Tuesday, October 28, 2014

သြားလမ္းသာ လာလမ္းေျဖာင့္



၂၈-၁ဝ-၂ဝ၁၄၊ အဂၤါေန႔


ကိုယ့္ေနရာ သူ႔ေနရာ မခဲြျခားတတ္မႈ၊ မသိတတ္မႈတို႔ေၾကာင့္ မျဖစ္ သင့္ေသာျပႆနာမ်ား ျဖစ္ၾကရသည္။ အခ်ဳိ႕သိပါလ်က္ႏွင့္ အသိ ေခါက္ခက္ အဝင္နက္ၿပီး လစ္လွ်င္လစ္သလို ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားေၾကာင့္ လူ႔အသက္တို႔ဆံုး႐ႈံးျခင္း၊ ဒုကၡိတဘဝေရာက္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္ၾကပံုမွာ ယေန႔ သြားလာေမာင္းႏွင္ေနၾကေသာယာဥ္မ်ားအနက္ စည္းကမ္းမလိုက္နာေသာ ယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။

ထိုျဖစ္စဥ္မ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပတြင္ မၾကာခဏျဖစ္တတ္ၾကသလို နယ္ခရီးေဝးလမ္းမ်ားတြင္လည္း ျဖစ္တတ္ပါသည္။ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား၊ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၊ အငွားယာဥ္ငယ္မ်ားသည္ သတ္မွတ္ထားေသာ လမ္းေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္စည္းကမ္းမ်ားရွိပါလ်က္ လိုက္နာမႈအားနည္းကာ ေမာင္းလိုရာ ေမာင္းေနၾကသည္ကို ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႕ေနရပါသည္။

ထုိသို႔ေမာင္းႏွင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လာျပန္လွ်င္လည္း မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္သူသာမက ယာဥ္ေပၚတြင္လိုက္ပါလာေသာ အျခားသူမ်ားပါ အထိနာၾကရသည္။ ဒုကၡေရာက္ၾကရသည္။ စည္းကမ္းမလိုက္နာေသာ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦး၏ မဆင္မျခင္ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ အျခားအျပစ္မဲ့ ျပည္သူမ်ား ထိခိုက္နစ္နာ ဘဝဆံုးၾကရသည္ကို ထိန္းသိမ္းအေရးယူမႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း ထို႔ထက္မက အေလးထားေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔လိုၿပီဟု ဆိုခ်င္ ပါသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပလမ္းမ်ားေပၚတြင္ ယခုအခါ မ်ားျပားလာေသာ ယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ ကားလမ္းမ်ားပိတ္ဆို႔ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရပါသည္။ ထိုပိတ္ဆို႔ေန ေသာ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္ႀကီး၊ ယာဥ္ငယ္ အသြယ္သြယ္တုိ႔သည္ သူ႔လမ္း ေၾကာင္း၊ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္း မခဲြျခားဘဲ သြားခ်င္သလုိ သြားလာေနၾကသည္။ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေဖာက္လုပ္ထားေသာလမ္းတြင္ အျခား ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေရာေထြးယွက္တင္ကာ ယာဥ္တိုက္မႈ၊ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္။

ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၿမိဳ႕ျပလမ္းမ်ားေပၚတြင္ အေရးေပၚမ်ဥ္းဝါေၾကာင္းမ်ားကို ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္သာေအာင္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ လုိက္လံေဆာင္ရြက္ေန သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ခရီးသည္တင္ယာဥ္အားလံုးကို လက္ယာကပ္ေမာင္းစနစ္ လိုက္နာက်င့္သံုးတတ္ေအာင္ အစျပဳေနၿပီျဖစ္သည္။ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား လက္ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာမွေမာင္းႏွင္ႏိုင္ေအာင္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ ေဆာင္ရြက္ ေပးသလို ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီကလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိသည္။ ထိုလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ အျခားယာဥ္ငယ္ မ်ား ရပ္နားျခင္းမရွိေစရန္အတြက္လည္း ၾကပ္မတ္စစ္ေဆးအေရးယူသြား မည္ဟုသိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားတြင္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ မဆင္မျခင္ေမာင္းႏွင္မႈေၾကာင့္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပြားရသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ယခုကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ကိုယ္ ေမာင္းႏွင္မႈစနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၿပီး အၿမဲမျပတ္လုိက္နာက်င့္သံုးၾကမည္ဆုိလွ်င္ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္မႈမ်ား ဧကန္ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းသြားမည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလဲြပင္ ျဖစ္သည္။

တာဝန္ရွိသူမ်ားကလည္း အၿမဲမျပတ္ၾကပ္မတ္စစ္ေဆး၊ ယာဥ္ေမာင္း သူမ်ားဘက္ကလည္း စည္းကမ္းလိုက္နာ၊ ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ တာဝန္ရွိသူ မရွိလွ်င္ လစ္လွ်င္လစ္သလို၊ ေခ်ာင္လွ်င္ေခ်ာင္သလို စည္းကမ္းျပန္လည္ ေဖာက္ဖ်က္မည္ဆုိပါက ယာဥ္တုိက္မႈမ်ားမေလ်ာ့က်ဘဲ ဆက္လက္ျဖစ္ပြား ေနၿမဲသာျဖစ္မည္။ ထို႔အျပင္ ရပ္၊ ခ်၊ တင္၊ ထြက္စနစ္ကိုလည္း ထိုကဲ့သို႔ပင္ အၿမဲမျပတ္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈလည္း က်ဆင္း သက္သာေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဆိုလုိသည္မွာ မည္သည့္စနစ္ကို ေဆာင္ရြက္သည္ျဖစ္ေစ စည္းကမ္း ခ်ထားသူဘက္က အၿမဲမျပတ္ၾကပ္မတ္စစ္ေဆးရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ လိုက္နာရမည့္သူမ်ားဘက္ကလည္း လစ္လွ်င္လစ္သလုိ အခြင့္အေရးရလွ်င္ ရသလို ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္းမျပဳဘဲ သတ္မွတ္ထားေသာစည္းကမ္းမ်ားကို ႏိုင္ငံ ႀကီးသားပီသစြာျဖင့္ တိတိက်က် လိုက္နာၾကမည္ဆုိပါက သြားလမ္းသာ၍ လာလမ္းအစဥ္ေျဖာင့္ေနမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ ။

No comments:

Post a Comment