Tuesday, May 31, 2016

အားလုံးအတြက္ စနစ္တက်ပူးေပါင္း






ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူဦးေရအထူထပ္ဆုံးၿမိဳ႕ေတာ္၊ စီးပြားေရးအေကာင္းဆုံး ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ၾကသည့္ ၿမိဳ႕ေနျပည္သူမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ားမွာ မ်ားျပားလွသည္။ ေနထိုင္ေရး၊ သြားလာ ေရး၊ သန္႔ရွင္းေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီး၊ ေသာက္သုံးေရ စသည္ျဖင့္ ၿမိဳ႕ေနလူထု၏ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို လက္ေတြ႕ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ရန္မွာ လြယ္ကူေသာအလုပ္မဟုတ္ေခ်။
ထိုလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးတို႔က ေခတ္ကာလအေျပာင္းအလဲ အလိုက္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကေသာ္လည္း ဆင့္ပါးစပ္ ႏွမ္းပက္သကဲ့သို႔ လိုအပ္ခ်က္မ်ားမွာ ျပည့္သည္ဟူ၍ မရွိေခ်။ လူဦးေရထူထပ္သည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတြင္ စည္းကမ္းလိုက္နာမႈ အားနည္းျခင္း၊ လုပ္နည္းကိုင္နည္းမမွန္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လုပ္သေလာက္ အရာမေရာက္ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။
သို႔ေသာ္ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီဟု ေၾကြေၾကာ္ထားေသာ အရပ္သား အစိုးရစတင္တာဝန္ယူခ်ိန္တြင္ ေျဖရွင္းရခက္ခဲေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လူထုလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆုံးျဖည့္ဆည္းႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အိုးပိုင္အိမ္ပိုင္မရွိေသာ အေျခခံလူတန္းစားမ်ားအတြက္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ စီမံကိန္းကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည္။ ေရရရွိေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီး လုံေလာက္ေအာင္ရရွိေရးတို႔ကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေနထိုင္ၾကေသာ ၿမိဳ႕ေန လူထု နိစၥဓူဝလိုအပ္လ်က္ရွိေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ အမႈိက္စြန္႔ပစ္ ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို စီမံေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ရာ မည္သည့္အခါမွ မေျဖရွင္း ႏိုင္ေသာ ျပႆနာကို မည္သို႔ေျဖရွင္းမည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္လိုင္း ၃ဝဝ ေက်ာ္ရွိေန ေသာ္လည္း ခရီးသည္အေရအတြက္ႏွင့္ ေျပးဆြဲေသာယာဥ္စီးေရကို တြက္ခ်က္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိသျဖင့္ ခရီးသြားမ်ားအဆင္မေျပခဲ့ေခ်။ ယခု ယာဥ္လိုင္း ၅ဝ ျဖင့္ စနစ္တက်ေျပးဆြဲျခင္းျဖင့္ ယာဥ္မ်ားေစာင့္ဆိုင္းရျခင္း၊ က်ပ္တည္းစြာစီးနင္းရျခင္းတို႔ ေလ်ာ့ပါးသြားမည္ဟု ဆိုထားသည္။
ယခင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္စည္းကမ္းလိုက္နာမႈအားနည္းေသာ ေၾကာင့္ အဓိကလမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ လမ္းလယ္တုံးမ်ားခ်ထားခဲ့ရာ ယာဥ္ စည္းကမ္းမေလ်ာ့နည္းသည့္အျပင္ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ားပါ ပိုတိုးလာသျဖင့္ ယခုအခါ အဆိုပါလမ္းလယ္တုံးမ်ားအနက္ ဖယ္ရွားသင့္ေသာလမ္းလယ္ တုံးမ်ားကို ဖယ္ရွားေတာ့မည္ဟု ဆိုထားသည္။ ယခင္က အမွန္တကယ္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိ၊ မရွိ ပူးေပါင္းညိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈမရွိဘဲ လမ္းလယ္တုံးမ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ား မကုန္ဆုံးသင့္ဘဲ ကုန္ဆုံးခဲ့ရသည္။
ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းရာတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေန႔စဥ္ေျပးဆြဲေန ေသာ ယာဥ္စီးေရ ေထာင္ေသာင္းမကတို႔ကို ရွိသည့္ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားႏွင့္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားႏွင့္အတူ ယာဥ္ထူထပ္ရာ ေနရာမ်ား၌ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း(Volunteer)မ်ားျဖင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည္။ ယခုျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားႏွင့္ အတူ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕မ်ားပါ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မည္ဟုဆိုထားရာ ယခင္ကလည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ဖူးသျဖင့္ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေရွာင္ရွား၍ ရည္ရြယ္ခ်က္ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေလးထားေဆာင္ရြက္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္သည္။
ေနာက္ေျဖရွင္းမႏိုင္သည့္ျပႆနာတစ္ခုမွာ ရန္ကုန္အမႈိက္ျဖစ္သည္။ အမႈိက္မ်ားကို စည္းကမ္းတက် မစြန္႔ပစ္ေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔မိုးရာသီ ကာလတြင္ မိုးရြာတိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ေရလွ်ံမႈအၿမဲျဖစ္ကာ သြားလာ ေရးအခက္အခဲျဖစ္ရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေန႔စဥ္ထြက္ရွိေသာ အမႈိက္ တန္ခ်ိန္ ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ကို စည္ပင္သာယာေရးမွ သိမ္းဆည္းရသည္။ စည္ပင္သာယာမွ ယာဥ္၊ ပုံး၊ ကန္စသည္တို႔ျဖင့္ စနစ္တက်သိမ္းဆည္းေန ေသာ္လည္း စည္းကမ္းလိုက္နာမႈအားနည္းသူမ်ားေၾကာင့္ အမႈိက္ျပႆနာ မွာ ေျဖရွင္းမရေသာျပႆနာအျဖစ္ ရွိေနေသးသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ယခုအရပ္သားအစိုးရအေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ကို စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ေစေရးအတြက္ မျဖစ္မေနေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ေန ၿပီျဖစ္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနျဖင့္ ပူးေပါင္းညိႏႈိင္းအေျဖရွာေဆာင္ ေနၾကသလို ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိတို႔၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတြင္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ သြားလာေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ မိမိတို႔၏အဓိက လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည့္ စည္းကမ္းတက် ပူးေပါင္းပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေရးကို အေလးထား ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment