္ၿပီး ၂ဝ၁၉ ခုႏွစ္အစပိုင္းတြင္Inner Ring Roadကိုစတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ သည့္ အခ်ိန္မွစတင္၍ သံုးႏွစ္အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါစီမံကိန္းလုပ္ငန္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္အရင္းအႏွီးျဖင့္ ထည့္ဝင္ ေဆာင္ရြက္သြားေစမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျပန္လည္ရရွိမည့္ ေငြေၾကးစနစ္အေနျဖင့္Inner Ring Road ကိုအသုံးျပဳ သြားလာမည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားထံမွ လမ္းျဖတ္သန္းခေကာက္ခံၿပီး အရင္း ေက်ရန္ႏွင့္ အက်ဳိးအျမတ္ရရန္တို႔ကို စီမံေဆာင္ရြက္သြားရမည့္ စနစ္ပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါစီမံကိန္းလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ အလိုက္ တစ္ဆင့္ခ်င္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း ႏွင့္ အေသးစိတ္အစီအစဥ္မ်ားကို တစ္ဆင့္ခ်င္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အားလုံးရွိ လမ္း၊ တံတားက႑
တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္
ေရႊကူမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဇာနည္မင္း၏ အျမန္လမ္းမ်ား၊ ျပည္နယ္ခ်င္း ဆက္လမ္း၊ ခ႐ိုင္ခ်င္းဆက္လမ္း၊ ၿမိဳ႕နယ္ခ်င္းဆက္လမ္းႏွင့္ ေက်းရြာခ်င္း ဆက္လမ္း လမ္းေဟာင္းမ်ား ျပင္ဆင္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ လမ္းသစ္မ်ား ေဖာက္လုပ္ရာတြင္လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံတကာအဆင့္အရည္အေသြးရွိ လမ္းမ်ား ကဲ့သို႔ စနစ္က်ၿပီး ကုန္က်စရိတ္သက္သာေစရန္ လမ္းဒီဇိုင္းျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေျဖာင့္တန္းစြာေဖာက္လုပ္သြားရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီလမ္းမ်ားကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ရန္ နည္းပညာမ်ား သိရွိနားလည္ ထားေသာ္လည္း မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ ရန္ပုံေငြအေျခအေနအရ ေဆာင္ရြက္ရန္ အခက္အခဲရွိသည့္အတြက္ လမ္းအဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းကို တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတိုင္း အတာအရ စနစ္ေဟာင္းကိုသာ ယေန႔တိုင္အသုံးျပဳေနရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ လမ္းတစ္မိုင္ အသုံးစရိတ္သည္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ၏ လမ္းတစ္မိုင္ေပၚတြင္သုံးသည့္ အသုံးစရိတ္၏ ခုနစ္ပုံ တစ္ပုံသာ အမ်ားဆုံး သုံးႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ လမ္းမ်ားအား ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ အရည္အေသြးရွိေစရန္ ကမၻာ့အဆင့္မီ မေဖာက္လုပ္ႏိုင္ေသးေသာ္လည္း မိမိတို႔လက္ရွိလုပ္ေနသည့္ ဒီဇိုင္းအေနျဖင့္လည္း လမ္းမ်ားမေပါက္မီ ေအာက္ခံ ေျမသားကို ဓာတ္ခြဲခန္းသို႔ ယူေဆာင္၍ Soil Test လုပ္စမ္းသပ္စစ္ေဆးပါေၾကာင္း၊ ယင္းေအာက္ခံေျမသားႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစမည့္ Penetration Macadam ေသာ္လည္းေကာင္း၊DBST ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြန္ကရစ္လမ္း လုပ္ငန္းေသာ္လည္းေကာင္း ဒီဇိုင္းဆြဲေပးၿပီး ထုတ္ေပးျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါဒီဇိုင္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း ရွိ၊ မရွိကိုလည္း မိမိတို႔ဌာနတြင္ရွိသည့္ ဓာတ္ခြဲခန္းမွ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားက ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးျခင္း၊Quality Control (QC)စစ္ေဆးျခင္းတို႔ကို အဆင့္ဆင့္ စနစ္တက်ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါ ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ကြင္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ားအေနျဖင့္ ဒီဇိုင္းအတိုင္းမလုပ္ဘဲ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားမ်ားရွာၿပီး မသမာမႈ ျပဳလုပ္ပါကလည္း ဌာနအေနျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အားလုံးရွိ လမ္း၊ တံတားက႑ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အျပန္အလွန္ညႇိႏႈိင္းေပါင္းစပ္ထိန္းေက်ာင္း လမ္းၫႊန္ေပးျခင္းကိုခံယူ၍ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ေျမပုံမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေဖသန္း၊ ရပ္ေစာက္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ႏွင့္ လႈိင္သာယာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဝင္းမင္းတို႔၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ရွင္းလင္းေျဖၾကာသည္။
ျပည္သူ့ဝန္ေဆာင္မႈစနစ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္း
ထို႔ေနာက္ ေကာ့မွဴးမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္ေဆြဝင္းက ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းတြင္ BOT(Build, Operate, Transfer) စာခ်ဳပ္မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾက ေသာ စာခ်ဳပ္ပါ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းရွိ၊ မရွိ စိစစ္၍ တာဝန္ေက်၊ တာဝန္ခံမႈမရွိသူမ်ားကို အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း လိုက္နာလာေစေရးစီမံခန္႔ခြဲ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္-ပုဂၢလိက ပူးေပါင္းသည့္ PPP(Private-Public- Partnership) ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈစနစ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုကိုတင္သြင္းရာတြင္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္မွစတင္၍ မိမိတို႔တိုင္းျပည္အတြက္ စီးပြားေရးရာ မဟာဗ်ဴဟာက်သည့္ လမ္းမႀကီးမ်ားကို ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားလက္ဝယ္BOT စနစ္ျဖင့္ လႊဲေျပာင္း လုပ္ကိုင္ေစခဲ့သည္ကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ တိုင္းျပည္စီးပြားေရး အတြက္ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သည့္ အခ်က္အခ်ာက် လမ္းမႀကီးအေရအတြက္ ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သည္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားမွ BOT စနစ္ျဖင့္ စီမံခန္႔ခြဲလ်က္ ရွိေနပါေၾကာင္း။
ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ အစိုးရအဆက္ဆက္က စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးအပ္ခဲ့သည့္ BOT စနစ္လမ္းမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ စာခ်ဳပ္ပါ ကတိကဝတ္မ်ားအတိုင္း တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ အျပည့္အဝႏွင့္ လိုက္နာအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သည့္ ကုမၸဏီတခ်ဳိ႕သာရွိၿပီး အမ်ားစုသည္ စာခ်ဳပ္ပါ ကတိကဝတ္ထက္၎တို႔ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားကိုသာ အဓိကထား ေရွး႐ႈေဆာင္ရြက္ေနၾကသည့္အတြက္ လမ္းမႀကီးမ်ားသည္ ၎တို႔ တာဝန္ယူစဥ္ကႏွင့္ ထူးမျခားနားျဖစ္ေနၿပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္လာျခင္းမရွိပါ ေၾကာင္း၊ လမ္းအသုံးျပဳသူ ျပည္သူလူထုသည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လမ္းအသုံးျပဳခ ေပးေနရသည္သာ အဖတ္တင္ၿပီး ေငြကုန္အက်ဳိးမရွိျဖစ္ေနၾကရပါေၾကာင္း။
စာခ်ဳပ္ပါ ကတိကဝတ္ကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို ျပည္သူလူထု၏ အက်ဳိးစီးပြားကိုေရွး႐ႈၿပီး သင့္ေတာ္သလို အေရးယူေဆာင္ရြက္ရန္ အားနည္းခဲ့သည္ကို အျပစ္တင္႐ုံျဖင့္ လမ္းမႀကီးမ်ား ေကာင္းမလာႏိုင္ပါေၾကာင္း။
ေရွ႕တြင္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ အားနည္းခ်က္၊ လစ္ဟာခ်က္၊ ပ်က္ကြက္မႈမ်ားကို သင္ခန္းစာယူ၍ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္သည့္ စီမံထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား၊ လိုအပ္သည့္ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ႏွင့္ အျမန္ဆုံးကုစားႏိုင္ရန္ အေရးႀကီးသည့္အတြက္ အဆိုတင္သြင္းရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းအဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏အဆုံးအျဖတ္ရယူရာ လႊတ္ေတာ္ က သေဘာတူသျဖင့္ အဆိုကုိ လက္ခံေဆြးေႏြးရန္ဆုံးျဖတ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္ ယင္းအဆိုကုိ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ စားသုံးသူကာကြယ္ေရးဥပေဒၾကမ္းကို တင္သြင္းၿပီး ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီဝင္ ဦးေဇာ္ဝင္းက အစီရင္ခံစာကို ဖတ္ၾကား ရွင္းလင္းသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပင္ဆင္ခ်က္အဆိုတင္သြင္းလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ နဝမပုံမွန္အစည္းအေဝး တတိယေန႔ ရပ္နားေၾကာင္းႏွင့္ အစည္းအေဝးစတုတၴေန႔ကို ၾသဂုတ္ ၂ ရက္တြင္ ဆက္လက္ က်င္းပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)

No comments:

Post a Comment