Friday, January 1, 2016

မႏၱေလးၿမိဳ႕ႏွင္႕ ေက်းလက္ေဒသမ်ားသို႔ေျပးဆြဲေသာ မရမ္းၿခံဆိပ္မွေမာ္ေတာ္မ်ား ခရီးသည္ရရွိမႈနည္းပါးလာ



The Mirror Daily's photo.


မႏၲေလး ဒီဇင္ဘာ ၃၁

ဧရာဝတီျမစ္ တစ္ဖက္ကမ္းႏွင့္ ဧရာဝတီျမစ္ေဘးမွ ကြၽန္းရြာမ်ားသည္ အစဥ္အဆက္ ေရယာဥ္မ်ားျဖင္႔ ကုန္စည္သယ္ေဆာင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ မရမ္းၿခံဆိပ္တြင္ အမ်ားစုဆိုက္ ကပ္ေလ႔ရွိေသာ ေမာ္ေတာ္မ်ားမွာ ရွိမ္းမကားမွလာေသာ ေမာ္ေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ သံုးဆယ္ေပး၊ ဆင္ကြၽန္း၊ နန္းေတာ္ကြၽန္း၊ စြန္းလြန္း၊ ဥေဒါင္း၊ သေျပသာ၊ ရြာသာေအး၊ကုန္းတန္း ေလး၊ ကုန္းတန္းႀကီးႏွင့္ အျခားေက်းရြာမ်ားမွ ေမာ္ေတာ္ေရယာဥ္မ်ား အမ်ားဆံုး ဆိုက္ကပ္ေလ့ရွိသည္။

ေက်းရြာမ်ားမွ ေမာ္ေတာ္မ်ား ေန႔စဥ္ထြက္ကာ မႏၲေလးသို႔ ကုန္ဝယ္ လာျခင္းမ်ား ျပဳလုုပ္ေလ့ရွိသည္။ေရယာဥ္သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈတြင္ ဝါဆို၊ ဝါေခါင္တြင္ ခရီးသည္လိုက္ပါမႈႏွင့္ကုန္စည္တင္ေဆာင္မႈမ်ားျပားသည္။ရာသီခ်ိန္တြင္ ေမာ္ေတာ္တစ္စီးလွ်င္ ခရီးသည္ အနည္းဆံုး ေလးဆယ္မွ ငါးဆယ္အထိပါရွိေၾကာင္း သိရသည္။ေရယာဥ္ စီးခႏႈန္းမ်ားမွာ လူတစ္ေယာက္လွ်င္ ေငြက်ပ္ ၅ဝဝ ျဖစ္ၿပီး ကုန္ပစၥည္းတစ္ႏုိင္ဆိုလွ်င္ ေငြက်ပ္ ၃ဝဝ ယူေၾကာင္း သိရသည္။

ေမာ္ေတာ္ေမာင္းႏွင္မႈတြင္ အဆန္ ခရီးတြင္ တစ္နာရီခြဲ ေမာင္းႏွင္ရၿပီး အစုန္ခရီးတြင္ တစ္နာရီခန္႔ေမာင္းႏွင္ ရသည္။ အစုန္၊ အဆန္ခရီးတြင္ ဒီဇယ္သံုးဂါလန္ေက်ာ္ ကုန္က်သည္။ ေမာ္ေတာ္ေရယာဥ္ ေျပးဆြဲမႈတြင္ တစ္ႏွစ္စာအတြက္ လိုင္စင္ခ ေငြက်ပ္ ေလးေသာင္းေက်ာ္ႏွင့္အတူ ဆိပ္ကမ္း ခြန္မ်ားပါ ေပးေဆာင္ရသည္။ ေမာ္ေတာ္တစ္စီးတန္ဖိုးမွာ ေငြက်ပ္ သိန္း ၂ဝ ေက်ာ္မွ ၂၅ သိန္းေက်ာ္အထိ ေပးရသည္။ ေမာ္ေတာ္ေရယာဥ္ ေျပးဆြဲမႈကို ဥပုသ္ေန႔ တစ္ရက္သာ နားၿပီး အျခားရက္မ်ားတြင္ ေန႔စဥ္ ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည္။ လက္ရွိ ကာလပြင့္လင္းရာသီတြင္ ေမာ္ေတာ္ တစ္စီးလွ်င္ ခရီးသည္ ၁၄ ေယာက္မွ ၁၅ ေယာက္ႏွင့္ ကုန္စည္အနည္းငယ္သာ ရရွိသည္။

ေမာ္ေတာ္ေရယာဥ္မ်ား ခရီးသည္ ပါးရျခင္းမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္အညီ လိုက္ထရပ္ယာဥ္မ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ား အသံုးမ်ားလာၿပီး ကုန္းလမ္းမွသြားလာမႈ မ်ားလာျခင္းေၾကာင္႔ပင္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိကာလတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ ဆီဖိုးမွ်သာ ရရွိေသာ ေန႔ရက္မ်ားရွိေနသည္။လက္ရွိအေျခ အေနအရ ေမာ္ေတာ္ေရယာဥ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ဝါဆို၊ ဝါေခါင္ရာသီခ်ိန္မွလြဲလွ်င္ တြက္ေျခမကိုက္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ေရယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
(တိမ္တမန္)

No comments:

Post a Comment