Wednesday, April 29, 2015

29.4.2015 ေၾကးမုံ စာတည္းရႈေထာင့္







အေျခခံေက်ာင္း အေျခခံေကာင္း

''အတတ္လည္းသင္ ပဲ့ျပင္ဆုံးမ''သည္ ဆရာ့က်င့္ဝတ္မ်ားထဲမွ အဓိက အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ တပည့္သားသမီးမ်ားအား ေတာ္ေအာင္ တတ္ေအာင္သင္၊ လိမၼာေရးျခားရွိေအာင္သြန္သင္ဆုံးမျခင္း (တစ္နည္း) လူေတာ္ လူေကာင္းေလးမ်ားျဖစ္လာေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ျခင္းမွာ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ား၏ အေျခခံေကာင္းႏွစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ အဆင့္ျမင့္ပညာနယ္ပယ္တြင္ကား ကုိယ္တုိင္ဆည္းပူးေလ့လာ၊ မိမိကုိယ္ကိုထိန္းေက်ာင္း၊ မိမိသာလွ်င္ မိမိဘဝ၏အရွင္သခင္ဆရာျဖစ္သြားရၿပီ။ ထုိအခ်ိန္ေတာ္တည့္မွန္ကန္စြာ ဘဝလမ္းခရီးမွာ ေရြးခ်ယ္ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ဖို႔၊ စဥ္းစားေတြးေခၚ ေဝဖန္ပိုင္းျခား ႏုိင္စြမ္းရွိဖို႔၊ အမွားအမွန္ကုိတုိင္းတာသတ္မွတ္သည့္က်င့္ဝတ္မ်ားကို အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားမွ အစျပဳသင္ၾကားေပးၾကရၿမဲျဖစ္ပါသည္။

တပည့္မ်ားက်င့္ဝတ္တြင္လည္း ''ဆုံးမနာယူ''ႏွင့္ ''သင္ေတြးအံရြတ္'' ဤႏွစ္ရပ္သည္ အေျခခံပညာေက်ာင္းသားေလးမ်ား၏ အေျခခံက်င့္ဝတ္ျဖစ္ကာ မခြၽတ္လုိက္နာၾကရသည့္ စည္းကမ္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဆရာ့က်င့္ဝတ္၊ တပည့္က်င့္ဝတ္မ်ားႏွင့္ဝန္းရံထားေသာ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားမွ လူခြၽန္လူေကာင္းမ်ားကို ေမြးထုတ္ၾကရာတြင္ ''လက္ဦးဆရာ၊ မည္ထုိက္စြာ၊ ပုဗၺာစရိယ၊ မိႏွင့္ဖ''ဆုိစကားအတုိင္း မိဘမ်ားဘက္ကလည္း ဆရာမ်ားႏွင့္လက္တြဲကာ ဟန္ခ်က္ညီစြာ ပူးေပါင္းပါဝင္ အင္တုိက္အားတိုက္ရွိေနၾက ရပါမည္။

၂၁ ရာစုကို ပညာေခတ္ဟုတင္စားကာ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ပညာသင္ၾကားျခင္းသည္ ေအာင္လက္မွတ္အဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုႏွင့္ မလုံေလာက္ေတာ့ပါၿပီ။ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္အတြက္ အေျခခံရသည့္ ပညာေရးတြင္ စာသင္႐ုံႏွင့္မရႏုိင္ေတာ့ဘဲ အသက္ေမြး အတတ္ပညာမ်ားကို တတ္ေျမာက္ေအာင္သင္ၾကားႏုိင္ၾကရေတာ့မည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အေျခခံပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ အေျခခံပညာအဆင့္ႏွင့္ တက္ေရာက္သင္ၾကားႏုိင္သည့္ စက္မႈလက္မႈအထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးအထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားကို ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားမႈမွာ ႏုိင္ငံအႏွံ႔တြင္ ရွိလာခဲ့ပါၿပီ။

ထို႔ျပင္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားေဒသမ်ားမွ တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္ၿပီး အခက္အခဲရွိေနသူ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား၏အနာဂတ္ဘဝလွပၿပီး မိမိေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ကိုအက်ဳိးျပဳလာႏုိင္ေစေရးအတြက္ စက္မႈလက္မႈသိပၸံေက်ာင္းမ်ားကို ထုိေဒသမ်ားတြင္ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိရာ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ ခႏၲီးအစိုးရစက္မႈလက္မႈသိပၸံေက်ာင္းသည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေက်ာင္းမွ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာ၊ လွ်ပ္စစ္ဆက္သြယ္ေရး အင္ဂ်င္နီယာ၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားအင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ စက္မႈစြမ္းအားအင္ဂ်င္နီယာမ်ားကုိ ႏွစ္စဥ္ ေမြးထုတ္ေပးလ်က္ရွိေနၿပီျဖစ္ရာ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကုိ ႀကီးစြာအေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမည္အမွန္ျဖစ္ပါသည္။

''မိမိတုိ႔တုိင္းျပည္အေနျဖင့္ စီးပြားဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ႏုိင္ရန္ စုိက္ပ်ဳိးေရးကုိ အေျခခံရေသာ္လည္း စက္မႈလက္မႈႏုိင္ငံ တည္ေထာင္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ထူေထာင္ႏုိင္ရန္ အေျခခံပညာအဆင့္ထိ နည္းပညာမ်ား တတ္ေျမာက္ရန္လုိအပ္ၿပီး ဆရာဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား စနစ္တက်ေလ့က်င့္ေပးၾကရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း'' ခႏၲီးခရီးစဥ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ၾကားခ်က္သည္ နည္းပညာကုိ အေျခခံပညာ အဆင့္မွာ သင္ၾကားရန္လုိအပ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထုိးျပလုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ဆရာ့က်င့္ဝတ္၊ တပည့္က်င့္ဝတ္၊ မိဘက်င့္ဝတ္မ်ားႏွင့္ ဝန္းရံထားေသာ အေျခခံပညာရပ္ဝန္းတြင္ သင္ၾကားသင္ယူမႈဟူသမွ် ေပါက္ေျမာက္ ေအာင္ျမင္ရွိေစႏုိင္ျခင္းသည္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ အေျခခံေကာင္းမ်ားဟု ဆုိရပါမည္။ ျပဳလြယ္ျပင္လြယ္ပ်ားဖေယာင္းသဖြယ္ ပုံသြန္းထုဆစ္ရ လြယ္သည့္ ဤအရြယ္ေလးမ်ားမွာ အျပစ္ဆုိဖြယ္ရာမရွိပါ။ ပုံသြန္းထုဆစ္သူ ပန္းပ်ဳိးလက္ပုိင္ရွင္မ်ား၏ ကြၽမ္းက်င္လိမၼာ၊ ေမတၱာ၊ ေစတနာအနိမ့္အျမင့္က အဆုံးအျဖတ္ျပဳသြားႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဆရာ ဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအား စနစ္တက် ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးၾကရန္ လုိအပ္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈ၏ဗဟုိခ်က္အညႇာကုိကုိင္ဟူ၍ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးက မိန္႔ၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။

အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ အေျခခံေကာင္းမ်ားကုိ စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္ ၾကသူမ်ားမွာ အေျခခံပညာဆရာ ဆရာမေကာင္းမ်ားသာျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ။

No comments:

Post a Comment